Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_04_30_296-seq352> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2015_04_30_296-seq352 type Speech.
- 2015_04_30_296-seq352 number "352".
- 2015_04_30_296-seq352 date "2015-04-30".
- 2015_04_30_296-seq352 isPartOf 2015_04_30_296.
- 2015_04_30_296-seq352 spokenAs 150.
- 2015_04_30_296-seq352 spokenText "Cienījamie kolēģi! Godājamais Prezidij! Runājot par šo priekšlikumu, es pirmām kārtām gribu iestāties par tiem cilvēkiem un kredītu ņēmējiem, kas vēlas izmantot šo pakalpojumu, jo, raugi, situācija ir izveidojusies diezgan kurioza un pat absurda. Šī likumprojekta izstrādes gaitā, kura noteikti nebija vienkārša, es un ne tikai es, bet arī mani kolēģi ar izbrīnu uzzinājām, ka šajā uzņēmējdarbības veidā, finanšu uzņēmējdarbības veidā, kurš bija pazīstams jau vairāk nekā pirms diviem tūkstošiem gadu un saucās vienkārši par augļošanu, ir arī savas melnās avis. Redziet, šis uzņēmējdarbības veids vispār nav balstīts ne uz kādiem augstiem morāles un ētikas principiem, bet pie tā visa klāt vēl ir arī savas melnās avis, respektīvi, kompānijas, kuras veic šo darbību, nerēķinoties ne ar kādiem likumiem. Kompānijām, kas darbojas šeit un izsniedz šos kredītus, ir izvirzītas diezgan stingras prasības attiecībā gan uz pamatkapitālu, gan uz valdes locekļu kvalifikāciju, to skaitā ir arī prasība, ka nepieciešama speciāla atļauja jeb licence. Taču izrādās, ka mūsu valstī ir četras kompānijas - un konkrētajā brīdī varbūt tādu ir pat vēl vairāk! -, kas darbojas, nesaņēmušas vispār nekādas licences un nereģistrējušās šeit. Tās veic nereģistrētu uzņēmējdarbību. Un, patiesību sakot, kredītu ņēmēji attiecībās ar šādām kompānijām ir vispār beztiesīgi. Un mana priekšlikuma būtība ir sekojoša. Balstoties uz Civilprocesa likuma attiecīgo pantu, manā priekšlikumā ir teikts, ka kredīta ņēmējs drīkst... ka kredīta devējs nav tiesīgs pieprasīt no kredīta ņēmēja jebkādus citus papildmaksājumus kā vien kredītmaksājumu, kā arī citus likumiskos maksājumus - kavējuma naudas un tā tālāk. Kredīta ņēmējam ir jāatgriež kredīta devējam tikai pamatsumma. Taču, es domāju, šī problēma ir nesalīdzināmi dziļāka. Jūs visi zināt, ka ir Valdības deklarācija, kurā ir deklarēts, ka mēs apkarosim pelēko ekonomiku, ēnu ekonomiku, un tātad jautājums ir ļoti vienkāršs: kā var izveidoties šāda situācija, ka četras vai pat vairāk nekā četras kompānijas atklāti veic nereģistrētu uzņēmējdarbību?! Un kredīta ņēmējam reāli nav nekādu iespēju vispār noskaidrot, kura tad ir tā likumiskā kompānija, kas drīkst izsniegt šos kredītus, un kuras ir šīs melnās avis! Un - es uzsveru! - visa aizsardzība, kāda ir, - tie ir tādi necili paziņojumi, ko veic Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, Latvijas Radio 1 un varbūt vēl kaut kur, par to, ka iesaka kredītu ņēmējiem neizmantot tādas un tādas kompānijas pakalpojumus. Nu, patiesību sakot, tie ir vienkārši tādi zīdaiņa šļupsti! Un tāpēc, godājamie kolēģi, es aicinu atbalstīt manis iesniegto labojumu, kā arī atbalstīt visu likumprojektu kopumā, un neslēpšu, ka ar ambivalentām izjūtām es gaidīšu šī balsojuma rezultātu. Paldies.".
- 2015_04_30_296-seq352 language "lv".
- 2015_04_30_296-seq352 speaker Janis_Klauzs-1953.
- 2015_04_30_296-seq352 translatedText "Dear colleague, honourable President, as far as this proposal is concerned, I would first of all like to stand up for the people and the credit workers who wish to use this service because, in the eyes of you, the situation has developed quite well and even absurd. In the course of the course, which was certainly not easy, I and not only myself, but also my colleagues with amazement learned that in this form of business, in the form of financial business, which had been known more than two thousand years ago and shouted simplyfor usury, there is also its black avis to Redziet, this type of business is generally not based on any high moral and ethical principles, but the rest of it is also present in the black avis, in other words, companies carrying outthis activity, without imposing any rules on companies operating here and issuing these credits, lays down quite strict requirements for both the principal and the qualification of board members, including a requirement for a specialpermit or licence - But it turns out that there are four companies in our country - and at a given moment perhaps even more so! - that there is no licence and no registered office here in Wembley, the Truthin saying that, in the relationship with such companies, borrowers are generally unentitled to the essence of my proposal of standing in the relevant article of the Civil Process Act, my proposal says that a credit institution may not be entitled to a credit institution. Requesting from the credit institution any other supplementary payment as a credit payment, as well as other legal charges, and so on the credit taker has to be cut off by the credit institution only by the basic amount of Taseer, I think that the problem is more incomparably deeper than ever. You all know that there is a Government declaration declaring that we are going to combat the grey economy, the shadow economy, and so the issue is very simple: how a situation such as the four or more companies could arise. Openly carry out an unregistered business?! And the credit taker actually has no chance at all to find out who, then, is the legal entity that is allowed to issue these credits and who is behind them! - and I stress! The protection of what is required - such is the statements made by the Center for Consumer Protection, Latvian Radio 1 and perhaps even somewhere - that recommends that borrowers not use such services and services like Well ,to tell the truth, these are simple hoses, and that is why, ladies and gentlemen, I call for support for the proposed amendment, as well as to support the entire bill, and I will not hide the fact that I look forward to the result of this vote with ambivalent Thank you".
- 2015_04_30_296-seq352 mentions Q211.
- 2015_04_30_296-seq352 mentions Q872.