Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_04_23_295-seq240> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2015_04_23_295-seq240 type Speech.
- 2015_04_23_295-seq240 number "240".
- 2015_04_23_295-seq240 date "2015-04-23".
- 2015_04_23_295-seq240 isPartOf 2015_04_23_295.
- 2015_04_23_295-seq240 spokenAs 41.
- 2015_04_23_295-seq240 spokenText "Godātie kolēģi deputāti! Biju jau sagatavojis šodienai asu, iznīcinošu runu, lai sakautu pretējo viedokļu paudējus, taču tad es pats uzdevu sev jautājumu: pret ko gan mēs īsti cīnāmies? Varbūt šis pretinieks, kam veltām asās, saindētās bultas, patiesībā ir daļa no katra no mums pašiem? Vai nav tā, ka katrs cīnās pats ar sevi, tikai meklē šī pretinieka veidolu cita cilvēka personā? Tas attiecas uz visiem mums, arī uz mani. Tikumības jēdzienam vajag vienot, nevis šķelt sabiedrību, tāpēc aicinu katru izvērtēt, vai viņa oponents patiesībā nav tikai iedomāts pretinieks. Manās rokās ir “Papardes zieda” izdotā grāmatiņa “Tu esi tu”. Arī jums tāda ir. Tajā ir šādi vārdi: “Sekss ir attiecību turpinājums un papildinājums, nevis sākums. Vai tu vēlētos attiecības, kurās partneri saista tikai sekss? Vai tu esi svarīgs kā cilvēks vai tikai kā seksa objekts?” Labi teikts! Kāpēc gan tu, mans iedomātais pretiniek, apgalvo, ka es gribu aizliegt šos vārdus? Kāpēc gan tu pretnostati tikumību seksam, apgalvodams, ka tikumiskā audzināšana noliedz seksuālo audzināšanu, un piesauc pat Romeo un Džuljetu? Mans iedomātais pretiniek, tev es savukārt teikšu: nebaidies no tikumības! Tu saki, ka nesaproti, ko šis vārds nozīmē? Mēģināsim to noskaidrot, jo ne vien Latvijas Republikas Satversmes 116.pantā, bet arī Eiropas Savienības likumos parādās tikumības jēdziens, piemēram, Eiropas Cilvēktiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencijas 11.pantā, tāpat Starptautiskā pakta par pilsoniskajām un politiskajām tiesībām 19.pantā. Smiltēna kungs un Platpera kungs jau minēja tikumības jēdziena definīcijas. Nolasīšu pēc būtības analoģisku tikumības skaidrojumu: “Tikumība - gara un kultūras dzīves sastāvdaļa, kas pastāv un mērķtiecīgi veidojas gribas vadītu aktīvu cilvēku kopdzīvē atkarībā no vērtībām un normām, kas saistīgas mūsu sirdsapziņai un brīvai iekšējai pārliecībai par labo un ļauno.” No šīs definīcijas es tad arī redzu, kāpēc tev, mans iedomātais pretiniek, tikumība šķiet tik bīstama. Tā balstās uz atziņu, ka cilvēkam ir ne tikai miesa, bet arī gars. Sabiedrība nevar pastāvēt bez tikumiem, nerakstītajiem likumiem, ar kuriem cilvēks pats sev uzliek ierobežojumus. Ja šādu ierobežojumu nebūs, indivīds dos priekšroku savām interesēm, ignorējot sabiedrības intereses. Tāda sabiedrība ir lemta bojāejai. Mans iedomātais pretiniek, tu saki, ka tev nav kritēriju, lai izvērtētu, kas ir un kas nav tikumīgi. Kur ņemt šādus kritērijus, lai tie būtu vismaz nākamajām paaudzēm? Tos nepateiks ne deputāti, ne ministrijas ierēdņi un pat ne skolu direktori. Šādi kritēriji jau no mazām dienām ir jāveido katram cilvēkam pašam. Ģimenei, skolai un visai sabiedrībai šajā procesā jāpalīdz jaunajam cilvēkam, kura garīgā pasaule veidojas galvenokārt skolas laikā. To tad es arī sauktu par tikumisko audzināšanu. Nešaubos, ka visi piekritīs tam, ka viena no galvenajām vispārcilvēciskajām vērtībām ir brīvība. Taču patiesa brīvība nevar pastāvēt bez tikumības. Ja cilvēks ir spēcīgs savā garā, tad šāds cilvēks ir brīvs. Tikumiskā audzināšana veido brīvus cilvēkus. Aicinu deputātus atbalstīt komisijas priekšlikumu. Lai miers ar mums visiem! Paldies. (Zālē smiekli, LRA frakcijas aplausi.)".
- 2015_04_23_295-seq240 language "lv".
- 2015_04_23_295-seq240 speaker Ivars_Brivers.
- 2015_04_23_295-seq240 translatedText "Dear fellow Members, I have already drafted a sharp, devastating speech to defeat the voices of the opposite, but then I put myself to the question: what do we really fight? Perhaps this opponent having heated, poisonous arrows is, in fact, part of the poison, actually partfrom each of us ourselves, is it not that everyone is fighting for itself, just looking at the shape of this opponent in another person's person? This applies to all of us, and not divide the company, so I call oneach assessment of whether his opponent is in fact not just an opponent of an opponent in my hands is the " flird of flated " of the book you'd made " You're you, it's a sequel to the relationship, not the start of the Do you'd like you'd like. Relationships where partners connect only sex? Are you important as a person or just as a sex object? " It's said,' Why do you, my imaginary pretiniek - say I want to ban those words? That upbringing denies sexual upbringing, and invoked even Romeo and Jouljetu? My imagined pretiniek, won't I be saying goodbye! You don't know what this word means? In accordance with Article 116 of the European Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms, Article 19 of the International Covenant on Civil and Political Rights, Mr SMILTĒNS, and Mr Platpera have already mentioned the definition of the concept of morality, in Article 19 of the European Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms. I will read the essence of an analogy:' morals - a long and cultural part of life that exists and targeted to lead to active human cohabitation in terms of values and standards that binge our conscience and free internal conviction for good and free internal convictionevil " From this definition, I also see why you, my imaginary pretiniek, seem to be so dangerous it is based on the recognition that human beings are not just flesh, but also the spirit of society, without the content, the law ,with the person who imposes himself on the limits of Where there will be no such restriction, the individual will prefer their own interests, ignoring the public interest in the public interest of the Society of What Mans imagines is thought to pretiniek, you don't have the criteria to assess what is and howwhat is not the moral thing to take such criteria to be at least for future generations? They will not be told by either the Members or the ministry officials and not even the director of the school, from small days, should be made for each individual person, the school saidand the whole of society in this process should help the young person, whose spiritual world is formed primarily during the school, To be sure I would also call for the moral upbringing that everyone would agree that one of the main universal human values is the freedom offreedom cannot exist without morality If someone is strong in your spirit, then such a man is a free mortar made up of the free people of Aittian members supporting the commission's proposal To Peace with all the thank (room laughter, LRA faction applause)".
- 2015_04_23_295-seq240 mentions Q211.
- 2015_04_23_295-seq240 mentions Q193089.
- 2015_04_23_295-seq240 mentions Q458.
- 2015_04_23_295-seq240 mentions Q1020384.