Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_04_23_295-seq238> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2015_04_23_295-seq238 type Speech.
- 2015_04_23_295-seq238 number "238".
- 2015_04_23_295-seq238 date "2015-04-23".
- 2015_04_23_295-seq238 isPartOf 2015_04_23_295.
- 2015_04_23_295-seq238 spokenAs 150.
- 2015_04_23_295-seq238 spokenText "Labdien, godātie kolēģi, Prezidij! Paldies Brīvera kungam. Tā kā es esmu trīsarpus gadus skolā strādājis, es laikam varu nākt un runāt. Līdz šim brīdim es biju tāds diezgan skeptisks pret šādas normas iestrādāšanu Izglītības likumā, jo domāju, ka skolotājiem pašiem izglītība un pieredze ļauj izfiltrēt, kas bērniem ir derīgs, kas ne. Tad es atcerējos savus skolas gadus, kad pirmais džeks klasē bija tas, kurš varēja uz skolu atnest un iedot citiem izlasīt, teiksim, grāmatu “Tūkstoš un vienas nakts pasakas” vai Markesa darbus (Markesa izlasīšana - ar spāņu valodas lamuvārdiem! - deva milzīgas iespējas, teiksim, diskusijās ar klasesbiedriem), vai Remarka grāmatas, kuras tālaika skolēniem 9.klasē varbūt bija pirmā erotikas pieredze, teiksim tā. Bet nu pēdējais piliens man gan gadījās... Jūs droši vien visi internetā redzējāt fragmentiņus no grāmatas “Kas ar tevi notika, Anna?” Nu, es šo grāmatu ieinteresēts paņēmu, lai palasītu visu. Nu, es vienkārši nesaprotu, kāpēc tai meitenei 14 gadu vecumā ir jārunā, es nezinu, namu pārvaldes santehniķa valodā, un es nevienu iemeslu nevarēju saprast, kāpēc šajā grāmatā... kā šie lamuvārdi tur pastiprina kaut kādu māksliniecisko vērtību vai emocionālo darbību. Nu, protams, tā nav skolas grāmata, bet skolu bibliotēkās šī grāmata ir atrodama. Es arī, protams, neesmu nekāds puritānis, un arī es saprotu, ka meitenes 14-15 gadu vecumā šobrīd lasa “Greja 50 nokrāsas” un skatās filmu, protams, par to pašu. Un šobrīd 8.klases meitene var cilvēku labāk sasiet nekā uztamborēt šallīti, un, piemēram, to es arī saprotu, bet... (Zālē troksnis. Starpsaucieni.) tāpēc, ka man ir sešpadsmitgadīga meita mājās un es interesējos par viņas dzīvi un interesēm. (Zālē smiekli.) Es, protams, šeit nerunāju arī par to, ka no skolas... ka skolā vajadzētu izņemt no aprites informāciju, kas saistīta ar seksuālo izglītošanu pilnīgi visās tās izpausmēs, bet es esmu arī pret to, ka, teiksim, tiek stāstīts, ka attiecības starp viendzimuma pāriem ir labākais, kas vispār šajā dzīvē ar kādu var notikt. (No zāles dep. I.Viņķeles starpsaucieni.) Tam arī es esmu pret. Mani vairāk šinī gadījumā gan uztrauc pats process, kurš tad vērtēs to, kas ir tikumīgs un kas nav tikumīgs, un, ja skolā tiek izmantoti tikai Izglītības un zinātnes ministrijā apstiprināti materiāli, tad, protams, tādām problēmām nevajadzētu būt. Bet kas notiek tajā gadījumā, ja skolotājs, labu mērķu vadīts, atnes pats kaut ko uz skolu? Kas tādā gadījumā, pieņemsim, vērtēs, vai tas ir tikumīgs vai tas ir netikumīgs un vai šis vērtējums nevar būt arī subjektīvs? Bet, nu, protams, es absolūti esmu pret to, lai mūsu valstī parādītos kaut kādas aizliegtās literatūras saraksts. Tāpēc uz trešo lasījumu es tomēr aicinātu Izglītības, kultūras un zinātnes komisiju vēl par kaut kādām šī likuma niansēm padomāt. Taču, atbalstot šo priekšlikumu, gribu teikt, ka laikā, kad uz ielas, internetā un visur citur mums ir pieejama pilnīgi neierobežotos apjomos visa šī negatīvā, melnā informācija, mums tomēr ir jāpacenšas, lai skolās šīs informācijas būtu iespējami mazāk. Un, ja nu galu galā mēs šeit uzskatām, Izglītības un zinātnes ministrija uzskata, paši skolotāji uzskata, ka viņi ir pietiekami izglītoti un profesionāli, lai izvērtētu, kas skolēnam ir labs un kas ir slikts, tad jau mums nemaz nevajadzētu būt problēmām ar netikumīgu lietu nonākšanu skolā neatkarīgi no tā, vai šāds likums būs vai nebūs. Paldies.".
