Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_06_11_309-seq513> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2015_06_11_309-seq513 type Speech.
- 2015_06_11_309-seq513 number "513".
- 2015_06_11_309-seq513 date "2015-06-11".
- 2015_06_11_309-seq513 isPartOf 2015_06_11_309.
- 2015_06_11_309-seq513 spokenAs 62.
- 2015_06_11_309-seq513 spokenText "Labdien, cienījamie kolēģi! Frakcija “No sirds Latvijai” neatbalsta grozījumus Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likumā, jo mēs uzskatām, ka likumdevējam no izpildvaras ir jāprasa likumdevēja lēmumu savlaicīga un profesionāla izpilde, nevis jāpiekāpjas izpildvarai un likums jāpielāgo konkrētās iestādes vajadzībām, politisko spēku vēlmēm un savstarpējām vienošanām. Atgādināšu, ka Saeima pagājušā gada 16.oktobrī pieņēma likumu, kura mērķis ir veicināt publiskai personai piederošu kapitāla daļu un kapitālsabiedrību resursu efektīvu, racionālu un ekonomiski pamatotu izmantošanu un pārvaldību, kā arī labas kooperatīvās pārvaldības principu ievērošanu. Šis likums stājās spēkā tikai šā gada 1.janvārī, taču, pirmkārt, Ministru kabinets nenodrošināja savlaicīgu lēmuma pieņemšanu un tikai šā gada 26.maijā, tas ir, gandrīz trīs mēnešus vēlāk, nekā likumā noteikts, beidzot pieņēma lēmumu par valsts iestādi, kura pildīs valsts kapitālsabiedrību un kapitāla daļu pārvaldības koordinācijas institūcijas uzdevumus. Ministru kabinets šī gada 26.maijā pieņēma arī nelikumīgu rīkojumu, kas - pretēji likumam! - nosaka citu - trīs mēnešus vēlāku termiņu, kādā jāizstrādā Ministru kabineta noteikumi un jāsagatavo pirmais centralizētais publiskais pārskats Saeimai par valstij piederošajām kapitālsabiedrībām un kapitāla daļām par 2014.gadu. Mēs uzskatām, ka Saeimai nav jāpagarina šie termiņi, kā arī nav jāpaplašina pārejas noteikumi, atliekot vairāku uzdevumu un funkciju izpildi. Likumprojekta anotācijā ir teikts, ka sākotnēji nebija ņemts vērā tas, ka koordinācijas institūcijai būs jāpiesaista papildu personāls, tāpēc nepieciešams grozīt pārejas noteikumus, lai noteiktu, ka koordinācijas institūcijai uzreiz nav jānodrošina visu uzdevumu izpilde. Mūsuprāt, nav pieņemami, ka Saeima trīs lasījumos, pusotra gada laikā strādājot un uzklausot iesaistītās puses, bija pieņēmusi likumu, bet Ministru kabinets nebija rēķinājies ne ar papildu izdevumiem, ne ar likumā noteikto uzdevumu izpildei vajadzīgo papildu personālu. Otrkārt. Nav atbalstāma likumā noteiktās koordinācijas institūcijas un koordinācijas institūcijas padomes uzdevumu un funkciju pārskatīšana. Ar šiem grozījumiem tiek pilnībā izmainīta likumdevēju iecere par koordinācijas institūcijas konsultatīvās padomes lomu un atbildību. Mēs visi bijām liecinieki, ka Ministru kabinetam tikai pēc ilgstošām diskusijām izdevās panākt vienošanos, ka koordinācijas institūcijas uzdevumus veiks Pārresoru koordinācijas centrs. Tātad šobrīd ir noteikta iestāde, kas vērtē katras kapitālsabiedrības darbības stratēģijas atbilstību izvirzītajiem finanšu mērķiem un darbības finanšu rādītājiem, kā arī sniedz atzinumu Ministru kabinetam par valsts līdzdalības iegūšanu, saglabāšanu vai izbeigšanu noteiktā kapitālsabiedrībā. Tajā pašā laikā ar šiem grozījumiem tiek pilnībā mainīta koordinācijas institūcijas padomes loma. Tā izskatīs Pārresoru koordinācijas centra sagatavotos atzinumus un sniegs vērtējumu par tiem. Izklausās jau racionāli - padomē locekļi par darbu atlīdzību nesaņems, bet kā tagad izskatīsies lēmumu pieņemšana, pārvaldot kapitālsabiedrības? Mums nav pieņemama situācija, ka tā vietā, lai tiktu prasīts kvalitatīvs darbs no valsts kapitālsabiedrību vadītājiem un Pārresoru koordinācijas centra darbiniekiem, tiek radīts vēl viens lieks birokrātisks posms. Būs panākts kārtējais politiskais līdzsvars, nevis profesionāla, atbildīga un maza valsts pārvalde. Frakcija “No sirds Latvijai” neatbalsta šo grozījumu tālāku virzību, jo tie neatbilst likuma mērķim - veicināt kapitālsabiedrību efektīvu pārvaldību, un tie pilnīgi noteikti neveicina labas pārvaldības principu ievērošanu. Pateicos.".
