Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_04_23_295-seq242> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2015_04_23_295-seq242 type Speech.
- 2015_04_23_295-seq242 number "242".
- 2015_04_23_295-seq242 date "2015-04-23".
- 2015_04_23_295-seq242 isPartOf 2015_04_23_295.
- 2015_04_23_295-seq242 spokenAs 101.
- 2015_04_23_295-seq242 spokenText "Godātie kolēģi! Es ar prieku piekristu tiem runātājiem, ka autoru... likumprojekta autores mērķis ir bijis runāt par tikumības aizsardzību plašākā tvērumā, bet diemžēl šie fakti, ko Stepaņenko kundze minēja komisijas sēdē, man neļauj... nedod šādu iespēju - tulkot likumprojekta autores mērķi plašāk -, jo tika piegādāts tikai viens pierādījums, kas, kolēģesprāt, apliecināja to, ka skolās netikumīgu materiālu nokļūšana ir iespējama, un tas bija šis nelielais “Papardes zieda” bukletiņš, ko Brīvera kungs citēja kā gana labu esam. Līdz ar to interpretācijas iespējas ir diezgan šauras. Un bez tā, ka mēs lūkojamies, ko Jāņa Rozes apgāds izdod par bērnu attīstību, nebūtu slikti, ja mēs darītu savu pamatdarbu, proti, iepazītos ne vien ar Satversmi, bet arī ar Satversmes komentāriem, kas ir vadlīnijas mūsu darbam, arī rakstot likumprojektus. Un viens no tiesiskas valsts pamatprincipiem ir arī tas, ka valstī lēmumi ir jāpieņem samērīgi un pamatoti. Un pamatojums ir viens būtisks arguments. Satversmes komentāros ir teikts, ka arī likumdevēja rīcību nepieciešams racionāli pamatot, lai varētu pārliecināties, vai arī pats likumdevējs nav rīkojies patvaļīgi. Likuma pamatojuma funkciju šajā sakarā pilda pašā likumā vai tā izstrādes dokumentos formulētais likuma mērķis, tādējādi atklājot tos juridiskos un racionālos apsvērumus, kurus likumdošanas procesā ir izdarījis likumdevējs un ar kuriem tiek attaisnota šāda likuma pieņemšana. Un šeit atkal atgriežamies pie tā, kas tika no likumprojekta autores minēts, - šī tikumības aizsardzība tiek reducēta ļoti šauri - uz seksuālo izglītošanu. Un tad man ir jāsaka - mēs nonākam sava veida pretrunā ar tiem normatīvajiem aktiem, kas jau ir spēkā. Proti, Bērnu tiesību aizsardzības likums uzliek bērnam pienākumu rūpēties par savu veselību, un seksuālā veselība ir veselības sastāvdaļa, tāpat arī Seksuālās un reproduktīvās veselības likums, kas valstij nosaka pienākumu nodrošināt informāciju un cilvēku izglītošanu seksuālās un reproduktīvās veselības jomā. Sekas tādai pseidotikumībai, tam, ka izvairāmies atzīt, ka cilvēkam ir ķermenis, ka cilvēki ir divu dzimumu, ka viņi mēdz mīlēties... Cilvēkiem ir jāmāca... bērniem ir jāmāca tas! Un skola ir tā vieta, kur šo informāciju var nodrošināt neitrālā, izsvērtā, profesionālā veidā, tādējādi ļaujot bērnam iegūt to informāciju, ko, iespējams, ģimenē viņš nevar saņemt. Šeit ir daudzi citāti minēti, bet es vēlreiz atsaukšos uz šo Satversmes komentāru, kur ir teikts, ka pamattiesību ierobežošanu, tātad arī informācijas iegūšanu, reizēm var darīt, lai pasargātu sabiedrības tikumību. Un tas tiek definēts kā leģitīms mērķis. Bet Satversmes komentāri saka arī to, ka tātad Satversmes 116.pantā šiem tikumības ierobežojumiem atliek maza nozīme, jo tos varētu attiecināt tikai uz pasākumiem, kuru mērķis ir ierobežot prostitūciju, rupjus sabiedrības pieklājības pārkāpumus, vardarbības attēlojumu un vardarbības propagandu plašsaziņas līdzekļos. Kur jūs varat nolasīt seksuālās izglītošanas programmas? Tās netiek nolasītas. Līdz ar to es uzskatu, ka tas nepietiekamais pamatojums, tas, kad tas tiek darīts un kā tas tiek darīts, vienkārši aizpilda šīs Saeimas vienu... tā ir viena no šī sasaukuma nelaimēm... proti, satura trūkums. Mēs imitējam darbību, mēs pieķeramies vienai tēmai, kas ir ļoti kontraversāla, kas garantē publicitāti, garantē troksni un putas, bet principā var nodarīt kaitējumu mūsu bērniem. Un nobeigšu ar citātu, jo šodien tā tikumības tēma, tādu citātu tēma... ka principā, ja jūs gribat, lai cilvēki noticētu jūsu tikumībai, tad neplātieties ar to. To mums visiem arī novēlu. (Frakcijas VIENOTĪBA aplausi.)".