- 2015_04_23_295-seq238 language "lv".
- 2015_04_23_295-seq238 speaker Karlis_Serzants-1959.
- 2015_04_23_295-seq238 translatedText "Good afternoon, dear colleague, Pieddyce, thank you for Mr Free, as I have three and a half years in school, I can come and speak to So I was quite sceptical about the incorporation of such standards into the Education Law as I think teachersthe same education and experience allows for filtered children who are valid, which not Then I remembered for their school years, when the first Jack class was the one who could bring the school to read, say, a book called " Thousand and the night of the night. " Fairy tales or Markesa reading - with swearing in Spanish - gave a huge opportunity, say, in discussions with classmates, whether Remarka's book, of a prized pupil of 9 class, may say this last straw for me'She'll probably all have seen the fragisle of the book online,' What was going on with you, Anna?' well, I made this book interested in getting to the whole Well, I just wonder why it is up to the girl at the age of 14 to speak out ,I do not know the language of the Houses of Government, and I could not understand any reason why, in this book as these swearing, there is something of an artistic value or emotional activity on Well, of course, it is not a school book but in school librariesthis book is to be found in I, too, of course I'm no boss, and I also understand that girls aged 14-15 are now reading' Greja 50 hue' and watching the film, of course, on the same level as the 8-year-old girl canI will be better at you, and I understand this, for example, but I also understand, because I have a 16-year-old daughter at home and I am interested in her life and interests (in the chamber of laughter) I would, of course ,I am not talking here that from school that school should be removed from the circulation of information connected with sexual education in all its forms, but I am also opposed to the fact that, say, relations are being toldamong same-sex couples, there is the best thing to do at all in this life with what can happen (From the floor of DEP I VIŅĶELES) I am also opposed to Mani more in this case, both worrying the process that will then be judgedit is inventurous, which is not tightest, and if only materials approved by the Education and Science Ministry are used, there should be no such problem, of course, when a teacher, a good target, brings something to himselfon school?, if so, let us assess whether it is immorality or a faultuous one, and has this assessment not been subjective? But, of course, I am absolutely opposed to having some prohibited articles in our country. I would, however, call on the Education, Culture and Science Commission, however, for a second reading to reflect on the details of this law, to think about the proposal, in support of this proposal; that, at a time when there is a time when we have a street, the Internet and everywhere elsethere is an entirely non-limited amount of information in this negative, black picture; however, we must make efforts, however, to make this information available to schools in the short term, if at the end of the day we believe that the Education and Science Ministry is of the opinion that the teachers themselves are of the opinion thatthey are well educated and professionally to assess what a good pupil is good for and what is bad, we should not even have any problems with their intangible things to get into school regardless of whether such a law will be or will not be for you".
- 2015_04_23_295-seq238 mentions Q2607120.
- 2015_04_23_295-seq238 mentions Q957126.
- 2015_04_23_295-seq238 mentions Q4766164.