Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_04_23_295-seq329> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 2015_04_23_295-seq329 type Speech.
- 2015_04_23_295-seq329 number "329".
- 2015_04_23_295-seq329 date "2015-04-23".
- 2015_04_23_295-seq329 isPartOf 2015_04_23_295.
- 2015_04_23_295-seq329 spokenAs 17.
- 2015_04_23_295-seq329 spokenText "Var jau pateikt, ka man šī joma nav zināma, jo arī es esmu tikai patērētājs, nevis šīs jomas profesionālis, speciālists. Tomēr es paskatījos, kas īsti notiek mūsu kaimiņvalstī Igaunijā šajā sakarā. Igaunija pieņēma mērķtiecīgu valsts politiku, un kopš 2012.gada viņi ir izstrādājuši programmu sākotnēji četru gadu ilgai alkohola akcīzes palielināšanai, bet pēc tam vēl pielika divus gadus klāt. Sākotnēji viņi nolēma, ka palielinās tikai par 5 procentiem katru gadu. Ko viņi izdarīja? 2013.gadā palielināja, 2014.gadā palielināja par 5 procentiem; 2015.gadā, redzot, kā pildās budžets, viņi palielināja par 15 procentiem. Un nākamajos gados atkal nolēma palielināt, - vēl divus gadus pieliekot klāt, palielināja par 10 procentiem. Tātad visur tas ir ieplānots - alum, stiprajiem dzērieniem, raudzētajiem dzērieniem. Kāda ir fiskālā ietekme? Sākotnējā plānā, kad bija paredzēts palielināt tikai par 5 procentiem, fiskālā ietekme pirmajā gadā bija 7 miljoni, otrajā gadā - 20 miljoni, pēc tam 44 miljoni un tad 60 miljoni. Ja jums varbūt šķiet, ka, nu, nez vai tā tas piepildījās... Kad es šo argumentu pateicu darba grupā, kas mums bija Finanšu ministrijā, tad, ziniet, tāds bija pirmais arguments: “Jā, bet viņiem budžeta prognoze nepiepildījās!” Es pajautāju: “Tad varbūt uz nākošo sēdi jūs man sagatavosiet, kā tā piepildījās?” Jo, ja bija plānoti ieņēmumos 225 miljoni 2014.gadā, tad... Ja tā prognoze - iekasēt par 20 miljoniem vairāk - nepiepildījās, tad mēs redzam: jā, īsti nestrādā šī akcīzes nodokļa paaugstināšana alkoholam. Jāteic, ka nebija pārsteigums, ka kolēģi no Finanšu ministrijas pateica, ka viņiem bija sarežģīti iegūt šādus datus tik īsā laika periodā, tas nekas, ka pagāja trīs nedēļas. Man šādi sarežģījumi neradās, jo es aizsūtīju e-pasta vēstuli savam kolēģim Igaunijas parlamentā un saņēmu šos datus. Un viņš mani informēja, ka, jā, prognoze nepiepildījās - neiekasēja 225 miljonus, tātad par 20 miljoniem vairāk, nekā bija plānojuši. Iekasēja 220 miljonus, tātad par 5 miljoniem mazāk, nekā bija plānojuši. Bet vēl kas ir interesanti: tad, kad viņi veica auditu 2014.gada beigās, izrādījās, ka bija noslēgti vairāki darījumi un ka faktiskie ieņēmumi tanī gadā bija par 9,6 miljoniem lielāki. Tātad pēc naudas plūsmas tie ir it kā mazāki, bet pēc uzskaites - lielāki. Tātad viņi pārpildīja šo plānu. Kādi ir budžeta ieņēmumi alkohola akcīzes jomā Igaunijā? 2014.gadā - 220 miljoni. Kā ir Latvijā? 149 miljoni. 70 miljoni - starpība. 