Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_04_23_295-seq254> ?p ?o. }
Showing items 1 to 21 of
21
with 100 items per page.
- 2015_04_23_295-seq254 type Speech.
- 2015_04_23_295-seq254 number "254".
- 2015_04_23_295-seq254 date "2015-04-23".
- 2015_04_23_295-seq254 isPartOf 2015_04_23_295.
- 2015_04_23_295-seq254 spokenAs 92.
- 2015_04_23_295-seq254 spokenText "Es pateicos Saeimai. Cienījamie deputāti! Man ir tiešām neveikli kritizēt 3.priekšlikumu - ne tikai tādēļ, ka tas balstās uz manas politiskās grupas dalībnieces iesniegto 2.priekšlikumu, bet arī tādēļ, ka skatītā priekšlikuma formulējumi ietver patiesības, kuras nevienam ikdienā neienāks prātā apstrīdēt, proti, laulību un ģimeni. Tās ir skaidras, vienkāršas, neuzkrītošas un tik vispārīgas, ka pat par kategoriskām šīs patiesības ir grūti nosaukt. Taču, ja sadzīvē viegli un nesaistoši izteiktu frāzi ietver likumā, tā nenovēršami kļūst noteicoša gan ar savu motivāciju, gan ar kontekstu un sekām. Pat tad, ja likuma pantā ietver tādu banālu apgalvojumu, ka divi reiz divi ir četri, radīsies jautājums, kādu iemeslu dēļ un ar kādu mērķi šī konstatācija ir ietverta likumā. Un kas notiks, ja šī banalitāte tiks pārkāpta? Un, jo vienkāršāks ir panta formulējums, jo vairāk prasās to atšifrēt. Atbildīgās komisijas 3.priekšlikumā piedāvātais jaunā 10.1 panta “Izglītība un tikumība” pirmās daļas atšifrējums vismaz noved pie deputātes Jūlijas Stepaņenko 2.priekšlikumā nosauktā Satversmes 110.panta un, izceļot laulību un ģimeni, kā rakstīts tekstā, īpaši un neizbēgami atstāj aiz tikumības robežām homoseksualitāti. Tāds ir rezultāts, pat ja komisija varbūt nemaz šo rezultātu nav apzinājusies. Attieksme pret homoseksualitāti ir katra cilvēka personīgā lieta, bet ir slikti, ja šādu negatīvu attieksmi kaut vai netieši veicina normatīvais akts. Tas var aizvainot, un tas ir arī cilvēktiesību pārkāpums. Es ierosinātajā normā saskatu šāda pārkāpuma pazīmi un tāpēc to neatbalstu. Ir svarīgi nepieļaut cilvēktiesību pārkāpumu, bet, manuprāt, vēl svarīgāk ir saprast homofobijas cēloni. Droši vien tas ir pretīgums, ko izjūt heteroseksuālis, mēģinot pielaikot homoseksualitāti sev. Tas rada stipru vēlmi ierobežot savu un savu bērnu iespējamo saskarsmi ar gejiem, lesbietēm, rada un uztur aizspriedumus, konkrēti pieņēmumu, ka ar dzimumtieksmi pret sava dzimuma personām var inficēties kā ar vīrusu, ka to var iedvest, ka to var ieaudzināt, iesaistot bērnu spēlē kā otra dzimuma pārstāvi vai skaidrojot viņam homoseksuālas attiecības. Visstiprākais aizspriedums ir tas, ka homoseksualitāte ir izvirtība un ka homoseksuāļi savas noslieces dēļ visbiežāk ir pamanīti pedofilijā. Tomēr statistika liecina, ka dzimumnoziegumu skaits ir proporcionāls heteroseksuāļu un homoseksuāļu proporcijai sabiedrībā. Noziegumi, kurus izdara iedzīvotāji ar tradicionālo