Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_04_23_295-seq268> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2015_04_23_295-seq268 type Speech.
- 2015_04_23_295-seq268 number "268".
- 2015_04_23_295-seq268 date "2015-04-23".
- 2015_04_23_295-seq268 isPartOf 2015_04_23_295.
- 2015_04_23_295-seq268 spokenAs 17.
- 2015_04_23_295-seq268 spokenText "Cienījamās kolēģes! Godātie kolēģi! Runa šī likuma sakarā ir gan par vispārējo, gan par konkrēto. Par likuma teoriju un praktisku piemērojamību. Ja es jautātu... Vai kāds no mums ir par netikumību skolās? Lai paceļ roku! Vai vispār ārpusē...? (Starpsauciens no zāles: “Viens ir ārpusē!”) Ir viens. Bet vai kāds var viennozīmīgi - viennozīmīgi! - nodefinēt tikumību un precīzu veidu, kā tai izsekot skolās? Arturs Kaimiņš... Artuss Kaimiņš mēģināja, piedāvājot 15 vai cik veidus, neizsmeļot... Tas ir neizsmeļams (No zāles dep. A.Kaimiņš: “Pareizi!”) un ļoti mainīgs jēdziens. Arī aptvēruma ziņā. No sengrieķu valodas cēlies vārds “ētika”... no ēthos, kas nozīmēja “raksturs”, “iedaba”, “paradums”. Homēram ēthos ir “dzīvesveids”. Latīņu valodā attiecīgais vārds moralis - arī “paradums”, “noturība”. Es nebūtu nākusi runāt tribīnē, bet man Arvīds Platpers ierosināja ar piesauktajām tautasdziesmām. Platpera kungs! Tas ir liels pārpratums - par tautasdziesmām un tikuma jēdzienu tautasdziesmās. Slavenā, zināmā, populārā tautasdziesma: “Balta nāca tautu meita, Kā ar sniegu apsniegusi; Nav ar sniegu apsnigusi, Nāk ar savu tikumiņu.” Tikums tur ir bagātība. Bagātība, kas nāk no čakluma. Folklorā ir jēdziens “tikumisks zirgs” un “ticīgs zirgs”. Vidzemē “ticīgs”, “tikumisks” nozīmē “čakls”, “derīgs”, “paklausīgs”. Bet šobrīd mēs runājam par 1. vai 2.priekšlikumu... par priekšlikuma otro daļu... Mums ir jārunā par to, vai mēs atbalstām vai ne, nevis par šo laika gaitā tik ļoti evolucionējušo un arī šobrīd ļoti evolucionējošo tikuma vai ētikas jeb morāles jēdzienu. 2.priekšlikums. Atgādinu, par ko mums jābalso: izglītības iestādēs ir aizliegta tādu mācību līdzekļu un citu materiālu izmantošana vai izplatīšana, kuri var negatīvi ietekmēt izglītojamā tikumisko attīstību. Kādā veidā cenzēs konkrēti skolās un kas - citu materiālu izmantošanu vai izplatīšanu? Jo Saeimā... mēs te, Saeimā, varam kādu likumu pieņemt, izsekot, kādi materiāli te staigā un kurš ko lasa, bet kā to izdarīs skolās? Es nerunāju par tikumiskuma jēdzienu, kas kādam var ienākt prātā attiecībā uz Raini, Blaumani vai Šekspīru vai vēl kādā citā ziņā. Ja nebūs veselā saprāta skolotājiem, direktoriem un vecākiem, tad ne ar vienu likumu to nevarēs aizliegt. Tas panāks pilnīgi pretēju efektu. Līdz ar to es gribu teikt, ka es nevaru atbalstīt neizpildāmo 2.priekšlikumu, bet atbalstu 1.priekšlikumu. Paldies.".
- 2015_04_23_295-seq268 language "lv".
- 2015_04_23_295-seq268 speaker Janina_Kursite-Pakule-1952.
- 2015_04_23_295-seq268 translatedText "Honourable colleague, ladies and gentlemen, this is about the general and the practical applicability of the law, and the practical applicability of the law, if I asked if any of us are any of us for faceless schools? Or outside? (interjection from the floor:' one is outside!') There is one thing: surely! - define the morality and precise means of tracking it in schools? Trying out, offering 15 or how many ways, it is infinite (No floor of DEP A KimEP:' right!') and the very fluid concept of the word' ethic' from the ancient Greek language, which meant that :" character, " " nature, " the " habit of Homy " is a " lifestyle " of the relevant word moralis - including a " habit " I hadn't come to speak to Mr Platpera; it is a great misunderstanding -jewellery and trending concepts of the famous jewellery, to a certain, sensational jewellery: " the white people's daughter, As with snow applors, comes with its treasure trough is a treasure treasure that comes from the folklore of folklorethe concept of a " cury horse " and a " credible horse " in the provinces is " credible, " " trenuous, " " valid, " " Between the moment we are talking about the second part of the proposal. We are talking about whether we are going to talk about 1 or 2 on the second part of the proposal. We support or not, rather than in this time as very evolutionary as ever, and also at the moment, the very evolutionary symbol or the notion of ethics, 2 of which we must vote on: education in education institutions andthe use or dissemination of other materials, which may negatively affect educational development in the manner in which it will censor specifically the use or dissemination of other materials? What materials are here to walk and who reads, but what does it do in schools? I am not talking about the concept of morality that anyone can come to mind in relation to Raini, Blaumani or Shakespeare, or in any other way - unless it is commonfor teachers, directors and parents of reason, it will not be possible to prohibit it by means of a single rule. This will not otherwise have the opposite effect. I would like to say that I am unable to support a failed 2 proposal, but I support the 1 proposal for Thank you".
- 2015_04_23_295-seq268 mentions Q822919.
- 2015_04_23_295-seq268 mentions Q20562252.
- 2015_04_23_295-seq268 mentions Q20564416.