Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_04_30_296-seq457> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2015_04_30_296-seq457 type Speech.
- 2015_04_30_296-seq457 number "457".
- 2015_04_30_296-seq457 date "2015-04-30".
- 2015_04_30_296-seq457 isPartOf 2015_04_30_296.
- 2015_04_30_296-seq457 spokenAs 62.
- 2015_04_30_296-seq457 spokenText "Labdien, cienījamās kolēģes un godātie kolēģi! Mans mērķis, piesakoties debatēt, īstenībā bija tāds - uzrunāt jūs un aicināt nebalsot “par” steidzamības statusa piešķiršanu šim likumprojektam. Diemžēl tas fakts jau ir noticis, bet es gribu pateikt tos argumentus, kurus es katrā ziņā būtu teikusi arī iepriekš, runājot par šo jautājumu. Saistībā ar pēdējām atziņām, ko Ašeradena kungs izteica par Latvijas Pašvaldību savienības domes lēmumu, es gribu jums teikt, ka domes lēmums tomēr skan citādi un ar to jūs varat iepazīties, jo Latvijas Pašvaldību savienība ir nosūtījusi katram Saeimas deputātam šo dokumentu paketi, kurā ir gan domes lēmums, gan analīze šim likumprojektam, gan informējošie papildu materiāli, un, ja jūs vēlaties izveidot savu patstāvīgu viedokli par šo jautājumu, tad jūs to ļoti labi varat izdarīt. Bet es tomēr atkārtošu un pateikšu, ka galvenās atziņas domes lēmumā ir tādas, ka jaunais modelis satur atsevišķus pozitīvi vērtējamus elementus, taču kopumā nenodrošina pašvaldību ilgtspējīgu finansēšanu, jo pārkāpj galveno līdz šim atzīto principu - valsts līdzatbildību par reģionālo attīstību. Jaunais modelis perspektīvā pēc pārejas perioda daļai pašvaldību pasliktina finansēšanas iespējas, un tāpēc domes lēmuma 1.punkts ir domes aicinājums, ka nav pieļaujama steidzamības noteikšana Saeimā iesniegtajam jaunajam likumprojektam “Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likums”, jo, lai šis likums varētu tiešām pozitīvi darboties, sekmēt pašvaldību demokrātijas attīstību, pašvaldību nostiprināšanu, ir jānovērš vairāki būtiski trūkumi. To varētu izdarīt normālā šī likumprojekta izskatīšanas gaitā, jo tad būtu pietiekams laiks šīm diskusijām komisijās. Un mans viedoklis ir tāds, ka šis jautājums būtu jāskata ne tikai Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā, bet arī Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijā, kā arī Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā. Jo mēs visi zinām, ka nauda - tā ir koncentrēta politika. Vai arī otrādi: politika - tā ir nauda. Un, ja mēs nopietni nerunājam par šiem jautājumiem, tātad mēs nopietni nerunājam par visām tām politikām, kuras pašvaldībām jārealizē, gan pildot uzdevumus, kas izvirzīti ministriju izstrādātajos valsts politikas dokumentos, gan arī... Kā mēs atceramies, tad demokrātiskā valstī pašvaldībām ir tiesības arī pašām uz savu politiku, par ko te vispār netiek runāts. Runājot par šo jautājumu, es gribētu pieminēt notikumu, kas visai klusi un nemanāmi pagāja garām pagājušajā nedēļā gan sabiedrībai, gan arī acīmredzot lielākajai daļai no jums, kolēģi! Tā bija Latvijas Zinātņu akadēmijas un Latvijas Pašvaldību savienības kopīgi rīkotā konference “Vietējo padomju loma Latvijas neatkarības atgūšanā”. Un šajā konferencē un arī pēc tam... Šī ir tā grāmata, kurā ir apkopoti gan vēstures materiāli, gan liecības, gan zinātnieku viedokļi par šo periodu! Tālavs Jundzis, profesors Tālavs Jundzis, tās ievadtekstā ir pateicis to pašu kvintesenci par pašvaldībām. Es atļaušos citēt. “Atmodas apstākļos 1989.gada 10.decembrī ievēlētajās padomēs pārsvaru ieguva tautfrontieši, un tās kļuva par ietekmīgu spēku ne tikai vietēja rakstura saimniecisko jautājumu risināšanā, bet arī konsekventi aizstāvēja Latvijas Tautas frontes politiskās pozīcijas. Padomes īsā laikā pārtapa par reāli strādājošām pašvaldībām, kuras likumu trūkuma un haosa apstākļos vadījās no saprāta, politiskās izjūtas un pārliecības. Vietējās padomes nodrošināja kardinālo politisko un ekonomisko reformu īstenošanu, vienlaikus pašas kļūstot par jaunās demokrātiskās valsts pārvaldes stūrakmeņiem, tās soli pa solim konsekventi un pašaizliedzīgi bruģēja ceļu uz Latvijas neatkarību un tās pilnīgu atgūšanu. Pirms 25 gadiem 21.aprīlī tieši vietējo pašvaldību deputāti - 8003 deputāti no 13 000... pagastu, pilsētu un rajonu deputāti - iedeva mandātu Augstākajai padomei 4.maijā nobalsot par Latvijas neatkarību.” Kas tagad noticis ar...".
