Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_06_04_304-seq947> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2015_06_04_304-seq947 type Speech.
- 2015_06_04_304-seq947 number "947".
- 2015_06_04_304-seq947 date "2015-06-04".
- 2015_06_04_304-seq947 isPartOf 2015_06_04_304.
- 2015_06_04_304-seq947 spokenAs 62.
- 2015_06_04_304-seq947 spokenText "Cienījamie kolēģi! Šodien mums kārtējo reizi ir jālemj par likumā “Par valsts budžetu 2015.gadam” noteikto apropriāciju pārdali. Un, protams, mēs atkal esam uzklausījuši izpildvaras nozīmīgos argumentus, kāpēc, plānojot 2015.gada budžetu, atsevišķi pasākumi nebija ieplānoti vai arī bija ieplānoti nepareizi. Un šoreiz Saeima aicina veikt pārdali divās programmās: pirmkārt, lai apmaksātu informējošos un izglītojošos sižetus par atkritumu apsaimniekošanas un vides aizsardzības problemātiku ciklā “Mūsu vide ir mūsu atbildība”, runājot par kuriem, godātie Saeimas deputāti, es gribu atgādināt, ka tieši šādā redakcijā mēs par tiem jau esam lēmuši un šādus līdzekļus tieši šim mērķim piešķīruši. (Pauze. Zālē ir pieaudzis troksnis. No zāles: “Varētu kaut kādu kārtību ieviest? Priekšsēdētājas kundze, jums ir āmurītis!”) Var tikai pabrīnīties par izpildvaras nevēlēšanos izpildīt likumā noteikto un tās sniegto skaidrojumu, ka, ņemot vērā to, ka no likuma pieņemšanas ir pagājuši pieci mēneši un Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome nav veikusi pārskaitījumu, tiek meklēts cits risinājums, kā šos līdzekļus pārskaitīt. Cienījamie deputāti, tā vietā, lai uzdotu jautājumu Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei par iemesliem, kas traucē izpildīt likumā noteikto, notiek vienkārša noteikumu maiņa nobalsojot. Vai, jūsuprāt, šādi mēs veicinām valsts pārvaldes iestāžu atbildīgu darbību? Tāpēc es aicinu pārdomāt, kādu finanšu politiku mēs šādi veidojam un kādas vērtības attīstām iestāžu vadītājos un ierēdņos. Un otrkārt. Lai nodrošinātu koordinācijas institūcijas uzdevuma izpildi, mēs veicām kārtējo līdzekļu pārdali no jaunajai politikas iniciatīvai “Latvijas konkurētspējas novērtējums un tā uzraudzības (monitoringa) sistēma” piešķirtā finansējuma. Šoreiz ir tieši pretēji - šai tikko nobalsotajai jaunajai politikas iniciatīvai mēs samazinām finansējumu par vairāk nekā 184 tūkstošiem eiro, no kura 170 tūkstoši tiek piešķirti Pārresoru koordinācijas centram. 2015.gada 26.maijā, tas ir, gandrīz divus mēnešus vēlāk nekā Publisko personu kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likumā noteikts, Ministru kabinets beidzot pieņēma lēmumu par valsts iestādi, kura pildīs valsts kapitālsabiedrību un valsts kapitāla daļu pārvaldības koordinācijas institūcijas uzdevumus. Ministru kabinets lēma, ka šī institūcija būs Pārresoru koordinācijas centrs, kas uzsāks šo uzdevumu pildīt no 1.jūnija. Vēlos vērst jūsu uzmanību uz to, ka Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likums tika pieņemts jau pagājušajā gadā, 16.oktobrī. Tātad izpildvarai, izstrādājot 2015.gada budžeta likumu, bija pietiekami daudz laika, lai ieplānotu šos finanšu resursus tieši šādas funkcijas izpildei, kuru bija paredzēts uzsākt jau šī gada martā. Un es gribu vērst uzmanību uz vēl vienu faktu, kas liecina, manuprāt, jau par īpašu cinismu. Tātad, ja Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likums nosaka termiņu, kādā ir jāiesniedz pirmais publiskais pārskats par valstij piederošām kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām, tad jau šobrīd Ministru kabinets ir izdevis rīkojumu, kurā atļauj šo termiņu pārcelt uz vēlāku laiku - trīs mēnešus vēlāk, nekā likums to nosaka, tātad šo pārskatu iesniegt Saeimā tikai 2015.gada 1.decembrī. Un es domāju, ka mēs ar saviem lēmumiem tieši vēl vairāk veicinām izpildvaru rīkoties, absolūti ignorējot paša likumdevēja noteiktos termiņus. Un, ja Ministru kabinets var ignorēt likumdevēja lēmumus, kāpēc to nedarīt visām pārējām valsts iestādēm un sabiedrībai kopumā? Es vēlreiz vēršu uzmanību uz to, ka šie nav negaidīti notikumi, kurus Ministru kabinets nevarēja paredzēt, vai ka ir bijuši kādi citi būtiski faktori, kuri ietekmējuši finanšu līdzekļu nepieciešamību. Šī vienkārši ir iestāžu neprofesionalitāte, plānojot savu darbu un valsts finanšu resursu izlietojumu. Vai tiešām likumdevēja lēmumiem nav nozīmes un vai mums vienmēr ir jābūt izpildvaras kļūdu labotājiem? Es aicinu neatbalstīt šo lēmuma projektu.".