- 2015_04_23_295-seq242 language "lv".
- 2015_04_23_295-seq242 speaker Ilze_Vinkele-1971.
- 2015_04_23_295-seq242 translatedText "Dear colleague, I would like to agree with those speakers that the author of the authors' bill has been intended to refer to the protection of morals in the wider scope, but unfortunately, the facts that Mrs Stereenko mentioned in the commission does not allow me to give the followingthe opportunity - to translate a bill to the author of the bill more broadly - was because of the fact that only one evidence was delivered, which, in a colleague, showed that it is possible to get the crisps of materials in the school, and this was a small flue of flyers, as Mr Freer was quoted as saying. The good way we are with their interpretations is quite narrow and it is quite narrow that we should be looking out for what John Andread is handing out on children's development, it would not be a bad thing if we were to do our basic work, namely, to view it with saturation, butalso with the comments of the Constitution, which are guidelines for our work, including complexion And one of the rule of the country's fundamental principles, it is also that the country's decisions must be taken in a proportionate and justified basis, the Constitution's comments arestates that the legislator's action must also be justified in a rational way so that it can ascertain whether the legislator himself does not act in accordance with the law of the legal basis itself, in its own law or in the drafting of the law itself, thus opening them to legal andthe rational considerations committed by the legislator in the legislative process and which are justified by the adoption of such a law come back to what was stated from the Bill, which reduced the protection of the morals very narrowly -sexual education And then I have to say we're kind of in breach of those regulations that are already in place in Proti, the Child Protection Act imposes a child duty of care for their health, and sexual health is healthan ingredient, as well as the Sexual and Reproductive Health Act, which obliges the state to provide information and human education to sexual and reproductive health in the case of Sekas under a pseudo-health case that the person has a body of two sex ,that they tend to love the CHMP to be taught children is to be taught this! And the school is the place where this information can be provided in a neutral, measured, professional way, thereby allowing the child to obtain information, possibly in the family ,he cannot get a lot of quotes, but I will again refer to this Constitutional comment, which states that limiting fundamental rights, and so on, can sometimes be done to protect the morality of society as it isthe legitimate objective of the Bet Constitution comments is that, therefore, the Constitution in Article 116 of the Constitution remains of little importance because it could be limited to measures aimed at limiting prostitution, gross public decency, the depiction of violence and the use ofthe propaganda of violence in the media, if you can read out the sexual education programmes, is that not read out by this, I believe that it is a lack of reason, that when it is done and how it is being done, simply to fill them upit is one of the calamities of this parliamentary term: the lack of content We imitates activity; we are caught up in a single theme that guarantees publicity, guarantees noise and foam, but can in principle cause damage to ourchildren will finish with a quote, because today it is a theme of morality, a theme that, in principle, if you want people to believe in your morality, then do not show it To all of us (faction unity applause)".
- 2015_04_23_295-seq242 mentions Q822919.
- 2015_04_23_295-seq242 mentions Q8436.
- 2015_04_23_295-seq242 mentions Q22266468.
- 2015_04_23_295-seq242 mentions Q16359139.