Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_06_04_304-seq6> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2015_06_04_304-seq6 type Speech.
- 2015_06_04_304-seq6 number "6".
- 2015_06_04_304-seq6 date "2015-06-04".
- 2015_06_04_304-seq6 isPartOf 2015_06_04_304.
- 2015_06_04_304-seq6 spokenAs 62.
- 2015_06_04_304-seq6 spokenText "Cienījamās kolēģes! Godātie kolēģi! Es lūdzu atbalstīt šo priekšlikumu tāpēc, ka Eiropas Vietējo pašvaldību harta pieder pie tiem svarīgākajiem starptautiskajiem līgumiem, kuriem Latvija pievienojās vienlaikus ar 4.maija deklarācijas pieņemšanu, un tajā ir noteikti galvenie pašvaldību finanšu organizēšanas principi, un, minot to, ka šī likuma mērķis ir nodrošināt Latvijai saistošo Eiropas Vietējo pašvaldību hartas normu izpildi attiecībā uz valsts un pašvaldību ieņēmumu proporcionalitāti un pašvaldību finanšu autonomiju, tiek uzsvērts, ka darbības attiecībā uz pašvaldību finansēm tiks samērotas ar hartas principiem. Protams, sarunas par pašvaldību budžetu arī turpmāk notiks katru gadu, un, es ceru, būs panāktas vienošanās, un rezultāti atspoguļosies ikgadējā valsts budžeta likumā, taču atsauce uz hartu paskaidro kopējo virzību un vieš skaidrību ilgtermiņā. Komisijas sēdē izskatot šo jautājumu, es saņēmu pretargumentu, ka šis nav gluži tas likums, kurā vajadzētu šo normu iestrādāt. Taču... Es piekrītu, jā, ka šai normai varbūt vajadzētu parādīties likumā par valsts un pašvaldību budžetu, taču tas tur nav iestrādāts... Un nenoliedzami arī šajā likumā tomēr ir runa par pašvaldību ieņēmumiem un par situāciju, ka pašvaldību ieņēmumi ir nepietiekami ne pašvaldību vainas pēc, bet tāpēc, ka tā ir veidota valsts nodokļu politika un tādā veidā tiek veidoti... veidojas arī pašvaldību ieņēmumi. Bet šeit ir sadaļa par valsts budžeta dotāciju, lai kompensētu šo pašvaldību ieņēmumu trūkumu. Un es domāju, ka šī panta iestrādāšana likumprojektā būtu ļoti svarīga, lai mēs vairs nesastaptos, runājot par pašvaldību budžetiem, ar šādu te ainu, ko jūs redzat... (Rāda dokumentu.) šos zilos... šos zilos laukumus, kur pašvaldības ir mīnusos. Ieviešot šo jauno Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likumu... Salīdzinot ar pašreizējo situāciju, te ir tā nākamā aina... salīdzinot ar veco likumprojektu. Un te ir tā aina... kad ieviesīs šo jauno Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likumu, par kuru mēs šodien runājam... Šo zilo plankumu paliek nedaudz mazāk, un tās summas, kas tur ir ierakstītas pašvaldībā mīnusos, arī paliek nedaudz mazākas. Bet tās tomēr paliek, jo abos gadījumos valsts budžeta dotācija, lai izlīdzinātu šo situāciju, nemainās. Tās paliek nedaudz mazākas par 35,5 miljoniem. Tātad valsts negrasās mainīt ne nodokļu politiku, ne attieksmi pret pašvaldību tiesībām un iespējām nodarboties ar saimniecisko darbību, ne arī pret budžeta dotācijas apmēru. Un, respektīvi, apmēram 45 pašvaldības... no 45 līdz 53 pašvaldībām, atkarībā no dažādiem aprēķiniem, paliek ar mīnusiem savos budžeta ieņēmumos. Un, kā jūs redzat, tās ir pierobežas pašvaldības, īpaši daudz to ir Latgalē, bet ir pietiekami daudz arī Kurzemē un Vidzemē. Tāpēc es lūdzu, kolēģi, atbalstīt manu priekšlikumu!".
- 2015_06_04_304-seq6 language "lv".
- 2015_06_04_304-seq6 speaker Silvija_Simfa.
- 2015_06_04_304-seq6 translatedText "Honourable colleague, ladies and gentlemen, I would ask you to support this proposal because the Charter of Local Government of Europe is part of the most important international treaties to which Latvia has adopted its declaration at the same time as the 4 May Declaration, and sets out the key financial organisation of local authorities. The principles and the fact that the purpose of this law is to ensure the fulfilment of the standard of the European Charter of Local Government of Latvia with regard to the proportionality of national and municipal revenue and the local financial autonomy of local authorities, it is stressed that actions relating to municipal finances willbalanced by the principles of the Charter of course, the local budget negotiations will continue to take place annually, and I hope there will be an agreement and the results will be reflected in the annual national budgetary law and clarifies the overall direction and clarity in the long term. At the Commission's meeting on this issue, I received a counter-argument that this was not quite a law in which I would have accepted this provision, yes, that this normal should perhaps appear in the law on the national and municipal budgets, butit hasn't been built there and this law does, however, talk about local revenue and about the state of the community that local revenue is insufficient for the fault of the local community, but because it has built a national tax policyand in this way, the emergence of municipal revenue Bet here is a section on the state budget grant to compensate for this lack of municipal revenue and I think the incorporation of this article into the bill would be very important for usno longer talking about community budgets, with the following picture here, which you can see (shown in the document) these blue pitches in these blue houses, where local authorities have the cons of the introduction of this new Local Government Financial Adjustment Billcompared to the current situation, here's the next picture compared to the old Bill And here's the picture of this new Local Government Financial Adjustment Law, on which we are today talking about Thisthe blue slick remains a little minor, and its figures, which are inscribed in the municipality of the cons, also remain a little smaller But they still remain, as in both cases, the government grant to equalise this situation remains unchanged from what Wembley stays out of35.5 million people in the country are not going to change either taxation nor attitudes to local rights and opportunities to deal with economic activity, or against the size of the budget grant, or about 45 local authorities from 45 to 53 municipalities ,depending on a variety of calculations, the cons remain with its budget revenue and, as you can see, they are border authorities, especially many in Latgale, but there are enough in Kurzeme and Vidland, I would therefore ask colleagues to support my proposal!".
- 2015_06_04_304-seq6 mentions Q211.
- 2015_06_04_304-seq6 mentions Q193089.