Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_04_30_297-seq417> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 2015_04_30_297-seq417 type Speech.
- 2015_04_30_297-seq417 number "417".
- 2015_04_30_297-seq417 date "2015-04-30".
- 2015_04_30_297-seq417 isPartOf 2015_04_30_297.
- 2015_04_30_297-seq417 spokenAs 17.
- 2015_04_30_297-seq417 spokenText " Labdien, cienījamie radioklausītāji! Saeimas šīsdienas sēdē tika skatīti gan pagājušajā nedēļā neizskatītie darba kārtības punkti, gan arī notika vēl viena Saeimas sēde ar dažādiem būtiskiem un nozīmīgiem jautājumiem. Kā būtiskākos es akcentēšu divus no tiem. Pirmām kārtām tika skatīts likumprojekts “Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likums”, kas paredz izstrādāt jaunu modeli, kā finansiāli tuvināt nabadzīgākās pašvaldības turīgākajām. Pašreizējā kārtība tā arī līdz galam nav atrisinājusi to, ka visas pašvaldības spētu apmierināt savas finansiālās vajadzības, tāpēc ik gadu pašvaldības saņēma arī valsts finansējumu. Bija radušās arī citas problēmas esošā modeļa ietvaros, jo, piemēram, pēc administratīvās reformas veikšanas finanšu sadalījums kļuva neproporcionāls iedzīvotāju skaitam novados attiecībā pret republikas pilsētām. Un arī vēl dažādu citu iemeslu dēļ bija pamats ieviest sistemātiskas izmaiņas. Jaunā modeļa būtiskākā atšķirība ir tā, ka visvairāk iegūst tās pašvaldības, kuras nodarbojas ar saimniecisko darbību, kā arī tās, kurās ir veikta virkne citu uzlabojumu. Lai gan Nacionālā apvienība atbalstīja šos grozījumus, tomēr mēs neesam līdz galam apmierināti ar Finanšu ministrijas piedāvājumu un tāpēc uz otro lasījumu iesniegsim konkrētus priekšlikumus šī likumprojekta uzlabošanai. Šobrīd problēmu mēs saskatām tajā, ka galvenie ieguvēji no jaunā modeļa tik un tā paliks lielās pilsētas un attīstības centri, kuriem jau tāpat ir pieejami papildu līdzekļi kaut vai, piemēram, ar Eiropas Savienības fondu starpniecību. Tāpēc viens no iespējamiem variantiem, kuru Nacionālā apvienība plāno virzīt, ir noteikt speciālu kritēriju, kas atbalstītu tieši tās teritorijas, kuras atrodas valsts pierobežā, un, tieši pretēji, – samazināt kritērijus attiecībā uz teritorijām, kuras atrodas kāpu aizsargzonās, jo ir paredzams, ka pēc jaunā modeļa lielākā daļa Latgales saņems mazāk. Pēc mainītiem kritērijiem gan Latgale, gan Ziemeļvidzeme, gan Dienvidkurzeme saņemtu vairāk no šī izlīdzināšanas fonda. Papildus tam Nacionālā apvienība uzskata, ka, lai patiešām panāktu likuma mērķi par pašvaldību finanšu izlīdzināšanu, būtu jāievieš papildu apgrūtinājumi attiecībā uz republikas pilsētām, jo pašreiz piedāvātajā likumprojekta redakcijā tiek būtiski stiprināts tas, ka lielākās ieguvējas no jaunās sistēmas būs tieši lielākās pilsētas. Otrs jautājums, kurš, mūsuprāt, ir būtisks Latvijas iedzīvotājiem, ir grozījumi Patērētāju tiesību aizsardzības likumā, kas paredz ierobežot tā saucamo ātro kredītu biznesu. Šis visnotaļ ienesīgais bizness ir iedzinis parādu jūgā ļoti daudz Latvijas iedzīvotāju un ģimeņu. Grozījumi paredz ierobežot parādsaistību apmērus, jo pašlaik iespējamais parāds var vairākas reizes pārsniegt aizdevuma summu. Nacionālā apvienība uzskata, ka šī biznesa nozare būtu vēl vairāk jāierobežo. Līdz ar to mūsu priekšlikumi paredzēja ierobežot aizdevēju darba laiku un palielināt cilvēku vecumu, no kura var pieteikties ātrā kredīta aizdevuma saņemšanai. Mēs, piemēram, paredzam noteikt, ka soda naudas apmērs par kavējumu nevar pārsniegt 100 procentus no aizdevuma, kā arī vēl citus ierobežojumus. Ja šos priekšlikumus pieņemtu, tie būtiski aizsargātu Latvijas patērētājus no nesamērīgām parādsaistībām un spētu ieviest samērīgumu attiecībā uz aizņemtā kredīta un soda naudas apmēru. Un visbeidzot. Nacionālās apvienības vārdā vēlos sveikt visus klausītājus tuvojošajos valsts svētkus – 4.maijā un aicinu ikvienu piedalīties gan publiskajos pasākumos, gan arī šaurākā ģimenes lokā atzīmēt šo būtisko notikumu, kas norisinājās pirms nu jau vairāk nekā 25 gadiem, tik tiešām izvērtēt katram un uzdot sev jautājumu: “Kādēļ man ir nepieciešama šī valsts?” Paldies par jūsu uzmanību!".