- 2015_04_30_296-seq457 language "lv".
- 2015_04_30_296-seq457 speaker Silvija_Simfa.
- 2015_04_30_296-seq457 translatedText "Good morning, dear colleague and colleague, my objective when applying for a debate was, in fact, to address you and call on you not to vote' for the urgency' of this law, but I would like to say the arguments I have in eachin the past, I would also like to say to you, in relation to this issue, on this issue, which Mr AŠERADENA said about the decision of the Council of Local Government, but I would like to tell you that the decision of the council would still ring in the same way and that you can access it because of this. The Local Government Union has sent each MP a package of this package, which includes both a council decision and an analysis of this introductions and additional materials, and if you want to establish your own own-initiative views on the issue, then you will do very wellcan I do this, but I will say it again and say that the main findings of the council decision are that the new model contains some positive elements, but generally does not guarantee the sustainable financing of local authorities, as a breach of the main principle of national ownershipregional development in the New Model in the perspective of a transitional strand of local government has been aggravated by funding opportunities, and so the council's decision of paragraph 1 is to call on the council that there should be no urgent need for the introduction of the' Local Government Financial Adjustment Act', due to the need for this lawa real positive thing to do is to contribute to the development of local democracy, the strengthening of local government, the need to prevent a number of significant shortcomings that may be done in the normal course of the examination of this bill, because then it would be sufficient time for these discussions to have been subject to a committee vote and that this issuenot only should the Committee on Budgetary and Financial (Taxation) members be considered, but also in the Commission for Public Administration and Local Government, as well as the Commission for Economic and Regional Policy, Jo we all know that money - a concentrated policy - is the opposite :the policy - this is money And, if we are not talking seriously about these matters, so we are not serious about all those policies that the municipalities must fulfil and in carrying out the tasks of the ministry-specific national policy documents and in the form ofwe remember that, in a democratic country, local authorities also have the right to have their own policy, which has not been talked about here at all on this issue, I would like to mention an event that passed quite quietly and unnoticed last week, both to the public andobviously, obviously, for the majority of you, colleagues, this was a conference organised by the Latvian Academy of Sciences and the Latvian Federation of Local Government,' The role of the Local Councils in regaining the independence of Latvia' and thereafter this is its book ofa collection of both historical materials and evidence, and scientific opinions about this period! Tuslav Junsti, Professor Tatlav Junsti, has said in its introductory text the same quintessential question of the dominance of the elected councils in Atmoor in 1989became tautfrondirectly and became influential not only on local economic issues, but also consistently defended the political positions of the Latvian People's Front in the short term as the Council turned into real working communities, which was guided by the lack of law and chaosfrom common sense, political sentiments and beliefs, the Local Council ensured the Cardening of political and economic reforms, while itself becoming the cornerstone of the governance of the new democratic state, its step-by-step approach to Latvia's independence and its fullrecoveries from 21 April to 21 April: 8003 Members from 13 000 women, towns and districts - handed over to the Supreme Council on 4 May to vote on Latvia's independence, " Who has now happened to".
- 2015_04_30_296-seq457 mentions Q822919.
- 2015_04_30_296-seq457 mentions Q211.
- 2015_04_30_296-seq457 mentions Q2484354.
- 2015_04_30_296-seq457 mentions Q1807095.
- 2015_04_30_296-seq457 mentions Q4534538.