dzimumorientāciju, ir tikpat smagi, un dažreiz par viņu seksuālajiem upuriem kļūst pat paša ģimenes bērni. Skatītais priekšlikums, ja tas tiks pieņemts, var veicināt un nostiprināt sabiedrības nepatiku pret seksuāli orientētām minoritātēm, izstumt mūsu līdzpilsoņus no sabiedrības, radīt iemeslus pieteikt arvien jaunas un jaunas praidparādes, neļaujot tām kļūt neaktuālām un zaudēt jebkādu savu nozīmi. Deklaratīvas tiesiskās normas piemērošana ir atkarīga no konteksta, tā ir saprotama burtiski, jo tā ir aizliedzoša norma, kuru mēs tagad skatām. Ar kādu mērauklu mērīsim negatīvo ietekmi uz izglītojamo tikumisko attīstību? Skolas direktore man uzreiz uzdeva jautājumu: ko darīsim ar Annu Kareņinu, Ļeva Tolstoja romāna tēlu? Vēl grūtāk ir ar Ļeva Tolstoja romānu “Augšāmcelšanās”, kurā ir atklāts prostitūtas Katjušas Maslovas likteņstāsts. Skolotāja, kura kādreiz mācījusies latviešu skolā, vaicāja to pašu par Jāņa Jaunsudrabiņa triloģiju “Aija”, Rūdolfa Blaumaņa noveli “Raudupiete”. Godīgi sakot, tās grāmatas gan neesmu lasījis, bet man uzreiz rodas jautājumi par latviešu tautasdziesmu “Pūt, vējiņi!”. Vēl vairāk jautājumu ir par glezniecības darbiem, teiksim, par Eduāra Manē gleznu “Brokastis zaļumos” skolas telpā. Vai mēs varam atļauties to izkarināt pie sienas skolā? Ja likumdevējs ņemas kaut ko aizliegt, tad aizlieguma objekts ir stingri jādefinē. Vēl grūtāk reglamentēt sabiedriskās apziņas formu izpausmes: zinātnei, reliģijai, tiesībām un tikumībai. Viss ir vēl sarežģītāk, jo tikumības normas mainās līdz ar laiku. Es gribu atgādināt, ka 19.gadsimta sākumā Austrijā, Vīnē, aizliedza dejot valsi ilgāk par 10 minūtēm, bet Vācijā valsis vispār tika uzskatīts par nepieņemamu un nepieklājīgu deju. Es saprotu, ka komisijas vēlas, lai skolās netiktu izplatīta pornogrāfija un netiktu piedāvāta prezervatīvu lietošanas instrukcija 3.klases skolniekam. Es šādus aizliegumus saprotu! Bet tie - šādi aizliegumi - jau pastāv! Zinātniski izstrādāti izglītības standarti sociālo zinību priekšmetos, bioloģijā piedāvā mācību saturu atbilstoši skolēna vecumam. Arī likumdošanai vārds “tikumība” nav svešs. Izglītības likuma 2.pants par likuma mērķi secina: “Atbilstoši izglītojamā vecumam un vajadzībām tiek nodrošināta iespēja tikumiskai, estētiskai, intelektuālai un fiziskai attīstībai, sekmējot dzirdīgas, prasmīgas un audzinātas personības veidošanos.” Papildmateriālu atbilstība izglītības saturam ir skolas administrācijas atbildība, attiecīgās mācību literatūras trūkums ir valsts atbildība. Standarti ir jāpilnveido, jāpaplašina, par to arī jārunā, nevis jāmēģina ar lauzni skaņot smalku izglītības mehānismu. Skatītā norma, pēc manas dziļas pārliecības, ir brāķis, un to nevar atbalstīt. Paldies par jūsu uzmanību. (Aplausi.)".
- 2015_04_23_295-seq254 language "lv".
- 2015_04_23_295-seq254 speaker Igors_Pimenovs-1953.
