Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_04_23_295-seq270> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2015_04_23_295-seq270 type Speech.
- 2015_04_23_295-seq270 number "270".
- 2015_04_23_295-seq270 date "2015-04-23".
- 2015_04_23_295-seq270 isPartOf 2015_04_23_295.
- 2015_04_23_295-seq270 spokenAs 92.
- 2015_04_23_295-seq270 spokenText "Labdien, cienījamie kolēģi! Vispirms gribu norādīt uz šī jautājuma ļoti nopietnajām sekām, kuras varētu būt mūsu sabiedrībā. Es domāju, ka debatēs... To deputātu skaits, kuri šodien piedalās debatēs, liecina par to, ka jūs uztraucaties par to, kā cilvēki - mūsu vēlētāji un sabiedrība kopumā - reaģēs uz šodienas balsojumu. Jūs lieliski zināt, ka tiešām sabiedrībā ir uztraukums par šo jautājumu. (No frakcijas VIENOTĪBA: “Nav! Nav!”) Vakardien mums notika tikšanās ar organizācijas “Papardes zieds” pārstāvjiem, un godīgi teikšu, ka tieši šī tikšanās ietekmēja šodien arī manu balsojumu, jo es balsošu “par” abiem Jūlijas Stepaņenko priekšlikumiem. Pamatošu - kāpēc. No sākuma es domāju: kāpēc tāds uztraukums? Kāds tam ir pamatojums? Tad es sapratu, ka uztraukuma pamats ir tāds, ka šie divi labojumi skar izglītības sistēmu, bet uztraukums no pretinieku puses ir par to, ka tas skars ne tikai izglītības sistēmu, bet arī dažu NVO darbību Latvijā. Mums šodien ir jābalso tikai par to... par tiem jautājumiem, kuri skar valsts izglītības sistēmu. Un, ja mēs varam apšaubīt mūsu skolotāju, mūsu izglītības sistēmas un Izglītības un zinātnes ministrijas spēju darboties Satversmes ietvaros, tad mēs varam šaubīties, balsot vai nebalsot par Jūlijas Stepaņenko priekšlikumiem. Es jums varu izstāstīt dažas lietas, kuras es uzzināju vakardien no organizācijas “Papardes zieds” pārstāvjiem. Izrādās, ka pastāv metodiskie norādījumi, kas paredz, ka mūsu skolotājiem izglītības procesā no 1. līdz 9.klasei ar skolēniem kopumā vienu reizi ir jārunā par seksualitāti un piecas reizes - par reproduktīvas veselības jautājumiem. (No zāles dep. V.Spolītis: “Loģiski!”) Tātad vienu reizi šajā periodā skolotājs var izvēlēties, kad runāt. Tas var notikt 1.klasē, un tas var notikt 9.klasē. Kas mani uztrauc šajā gadījumā? “Papardes zieds” apgalvoja, ka, viņuprāt, mūsu skolotāji nav sagatavoti un nav izglītoti, lai spētu runāt ar mūsu bērniem par šiem jautājumiem, un tieši tāpēc viņi saskaņā ar Izglītības un zinātnes ministrijas norādēm aicina organizācijas “Papardes zieds” pārstāvjus. Kad es uzdevu jautājumu par to, vai šie materiāli, kurus izplata skolēniem, tiek kaut kādā veidā pārbaudīti, vai notiek akreditācija un vēl kaut kas... Nē, nekas tamlīdzīgs nenotiekot! Respektīvi, “Papardes zieda” pārstāvji, piemēram, vai citi NVO pārstāvji var atnest jebkurus materiālus. Kas notiek? Tas nozīmē, ka vienā brīdī pats skolotājs var izvēlēties... var runāt ar bērniem tā, kā viņš prot... Turpretī otra skola aicinās “Papardes ziedu”. Tātad mums nav vienotas pieejas izglītības procesā ne attiecībā uz reproduktīvās veselības jautājumiem, ne uz seksualitāti. (Starpsaucieni. Dep. V.Spolītis: “Totalitārais laiks ir pagājis!”)... Tas nav totalitārais! Es pati esmu mamma, man pašlaik bērns mācās 1.klasē, un es nezinu, kurā brīdī ar viņu runās. Es ļoti gribētu, lai viņam būtu pilns priekšstats par reproduktīvās veselības jautājumiem, taču es negribu, lai ar viņu par to runā 1.klasē, bet runā tad, kad... un lai speciālisti, kuri ir izglītoti un kuri strādā izglītības sistēmā, nevis NVO, runātu ar mūsu bērniem par šiem jautājumiem. Tāpēc es jums piedāvāju... Ā, un vēl... Aldis Adamovičs šodien apgalvoja, ka vecākiem ir iespēja iepazīties ar visiem materiāliem, kuri tiks izmantoti bērnu izglītošanai. Es varu apšaubīt šo apgalvojumu un teikt, ka tas tā nav, it īpaši attiecībā uz tiem materiāliem, kurus uz skolām nes NVO. Es esmu par to, lai būtu sakārtota sistēma Izglītības un zinātnes ministrijas ietvaros, jo man nav iemesla apšaubīt Izglītības un zinātnes ministrijas darbinieku profesionalitāti, un es ceru, ka šī sistēma tiešām būs sakārtota tādā veidā, lai mūsu skolām nevajadzētu aicināt NVO pārstāvjus.".
