Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_04_23_295-seq323> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2015_04_23_295-seq323 type Speech.
- 2015_04_23_295-seq323 number "323".
- 2015_04_23_295-seq323 date "2015-04-23".
- 2015_04_23_295-seq323 isPartOf 2015_04_23_295.
- 2015_04_23_295-seq323 spokenAs 150.
- 2015_04_23_295-seq323 spokenText "Cienījamā priekšsēdētāja! Godājamie deputāti! Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir izskatījusi likumprojektu “Grozījumi likumā “Par akcīzes nodokli”” (Nr.217/Lp12). Šodien daudz tika diskutēts par tikumību un likumību, par indivīdu, bet varbūt mazāk runāja par tradicionālu ģimeni. Pirmajā lasījumā tiek virzīti grozījumi likumā “Par akcīzes nodokli”, kas paredz pakāpenisku nodokļa paaugstināšanu alkoholiskajiem dzērieniem - 2015.gada 1.jūlijā, 2016.gada 1.aprīlī un 2017.gada 1.aprīlī. Izstrādājot likumprojektu, notikušas konsultācijas ar nozares pārstāvjiem, nevalstiskajām organizācijām, kā arī ir izveidota darba grupa, lai izvērtētu nepieciešamību veikt grozījumus normatīvajos aktos, paredzot alkoholisko dzērienu optimālo akcīzes likmi un samērojot valsts fiskālos un veselības aizsardzības mērķus. Likmju palielināšana tiek atzīta par pamatotu, tomēr tiek paredzēts likmes samazinājums vieglajiem raudzētajiem dzērieniem ar absolūtā spirta saturu līdz 6 tilpumprocentiem. Šeit gan tiek domāts par dabīgi raudzētajiem sidriem. Un mērķis ir nodrošināt konkurētspējīgu... mūsu uzņēmēju konkurenci Baltijas valstu starpā un veicināt sidru ražošanu no Latvijā audzētajiem augļiem un ogām. Viedoklis par šo priekšlikumu... izskanēja atšķirīgi viedokļi, taču ceru, ka turpmāk notiks atklātas diskusijas un tiks pieņemts gudrs lēmums. Veselības ministrija un veselības ministrs šādu soli neatbalsta. Likuma “Par valsts budžetu 2015.gadam” 62.pants paredz, ka, ja 2015.gadā stājas spēkā grozījumi likumā “Par akcīzes nodokli”, kuri paredz akcīzes nodokļa likmes palielināšanu alkoholiskajiem dzērieniem, tajā skaitā alum, tad, samērojot valsts fiskālos un veselības aizsardzības mērķus un nodrošinot papildieņēmumus pamatbudžetā, finanšu ministram, pamatojoties uz Ministru kabineta lēmumu, ir tiesības, sākot no 2015.gada 1.septembra, palielināt apropriāciju izdevumiem, piemēram, tādiem, kas saistīti ar izglītības pasākumu īstenošanu. Uz budžetu tiem ir pozitīva ietekme: 2015.gadā - aptuveni 3 miljoni eiro, 2016.gadā - aptuveni 9 miljoni eiro un 2017.gadā - aptuveni 10 miljoni eiro. Papildus budžeta ieņēmumu pieaugumam viens no galvenajiem mērķiem akcīzes nodokļa pieaugumam alkoholiskajiem dzērieniem ir arī alkohola patēriņa mazināšana. Šajā aspektā gan jāsaprot, ka tikai akcīzes nodokļa pieaugums vien nenodrošinās patēriņa samazināšanu; šeit būtiski ir vienlaikus domāt par sabiedrības domāšanas veida maiņu, dzīves līmeņa uzlabošanu, ēnu ekonomikas un kontrabandas ievērojamu un nopietnu apkarošanu, kā arī jauniešu, kas ir viena no riska grupām, iespējamo brīvā laika pavadīšanu, piedaloties veselīgās nodarbēs. Šie ir jautājumi, par kuriem ir jādomā paralēli akcīzes nodokļa palielināšanai un kuru risināšanai jānovirza pieejamie budžeta līdzekļi. Aicinu atbalstīt likumprojektu pirmajā lasījumā.".
- 2015_04_23_295-seq323 language "lv".
- 2015_04_23_295-seq323 speaker Janis_Trupovnieks.
- 2015_04_23_295-seq323 translatedText "Dear Madam President, honourable Members, the Saeima Committee on the Budget and the Financial (Taxation) has considered the bill " Amendment to the Law on excise duty " (No 217 / Lp12) Today, much was discussed about morality and legality, on the individual, but perhaps less on a traditional familyfurther amendments seek to bring about an amendment to the Law on excise duty, which provides for a gradual increase in the tax on alcoholic drinks - 1 July 2015, 1 April 2016, 1 April 2016 and 1 April 2017 on 1 April 2011 under the drafting of the draft law, non-governmental organisations ,a working group has also been set up to assess the need for amending legislation providing for an optimal rate of excise duty on alcoholic beverages and for the use of national fiscal and health targets to be justified, however, at which rates are envisagedthe reduction in alcoholic drinks with absolute alcohol content of up to 6% by volume of time, both of which are meant to be a naturally-trained gire of trained actors, is to ensure competitive competition between our business operators in the Baltic States and promote the production of cider production from thein Latvia, there were differences of opinion on this proposal, I hope that there will be open discussions and a wise decision will be taken by the Ministry of Health and Health as such a step which is not supported by the Law on thein its 2015 budget, " Article 62 provides that, if the 2015 amendment of the Law on excise duty enters into force, which provides for an increase in excise duty rates for alcoholic beverages, including beer, in relation to the objectives of national fiscal and health objectives; andby providing additional revenue to the general budget, the Minister for Finance, based on the Cabinet decision, has the right to increase appropriations for appropriations, such as those related to the implementation of educational measures The budget has a positive impact on the budget: 2015- around €3 million in 2016 and about 9 million in 2017 - around €10 million in additional revenue growth in one of the main targets of excise duty increases are also alcohol consumptionin this regard, however, it should be understood that only a rise in excise duty will not bring about a reduction in consumption; it is important to think here, at the same time, of a change in the public mentality, improving the standard of living, significant and serious combating of the economy and smuggling, andyouth, one of the groups at risk, of a possible leisure activity, participation in healthier activities These are issues that need to be addressed in parallel with an increase in excise duty and should be directed towards the available budgetary means to support a bill at first reading".
- 2015_04_23_295-seq323 mentions Q822919.
- 2015_04_23_295-seq323 mentions Q211.
- 2015_04_23_295-seq323 mentions Q39731.
- 2015_04_23_295-seq323 mentions Q8436.
- 2015_04_23_295-seq323 mentions Q957137.