- 2015_04_23_295-seq254 translatedText "I am grateful to Saeima Members, I am really clumsy to criticise the 3 proposal - not only because it is based on the 2 proposal tabled by my political group, but also because the wording of the proposal being considered contains the truths that no one will arrive at every day. To be challenged in mind: marriage and family gossip are clear, simple, discreet and so generic that even being categorical to these truths makes it difficult to name Mr Taxi, when it becomes clear that it will inevitably become more decisive in terms of the law; it is inevitably becoming decisive in terms of both its ownthe motivation, the context and the consequences, even if the article of the law includes such banal statements that two times two is four, will be the question, for whatever reason, and for what purpose this finding is enshrined in law, if thisthe tripism would be breached? And the simpler the wording of the article, the more demanding in the proposed 3-10 proposed new Article 10 of the Commission's proposal,' Education and morals', at least leads to a Member's proposal for a proposal for a proposal for a proposal for a regulation of the Constitution. The article and, in the words of marriage and the family, as written in the text, in particular, and inevitably leaves behind the boundaries of morality, homosexuality flows, even if the Commission may not be acutely aware of the result of the Attitudes Against homosexuality being every person's personal matter, but is bad ,if such a negativity does not, if anything, contribute to a legislative act It can offend, and it is also a violation of human rights that I see a mark of such an offence and, therefore, I do not think it is important to prevent a breach of human rights, but, in my opinion, it is important not to prevent any breach of human rights, but, in my opinion, even more importantly ,to understand the cause of homophobia is Secure alone, this is the mystery experienced by heterosexual intelligentsia in an attempt to subdue the homosexuality itself of That creates a strong desire to restrict her and their child's potential exposure to gays, lesbians, poses and prejudices, specifically the premise of having sex against his or hersex workers may become infected with the virus, that it can instil that it can be ingested with the involvement of a child as a representative of the second sex or explaining him the strongest sentence of homosexuality, and that homosexuals are depravity and that homosexuals are prone to homosexualitybecause of the most frequent cases of paedophilia, however, statistics show that the number of sex crimes being proportional to heterosexual and gay population crimes committed by citizens of traditional sexual orientation is just as severe, and sometimes even their sexual victims are even victims of their own familythe proposal, if adopted, can contribute to, and strengthen, the public's dislike of sexually motivated minorities, to put our fellow citizens out of society, to create the reasons for enrol in ever new and new prophets, prevent them from becoming non-existent and lose any role in declaratory termsthe application of legal provisions depends on the context, it is understandable, literally, because it is a prohibitive provision, which we are now looking at as a measure of the negative impact on learners' moral development? Annu Karewell, Tolstowai's novel image even more difficult is with the Tolsted novel " Fleep, " which has revealed the prostitutes of Katri Maslova's likening to a teacher who once learned English at school, asked the same about John Young's " Raudubra " novelist " Raudupier "to be honest, its books have not been read, but I've got immediate questions about the English jewellery song " Putt, flare! " Even more so is the painting of the works of, say, Eduar Mané " breakfast in the school places " Can we afford to burn iton a wall in a school? If a legislator is to ban something, then the subject of ban must be strictly defined in the form of a strict definition of the expression of public consciousness: science, religion, rights and morality are even more complex, as morals are changing in time for the EUI would remind you that, at the beginning of the 19th century, Austria, in Vienna, banned dance valves for more than 10 minutes, but in Germany, the valves were generally regarded as unacceptable and an impolite dance I understand that the commission wants to ensure that pornography is not distributed in schools and not offeredinstructions for a 3-Class leaflet I understand these bans: but they - such bans - already exist! Scientific education standards in social knowledge subjects, biology offered in accordance with the school age, the word' morals' is not alien to education. Article 2 of the law on the purpose of the law concludes that " according to the educational, intellectual and physical development of educational, intellectual and educational content, the relevance of complementary material to education content is the responsibility of the school administration ,a lack of literature at a state liability of the Standarts needs to be developed, extended, it should also be spoken about rather than try with the broken fine education facility in the contested rule, after my deep conviction, being a brother, and cannot support Thank you for your attention (applause)".
- 2015_04_23_295-seq254 mentions Q822919.
- 2015_04_23_295-seq254 mentions Q40.
- 2015_04_23_295-seq254 mentions Q18669970.
- 2015_04_23_295-seq254 mentions Q8436.
- 2015_04_23_295-seq254 mentions Q183.
- 2015_04_23_295-seq254 mentions Q4766164.
- 2015_04_23_295-seq254 mentions Q1741.
- 2015_04_23_295-seq254 mentions Q7243.
- 2015_04_23_295-seq254 mentions Q40599.
- 2015_04_23_295-seq254 mentions Q847200.
- 2015_04_23_295-seq254 mentions Q583967.
- 2015_04_23_295-seq254 mentions Q1082044.