- 2015_06_04_304-seq947 language "lv".
- 2015_06_04_304-seq947 speaker Inguna_Sudraba.
- 2015_06_04_304-seq947 translatedText "Dear colleagues, today, once again, we have to decide on the division of appropriations for the Public Accounts Act 2015 and, of course, we have once again heard the important arguments of the executive, why, when planning the 2015 budget, some measures were not scheduled or werewrong And this time, Saeima calls for two programmes to be translated into two programmes: firstly, to pay informational and educational spots on the problem of waste management and environmental protection in the " Our environment is our responsibility " when, for whom, honourable Members, I would like to remind you of what, honourable Members, I would remind you ,that it is in this spirit that we have already decided on these and that such funds have been given for this purpose (the pause in the hall has increased the noise of the No floor:' could there be some order?'), you have a hamstring! The reluctance to comply with the statutory acknowledgment that, given that five months have passed from the adoption of the law, the National Electronic Media Council has not made a transfer, another solution is sought as regards the transfer of funds to the Cientals ,instead of asking a question to the National Council for Electronic Media on the grounds for the failure to comply with the statutory rule, there is a simple change to the rules by voting: do you think that in this way we are contributing to the responsible functioning of the national regulatory authorities? We are building in this way and the values developed by the leaders and leaders of the institutions, so as to ensure the fulfilment of the task of coordinating the institutions, we made a regular redistribution of funds from the new policy initiative " Evaluation of Latvia's competitiveness and monitoring (monitoring) "on the contrary, this new policy initiative, which has just been voted on, is that we are reducing the funding for more than EUR 184 000, of which 170 thousand is allocated to the Management Coordination Centre on 26 May 2015, almost two months later thanthe law on the management of the public capital of publicly traded companies and of limited liability companies has finally adopted a decision on the role of the National Authority for the Coordination of Public Private Company and State Capital Management, which has ruled that this body will be a focal point for the coordination of administrators ,to begin this task from 1 June I would like to draw your attention to the fact that the law on the management of the capital and of the management of capital companies was adopted last year, on 16 October, So's executive, drafting the 2015 Budget Act, was sufficientthere is a lot of time to schedule these financial resources precisely for the fulfilment of this function, which was already due to be launched in March of this year, and I would like to draw attention to another fact which, I think, is already about particular cynicism about Tommy when a public personthe management law for shares and capital companies shall set a deadline for submission of the first public report on state-owned shares and limited liability companies, the Cabinet Office has issued an order allowing this period to be postponed at a later date: threemonths later, than the law sets it down, so this review should only be submitted to the Commons on 1 December 2015 And I think that we, through our decisions, directly promote executive action, totally ignoring the deadlines imposed by the legislature itself and in the case ofthe Cabinet Office may ignore the decisions of the legislature why not to do it for all the other public authorities and society as a whole? I draw attention once again to the fact that these are not unexpected events that the Cabinet Office could not foresee, or that there were other essential factors ,having had an impact on the need for financial resources, this is simply a lack of institutional failure in the planning of their work and the use of public financial resources: really, the legislative decisions do not matter and do we always have to be executive dovers of error? I call on him not to support this draft decision".
- 2015_06_04_304-seq947 mentions Q822919.
- 2015_06_04_304-seq947 mentions Q211.