Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_04_23_294-seq86> ?p ?o. }
Showing items 1 to 18 of
18
with 100 items per page.
- 2015_04_23_294-seq86 type Speech.
- 2015_04_23_294-seq86 number "86".
- 2015_04_23_294-seq86 date "2015-04-23".
- 2015_04_23_294-seq86 isPartOf 2015_04_23_294.
- 2015_04_23_294-seq86 spokenAs 41.
- 2015_04_23_294-seq86 spokenText " Sveicināti, cienījamie radioklausītāji! Pateicos jums par pacietību, ka sekojat līdzi frakciju viedokļiem un divus pirmos runātājus esat izturējuši. Tad man arī būs tas prieks jums izstāstīt savu un savas frakcijas viedokli par šodien lemto. Vispirms jāsaka, ka šodienas sēdē atkal tika izsludināts pārtraukums un šoreiz to aicināja pasludināt opozīcijas partijas. Izskatās, ka gan VIENOTĪBAS, gan Zaļo un Zemnieku savienības deputāti par to bija lielā priekā, jo abu šo partiju pārstāvjus neredzu šeit pie “Frakciju viedokļu” mikrofoniem. Katrā ziņā varu teikt to, ka, iespējams, šis pārtraukums patiešām bija vērtīgs, jo šodien... VIENOTĪBA centās, nu, faktiski Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija centās kā steidzamu darba kārtībā iekļaut Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likumu un skatīt to pirmajā lasījumā. Tā, protams, ir nepieļaujama steidzamība, sevišķi ņemot vērā daudzos jautājumus, kas šī likumprojekta sakarā radušies gan pašvaldību vadītājiem, gan... jā, pamatā jau pašvaldību vadītājiem, bet, protams, arī iedzīvotājiem un mums, Saeimas deputātiem. Par pašvaldību finanšu izlīdzināšanas principu varu minēt tikai Latgales pašvaldību viedokli. Tās ir ieteikušas šajā modelī iestrādāt arī tādu rādītāju kā attālums no Rīgas, jo nevienam nav noslēpums, ka Latvijā faktiski visa ekonomiskā attīstība varētu tikt dalīta divās daļās – Rīga un Pierīga, tātad šī teritorija, un pārējā Latvijas teritorija. Līdz ar to pašvaldībām, kas atrodas tālāk no Rīgas, tiešām ir grūti nodrošināt savu funkciju izpildi, grūti noturēt iedzīvotājus, un vēl daudzas citas problēmas pamatā gulstas uz pašvaldību pleciem, bet valdības atbalsts bieži vien izpaliek. Tāpat šodien tika lemts par Maksātnespējas procesa administratoru likuma nodošanu komisijām. Šo likumprojektu izstrādāja mūsu frakcija. Diemžēl Saeimas vairākums to neatbalstīja. Mēs katrā ziņā uzskatījām, ka pašreizējais maksātnespējas administratoru juridiskais regulējums, tā teikt, nav pietiekams, pirmkārt, jau tādēļ, ka šobrīd Latvijā nav tādas vienas kopīgas organizācijas, kas spētu apvienot visus maksātnespējas administratorus un nodrošināt vienādus viņu darba vērtēšanas kritērijus, lai mēs varētu būt droši par šī amata un šīs profesijas darboņu godaprātu. Mūsu priekšlikums paredzētu arī nodrošināt disciplinārās atbildības mehānismus un, protams, sodus tiem maksātnespējas administratoriem, kuri, tā teikt, nepildītu likumu labi. Šodien Saeimā bija plašas diskusijas par tikumības jautājumu. Manuprāt, ļoti labi mūsu frakcijas viedokli pauda deputāts Ivars Brīvers, kurš aicināja mūs šajās diskusijās nezaudēt galvu un, tā teikt, viens otram neizknābt acis, it sevišķi runājot par tikumību, bet saglabāt pieklājības normas pašiem deputātiem savā darbā un, protams, arī rūpēties par visas mūsu nācijas, tautas un, protams, arī jauniešu un bērnu izaugsmi Latvijā. Tikumības jēdziens parādās gan Satversmē, gan Eiropas... tātad starptautiskos dokumentos, un no tā nav jābaidās, bet katrā ziņā, kā jau teicu, mums jābūt spējīgiem ieklausīties citam citā un jāmēģina pieņemt kādu lēmumu. Šodien, manuprāt, svarīgs ir arī likumprojekts par akcīzes nodokli. Tas tika nodots komisijām. Attiecībā uz nodokļa palielināšanu alkoholiskajiem dzērieniem – kolēģis no Nacionālās