Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_06_04_304-seq64> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2015_06_04_304-seq64 type Speech.
- 2015_06_04_304-seq64 number "64".
- 2015_06_04_304-seq64 date "2015-06-04".
- 2015_06_04_304-seq64 isPartOf 2015_06_04_304.
- 2015_06_04_304-seq64 spokenAs 62.
- 2015_06_04_304-seq64 spokenText "Kolēģi! Daļu no argumentācijas es jau pateicu sakarā ar 5.priekšlikumu. Taču papildināšu. Šis mūsu priekšlikums paredz papildināt 8.pantu ar jaunām daļām - trešo, ceturto un piekto daļu. Priekšlikums par 8.panta trešo daļu būtu svarīgs, pirmkārt, tādēļ, ka tas pasargātu pašvaldības no straujām un neparedzētām ieņēmumu svārstībām, piemēram, gadījumos, kad tiek slēgts vai aptur darbību uzņēmums, kurā strādā samērā būtisks pašvaldības iedzīvotāju skaits. Kā piemēru es varētu vēl minēt konkrētus gadījumus. Otrkārt, tas pasargātu pašvaldības no strauja ieņēmumu samazinājuma, kas rastos iedzīvotāju ienākuma nodokļa politikas izmaiņas dēļ. Es jau par to runāju, bet vēlreiz atkārtošu, ka, būtiski palielinot ar iedzīvotāju ienākuma nodokli neapliekamo minimumu, valsts teritorijās, kurās ir zems atlīdzības līmenis, var samazināties iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumi. Un teritoriālā griezumā Latvijā vidējā darba alga atšķiras vairāk kā divas reizes. Šajā gadījumā tas nozīmē atkal lielas svārstības pašvaldību vidū, un atkal lielu skaitu tādu pašvaldību... tās, ko es jau rādīju... iezīmētās ar zilo krāsu... Tas nozīmē, ka varētu būt lieli mīnusi pašvaldību ieņēmumos. Priekšlikums 8.panta ceturtajā daļā paredz nodrošināt, ka no donoriem netiek izņemts pārlieku liels resursu apjoms un tiek saglabāta pašvaldību ieinteresētība pelnīt vairāk. Velkot paralēles ar esošo izlīdzināšanu, tiek noteikta tāda kā iemaksu augšējā robeža. Un šajā gadījumā provizoriskais pašvaldību finanšu izlīdzināšanas aprēķins liecina, ka 2016.gadā četrām pašvaldībām iemaksas pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondā pārsniegs 20 procentus no konkrētās pašvaldības vērtētajiem ieņēmumiem un pārsnieguma kopsumma būs ap 2 miljoniem eiro. 8.panta piektā daļa paredz, ka iepriekš minētie priekšlikumi šajā pantā tiek realizēti no valsts budžeta līdzekļiem. Tie ir tie 9,5 miljoni, kas būtu vajadzīgi 45 pašvaldībām, kuras ir mīnusos, plus 2 miljoni eiro, kas ir izņemti tātad no turīgajām pašvaldībām. Un kopumā tie būtu 11,5 miljoni eiro. Es lūdzu atbalstīt mūsu priekšlikumu, jo kā Latgales deputāte es gribu uzsvērt, ka tad, ja netiks pieņemts šis priekšlikums, Latgales plānošanas reģiona novadi saskaņā ar jauno modeli saņems par 6,11 miljoniem eiro mazāk, nekā tie būtu varējuši iegūt vecajā modelī, un ir divi plānošanas reģioni, kuri šajā jaunajā plānošanas modelī patiešām reāli zaudēs. Un absurdi ir tas, ka lielākais zaudējums - šie 6,11 miljoni - būs visnabadzīgākajiem, un otri zaudētāji būs Rīgas plānošanas reģiona novadi, kas zaudēs 4,7 miljonus. Mūsu pašvaldības nav bagātas - ne tās bagātās, ne tās nabagās. Arī tām bagātajām naudu vajag! Un, protams, arī tām tas būs sāpīgi - zaudēt šos 4,7 miljonus. Bet Latgalē, kuru mēs cenšamies glābt ar visādām papildu programmām un dažādiem citādiem iešpricējumiem, izņemt no viņu pašu pamatieņēmumiem šo naudu - tas ir absolūti nevalstiski un negudri, jo mēs nevaram, sacīsim, aizbērt šo bedri, kas radīsies, jo tā ir bedre pašvaldību pašu ieņēmumos, izmantojot dažādas programmas... Nu, tas ir nesaprātīgi! Ir jānodrošina, lai pašvaldības varētu dzīvot no pašu ieņēmumiem. Un tad, ja valsts vienojas par kaut kādu noteiktu teritoriju atbalstīšanu vai noteiktu programmu atbalstīšanu, tur var ieguldīt papildu līdzekļus. Bet šajā gadījumā tā bedrīte ir izrakta un tā... šajā jaunajā izlīdzināšanas modelī nu nekādi neparādās tas, kādā veidā šī bedrīte tiks aizbērta. Paldies. Un lūdzu atbalstīt manu priekšlikumu.".
