Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_04_30_297-seq413> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2015_04_30_297-seq413 type Speech.
- 2015_04_30_297-seq413 number "413".
- 2015_04_30_297-seq413 date "2015-04-30".
- 2015_04_30_297-seq413 isPartOf 2015_04_30_297.
- 2015_04_30_297-seq413 spokenAs 92.
- 2015_04_30_297-seq413 spokenText " Paldies. Labdien, cienījamie radioklausītāji! Saeima šodien nulles lasījumā atbalstīja likumprojektu “Grozījumi likumā “Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā””. Likumprojekts nosaka personas, kurām neatliekami sniedzama palīdzība un kuras ar dzīvojamo telpu nodrošināmas pirmām kārtām. Šobrīd pašvaldībām nav paredzētas tiesības izīrēt mājokli personām, kuras nav likuma subjekti, tai skaitā nav deleģētas tiesības izdot saistošos noteikumus attiecībā uz mājokļa piešķiršanu. Tādējādi pašvaldībām pagaidām tiek liegta iespēja, sniedzot palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā, piesaistīt speciālistus, to skaitā jaunus speciālistus, kas ir nepieciešami gan uzņēmējdarbības veicināšanai pašvaldības teritorijā, gan publisko pakalpojumu nodrošināšanai. Tie ir nepieciešamie dažādu profesiju speciālisti, kas uzsāk vai vēlas uzsākt darbu vietējos uzņēmumos un arī valsts un pašvaldību iestādēs. Balstoties uz minēto problēmu palīdzības sniegšanā dzīvokļa jautājumu risināšanā un izzināto situāciju Latvijas pilsētās, ir identificēti nepieciešamie likuma grozījumi, kas skar atbalstu dzīvokļa jautājumu risināšanā personām, kuras nav sociāli mazaizsargātas, un kas ļautu pašvaldībai piederošas vai nomātas dzīvojamās telpas izīrēt arī pašvaldības funkciju un attīstības nodrošināšanai nepieciešamajiem speciālistiem. Saeima šodien otrajā lasījumā atbalstīja likuma grozījumus, kas paredz stingrāku regulējumu ātro kredītu izsniegšanai, tostarp tādus, kas aizliedz tos piešķirt naktīs. Tika atbalstīts arī priekšlikums, kas paredz noteikt, ka turpmāk kredīta kopējās izmaksas patērētājam nedrīkstēs pārsniegt 0,25 procentus dienā no kredīta pamatsummas. Kredīta kopējās izmaksas patērētājam ir procenti, komisijas nauda, nodevas un jebkādi citi maksājumi, kas patērētājam jāmaksā saistībā ar kreditēšanas līgumu un kas ir aizdevējam zināmi, izņemot zvērināta notāra izmaksas. Ierobežojumu, ka nedrīkstēs pārsniegt 0,25 procentu apmēru, nepiemēros kredītiem, kuru summa būs mazāka par 100 eiro, kā arī gadījumos, kad kā nodrošinājums tiek ieķīlāta kāda lieta. Savukārt, ja kredīta atmaksas termiņš nepārsniedz trīs mēnešus, ar to saistīto maksājumu summa nedrīkstēs pārsniegt sākotnēji izsniegtā kredīta pamatsummu. Šis noteikums neattieksies tikai uz kredītiem, kuriem kā nodrošinājums tiek ieķīlāta kāda lieta. Tāpat no aizņēmēja nevarēs pieprasīt nokavējuma procentus, ja to apmērs kreditēšanas līgumā būs noteikts lielāks par 36 procentiem virs aizņēmuma likmes gadā. Saeima atbalstīja arī priekšlikumu par to, ka patērētāju kreditēšanas pakalpojumu sniedzēju uzraudzību un kontroli īsteno Finanšu un kapitāla tirgus komisija. Ir zināms, ka saistībā ar ātrajiem kredītiem patērētāji visbiežāk sūdzas par augstajiem procentiem, maksātspējas neizvērtēšanu, nesamērīgām sankcijām, kā arī neatrisināmu kopējo parādu slogu. Es paredzu, ka līdz ar šīm izmaiņām nebūs iespējama situācija, ka parādsaistības astronomiski izaug no 100 līdz 1000 eiro un cilvēki tiek ierauti tā sauktajā ātro kredītu parādu verdzībā. Pirms trešā lasījuma frakcija SASKAŅA mēģinās šo likumprojektu radoši papildināt un uzlabot. Paldies par uzmanību.".
- 2015_04_30_297-seq413 language "lv".
- 2015_04_30_297-seq413 speaker Valerijs_Agesins-1972.
- 2015_04_30_297-seq413 translatedText "Thank you hello, dear radio audience! Saeima today supported by zero reading the bill " Amendment to the Law on Assistance to the apartment issues, " the " Law project " identifies persons who are most in need of assistance and which, as a result of providing accommodation for residential areas, do not have the right to rent to housing persons ;which are not entities to the law, including the power to issue binding rules for the granting of housing in Thu-gu-gu-gu to local authorities as of yet are denied the possibility of assisting in the issue of apartment issues, attracting specialists, including new specialists, which are necessary both for the promotion of entrepreneurshiplocal authorities, both in the provision of public services, are required by experts from different professions who are embarking on or seeking to take up work in local businesses and also at the national and local authorities to support the problem in providing assistance to the apartment issue and the situation in Latvia. Towns and cities have identified the necessary amendments to the law, which affect support for apartment issues among individuals who are not socially vulnerable, and which would allow local authorities to rent out or rent local functions and to ensure the presence of specialists in Saeima today at second reading. The amendments to the law, which set out stricter rules for rapid credit issuance, including those that prohibit them to be issued at night, support a proposal that would require that in future, the total cost of credit will not exceed 0.25 per cent of credit reference amounts per day. The total cost to the consumer is interest, commission money, fees and any other charges to be paid by the consumer in relation to the lending contract and which is known to the lender, with the exception of the cost of the notary public, that no exceeding 0.25 percentage points will be allowed, the credits shall not apply to credits which will not exceed 0.25 percentage points. Will be less than €100 and in cases where the collateral is pledged to Savuthly, the amount of the payment shall not exceed the amount originally issued, the amount of which shall not be limited to the amount originally issued. Credit, which is to be ged as collateral by the borrower, will not be able to claim interest for late payment if their size in the lending contract is set at a higher of 36 per cent above the loan rate, Saeima also supported the proposal that consumer lendingthe monitoring and control of service providers in the context of the Financial and Capital Markets Commission is known to be the most frequently complaining of high interest, a lack of solvency, disproportionate sanctions, as well as an insoluble total debt burden, I predict that, as well as the insoluble common debt burden, I predict that, with regard tothese changes will not allow for a situation in which astronomical debts grow from between 100 and 1000 euro and people are plunged into the so-called' rapid credit debt', prior to the third reading, the draft will seek to bring this bill creatively together and improving Thank you for your attention".
- 2015_04_30_297-seq413 mentions Q822919.
- 2015_04_30_297-seq413 mentions Q211.
- 2015_04_30_297-seq413 mentions Q20560736.
- 2015_04_30_297-seq413 mentions Q4459436.