apvienības jau diezgan plaši par to runāja – es atzīmēšu tikai divas lietas. Pirmkārt, mēs bieži vien runājam, ka akcīzes nodokļa celšana var palielināt kontrabandas apmērus, un šodien te izskanēja arī Latgales vārds. Es teikšu tā – kontrabanda, pēc mūsu novērojumiem, Latgales iedzīvotāju novērojumiem, arī Latgalē lielākoties ienāk nevis pāri robežai, bet... teiksim tā, no Rīgas. Respektīvi, šī kontrabanda, ja tā nonāk Latvijas teritorijā, tad ienāk nevis mazās partijās, bet diemžēl man nezināmu iemeslu dēļ pārāk lielās partijās, lielos daudzumos un tad attiecīgi tiek izplatīta visā Latvijā. Un es no savas puses arī ierosināšu šajā likumprojektā palielināt nodokli stiprajam alum, jo zinu, ka it sevišķi lauku teritorijās šis alkohola veids patiešām nodara vislielāko kaitējumu gan ģimenēm, gan visai sabiedrībai. Manuprāt, ja jau runājam par alkoholiskajiem dzērieniem, tad, iespējams, likumā tomēr būtu vērtīgi izvērtēt mehānismus, ar kādiem mēs varētu atbalstīt tiešām vietējās izejvielas izmantojošos alkohola ražotājus, vai nu tie būtu alus ražotāji, vai citu dzērienu, protams, vīnu utt., ražotāji. Katrā ziņā tas varētu veicināt arī mūsu ekonomisko izaugsmi, mazo un vidējo uzņēmumu attīstību. Vietējo pašvaldību referendumu likums. Šodien arī ļoti karstas debates bija par to. No savas puses aicinu jūs šo likumprojektu izpētīt, jo katrs no jums ir kādas pašvaldības iedzīvotājs. Un jums turpmāk tiešām varētu būt lielas iespējas ietekmēt pašvaldības darbu. Visnopietnākais jautājums, protams, ir ierosinājums atlaist pašreizējo domi un attiecīgi arī nākamo, kas tiks ievēlēta, ja jums liksies, ka tā nestrādā pietiekami labi. Bet būs arī iespējas ierosināt referendumu par mazākiem jautājumiem, piemēram, par teritorijas plānojumiem vai par pašvaldības attīstības stratēģiju. Es patiešām domāju, ka sabiedrībai aizvien aktīvāk jāiesaistās politiskajos procesos gan pašvaldībā, gan valstī, jo mums diemžēl dažas lielās partijas mēģina uzņemties iniciatīvu runāt visas sabiedrības vārdā par svarīgiem jautājumiem. Dažreiz tiešām sabiedrība varbūt ir pārāk kūtra. Šodien tika izņemts no darba kārtības jautājums par partiju finansējuma palielināšanu. Šo likumprojektu mūsu frakcija neatbalsta, uzskatām, ka šobrīd nav īstais laiks runāt par politisko partiju finansējuma palielināšanu. Un vēl jo vairāk – šis piedāvājums, kas šobrīd, tā teikt, ir atnests līdz Saeimai, bet vēl nav izskatīts, ir tikai daļa no problēmas risinājuma, jo tas finansējums tomēr nenodrošinās partijām iespēju darboties pilnīgi neatkarīgi un būt... tā teikt, neietekmējamām no lielākiem sponsoriem, ja tādi partijām ir. Un nobeigumā pavisam īsi. Gribu teikt, ka frakcijas vadītājs Dainis Liepiņš, lai gan šodien nepiedalījās Saeimas sēdē, tomēr uzskata un mēs, visi pārējie frakcijas locekļi, arī uzskatām, ka Dainim Liepiņam īstenībā nav nekādu ierobežojumu atrasties Saeimas Sēžu zālē, kaut arī viņam, protams, nav tiesību balsot, nav tiesību reģistrēties un attiecīgi – aktīvi piedalīties Saeimas sēdē. Tomēr šis jautājums šodien tika atrisināts ļoti savdabīgā veidā. Valsts policija, nevis Saeimas drošības cilvēki vai apsardzes dienests, bet Valsts policija neļāva deputātam Dainim Liepiņam ierasties Saeimas Sēžu zālē. Mēs esam pieprasījuši no Valsts policijas skaidrojumu, kas tas bija par rīkojumu, uz kāda pamata šādas darbības tika veiktas, jo, ja policija rīkojas šādi, tad arī pašvaldībās, piemēram, Ventspilī, attiecīgajiem pašvaldības deputātiem būtu jāliedz iespēja atrasties pašvaldības domes sēdēs. Paldies. Un līdz nākamajai nedēļai.".
- 2015_04_23_294-seq86 language "lv".
- 2015_04_23_294-seq86 speaker Juris_Vilums-1982.
