Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_05_28_302-seq6> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2015_05_28_302-seq6 type Speech.
- 2015_05_28_302-seq6 number "6".
- 2015_05_28_302-seq6 date "2015-05-28".
- 2015_05_28_302-seq6 isPartOf 2015_05_28_302.
- 2015_05_28_302-seq6 spokenAs 17.
- 2015_05_28_302-seq6 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētāja, godātie kolēģi! Visnotaļ cēls mērķis ir šim likumprojektam, tomēr, izvērtējot iesniegto likumprojektu, jāsecina, ka ar piedāvātajiem grozījumiem pašreizējā redakcijā netiek atrisināta formulētā problēma. Jo, pirmkārt, - kas ir svarīgi? Likumprojektā nav paredzēts vecuma ierobežojums uzturlīdzekļu saņemšanai no Uzturlīdzekļu garantiju fonda. Tas nozīmē, ka nav noteikts maksimālais vecums, līdz kuram būtu uzskatāms, ka bērns objektīvu iemeslu dēļ nav ieguvis vidējo izglītību un nav spējīgs sevi apgādāt, kā rezultātā būtu tiesīgs saņemt uzturlīdzekļus no Uzturlīdzekļu garantiju fonda. Nenosakot vecuma ierobežojumu, kā tas, piemēram, ir noteikts Valsts sociālo pabalstu likumā, bērns nav motivēts iegūt vidējo izglītību, lai netiktu pārtraukta uzturlīdzekļu izmaksa no Uzturlīdzekļu garantiju fonda. Tādējādi šis likumprojekts neveicina izglītības iegūšanu. Otrkārt, likumprojekta sākotnējās ietekmes izvērtējumā ir norādīts, ka no valsts budžeta izmaksai paredzamo naudas līdzekļu apjoms iesniedzējiem varētu būt aptuveni 972 tūkstoši eiro gadā. Aprēķini veikti, pieņemot, ka puse no 1500 iesniedzēju bērniem, kuri sasniedz pilngadību, gada ietvaros turpina vidējās izglītības iegūšanu. Tomēr šāds pieņēmums nav argumentēts, un ir pamats uzskatīt, ka faktiski izmaksājamo līdzekļu apjoms varētu būt būtiski lielāks. Un tāpat jānorāda, ka, veicot aprēķinus, nav ņemts vērā, ka vidējā izglītība var netikt iegūta viena gada laikā pēc pilngadības sasniegšanas jo īpaši tad, ja tā tiek iegūta profesionālās izglītības iestādē vai ja bērns kādā izglītības iegūšanas posmā nav ticis pārcelts uz nākamo klasi. Šādā gadījumā izmaksai paredzamo naudas līdzekļu apjoms varētu ievērojami palielināties ar katru nākamo gadu, jo tiktu izmaksāti uzturlīdzekļi gan to bērnu uzturam, kuri sasnieguši 18 gadu vecumu kārtējā gada ietvaros, gan arī tiktu turpināts izmaksāt uzturlīdzekļus no Uzturlīdzekļu garantiju fonda to bērnu uzturam, kuri pilngadību sasnieguši iepriekšējo gadu ietvaros, bet joprojām turpina iegūt vidējo izglītību. Kolēģi, es vēlos arī norādīt, ka Tieslietu ministrijas darba kārtībā jau ilgāku laiku ir jautājums par uzturlīdzekļu nodrošināšanu bērnam pēc pilngadības sasniegšanas un ne tikai... Ir veikta arī virkne pasākumu, tajā skaitā attiecībā uz parādnieku datu publiskošanu. Mēs zinām, ka šie grozījumi stāsies spēkā tuvākajā laikā. Tāpat Tieslietu ministrija plāno ieviest jaunu kārtību uzturlīdzekļu izmaksai no Uzturlīdzekļu garantiju fonda; tas ļautu saņemt uzturlīdzekļus Ministru kabineta noteiktajā apmērā bez tiesas nolēmuma, un tas, mūsuprāt, ir svarīgi. Un visubeidzot. Ir, protams, plānots arī nākt ar piedāvājumu sniegt atbalstu bērna uzturēšanai gadījumos, ja bērns, kuru vecāki neuztur, pēc pilngadības sasniegšanas turpina iegūt izglītību. Taču noteikti attiecīgi jāievēro tie jautājumi, kurus es šeit formulēju kā problēmjautājumus. Līdz ar to šobrīd aicinu šo likumprojektu neatbalstīt. Paldies.".
- 2015_05_28_302-seq6 language "lv".
- 2015_05_28_302-seq6 speaker Gaidis_Berzins-1970.
- 2015_05_28_302-seq6 translatedText "The honourable Member, dear fellow Members, the very benign aim of this legislative project is, however, to conclude, by assessing the proposed amendment, that the proposed amendments do not solve the formulated problem in the first instance - what is important? The Maintenance Guarantee Fundthe limit of how it, for example, has been laid down in the National Social Allowance Act, the child is not motivated to obtain secondary education so as not to stop the maintenance payment from the Relam Guarantee Fund, Then this bill does not encourage the acquisition of secondary measures, the initial impact assessment of the bill has indicated that the bill's initial impact assessment of the bill has been indicated from the initial impact assessment of the bill. The estimated amount of monies to be paid by the national budget to applicants could be around 972 thousand per year, assuming that half of the 1,500 applicant children who reach the age of their age continue to receive secondary education, though this assumption is not reasoned; andthere is reason to believe that the amount of funds actually paid out could be substantially higher and it should also be noted that the calculations do not take into account the fact that secondary education may not be obtained within one year of the coming of consent, especially when it isacquired in an institution of education, or where a child has not been moved to the next class in the event of the acquisition, the estimated amount of money paid out could be significantly increased by each subsequent year due to the fact that maintenance would be made for their consumption ,under the age of 18 in the current year, it would also continue to pay maintenance from the Maintenance Guarantee Fund for children who have reached the age of previous years but still still have an average education to the College, I would also like to point out thatthe agenda for the Ministry of Justice has for a long time been a question of ensuring the maintenance of a child after consent, and not only has there been a series of measures, including the disclosure of debtors' data, we know that these amendments will enter into force. In the short term, the Ministry of Justice is also planning to introduce a new regime for the payment of maintenance from the Maintenance Guarantee Fund; this would allow the Cabinet Office to receive maintenance without a court ruling, and this is, in our view, important, and, of course, it is planned to comewith the offer of support for the maintenance of a child, where a child whose parents do not maintain an age after leaving office to remain in education must certainly respect the issues that I have presented here as a matter of priority for those who are now calling for this bill not to support Thank you".
- 2015_05_28_302-seq6 mentions Q822919.
- 2015_05_28_302-seq6 mentions Q1771611.