Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_04_23_295-seq281> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2015_04_23_295-seq281 type Speech.
- 2015_04_23_295-seq281 number "281".
- 2015_04_23_295-seq281 date "2015-04-23".
- 2015_04_23_295-seq281 isPartOf 2015_04_23_295.
- 2015_04_23_295-seq281 spokenAs 101.
- 2015_04_23_295-seq281 spokenText "Paldies. Šobrīd Centrālajā statistikas pārvaldē pieejamie pēdējie dati ir par 2013.gadu, un tie liecina, ka no jaundzimušajiem bērniem 53 procenti dzimšanas brīdī ir dzimuši ārlaulības attiecībās. Un, tā kā šodien ar šo jauno piedāvāto pantu - pantu “Izglītība un tikumība” - tiek veidota jauna legāldefinīcija tieši attiecībā uz Izglītības likumu, nosakot, ka ar tikumību mēs saprotam ģimeni kā laulību, mēs tādējādi arī izglītības saturā ieliekam, ka šo bērnu mācību programmās tie, kuri ir dzimuši nelaulāto attiecībās... viņu dzimšana, viņu statuss ģimenē kaut kādā ziņā tiek uzskatīts par netikumisku. Un man tiešām gribētos tad saprast, kā sociālie darbinieki vai citi, kuriem arī ar šo bērnu emocionālo audzināšanu būs jānodarbojas, varēs bērniem to skaidrot. Nemaz nerunājot par aizbildnību, adopciju vai citiem šiem ļoti sarežģītajiem stāvokļiem! Mēs dzīvojam sabiedrībā, kur bērniem ir ļoti dažādi likteņi. Lai viņi nejustos atstumti... Līdz ar to, manuprāt, Izglītības likums, tāds, kāds tas ir šobrīd - ar tikumības tvērumu atbilstoši katra izglītojamā vecumam -, ir ļoti labs un spēkā esošs modelis. Ja kāds no vecākiem iebilst pret savam bērnam sniegtās izglītības kvalitāti, tad, lūdzu, vecāku padomēs runājiet ar skolotājiem! Runājiet ar skolotājiem par to, un tās ir jūsu, vecāku, tiesības! Un, ja vecāku tiesības netiek ievērotas, tad ir jādomā par to, ka varbūt katrā šajā bērnu izglītības stadijā ir vairāk jānodrošina tieši saziņa un konsultēšanās pedagogiem ar vecākiem. Bet, lūdzu, padomājiet par šiem bērniem, par 53 procentiem Latvijā dzimušo bērnu, kuri nepiedzimst laulāto attiecībās! Padomājiet par šiem 60 procentiem laulību, kuras tiek šķirtas jau tad, kad bērni vēl ir skolas vecumā! Padomājiet par to, lai šie bērni nekļūtu sociāli mazāk aizsargāti jau tā ļoti spēcīgajā tādā... emocionāli, vārdiski un visādi citādi vardarbīgajā vidē, kura šobrīd ir skolas realitāte, par kuru runā tiesībsargs, par kuru runā pašvaldības, par kuru runā paši skolotāji! Un mums, deputātiem, būs jāatbild par to, kādu risinājumu mēs tam radīsim. Es saredzu ļoti lielus draudus šajā it kā mazākajā ļaunumā. Atbalstot 3.priekšlikuma pirmo daļu, es jūs kā juriste ļoti aicinu par to padomāt. Mēs šeit vēlamies pieņemt tikumības legāldefinīciju tieši izglītības saturam, un, godātie kolēģi, tas ir neizdebatēts jautājums. Tas nevar būt atsevišķs priekšlikums, tam būtu jābūt vismaz atsevišķam likumprojektam, un tam būtu jābūt politiskam konsensam. Šis nav ideoloģisks jautājums, šis ir Latvijas Republikas Satversmes jautājums. Un es lūdzu to pieņemt ar atbildību. Es saprotu, ka katrs ir atnācis jau ar pārliecību, ka zina, kā balsos, bet varbūt kāds vēl var pārdomāt. Paldies. (Frakcijas VIENOTĪBA aplausi.)".
- 2015_04_23_295-seq281 language "lv".
- 2015_04_23_295-seq281 speaker Inese_Libina-Egnere-1977.
- 2015_04_23_295-seq281 translatedText "Thanks to the latest figures in Little Central Statistics being available for 2013, and they suggest that 53 per cent of newborn babies at birth are born in foreign marriage relationships And as today with this new article on the proposed article -" education and morals ": a new legal definition is being made precisely in the case of the Education Act, stating that we understand family as marriage, we are therefore also putting education into the content of education that those who are born with a non-legal basis are in their training programmes. In their birth, their status in the family in some sense is considered the most netial And I really'd like to then understand how social workers or others who, too, have the emotional upbringing of this child will have to deal with itto explain not to mention guardianship, adoption or other these very complex positions! We live in a society where children have very different fortunes so that they do not feel excluded by what I think is the Education Act, as it isat the moment - the scope of the manality according to the age of each student - there is a very good and valid model where a parent objects to the quality of the education provided to their child, then please do the parents' boards speak to the teachers! Teachers, and they are your parents' rights! And if parental rights are not upheld, then there is a need to think that perhaps at every stage in the education of children, it is necessary to provide more direct contact and consultation with parents. But, please, think of these children, 53 per cent of children born in Latvia who are not born in their relationship! Think of these 60 per cent of marriages being separated when children are still school-aged! These children will not become socially vulnerable already in a very powerful, emotionally, verbal and otherwise violent environment, which is currently the reality of the school spoken by the local authorities that speak for themselvesthe teachers, and the Members of us, will have to answer for what solution we will create for this, I am going to see a very big threat to this in the smaller evil of Backing 3 of the proposal, I would strongly urge you as a lawyer to think about it. We are here to adopt a legal definition of the legation of morality directly, and, dear colleagues, it is a question that is not a separate proposal; it should at least be a separate legislative project, and this should be a political consensus. This is a question of the Constitution of the Republic of Latvia and I ask to accept this with responsibility, I realise that everyone has come out with confidence, that they know how to vote, but perhaps someone can think of you (faction unity applause).".
- 2015_04_23_295-seq281 mentions Q211.
- 2015_04_23_295-seq281 mentions Q8436.