- 2015_06_11_309-seq513 language "lv".
- 2015_06_11_309-seq513 speaker Inguna_Sudraba.
- 2015_06_11_309-seq513 translatedText "Good afternoon, dear colleagues, the fraction of the' Heart of Heart' group is not in favour of the amendment of the statutory management of capital parts of capital and the statutory management of capital companies, as we believe that the legislator should be required from the executive to require legislative decision-making and professional enforcement rather than stick to the executive and the law should be adapted to specificas a result of the institution, the wishes of the political forces and the mutual agreements, I would remind you that, on 16 October last year, the Saeima passed a law aimed at promoting the efficient, rational and economically sound use and management of the shares of capital belonging to the public and of the resources of the resources belonging to the public. Compliance with the principles of good cooperative governance This law took effect only on 1 January of this year, but first, the Cabinet Office did not provide a timely decision and, only 26 May of this year, that is, almost three months later than the law has establisheda decision on the role of a national authority for coordinating the management of public capital companies and shares in the Cabinet Office on 26 May of this year also adopted an illegal order - contrary to the law! - for a further period of three months, to be developed bythe provisions of the Cabinet Office and the preparation of the first centralised public report to Saeima on state-owned holdings and shares for 2014 We believe that Saeima should not extend these deadlines and not extend the transitional arrangements by delaying a number of tasks and functionsthe implementation of the legislative proposal for a draft law states that it was not initially taken into account that the liaison body will have to attract additional staff and therefore it would be necessary to amend the transitional provisions in order to state that the coordinating body does not immediately need to guarantee the fulfilment of the tasks of the Moderate. In three readings, a year and a half of working and listening to the parties involved, the law was adopted, but the Cabinet Office was not counting on additional expenditure, or the additional staff required to meet the statutory tasks, the co-ordinator of co-ordinates for the statutory coordination bodies, andthe review of the tasks and functions of the Governing Board of the Board With these amendments is fully modified by the legislator on the role and responsibility of the Steering Board on the role and responsibility of the co-legislator, and that the Cabinet Office only managed, after lengthy discussions, to reach agreement on the coordination of the coordinationthe tasks of the Authority will be carried out by the Coordination Hug Coordination Centre in So now provides the institution which evaluates the performance strategy of each limited company performance strategy and financial performance of the performance of the performance, and shall deliver an opinion on the acquisition, maintenance or termination of national participation. At the same time, at the same time, these amendments completely change the role of the Steering Board in the context of the re-ordination of the Management Board and will provide an assessment of them on a regular basis - Council is not going to receive work on remuneration in the Council. How will we now look at decision-making in managing companies? We cannot accept the situation that, instead of being required to work from the heads of public capital companies and the staff of the Management Centre, another unnecessary bureaucratic phase is being made yet again. The political balance, not a professional, responsible and small public administration faction " From Heart Latvia " does not support this change, as they do not fit the objective of the law - to encourage efficient management of capital companies, and they are certainly not conducive to respect for the principles of good governance.".
- 2015_06_11_309-seq513 mentions Q822919.
- 2015_06_11_309-seq513 mentions Q211.
- 2015_06_11_309-seq513 mentions Q16348038.