- 2015_06_04_304-seq64 language "lv".
- 2015_06_04_304-seq64 speaker Silvija_Simfa.
- 2015_06_04_304-seq64 translatedText "Ladies and gentlemen, I have already said part of the reasoning that I have already said on the 5 proposal for Parliament, This proposal aims to add to Article 8 with new parts, the third, the third and the fifth, the proposal for the third paragraph of Article 8, the third paragraph, in the first instance because of the fact that :this would protect local authorities from rapid and unforeseen revenue fluctuations, such as cases of closed or suspended operations by a company in which the population of a reasonably substantial population As an example I could still mention specific cases in the second partthe revenue reductions that would result from changes in the income tax policy have already been raised by the EU, but I will say once again that, significantly by increasing the minimum income tax, the low level of remuneration in the country's income tax can be reducedrevenue And Territorial Fall in Latvia's median wages varies by more than twice in this case, meaning a major fluctuation in the middle of the community, and again a large number of those in the community have already identified what I have already identified withblue colour It means that the big cons in the municipal revenue proposal in the fourth part of Article 8 are to ensure that donors are not removed by excessive volume of resources and the local courtship is being maintained to earn more parallels withthe existing equalisation is defined as the upper limit of contributions in this case, the preliminary estimate of municipal financial smoothing shows that in 2016, the four local contributions to the municipal financial smoothing fund will exceed 20 per cent of specific local revenue-rated revenue and total outstanding revenuethere will be around EUR 2 million, the fifth paragraph of Article 8 provides that the above-mentioned proposals in this article are exhausted from the national budgetary means: 9.5 million, which would be required by 45 local authorities, which are minus, plus 2 million. What has been taken out of wealthy communities, and this would have taken a total of €11.5 million to support our proposal, because, as a member of the Latgales, I would like to emphasise that, if this proposal is not adopted, in the Latgales planning region, in accordance withthe new model will get €6.11 million less than they could have obtained under the old model, and there are two planning regions who in this new planning model really lose the preposterous it is that the biggest loss - these 6,11 million- will the most of the majority, and the second-largest losers in the Riga programming region, which will be lost to 4.7 million Our municipalities, is not rich - not for its rich nor poor money they need! - and, of course, it will be painful too -to lose this 4.7 million But Latgale, which we are trying to save with all sorts of additional programs and various different inscriptions, remove from their own basic revenue of this money - it's totally non-governmental and negudri as we can't, let us say, we will be pouring this pit in ,what will happen, because it is a goose to the municipal own-se, using various programmes of Well, it is unreasonable to ensure that local authorities can live from own revenue and if the country agrees on some kind of support or a certain areato support certain programmes, there may be additional resources to invest in this case, its pistot is excavated and this new catch-up model now does not appear to be in the way of this pit, please And please support my proposal".
- 2015_06_04_304-seq64 mentions Q211.
- 2015_06_04_304-seq64 mentions Q2660080.