Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_04_23_295-seq331> ?p ?o. }
Showing items 1 to 17 of
17
with 100 items per page.
- 2015_04_23_295-seq331 type Speech.
- 2015_04_23_295-seq331 number "331".
- 2015_04_23_295-seq331 date "2015-04-23".
- 2015_04_23_295-seq331 isPartOf 2015_04_23_295.
- 2015_04_23_295-seq331 spokenAs 101.
- 2015_04_23_295-seq331 spokenText "Cienījamā priekšsēdētāja, godātie kolēģi! Vispirms es gribu pateikt paldies Belēviča kungam par saturīgo analīzi. Un patiesībā visam tam, ko teica Belēviča kungs, es varu simtprocentīgi piekrist, izņemot analīzi attiecībā uz Krieviju. Neņemsim piemēru no Krievijas alkohola patēriņa tradīcijām un struktūrām, jo es pieļauju, ka patēriņa samazinājums vairāk ir saistīts ar Marka Tvena teicienu, ka ir meli, ir lieli meli un ir statistika. Es nezinu, kāda ir reālā situācija Krievijā, bet, runājot par reālo situāciju Latvijā, diemžēl stiprā alkohola tirgū mums ir 32 procenti nelegālā alkohola. Tā ir apmēram trešā daļa. Turklāt nav nelegālā vīna, nav nelegālo raudzēto dzērienu, praktiski nav arī nelegālā alus, bet ir tikai nelegālais stiprais alkohols. Ja jūs paskatāties šī likumprojekta anotāciju, tad jūs redzat, ka pamatā pieaugums nākamajā gadā... es atvainojos, no šī gada otrā pusgada ir piedāvāts caurmērā 9-10 procentu apmērā: alum 22,6 procenti, stiprajam alkoholam tikai 1,7 procenti. Ja mēs varētu īsā laikā Latvijā izskaust nelegālo stipro alkoholu vai vismaz ļoti jūtami to samazināt, tad es būtu pirmais, kas balsotu par daudz lielāku stiprā alkohola akcīzes nodokļa pieaugumu. Pašreizējā reālajā situācijā mums ir jāiet samērīgi - jāceļ akcīze, vienlaikus pastiprinot cīņu ar nelegālo alkoholu. Un, kamēr mēs neesam iemācījušies sistēmiski apkarot lielās izplatības ķēdes un kamēr mēs joprojām cīnāmies ar nelegālā alkohola mazumtirdzniecību, labi saprotot, ka ar administratīviem sodiem mēs neko nevaram panākt, ņemot vērā to, ka šiem darboņiem, nu, nav nekādu ienākumu, no kā sodu samaksāt, tikmēr, es domāju, darba grupas izstrādātais piedāvājums, kura tapšanā ir piedalījušās vairākas ministrijas, kā arī nozares pārstāvji, ir pietiekami samērīgs. (No zāles dep. A.Elksniņš: “Piecus gadus mēs tā dzīvojam!”) Jā, tiešām Veselības ministrijai bija straujāks un radikālāks piedāvājums, kam, protams, absolūti var piekrist no sabiedrības veselības viedokļa un mūsu darbaspēka resursu viedokļa. Bet šajā gadījumā Finanšu ministrijas aprēķini rādīja to, ka, straujāk ceļot stiprā alkohola akcīzi, mēs diemžēl... neizpildītos Parādnieka kunga formula, kura ir spēkā izolētā tirgū, bet diemžēl ne tirgū ar vienu trešdaļu nelegālā tirgus elementiem. Un mums kropļotos konkurence šajā legālajā tirgū un samazinātos budžeta ieņēmumi. Tad vēl viena lieta, par ko runāja Belēviča kungs. Un man ir jāatzīst, ka šajā likumprojektā ir viena kļūda. Proti, ja jūs paskatāties anotācijas tabulā, kur ir pieauguma likmju procenti turpmākajiem trim gadiem, tad tur ir vīns un raudzētie dzērieni ar spirta saturu līdz 6 tilpumprocentiem, kur ir pāriets uz 50 procentu standartlikmi. Un tā ir kļūda! Uz otro lasījumu šeit ir jāizdara grozījumi, jo runa ir par dabiski raudzētiem sidriem. Nu, kā pārstāvis šajā nišā Trupovnieka kungs, komisijas