- 2015_04_30_297-seq417 language "lv".
- 2015_04_30_297-seq417 speaker Rihards_Kols.
- 2015_04_30_297-seq417 translatedText "Labor, honourable radio audience members, today's meeting of MPs was considered both last week with items not items on the agenda last week, and also held another meeting with various major and important questions, As the most important of these were dealt with by two of them. The draft legislation on " Local Government Financial Adjustment, " which aims to develop a new model of how to financially approximate the poorest councils to the most prosperous current arrangements - and the end has not been solved by the fact that all local authorities were able to meet their financial needsthere were other problems in the funding of the current model because, for example, the financial breakdown of the administrative reform became disproportionate, for example, to the size of the population in the republics in relation to the towns and cities of the Republic and, for many other reasons, there were grounds for systematic change. The main difference in the new model is that the local authorities that are most in favour of economic activity, as well as those in which a series of other improvements have been made, although the National Association accepted these amendments, we are not fully satisfiedwith the Finance Ministry's proposal, and therefore, on the second reading, we will present concrete proposals for improving the Little problem, the fact that the main beneficiaries of the new model will remain the major cities and development centres, which are alreadyadditional funds are available, for example through the European Union funds, which is why one of the potential options which the National Association intends to make is to establish a specific criterion to support precisely those areas situated on the national border and, on the contrary ,reducing the criteria for areas located in protective zones as it is expected that, following the new model, the majority of Latgales will receive less after the changing criteria of both Latgale and Northern land and the Southern land would receive more from this equalisation fundfor this, the National Association considers that, in order to truly achieve the rule of law for municipal finance, additional burdens for the cities of the Republic should be put in place, as the currently proposed version of the bill is substantially strengthened by the fact that the largest benefit from the new system will beit is the major issue of the most populous city, which we believe is essential for the Latvian people, to have an amendment to the Consumer Law, which requires a limit to the so-called rapid credit business This rather profitable business is pounding a very large number of residents in the UK andfamilies' Amendments involve limiting debt levels, as current potential debt may exceed the amount of loans the National Alliance believes this business sector should limit further with what our proposals meant to limit lenders' working hours andincreasing people's age, from which you can apply for a rapid credit loan, for example, it is foreseen that the level of fines for late payment cannot exceed 100 per cent of the loan, as well as other restrictions where these proposals were adopted, theyto protect Latvian consumers from disproportionate levels of debt and be able to introduce proportionality with regard to the size of the borrowing and the fines and, on behalf of the National Association, I would like to congratulate all the listeners on the national holidays â 4 May, and call on everyone to take parton public events and in the narrow circle of families to mark this crucial event, which lasted for more than 25 years now, just look at each and ask yourself the question: why do I need this country?' thank you for your attention.".
- 2015_04_30_297-seq417 mentions Q822919.
- 2015_04_30_297-seq417 mentions Q211.
- 2015_04_30_297-seq417 mentions Q4294791.
- 2015_04_30_297-seq417 mentions Q193089.
- 2015_04_30_297-seq417 mentions Q458.
- 2015_04_30_297-seq417 mentions Q8436.
- 2015_04_30_297-seq417 mentions Q1576026.