- 2015_04_23_294-seq86 translatedText "Welcome, dear to the radio audience, thank you for your patience, that I follow the views of the factions and the two first speakers you have passed on to tell you, and that of my faction today, that today's sitting will begin again. A hiatus was declared and this time it was called for by the opposition parties that it appears that both unity and the members of the Greens and the Furses of the Greens were very much on the table, as the two parties do not see the' factions of opinion' in terms of the microphones in Quettthe fact that this break has indeed been valuable today, as the unity of today tried, well, the Committee on Budgets and the Financial (Taxation) sought, as an urgent agenda, to include the Local Government Financial Adjustment Act, and see it at first reading, which is, of course, unacceptable. Urgency, particularly in view of the many issues raised by this bill for both the councillors and yes, by the municipal leaders, but also, of course, to the citizens and to us, the Members of the Saeima, on the principle of the municipal financial smoothing of Latgales. The point of view of Ms Wembley has suggested that the model should also be incorporated in such indicators as the distance from Riga, as it is no secret that, in fact, all economic developments in Latvia could be shared in two volumes and Pieri, so this area, and the rest of the territory of Latviaso the local authorities, which are further away from webcast, are really struggling to secure performance of its function, difficult to keep residents in check, and many more problems remain at the heart of the council's shoulders, but government support is often the same as remains decided todaythe passing of the law on bankruptcy administrators to the draft law This draft law has been drawn up by a majority of Members of the Parliament, who did not, in any case, believe that the current legal framework for insolvency administrators, so to speak, is not sufficient, firstly, because, at present, there is no such thing together in Latvia. Organisations able to bring together all insolvency administrators and provide a level playing field for their work, so that we can be sure of this vacancy and that our proposal would also provide for disciplinary mechanisms of responsibility, and of course penalties for themthe administrators of insolvency who, so to speak, did not perform the law nicely on the Today Commons debate on the question of morality in my view, and the opinion of our group, Mr Ivars, who called on us not to lose his head in this debateeyes, especially when it comes to morality, but to retain the decency standards of the Members themselves in his work and, of course, also to look after all of our nation, the nation and, of course, the concept of youth and child growth in Latvia, both the Constitution and the Europeanso, in international documents, and it has nothing to fear, but in any case, as I have already said, we need to be able to listen to each other and try to take a decision today, I think that the draft bill on excise duty was also important to the committees. With regard to an increase in the tax on alcoholic drinks, a colleague from the National Association has already quite extensively spoken about this to mention just two things, firstly, we often say that raising excise duty can increase smuggling, and here todaythere was also a word I will say to Latgales, so, after our observations, in the eyes of the people of Latgales, and in Latgale it is not over the border, but let us say this, from this smuggling if it reaches the territory of Latvianot in small parties, but unfortunately for reasons that are unknown to me, in large quantities, in large quantities, and then, accordingly, the whole of Latvia and I will also be proposing in this bill to increase the tax on the stiff beer, because I know that in particularin rural areas, this type of alcohol does indeed cause the greatest damage to both families and the general public, in my view, if we are already talking about alcoholic beverages, it would probably still be useful to assess the mechanisms by which we can support really local alcoholproducers, whether they be producers of beer, or of other beverages, of course, wine, etc., the manufacturers in Katra would also be able to promote our economic growth, the development of small and medium-sized enterprises in the Local Government Referendum Act Today, and the very heated debate was also very hotly debatedfor that to be done, I call on you to investigate this bill because every one of you is a resident of a local authority and you could really have a big chance to influence the most serious issue of council work and, of course, the proposal to dismiss current City Council and relevantalso the next one to be elected, if you wish that it does not work well, Bet will also be able to propose a referendum on smaller issues, such as on spatial planning or on local government development strategy, I really think that the public should be increasingly involvedin the political process, both in the municipality and in the country, as we unfortunately have some big parties trying to take the initiative to speak on behalf of the whole of society about the important issues the general public may be perhaps too sluggish Today was removed from the agenda issue of party fundingthe increase in this bill does not support our faction, we believe that now is not the time to talk about increasing the funding of political parties and this proposal, which now, it has to be said, has been brought back to Saeima but has not yet been considered. Part of the solution to the problem, however, will not guarantee that the parties will not be able to operate in complete independence and say, in a manner that is not encrypted from larger sponsors, if such parties are going to conclude very briefly, that the head of the faction is Dainis Liepins ,although it was not part of the meeting today, however, we believe that all other members of the House believe that Dainim Liepinam does not actually have any limitations on the presence of members of the Chamber, although of course he does not have the right to vote, has no right to register and relevantan active part of the session, however, this issue was settled today in a very singular manner by the National Police, not the security people of the state government, but the state police did not allow Dainim Liepinam to appear before MPs in the chamber We have requested from the National Housethe police explanation for the restraining order was on what basis such actions were carried out, as if the police are doing this, then town halls such as Vienna, the relevant council members should be prevented from being able to be at municipal council meetings Thank And until next week".
- 2015_04_23_294-seq86 mentions Q822919.
- 2015_04_23_294-seq86 mentions Q211.
- 2015_04_23_294-seq86 mentions Q2660080.
- 2015_04_23_294-seq86 mentions Q193089.
- 2015_04_23_294-seq86 mentions Q918757.
- 2015_04_23_294-seq86 mentions Q1576026.
- 2015_04_23_294-seq86 mentions Q1807079.
- 2015_04_23_294-seq86 mentions Q11692641.
- 2015_04_23_294-seq86 mentions Q20953234.