vārdā runādams, to jau pieminēja. Es gribu paskaidrot nedaudz sīkāk. Proti, ir divu veidu dzērieni, kurus tautas valodā sauc par sidriem. Vieni ir tie, ko ražo lielie ražotāji: paņem, nu, tos produktus, kas rada šī dzēriena garšu, atšķaida ar spirtu, uzgāzē un nosauc par sidru. Šie dzērieni ir lēti, dažiem arī garšo un ir plaši iecienīti diemžēl vienā daļā jauniešu, kuri izvēlas alkoholu pēc trim kritērijiem: lēts, stiprs, garšīgs. Nu, šiem dzērieniem (līdz 6 tilpumprocentiem) ir divas no šīm īpašībām - lēts un, viņu izpratnē, garšīgs. Šiem dzērieniem nekādā ziņā nedrīkst piemērot 50 procentu pamatlikmi. Uz otro lasījumu mums ir jāizgroza likums, lai 50 procentu pamatlikme un tātad tas, kas ir rakstīts šajā tabulā, attiektos tikai uz dabiski raudzētiem sidriem. Dabiski raudzētie sidri ir faktiski vienīgā alkoholisko dzērienu kategorija, kas ir simtprocentīgi ražoti no vietējām izejvielām: mūsu pašu - Latvijā audzēti! - augļi un ogas, pašu novākti, pašu apstrādāti. Pašu radīti dzērieni! Lai jūs saprastu, par cik lielu tirgus nišu šeit ir runa, pateikšu: ir apmēram 1 līdz 2 procenti. Un šie dzērieni nebūt nav tie, kurus izvēlas jaunatne savu netikumīgo vajadzību apmierināšanai, jo šie dzērieni ir ekskluzīvo dzērienu sektors - pudele maksā 7 līdz 10 eiro. Tātad runa ir par likmes samazinājumu vienīgi šajā sektorā, lai dotu atbalstu vietējiem ražotājiem. Un tagad vēl daži vārdi par alu. Parādnieka kungam, strādājot šajā Finanšu ministrijas vadītajā darba grupā, bija ierosinājumi diferencēt akcīzes nodokļa likmi alum atkarībā no tā stipruma. Parādnieka kungs jau pieminēja, ka Eiropas direktīva šeit nosaka ļoti striktus ierobežojumus, jo ar akcīzes nodokli tiek aplikts alū esošais alkohols. Nevar diferencēt likmi atbilstoši Eiropas normatīvajiem aktiem atkarībā no alus stipruma. Diemžēl. Ja tas būtu iespējams, tad, es esmu pārliecināts, tiem stiprajiem aliem, kam ir virs 6, 7, 8 tilpumprocentiem, būtu jābūt progresīvam likmes palielinājumam. Diemžēl šobrīd Eiropas direktīva to neļauj, un Parādnieka kungs ļoti optimistiski teica, ka mums ir tādā gadījumā jāmaina direktīva. Darīsim to. Bet vispirms ar Latvijas likumdošanas iespējām Eiropas pārvaldes struktūrās izgrozīsim direktīvu un tad pieņemsim atbilstošu normatīvo aktu iekšzemē, jo direktīvu pārkāpt jau nu nevajadzētu. (No frakcijas SASKAŅA: “Vajag! Vajag!”) Ja mēs vēl runājam par alu, tad gribu kliedēt vēl vienu mītu. Runājot par alu, bieži vien runā par atbalstu vietējiem ražotājiem un vietējām izejvielām. (No zāles: “Nav taisnība!”) Jā, godātie kolēģi, jebkurā Latvijā ražotā alū galvenā izejviela ir tiešām Latvijas - un tas ir ūdens. (Starpsaucieni.) Tas ir ūdens! Visas pārējās alus izejvielas ir diemžēl importētas. Savukārt par vietējo ražotāju atbalstīšanu jāteic, ka Eiropas direktīvas atļauj sniegt atbalstu mazajām alus darītavām. Līdz ar to mazajām alus darītavām, kurās tiek izmantota tradicionālā alus darīšanas recepte un kurām ir samērā neliels ražošanas apjoms, mēs varam atvieglot konkurenci iepretim tām alus darītavām, kurās vienkārši šis dabiskais alus rūgšanas process tiek aizstāts ar citām ķīmiskām procedūrām.".
- 2015_04_23_295-seq331 language "lv".
- 2015_04_23_295-seq331 speaker Karlis_Sadurskis-1959.
