Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_05_14_300-seq98> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2015_05_14_300-seq98 type Speech.
- 2015_05_14_300-seq98 number "98".
- 2015_05_14_300-seq98 date "2015-05-14".
- 2015_05_14_300-seq98 isPartOf 2015_05_14_300.
- 2015_05_14_300-seq98 spokenAs 41.
- 2015_05_14_300-seq98 spokenText " Sveicināti! Vēlos jums Latvijas Reģionu apvienības frakcijas vārdā izstāstīt par mūsu priekšlikumu – atteikties no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa. Šo ideju iesniedzām Saeimā izskatīšanai atkārtoti, jo dzirdējām Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā debates, kur tika šī doma atbalstīta. Un tādējādi tiešām uzskatām, ka varētu sakārtot sistēmu un to vienkāršot. Latvijas Reģionu apvienība uzskata, ka transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis būtu jāatceļ un tāpēc attiecīgi nedaudz jāceļ arī degvielas akcīzes nodoklis. Esošā transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa iekasēšanas kārtība ir netaisnīga pret tiem transportlīdzekļu lietotājiem, kuri izmanto tos neregulāri, piemēram, svētdienās dodas uz baznīcu vai izbraukumos, un katrā ziņā neizmanto savu auto vai attiecīgi citu transportlīdzekli ikdienā. Tomēr šobrīd vienādu ekspluatācijas nodokli maksā gan regulārie autobraucēji, gan arī tie, kuri auto izmanto tikai dažas reizes gadā. Uzskatām, ka turpmāk šis nodoklis būtu jāiekļauj degvielas akcīzes nodoklī, lai par ceļu uzturēšanu un lietošanu atbilstoši maksātu tieši tie, kuri ikdienā izmanto mūsu ceļus un infrastruktūru. Arī kaimiņvalstīs – Lietuvā un Igaunijā – virknei transportlīdzekļu netiek piemērots atsevišķs transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis, jo tas ir integrēts akcīzes nodoklī. Ar visu to praktiski nav cenu atšķirības par litru benzīna, dīzeļdegvielas vai gāzes mūsu triju valstu vidū. Tas nozīmē, ka jau šobrīd Latvijas degvielas tirgotāji necenšas noturēt zemākas cenas kā kaimiņvalstīs, bet uz akcīzes nodokļa rēķina attiecīgi palielina savu peļņu. Jāņem vērā arī tas, ka mūsu tautiešiem, kas aizbraukuši uz ārzemēm un tur ir darba attiecībās, atrodas tur gadu vai vairākus, pēc atgriešanās, ja viņi vēlēsies izmantot savu automobili, kas atrodas Latvijā, būs jāsamaksā šis nodoklis par visiem gadiem, kad varbūt šis auto arī vispār netika izmantots. Arī no personiskās pieredzes varu teikt: kādreiz senos laikos, 2008.gadā, nopirku automašīnu, bet toreiz nebiju sīki izpētījis likumdošanu un pašā gada nogalē man nācās samaksāt uzreiz nodokli par diviem gadiem. Domāju, ka tas nav godīgi pret auto izmantotājiem. Tāpat arī jāatceras, ka daudzi autobraucēji, kas iebrauc Latvijas teritorijā, nav mūsu pilsoņi, tātad ir tūristi, un viņu mašīnas vispār nav reģistrētas Latvijā, un līdz ar to viņu artava netiek dota mūsu ceļu uzturēšanai. Tāpēc domājam, ka tieši caur degvielas šo nodokli varētu iekasēt arī no viņiem kādu naudiņu un attiecīgi nodrošināt mūsu ceļu uzlabošanos. Šis priekšlikums tika izdiskutēts arī ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas ekspertiem. Aicinājām Saeimas deputātus atbalstīt šī likumprojekta nodošanu komisijai, lai šis jautājums tomēr tiktu iespējami ātrā laikā izdiskutēts un lai atbalsta gadījumā varētu laikus sagatavoties jaunajai nodokļa apmaksas kārtībai, kas varētu stāties spēkā jau no nākamā gada 1.janvāra. Paredzamā nodokļu sistēmas sakārtošana nekādā gadījumā nesamazinātu valsts budžeta ieņēmumu daļu, savukārt degvielas cenu tas ietekmētu tikai par dažiem eirocentiem. Aicinām deputātus turpmāk tomēr skatīties iesniegtos priekšlikumus pēc būtības, apspriest tos, izanalizēt un tad ar loģisku pamatojumu atbalstīt vai attiecīgi ar atbilstošu pamatojumu arī noraidīt. Un vēl noslēgumā personīgi gribu aicināt uz godīgu darbu, nevis tukšvārdīgiem apvainojumiem, kurus šodien atļāvās nu jau bijusī Saeimas priekšsēdētāja. Novēlu viņai un arī visiem jums, cienījamie radioklausītāji, labu veselību! Paldies.".