70 miljoni - tie veido 0,3 procentus no Latvijas IKP. Vēl vairāk! Latvijā ir 2 miljoni iedzīvotāju, bet Igaunijā ir vien 1,32. Es aprēķināju, ka no viena iedzīvotāja... vidēji viens iedzīvotājs Latvijā, katrs, arī zīdainis, samaksā 74,5 eiro par šo alkohola akcīzes nodokli. Igaunijā - 166. Pat tad, ja mēs parēķinām, ka... Tā kā igauņi ir konstatējuši, ka viņiem 30 procentus no alkohola akcīzes nomaksā somu tūristi... Un mēs pieņemam, ka pie mums vispār tūristi nedzer, jo viņi atbrauc, lai tikai bezalkoholiskos dzērienus... Pat tanī gadījumā, sarēķinot uz vienu iedzīvotāju, mēs ieņemam par 86 miljoniem mazāk nekā igauņi, lai gan iedzīvotāju skaits ir tāds pats. Man interesē, kāpēc mēs atsakāmies no šīs naudas. Kā interesēs? Kurš piedāvā Finanšu ministrijai šīs formulas, lai varētu argumentēt, ka pie mums pēc četru gadu pārtraukuma drīkst stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem... drīkst paaugstināt alkoholam akcīzi par 1,6 procentiem? Tā taču ir vienkārši ņirgāšanās! Ja mēs alum palielinām pamatoti - vairāk nekā 40 procenti -, tad tas īstenībā pat ir stipri nepietiekoši, jo divlitrīgie ali... Tāpat tos turpinās dzert, jo to cena ir neatbilstoši zema. Tas, ko es piedāvāju, - diferencēt arī pēc tilpuma, pēc stipruma. Pamatojums, ka to nevar atbilstoši Eiropas Savienības direktīvai... Bet arī šajā jautājumā tātad mums ir jāstrādā, lai direktīva, kas ir uzrakstīta 1993.gadā, kas nav atbilstoša sabiedrības vispārējām un veselības interesēm... Mums ir vai nu tā jāpārskata, vai jāpamato, kāpēc mūsu sabiedrības veselības interesēs ir šo diferenciāciju tomēr noteikt. Un tādi precedenti Eiropas Savienībā ir. Ja mēs varam pamatot, ka tas ir samērīgi un sabiedrības veselības interesēm atbilstoši un tas ir vienīgais veids, kā mēs to varam panākt... Interesanti, ka Somija... es atvainojos, ne Somija, bet Lietuva ir noteikusi aizliegumu divlitrīgās alus pudeles vispār tirgot. Tas vispār, pēc Eiropas tiesu prakses, ir neatbilstoši un nesamērīgi, to nevar īsti pamatot. Tātad tāda veida ierobežojumi, ka mēs nosakām, ka akcīzes nodoklis lielākiem tilpumiem un dzērieniem ar augstāku alkohola saturu būtu augstāks... manuprāt, tas ir samērīgi. Tā ka pie šī likumprojekta ir vēl jāpiestrādā, lai mēs sasniegtu tādus... īstenotu tos uzdevumus un tās intereses, kuras mēs esam stādījuši augstāk par dažu citu interesēm, kas ir alkohola tirgotāji un ražotāji. Es ceru, ka arī tas, par ko mēs vienojāmies, - ka ne tikai alkoholam akcīze tiks palielināta, bet budžeta ieņēmumi tiks papildināti arī no azartspēļu nodokļa celšanas, kas pagaidām vēl Finanšu ministrijas burvju mantelī... Vēl netiek nekādā veidā vilkti laukā nekādi argumenti, bet tuvākajā laikā gan jau mēs tos sagaidīsim, jo līdz 1.jūlijam bija jābūt jau konkrētiem piedāvājumiem, kādā veidā mēs šo budžetu papildināsim. Katrā ziņā šeit ir daudzas neizmantotas iespējas. 70 miljonu starpība pie 30 procentiem iedzīvotāju... starpība starp Latviju un Igauniju ir nesamērīga. Un, ja kāds grib teikt, ka Latvija to nevar izdarīt tāpat kā igauņi, tad es gribētu redzēt, kādi ir šie argumenti. Paldies.".
- 2015_04_23_295-seq329 language "lv".
- 2015_04_23_295-seq329 speaker Imants_Paradnieks-1968.
