Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_05_14_300-seq2> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2015_05_14_300-seq2 type Speech.
- 2015_05_14_300-seq2 number "2".
- 2015_05_14_300-seq2 date "2015-05-14".
- 2015_05_14_300-seq2 isPartOf 2015_05_14_300.
- 2015_05_14_300-seq2 spokenAs 41.
- 2015_05_14_300-seq2 spokenText "(No zāles dep. S.Āboltiņas replikas.) Augsti godātais Prezidij! Dāmas un kungi! Labrīt, arī Āboltiņas kundze! Latvijas Reģionu apvienība rosina atcelt transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli un tāpēc attiecīgi nedaudz celt degvielai akcīzes nodokli. Atgādināšu, ka transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa iekasēšanas esošā kārtība ir netaisnīga pret neregulārajiem transportlīdzekļu lietotājiem, jo šobrīd vienādu ekspluatācijas nodokli maksā gan regulārie autobraucēji, gan arī tie, kuri auto izmanto tikai dažas reizes gadā. Uzskatām, ka turpmāk transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis būtu jāiekļauj degvielas akcīzes nodoklī, lai par ceļu uzturēšanu un lietošanu atbilstoši maksātu tieši tie, kas tos ikdienā arī izmanto. Arī kaimiņvalstīs - Lietuvā un Igaunijā - virknei transportlīdzekļu netiek piemērots atsevišķi transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis, bet tas ir integrēts akcīzes nodoklī. Ar visu to praktiski nav cenu atšķirības par litru benzīna, dīzeļdegvielas vai gāzes mūsu, triju valstu, vidū. Tas nozīmē, ka jau šobrīd Latvijas degvielas tirgotāji necenšas noturēt zemākas cenas kā kaimiņvalstīs, bet uz akcīzes nodokļa rēķina attiecīgi palielināt savu peļņu. Arī tiem cilvēkiem, kas šobrīd ir aizbraukuši prom no Latvijas un atrodas darba attiecībās citās valstīs, tad, kad viņi atgriezīsies (ja atgriezīsies) Latvijā, nāksies samaksāt šo nodokli par visiem prombūtnes gadiem. Domāju, ka tas nekādā gadījumā neveicina viņu atgriešanos. Protams, var teikt, ka viņi var nodot šīs numurzīmes glabāšanā, bet visu numurzīmju glabāšana notiek Rīgā, un, ja mēs runājam par uzņēmējiem, tad jāteic, ka šis apstāklis var kavēt viņu operatīvu reaģēšanu, ja parādās kāds piedāvājums sniegt pakalpojumu. Un visbeidzot. Arī tie cilvēki, kuri nav Latvijas iedzīvotāji un kuru mašīnas ir reģistrētas citās valstīs, un vienkārši tūristi, kas atbrauc uz Latviju, nemaksā šo transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli, un mēs arī nevaram no viņiem to iekasēt. Līdz ar to, arī par degvielu maksājot, viņi nekādā veidā neatbalsta mūsu infrastruktūru. Šis priekšlikums tika izdiskutēts ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas ekspertiem, un tika gūts viņu atbalsts. Aicinām jūs, kolēģi, atbalstīt likumprojekta nodošanu komisijai, lai šis jautājums tiktu iespējami ātrā laikā kārtīgi izdiskutēts un lai atbalsta gadījumā varētu laikus sagatavoties jaunajai nodokļa apmaksas kārtībai, lai tā varētu stāties spēkā no nākamā gada 1.janvāra. Paredzamā nodokļu sistēmas sakārtošana nesamazinās valsts budžeta ieņēmumu daļu, savukārt degvielas cenu tā ietekmēs tikai par dažiem eirocentiem. Aicinu atbalstīt. Paldies par uzmanību.".
- 2015_05_14_300-seq2 language "lv".
- 2015_05_14_300-seq2 speaker Juris_Vilums-1982.
- 2015_05_14_300-seq2 translatedText "(from the floor of the DEP S Abola Replica), Mr Piedij, ladies and gentlemen. Good morning, ladies and gentlemen. It encourages the Alliance of Regions to lift the operating tax on the vehicle and, therefore, to raise excise duty on fuel in the following circumstances. The arrangements are unfair to occasional users, because at the moment, the uniform operating tax is paid both by regular motorists and by those who use the car only a few times a year, that a future vehicle tax should be included in the fuel excise duty order on the roadthe maintenance and use will be appropriately paid directly to those who also use them on a daily basis in neighbouring countries - Lithuania and Estonia - a range of vehicles are not subject to a separate vehicle operating tax, but this is integrated in excise duty, with virtually no price differences. As a litre of petrol, diesel or gas, among us, three countries, this means that Latvian fuel traders are already not seeking to keep lower prices as those in neighbouring countries, but also, at the expense of excise duty, to increase their profits to those who currently arehaving left the UK and found themselves in work relationships in other countries, when they return (if they return), the UK will have to pay this tax for all of the years of the Domarful that it does not in any way encourage their return to of course that they can say that they canto pass on these numbered marks in storage, but the storage of all the numbering marks takes place in the capital and, if we are talking about business operators, this may impede their rapid response if any offer to provide services does not finally come from those who are notLatvia's citizens and whose cars have been registered in other countries, and simply tourists who come to Latvia, do not pay the tax of this vehicle, and we cannot collect it with it, including fuel, in any way they aredoes not support our infrastructure, this proposal was discussed with the experts on the Road Safety Directorate, and their support was supported by calling on you, colleagues, to support the transfer of the bill to the Commission so that the matter is properly negotiated and, if supported, in the best possible timea timely preparation of the new tax pay order will not reduce the revenue share of the government budget from 1 January next year without reducing the share of revenue from the government budget, while the fuel price will only affect a few cents in proportion to support Thank you for your attention.".
- 2015_05_14_300-seq2 mentions Q211.
- 2015_05_14_300-seq2 mentions Q2660080.
- 2015_05_14_300-seq2 mentions Q37.
- 2015_05_14_300-seq2 mentions Q191.
- 2015_05_14_300-seq2 mentions Q18189957.
- 2015_05_14_300-seq2 mentions Q435407.