Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_04_23_295-seq260> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2015_04_23_295-seq260 type Speech.
- 2015_04_23_295-seq260 number "260".
- 2015_04_23_295-seq260 date "2015-04-23".
- 2015_04_23_295-seq260 isPartOf 2015_04_23_295.
- 2015_04_23_295-seq260 spokenAs 92.
- 2015_04_23_295-seq260 spokenText "Cienījamie kolēģi, ja jau mums modē ir beigt ar citātu, tad varbūt ar citātu ir arī jāsāk, ja reiz mums tās debates principā ir nonivelētas līdz tēzei: “Vai nu priekšā, vai pakaļā.” (Zālē starpsaucieni. Smiekli. No zāles: “Kas to rakstīja?”) Es autors! Lūk! Bet debates par to tiešām ir nonākušas līdz tam. Bet varbūt apskatīsimies tās juridiskās konsekvences un varbūt arī to normatīvo regulējumu attiecībā uz minētā jēdziena, ko Stepaņenko kundze vēlas ietvert Izglītības likumā, esamību vai neesamību citos normatīvajos aktos, un vai tas ir vispār kaut kas jauns vai nav jauns. Tad vēl ieskatam. Principā, protams, šeit ir jāsāk runāt par Izglītības likumu, un Izglītības likuma mērķis, tā 2.pants, ir spēkā. 2.panta mērķis, likuma mērķis, ir nodrošināt katram Latvijas iedzīvotājam iespēju attīstīt savu garīgo un fizisko potenciālu, lai viņš veidotos par patstāvīgu un attīstītu personību, par demokrātiskas Latvijas valsts un sabiedrības locekli. Nu, tad, lūk, atbilstoši izglītojamā vecumam un vajadzībām tiek nodrošināta šī iespēja. Tiek nodrošināta iespēja - likumā tas ir ietverts, nekas jauns - tikumiskai, estētiskai, intelektuālai un fiziskai attīstībai, sekmējot zinīgas, prasmīgas un audzinātas personības veidošanos. Nu kas te kādam nav skaidrs? Kuri ir tie skolu direktori, šeit ļoti daudz pieminētie, kuri ir tie Izglītības kvalitātes valsts dienesta un Valsts izglītības satura centra vadītāji, kuri seko mācību programmām, kuriem uz doto brīdi prātiņš ir par tukšu, lai saprastu to, ko likumdevējs ir pieņēmis attiecībā uz viņiem un kas gadiem ir spēkā? Otrs. Nevajag nonivelēt šo ideju līdz tam, ka mēs tagad aizliegsim “Romeo un Džuljetu”, Bulgakova “Māsters un Margarita” (No zāles: “Meistars, nevis Māsters!”) “Meistaru un Margaritu”, ko Kaimiņa kungs tikko minēja. Bet es jums varbūt izstāstīšu, kāda ir pozīcija, piemēram, Krimināllikumā, attiecībā uz tām mīlestībām. Respektīvi, dzimumattiecības ar cilvēku, kurš nav sasniedzis 16 gadu vecumu, ir aizliegtas. Atļauts ir tas sekass, par ko jūs te visi... sekss, sekass no 16 gadu vecuma. Bet Krimināllikuma pozīcija šodien ir kāda? Tu vari nodarboties... viņi var tur nodarboties 16 gadu vecumā ar dzimumattiecībām, un tas nav sodāms Krimināllikuma izpratnē, bet tikko kā, nodarbojoties ar tām seksuālajām attiecībām, tu viņai parādi kaut kādu pornogrāfisku zīmējumu, tā automātiski ir kriminālatbildība. Judina kungs neļaus man samelot par šo. Bet būtībā jau... patiesībā runa nav par to. Tikumības jēdziens normatīvajos aktos ir vairākkārt un vairākās vietās pieminēts. Nu, piemēram, Satversmes preambulā, kas pieņemta vēl pavisam nesen, pagājušajā Saeimas sasaukumā, tiek minēts, piemēram, darba tikums - nu, protams, tas izriet no tikumības. Arī Satversmes 116.pantā runāts par tikumību un par personu tiesībām, kuras var ierobežot, lai aizsargātu tikumību. Bet, cienījamie kolēģi, es minēšu vēl vienu normatīvo aktu, kurš ir spēkā, - tas ir Ministru kabineta rīkojums Nr.391, kas no 1995.gada 19.jūlija ir spēkā. Šis Ministru kabineta rīkojums ir jāievēro visiem mums, arī skolotājiem. Tā nosaukums ir sekojošs: “Par demogrāfiskās situācijas uzlabošanu”. Un tur ir rakstīts: lai nodrošinātu latviešu nācijas skaitlisko atjaunošanos, kā arī Latvijas iedzīvotāju kvalitatīvā sastāva, iedzīvotāju veselības, izglītības, kultūras un tikumības, un dzīves apstākļu uzlabošanos valstī... Par ko tad ir Stepaņenko kundzes priekšlikums? Par to, lai mēs visi dzīvotu nākotnē un lai mums būtu pēcnācēji. Un nevajag nonivelēt šo jautājumu tikai līdz tam, kādā veidā mēs varēsim... kā mēs, tā teikt, varēsim atražoties savas valsts iekšienē. Un, Viņķeles kundze, šeit ir jānorāda, ka tas balsojums, ko jūs tikko pieminējāt... šo debašu laikā jau jūs zaudējāt, jo... 1951 pret 1569...".