- 2015_04_23_295-seq329 translatedText "It can already be said that I am not aware of this area, because I too am just a consumer rather than a professional, but I looked at exactly what is going on in our neighbour, Estonia, and adopted ambitious national policies and, since 2012, have been adopted. They have developed a programme of initial four-year alcohol to increase excise duty, but then two more years later they had decided that an increase of only 5 per cent every year, as they did in 2013, increased by 2014at 5 per cent; 2015, seeing how the budget fills, they increased by 15 per cent and over the years decided to increase again - another two-year increase, increased by 10 per cent in So everywhere it is scheduled for - beer, spirits, fermented drinkswhat is the fiscal impact? In the original plan, when there was an increase of just 5 per cent, the fiscal impact in the first year was 7 million, the second in 20 million, then 44 million, then 60 million if you probably feel, either ,one wonders if this was the case when I said this argument in the working group that we had in the Ministry of Finance, so, you know, that was the first argument:' yes, but they did not get the budget prognosis', I asked:' then maybe for the next sitting you have meyou'll prepare yourself for how it came true? " Because if the revenue was planned for 225 million in 2014, if its prediction - to charge 20 million more - did not work, we see: yes, not really not working this excise tax on alcohol, thatit was not surprising that colleagues from the Treasury was told that it was difficult to obtain such data in such a short period of time, it did not mind that it took three weeks for Man for such complications as I sent an e-mail letter to his colleague in the Estonian Parliament and receivedthese records And he informed me that, yes, the forecast did not materialise - did not collect 225 million, so 20 million more were planning 220 million, so 5 million less than had been planned But what is interesting: whenthey conducted an audit at the end of 2014, it appeared that several transactions had been concluded and that the actual revenue in the tane was 9.6 million bigger So after cash flows they had supposedly smaller, but after accounting - bigger So So they overfilled themthe Plan for What is the budget revenue for alcohol in Estonia in 2014 - 220 million in Latvia? 149 million in Latvia? 70 million - €70 million; 2 million in Latvia - 2 millionin Estonia alone, but in Estonia alone, there are 1.32 people, one resident in Latvia, one person, including a baby, pays €74.5 for this alcohol excise duty in Estonia - 166 Even if we consider thathere's how the Estonians have identified a 30 per cent drop of alcohol at the Pretance bag by tourists And we accept that we tourists at all do not drink as they come to only alcohol-free drinks in the case of Pat tane, counting onper capita, we take about 86 million fewer than the igauts, although the population is the same I wonder why we are giving up on this money as a benefit? Who offers the Ministry of Finance the formula to argue with usfor four years, alcohol-based drinks may be increased by 1.6 per cent? The divylete ali Like They will continue to drink as their price is incongruous, and what I am proposing is differentiation, also by volume, by the tenet of the meaning that it cannot be complied with in the context of the European Union directive, Bet also on this issue, thereforewe need to work towards a directive that is written in 1993, which is not appropriate to the general and health interests of society, we must either review or justify why, in the interests of public health, this variation should however be determined by Un. The precedents in the European Union are If we can justify that it is proportionate and in the interests of public health, and the only way we can achieve this is to find it interesting that Finland, I am sorry, but Lithuaniathe ban imposed on banny beer bottles generally admitted to That general, after European court practices, is incongruous and disproportionate, it cannot be quite justified for the type of restriction that we state that excise duty on larger bodies and drinks with higher alcoholI think the content would be more ambitious that it is proportional to the fact that this bill has yet to be carried out in order for us to achieve these tasks and those interests that we have put above the interests of a few other interests ,there are alcohol marketers and producers I hope that what we have agreed is that it will not only be an increase in alcohol, but the revenue of the budget will also be supplemented from the lifting of the gambling tax, which is yet another under the magic thief of the Treasury. There are no arguments yet, in any case, but we are going to expect them in the short term, because until 1 July there should have been certain offers, the way in which we will complement this budget in Each way, there are many unused here. The potential difference of 70 million to 30 per cent of the population gap between Latvia and Estonia is disproportionate and if someone wants to say that Latvia cannot do just that, then I would like to see what these arguments are about.".
- 2015_04_23_295-seq329 mentions Q211.
- 2015_04_23_295-seq329 mentions Q4294791.
- 2015_04_23_295-seq329 mentions Q37.
- 2015_04_23_295-seq329 mentions Q191.
- 2015_04_23_295-seq329 mentions Q193089.
- 2015_04_23_295-seq329 mentions Q458.
- 2015_04_23_295-seq329 mentions Q33.