- 2015_05_14_300-seq98 language "lv".
- 2015_05_14_300-seq98 speaker Juris_Vilums-1982.
- 2015_05_14_300-seq98 translatedText "Welcome to you to tell you, on behalf of the Latvian Association of Regions, about our proposal to withdraw from the vehicle operation this idea of this idea to the Commons, as we heard from the Committee on Budgets and the Finance (Taxation) debate, where this thought was supported by this idea. We believe that the system should be adapted and simplified by the Latvian Alliance of Regions that the vehicle tax should be abolished and, consequently, a slight increase in the excise duty on the occupants of an existing vehicle is due to the unfair treatment of vehicle usersuses them occasionally, for example, on Sundays, or by time, and in any event not using their own car or another vehicle on a daily basis, however, at the moment, however, the uniform operating tax shall be paid both by regular motorists and by those who use the car only a few times a year. We believe that this tax should henceforth be included in fuel duty, so that road maintenance and use will be paid appropriately directly to those who use our roads and infrastructure on a daily basis in the neighbouring countries â Lithuania and Estonia - a number of vehicles are not subject to a separate vehiclethe operating tax is, as it is an integrated tax tax, that there is practically no price gap per litre of petrol, diesel or gas among our three countries, it means that Latvian fuel traders are already not seeking lower prices as in neighbouring countries, butthe result of excise duty increases, accordingly, is that our profits should be taken into account in the fact that our compatriots, who have left abroad and are in employment relationships, are held there for a year or more, to return, if they wish to use their vehicle in Latvia ,this tax must be paid for all the years, when perhaps this car has also never been used at all from a personal experience: at one time in old days, in 2008, I had not looked into the legislation in detail and at the time of the yearhad to pay a tax for two straight years for the Dominian that it is not fair to users to also remember that many motorists who enter the territory of Latvia are not our citizens, so are tourists, and their cars have not been registered at all, andconsequently, their fair share is not given to our road maintenance, which is to think that direct through fuel this tax could also be levied on them by a certain amount of charts and, accordingly, to ensure that our road improvement proposal was also discussed with Road Traffic. The Security Directorate has called on MPs to support the transfer of this bill to the Commission, however, this issue should be discussed as quickly as possible and that in the event of support the new tax pay order can enter into force early next year. Limiting the estimated tax system for January 1 would under no circumstances reduce the revenue share of the state budget, while the fuel price would affect only a few cents to look at the substance, discuss them, analyse them and then with the logical justificationto support or, as appropriate, reject, accordingly, a rejection of And yet personally, to call for fair work, rather than ranting insults that the former President of the former I wish her and also all of you, dear radio listeners, thank you very much.".
- 2015_05_14_300-seq98 mentions Q822919.
- 2015_05_14_300-seq98 mentions Q211.
- 2015_05_14_300-seq98 mentions Q37.
- 2015_05_14_300-seq98 mentions Q191.
- 2015_05_14_300-seq98 mentions Q18189957.