Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_05_28_302-seq4> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2015_05_28_302-seq4 type Speech.
- 2015_05_28_302-seq4 number "4".
- 2015_05_28_302-seq4 date "2015-05-28".
- 2015_05_28_302-seq4 isPartOf 2015_05_28_302.
- 2015_05_28_302-seq4 spokenAs 92.
- 2015_05_28_302-seq4 spokenText "Labrīt, godātie kolēģi! Es vēlos pievērst jūsu uzmanību vienai konkrētai un reālai sociāli ekonomiska un juridiska rakstura problēmai, kura ir saistīta ar uzturlīdzekļu izmaksu no Uzturlīdzekļu garantiju fonda bērniem pēc pilngadības sasniegšanas. Mēs zinām, ka līdz bērna pilngadības sasniegšanai bērnam pienākošos uzturlīdzekļus saņem viens no bērna vecākiem. Un otrs vecāks uzturlīdzekļus maksā ar tiesas spriedumu vai brīvprātīgi, vai arī tie tiek izmaksāti no Uzturlīdzekļu garantiju fonda un vēlāk piedzīti no nemaksājušā vecāka. Ar bērna pilngadības sasniegšanu uzturlīdzekļu izmaksa no Uzturlīdzekļu garantiju fonda tiek pārtraukta. To nosaka Uzturlīdzekļu garantiju fonda likuma 10.panta pirmās daļas 1.punkts. Pašlaik likums neparedz iespēju izvērtēt apstākļus gadījumos, kad bērns turpina mācības un pats sevi apgādāt nespēj. Tātad Uzturlīdzekļu garantiju fonda administrācija, bērniem sasniedzot pilngadību, izbeidz uzturlīdzekļu izmaksu no valsts budžeta līdzekļiem, jo ir zudis tiesiskais pamats. Bet realitāte ir tāda, ka vispārējo vidējo izglītību jaunietis parasti iegūst līdz 19 gadu vecumam. Savukārt atbilstoši Profesionālās izglītības likumam profesionālās vidējās izglītības ieguves ilgums pēc pamatizglītības ieguves ir trīs līdz četri gadi, pēc arodizglītības ieguves - viens līdz divi gadi. Ņemot vērā minēto, jāsecina, ka jaunietis profesionālo vidējo izglītību parasti iegūst, sasniedzot 20 gadu vecumu. Tādējādi secināms, ka, neraugoties uz pilngadības sasniegšanu, bērni, kuru uzturam tiek maksāti uzturlīdzekļi no Uzturlīdzekļu garantiju fonda, turpina mācības vispārizglītojošās un profesionālās izglītības iestādēs, un viņiem ir nepieciešams vecāku sniegtais finansiālais atbalsts, tātad arī fonda administrācijas veiktais uzturlīdzekļu maksājums. Minētais uzturlīdzekļu maksājums ir finansiālais atbalsts bērnam, un fonds to maksā viena vecāka vai abu vecāku vietā. Saskaņā ar Civillikuma 179.panta pirmo daļu vecāku pienākums ir atbilstoši viņu mantas stāvoklim uzturēt bērnu, un šis pienākums gulstas uz tēvu un māti līdz laikam, kad bērns pats var sevi apgādāt. Tātad Civillikumā likumdevējs tomēr nav noteicis precīzu laiku, ar kuru vecākiem beidzas uzturlīdzekļu došanas pienākums, un tas ir absolūts vecāku beznosacījuma pienākums. Šādu ar likumu uzliktu pienākumu vecāki nevar interpretēt pēc sava ieskata, piemēram, pārtraukt bērna uzturēšanu līdz pilngadības iestāšanās brīdim. Uzturlīdzekļu prasības un to saņemšanas apmērs ir saistīts vienīgi ar vecāku mantisko stāvokli un ar laiku, kad bērns pats sevi spēj apgādāt. Faktu, ka pilngadības sasniegšana nav apstāklis, lai tiktu pārtraukta uzturlīdzekļu piedziņa, apliecina arī tiesu nolēmumi, ar kuriem noteikts, ka uzturlīdzekļu piedziņa veicama līdz brīdim, kad bērns pats spēj sevi apgādāt, vai līdz brīdim, kad bērns pabeidz studijas vai mācības. Ar šo likumprojektu mēs vēlamies sasniegt sociālu mērķi, jo bērniem no ģimenēm, kurās viens no vecākiem nenodrošina līdzekļus uzturam, būs iespēja turpināt mācības. Turklāt samazināsies finansiālais slogs arī personām, kuru aprūpē atrodas bērns, ja otrs vecāks vai abi vecāki nemaksā uzturlīdzekļus bērnam. Tāpēc mēs aicinām izdarīt grozījumus Uzturlīdzekļu garantiju fonda likumā un nodrošināt uzturlīdzekļu izmaksu no Uzturlīdzekļu garantiju fonda jauniešiem arī pēc pilngadības sasniegšanas, ja viņi turpina izglītoties, turpina iegūt vidējo izglītību vispārizglītojošajās vai profesionālajās mācību iestādēs līdz vidējās izglītības iegūšanai. Aicinu balsot “par”.".