- 2015_04_23_295-seq270 language "lv".
- 2015_04_23_295-seq270 speaker Regina_Locmele-Lunova.
- 2015_04_23_295-seq270 translatedText "Good afternoon, dear colleagues, I would first like to point to the very serious consequences of this issue that I think in our society I think that the number of Members who are taking part in the debate today shows that you are worried about how you are worried about howpeople - our voters and society as a whole - will react to today's vote, you know perfectly well, that indeed, there is a worry about this issue (From a faction of unity:' there is no!') yesterday, we had a meeting with the organisation's' flower flower' representatives, and yesterday ,I will say frankly that it was this meeting that affected my vote today as well, because I will vote in favour of both of the proposals of Yulia Stefutenko - why was it not the start: why is that worry? The background is that these two modifications affect the education system, but the worries of the rival parties are that this will affect not only the education system, but also the activities of some NGOs in Latvia, we should vote on it today. On those issues affecting the national education system And if we can question the ability of our teachers, our education system and the Ministry of Education and Science to operate within the Constitution, then we can doubt, vote or not vote for YuliaStereyenko's proposals, I can tell you a few things that I learned from the organisation from the organisation' flower flower', it appears that there are methodological guidance that requires our teachers, in the educational process, between 1 and 9 of pupils in generaltime to talk about sexuality and five times about reproductive health issues (No drugs DEP V Spokurtis: " logically! ") So once in this period, a teacher can choose when to speak It can happen in 1 class, and this can happen in 1 class, and this can happen in 1 class, and this can happen in 1 class, and this can happen in 1 class, and this can happen in 1 class, and this can happen in 1 class, and this can happen in 1 class, and this can happen in 1 class, and this can happen in 1 class, and this can happen in 1 class, and this can happen in 1 class, and this can happen in 1 class, and this can happen in 1 class, and this can happen in 1 class, and this can happen in 19 class Who worries me in this case? " The flower flower " argued that they believe our teachers are not prepared and not educated to be able to talk to our children about these matters, and that is why they're in line with the Department of Education and Sciencethey call on the representatives of the organisations to " flower flower " representatives, when I raised the question as to whether these materials distributed to pupils are somehow checked, whether accreditation and something still No, none of the same happened. Flower spokespeople, for example, or other NGO members can bring any material they What's going on? That means at one point the teacher can pick himself up to speak to children in the way that Turtv's second school will call" papardes floral " So we do not have a common approach to the educational process, either on reproductive health issues or on sexuality (heckling DEP V Sung:' totalitarian time is over!') It is not totalitarian! I was studying 1 class and I don't know at what point with her speeches I would very much like him to have a full picture of reproductive health issues, but I do not want to speak to him about 1 class but talk about it whenand so that the professionals who are educated and who work in the education system, rather than NGOs, speak to our children about these matters, so I am proposing to you in the Nationals, and even the Aldis Adamovic claimed today thatparents have access to all the materials that will be used to educate the children I can question this claim and say that this is not the case, especially with regard to the materials being carried out on schools by NGOs. To be in a position to have a system in place within the Department of Education and Science, because I have no reason to question the professionalism of the Department of Education and Science, and I hope that this system will indeed be sorted out in such a way that our schools should not invite representatives of NGOs.".
- 2015_04_23_295-seq270 mentions Q211.
- 2015_04_23_295-seq270 mentions Q957126.
- 2015_04_23_295-seq270 mentions Q18669970.
- 2015_04_23_295-seq270 mentions Q12378391.