- 2015_04_23_295-seq331 translatedText "Dear Madam President, ladies and gentlemen, first of all, I would like to thank Mr Buzek for his thoughtful analysis and, in fact, by Mr Buzek, I can agree 100%, except for example, that Russia will not take the example of Russia's alcohol consumption and structures ,because I imagine a decrease in consumption is more related to Mark Taba's saying that lies are a lie and there is a statistic I don't know what the reality of Russia is, but in terms of the reality of the situation, we have a strong alcohol market for usthere is a 32 per cent illegal alcohol It is about a third where there is no illegal wine, there is no illegal fermented beverage, there is practically no illegal beer, but there is only illegal alibund alcohol, then you can see the root of this billthe increase next year I am sorry, from the second half of this year, is offered on an average of 9-10 per cent: alum 22.6 per cent, Alcoholam just 1.7 per cent if we could short the UK to eradicate illegal high alcohol levels, or at least very seriously. To cut it, I would be the first to vote on a much bigger increase in the strength of alcohol excise in the current real-day we have to go proportionate - erect an accept while stepping up the battle with illicit alcohol And while we have not learned to crack the large-scale bullythe spread chain and while we are still struggling with illegal alcohol retailing, well understood that with administrative penalties we cannot achieve anything, given that these actors, well, have no income from the way of pay, Anderson, I think, working groupsthe proposal that has been produced by a number of ministries, as well as the industry, is sufficiently proportionate (From the floor to DEP A Elin:' for five years we live it!') Yes, indeed the Ministry of Health had a faster and more radical offer, which, of course, was absolutely more rapid and more radical. The point of view of public health and our labour resources, Bet in this case, the Ministry of Finance has shown that, in the fastest speed of travelling in a strong alcohol accelerator, we unfortunately do not have the formula of the debtor who is in the isolated market but, unfortunately, not on the market withone-third of the illicit market elements that we distortion in the legal market will be distorted and the Budget Revenues to Then another thing that Mr Jacques talked about in this bill is one mistake in the Proti if you look at the anotationin the following table, where there is a rate of increase in interest rates over the next three years, there is wine and fermented drinks with alcohol content of up to 6 acks per cent where the standard rate of 50 per cent is turned over as a mistake! For a second reading here ,since it is about the natural fermented cider Well, as a representative in this niche, Mr Trupoviedis, in the name of the commission, I have already mentioned this in a slightly more detailed way, there are two types of beverages made by the people of Vigu Vigu. Produced by big producers: take, well, those products that cause this beverage to taste, dilute the spirits, blow and quash These drinks are cheap, some also suffer and are widely preferred to alcohol in one part of the youththe criteria: a cheap, strong, palatable Well, these drinks (up to 6 liters per cent) are two of those properties - cheap and, in their sense, palatable These drinks should in no way apply to the law of 50% for the second reading. The standard rate, and so what is written in this table, would only apply to the natural fermented cider of the natural fermented genres, which are 100% per cent of local raw materials: our own - in Latvia! - fruits and berries ,own bowls, self-treated Pae created for drinks! So you understand how much the market slot here is about, I'll tell you: there are about 1 to 2 per cent of those drinks that are far from those chosen by the youth of their own vile needs, since thosethe drinks are the exclusive drinks sector - the bottle costs 7 to 10 So it's about a rate cut only in this sector to give support to local producers And now there's a few words for a cave debtor, working in the Treasurychaired by the chaired working group, there were suggestions to differentiate the rate of excise duty for beer, depending on the debtor's attachment, that the European directive is imposing very strict restrictions here, as excise duty is taxed on alley alcohol rates, in accordance withaccording to the European regulations, according to the beer strength, Unfortunately, I am convinced that those spirits that are above 6, 7, 8 or 8 per cent should have a progressive increase in the European directive, and the debtorMr President, very optimistic that we need to change the directive in such a way, But first of all, with Latvia's legislative options, we will change the directive into European governance structures and then adopt appropriate legislation domestically, because the directives are not already in the (No) fractionconsistency:' need!') If we're still talking about beer, then I want to dispel another myth of Speaking on the cave, often talking about support for local producers and on local raw materials (No Patient!) Yes, dear colleagues, in any one of Latviathe main raw material is indeed Latvia - and it is water (heckling) It is water! All other beer raw is unfortunately imported to Savuthly on supporting the local producers: European directives allow small breweries to assist small breweries bythe small breweries where traditional beer-making products are used and which have a relatively small amount of production can make it easier for us to ease competition to the breweries where this natural beer fermentation process is simply replaced by other chemical procedures".
- 2015_04_23_295-seq331 mentions Q211.
- 2015_04_23_295-seq331 mentions Q4294791.
- 2015_04_23_295-seq331 mentions Q9151087.
- 2015_04_23_295-seq331 mentions Q193089.
- 2015_04_23_295-seq331 mentions Q159.
- 2015_04_23_295-seq331 mentions Q957137.
- 2015_04_23_295-seq331 mentions Q6922017.
- 2015_04_23_295-seq331 mentions Q7245.