- 2015_05_28_302-seq4 language "lv".
- 2015_05_28_302-seq4 speaker Valerijs_Agesins-1972.
- 2015_05_28_302-seq4 translatedText "Good morning, ladies and gentlemen, I would like to draw your attention to one specific and real problem of socio-economic and legal nature, which is linked to the maintenance cost of the Maintenance Guarantee Fund for children, as we know that by the time of the child's consent, we know that by the time of the child's consent, we know that by the time of the child's consent ,child money owed to a child is one of the parents of the child who pays a second parent's age with a court judgment or on a voluntary basis, or is paid out from the Maintenance Guarantee Fund and later recovered from the elderly child ,under Article 10 of the Maintenance Guarantee Fund, Article 10, paragraph 1, point 1 of the Maintenance Guarantee Fund does not provide for the possibility of evaluating the circumstances in which the child continues training and is self-sufficient for the administration of the So-Based Guarantee Fund ,reaching out to the age of young children ends up with the cost of maintenance from the public purse, as the legal basis But the reality is that the general secondary education is typically obtained under the age of 19, in accordance with the vocational secondary education lawthe length of primary education is three to four years, after the harvest of vocational training - one to two years from the point of view of the fact that young people generally obtain a vocational secondary education, reaching the age of 20 - and that, despite the attainment of a period of consent ,children whose diet is paid for from the Maintenance Guarantee Fund continue to receive training in comprehensive educational and vocational training institutions, and they need the financial support provided by parents, so that the maintenance payment made by the Foundation to the Mini Maintenance payment is financial support to the child ,and the fund is paid to one parent or two parents under Civil Law under Article 179, the parent is obliged to maintain a child in accordance with the condition of the father and the mother until such time as a childit is self-sufficient to supply itself to the Father Civil Law legislator, but has not specified the exact time that parents end up with an absolute duty of maintenance, and that an absolute duty of parents with a statutory duty should not be subject to a statutory obligation on parents. Ending the child's maintenance by the time of consent and the extent of their receipt is linked solely to the state of the parents' property status and, in a time when a child is able to supply itself with the fact that the coming of consent is not the circumstance to be suspendedthe recovery of maintenance shall also confirm the rulings of the Court of Justice, which state that the recovery of maintenance is required until such time as a child is able to supply itself, or until such time as a child concludes his studies or training with this bill, we want a social objective ,as children from families where one parent does not provide money for food, further training will also be able to reduce the financial burden on the person in the care of a child, if the other parent or both parents do not pay maintenance for a child, we call foramendments to the Law on Guarantee Guarantee Schemes and to provide maintenance costs from the Maintenance Guarantee Fund to young people, even if they continue to educate themselves, continue to receive secondary education in the overall education or professional training establishments until secondary education:".
- 2015_05_28_302-seq4 mentions Q2167704.