Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_06_04_304-seq136> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2015_06_04_304-seq136 type Speech.
- 2015_06_04_304-seq136 number "136".
- 2015_06_04_304-seq136 date "2015-06-04".
- 2015_06_04_304-seq136 isPartOf 2015_06_04_304.
- 2015_06_04_304-seq136 spokenAs 92.
- 2015_06_04_304-seq136 spokenText "Cienījamais Prezidij! Cienījamās dāmas! Godātie kungi! Pieņemtā likumprojekta anotācijā ir uzsvērts, ka līdz šim spēkā esošā pašvaldību finanšu izlīdzināšanas sistēma vairs nenodrošināja - citāts! - “visām pašvaldībām pietiekamus finanšu resursus savu funkciju izpildei” (citāta beigas) un ka tādēļ ikgadējā valsts budžeta likumā jau kopš 2010.gada tika paredzēti (atkal citāts) “speciāli pagaidu risinājumi pašvaldību ar zemiem vērtējumiem ieņēmumiem atbalstīšanai” (citāta beigas). Šādus pagaidu risinājumus likumprojekta autori uzskatīja par sistēmas trūkumu un par pierādījumu tam, ka pašvaldību finanšu izlīdzināšanas sistēma bija nepilnīga un tādēļ pilnveidojama. Likumprojekta uzstādījums nozīmē, ka jaunajai sistēmai jau ģenētiski piemitīs, cik vien iespējams, tālāka valdības norobežošana no dalības pašvaldību finanšu izlīdzināšanā. Galīgajā lasījumā pieņemtais likums apliecina, ka šādas bažas bija pamatotas diemžēl. Jaunā pašvaldību finanšu izlīdzināšanas sistēma ir uzbūvēta uz skaidra matemātiska pamata: pašvaldībām uzdots turpmāk attīstīties kā pašorganizēšanās sistēmai. Šāda formalizācija padara izlīdzināšanu vieglāk aprēķināmu un caurspīdīgu, bet vienlaikus tā nolemj pašvaldības, kuras atrodas ekonomiskās attīstības dažādos līmeņos, šādai nākotnei - panākt ekonomiskās attīstības izlīdzināšanu, norēķinoties galvenokārt savā starpā. Tikmēr valsts budžeta dotācija jaunajā pašvaldību finanšu izlīdzināšanas formulā piedalās kā lielums, kuru pašvaldībām, kā uzskata frakcija SASKAŅA, ir ļoti maz iespēju ietekmēt pārrunu ceļā. Šis lielums ir noteikts ar likumu, vienu reizi gadā pieņemot valsts gada budžetu, un nekādas savstarpējas saskaņošanas starp Latvijas Pašvaldību savienību un valdību, lai adaptētu izlīdzināšanas mehānismu reālajam ekonomiskajam stāvoklim, valstī nav paredzētas. Jaunajā likumā paredzētā Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonda padome šādu uzdevumu nerisinās, jo padomes kompetence ir noteikta ļoti šauri, proti, pārraudzīt izlīdzināšanas fonda darbību - un tikai. Tas, ka par vienu no nosacījumiem jaunās pašvaldību finanšu izlīdzināšanas sistēmas izveidei tika izvirzīta valsts budžeta dotāciju saglabāšana 2015.gada budžeta noteiktajā apmērā, tikai nostiprina mūsu bažas, ka esošā valdība mēģinās distancēties no pašvaldību finanšu izlīdzināšanas arvien tālāk un uzkraut reģionālās ekonomiskās attīstības nastu pašvaldībām. Otrajam lasījumam bija iesniegti saprātīgi priekšlikumi, kuri nodrošinātu pašvaldību atbalstam nepieciešamo nodokļu ieņēmumu pašvaldību konsolidētajā budžetā īpatsvaru valsts nodokļu ieņēmumos, kā arī noteiktu mazākus izlīdzinātos ieņēmumus un lielākas iemaksas izlīdzināšanas fondā. Šie priekšlikumi piesaistītu valsts atbalstu izlīdzināšanai ar tautsaimniecības attīstību un sabalansētu izlīdzināšanas aprēķinu. Ņemot vērā, ka minētie priekšlikumi bija noraidīti, un apzinoties iepriekš aprakstītos riskus, frakcija SASKAŅA balsojumā par likumprojektu “Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likums” atturējās. Paldies par jūsu uzmanību.".
- 2015_06_04_304-seq136 language "lv".
- 2015_06_04_304-seq136 speaker Igors_Pimenovs-1953.
- 2015_06_04_304-seq136 translatedText "Honourable President, honourable gentlemen, honourable gentlemen, the adopted version of the bill states that the municipal financial smoothing system has so far no longer been achieved - quotation! -' all governments have sufficient financial resources to carry out their functions' (end of quote) and thattherefore, the annual public budget law has already been laid down (again quotated since 2010) for " special transitional solutions to support low-rating municipalities to support " (end of quote) This interim solution for the authors of the bill was seen as a failure of the system and evidence of this ,the fact that the municipal financial smoothing system was incomplete, and therefore the development of the draft law, means that the new system would already genetically signal as far as possible the government's delimitation of the municipal financial contribution to the Galawe reading law that confirms that :this concern was justified, unfortunately, by the New municipal financial smoothing system being built on a clear mathematical basis: local authorities are tasked with further developing themselves as a self-organising system, but, at the same time, it is decided by local authorities ,based on economic development at various levels, such a future - to achieve an equalisation of economic development - is primarily financed primarily by the Tiksr government grant in the new municipal financial smoothing formula as the size of which, according to the faction of the faction, isthere is very little room for influence over the way in which this is provided by law, with the adoption of the national annual budget once a year, and no cross-border coordination between the Latvian Government of Local Government and Government to adapt to the real economic adjustment mechanism ,the country does not have the New statutory Municipal Financial Adjustment Fund that will not do so, because the board has a very narrow competence to monitor the functioning of the smoothing Fund - and only to the fact that the newthe establishment of a municipal financial smoothing system has resulted in the maintenance of government grants in the 2015 budget to the level set by the 2015 budget, only strengthening our concern that the current government will seek to distance itself from local financial smoothing and pile up regional economic developmentthe burden on the local authorities in the Second Reading was the presentation of sensible proposals to support municipal tax revenue in the municipal tax revenue share, as well as a certain lower adjusted income and greater contribution to the equalisation fund. In favour of an adjustment of the state with the development of the economy and the calculation of balanced equalisation, given that these proposals were rejected, and aware of the risks described above, the fraction of the vote on the Bill of Local Government's Financial Adjustment Act refrained from Thank you for your attention".
- 2015_06_04_304-seq136 mentions Q211.