- 2015_04_23_295-seq260 language "lv".
- 2015_04_23_295-seq260 speaker Andrejs_Elksnins-1982.
- 2015_04_23_295-seq260 translatedText "Dear colleagues, if we are to finish back with a quote, then perhaps the quotation must also start when, in principle, we have a debate in principle -' before, or on the back' (heckling of laughter from the floor) :" who wrote it? ") I authored! Whether or not there is anything new in any legislation, and if there is anything new at all or not, there is no new question Then still look at the principle of the Education Act here, and the purpose of the Education Act, its Article 2, is validthe goal of Article 2, the purpose of the law, is to provide every citizen of Latvia with the opportunity to develop their mental and physical potential in order to establish an autonomous and developed personality, a democratic Member of the Latvian state and the public, Well, here is the case with an educational age. And needs to provide this opportunity - that option is included, nothing new: morality, aesthetic, intellectual and physical development, promoting the creation of savirious, skilled and nurtured personality, Well, what is certain? The directors of those schools, here, have a lot to mention here who are the heads of the Education Quality National Service and the heads of the National Centre for Education content, who follow training programmes which have a moment to understand what the legislator is talking about. What has been adopted for them and for what years? The other one should not be noniveling this idea until then, that we will now ban' Romeo and Jouljetu',' Maastricht', not for Maasser!'), " salesman and Margarit, "just mentioned But I may tell you what the position is, for example, the Criminal Justice, in terms of love, in terms of love, of having sex with a man who has not reached the age of 16, is prohibited from having this sex, for which you are all heresex, sex from the age of 16 But the age of the Criminal Justice line today is what? For those sexual relationships, you'd give her debts of some pornographic drawing, it automatically has the criminal responsibility of Mr Judina that will prevent me from telling me about this But basically this is not about the concept of morality in the legislation it has repeatedly andin a number of places, mention is made of Well, for example, in the Preamble to the Constitution, which was adopted until very recently, last parliament, for example, is mentioned, for example, by the virtue of work - well, of course it follows the morality of the Constitution and about the rights of the individual ,which can be limited to protecting the morality Bet, dear colleagues, I will mention another legislative act - which is valid - that's a Cabinet order of No 391, which is valid from 19 July 1995 This Cabinet orderthe name of all of us, including teachers, is as follows:' for improving the demographic situation', it is written: in order to ensure the numerical strength of the Latvian nation, as well as the quality of the population, the population, education, culture and morality, and lifethe improvement in the conditions in the country - what is Mrs Stereasenko's proposal?, for all of us to live in the future, and that we should have descendants And don't be nonivelist to this issue just up to the way we canas we say so, we will be able to reproduce inside the country, Ms And, VIŅKELES, it must be pointed out here that this vote, which you have just mentioned during this debate, has already lost you since 1951 against 1569".
- 2015_04_23_295-seq260 mentions Q822919.
- 2015_04_23_295-seq260 mentions Q211.