Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_04_23_294-seq2> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2015_04_23_294-seq2 type Speech.
- 2015_04_23_294-seq2 number "2".
- 2015_04_23_294-seq2 date "2015-04-23".
- 2015_04_23_294-seq2 isPartOf 2015_04_23_294.
- 2015_04_23_294-seq2 spokenAs 62.
- 2015_04_23_294-seq2 spokenText "Cienījamās kolēģes! Godātie kolēģi! Valdība bez ekonomiska un sociāla pamatojuma jau vairākus gadus piedāvā Saeimai samazināt pašvaldību daļu kopbudžetā. Tā rezultātā veidojas ilgstošs pašvaldību funkciju izpildei nepietiekams finanšu apjoms. Noklausoties Finanšu ministrijas jaunā pašvaldību finanšu izlīdzināšanas modeļa prezentācijas, nerodas pārliecība, ka šī problēma beidzot tiks atrisināta. Būtisks likumprojekta trūkums ir tas, ka nav izanalizētas tā ilgtermiņa sekas. Jaunais modelis satur atsevišķus pozitīvi vērtējamus elementus, taču kopumā nenodrošina ilgtspējīgu pašvaldību finansēšanu, jo pārkāpj galveno līdz šim atzīto principu - valsts līdzatbildību par reģionālo attīstību. Jaunais modelis perspektīvā pēc pārejas perioda daļai pašvaldību pasliktina finansēšanas iespējas. Frakcija “No sirds Latvijai” ir solidāra ar Latvijas Pašvaldību savienības domi, kas vakar savā īpašajā slēgtajā sēdē pieņēma lēmumu un tajā vienojās, ka nav pieļaujama steidzamības noteikšana Saeimā iesniegtajam likumprojektam “Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likums”. Taču vēl vairāk. Frakcija uzskata, ka likumprojekts ir jāsūta atpakaļ Ministru kabinetam, lai novērstu tā galvenos trūkumus. Modelis paplašina valdības iespējas samazināt pašvaldību nodokļu ieņēmumu daļu valsts kopbudžeta nodokļu ieņēmumos, tādējādi būtiski samazinot pašvaldību lomu. Tiek pārkāpts Eiropas vietējo pašvaldību hartas 9.panta otrais un trešais punkts, saskaņā ar kuriem pašvaldību ieņēmumiem pamatā jāveidojas no pašvaldībām piekrītošajiem nodokļiem un nodevām. Daļai pašvaldību netiek nodrošināts funkciju izpildei nepieciešamais minimālais finansējums. Pašvaldībām, kurām ir lielāki nodokļu ieņēmumi, pārāk daudz finanšu līdzekļu tiek atņemts, kas kavē to attīstību. Pretēji valsts demogrāfijas politikai tiek samazināta bērnu un jauniešu proporcijas ietekme uz pašvaldību ieņēmumiem. Likumprojekts jālabo vismaz šādos galvenajos virzienos. Jānodrošina, ka pašvaldību patstāvīgie nodokļu ieņēmumi aug vismaz proporcionāli bruto darba algas pieaugumam valstī, vai arī jāizvērtē citi iespējamie varianti šā mērķa sasniegšanai. Jānodrošina izlīdzināto vērtēto ieņēmumu minimums vismaz 90 procentu apmērā no valstī vidējiem vērtētajiem ieņēmumiem uz vienu nosacīto iedzīvotāju katrai pašvaldībai. Vienlaikus modeļa ieviešanas gadā jāparedz papildu izlīdzināšanas kārta, kas nodrošina, ka nevienai pašvaldībai jaunā modeļa ieviešanas rezultātā vērtētie ieņēmumi pēc izlīdzināšanas - salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu - nesamazinās. Jānodrošina, ka izlīdzināšanas rezultātā pašvaldības no pašu vērtētajiem ieņēmumiem nezaudē vairāk par 20 procentiem. Atkārtoti jāizvērtē piedāvāto izlīdzināšanas kritēriju svara ietekme uz pašvaldībām, kā arī iespēja ieviest attālumu līdz Rīgai kā papildu kritēriju, kā to ir lūgusi Latgales plānošanas reģiona attīstības padome. Jāsaglabā sākotnējā valsts budžeta dotācija izlīdzināšanas fondā un turpmāk tā jāpalielina vismaz proporcionāli valsts budžeta nodokļu ieņēmumu pieaugumam. Un visbeidzot pārejas periodā paredzētā papildu izlīdzināšanas harta jāfinansē no valsts budžeta, nevis no pašu pašvaldību ieņēmumiem. Es ļoti atvainojos, ka pārsniedzu laiku!".
- 2015_04_23_294-seq2 language "lv".
- 2015_04_23_294-seq2 speaker Silvija_Simfa.
- 2015_04_23_294-seq2 translatedText "Honourable colleague, ladies and gentlemen, the government has, without economic and social reasons, been proposing for several years to reduce the proportion of local authorities in the general budget as a result of a continuous underperformance of the municipal functions under a new financial smoothing model of the Finance Ministry's new municipal financial smoothing model. The conviction that this problem will finally be solved by the lack of a major bill is that it has not analysed the long-term consequences of the new model with some positive elements, but generally fails to guarantee sustainable local financing by breaking the main principles recognised so far -the responsibility of the State for regional development for the New Model in the perspective of a post-transitional period by local authorities worsened the funding opportunities for the faction of' From Heart Latvia', which was decided yesterday by the City of Local Government, which yesterday, in its special closed session, took the decision and agreed thatthere should be no urgent need for the introduction of the " Local Government Financial Adjustment Act " by the MPs of the Commons, Mr Tasei believes that the bill should be sent back to the Cabinet Office to address its key weaknesses as the government expands its share of government tax revenue to parts of the general governmentin the form of tax revenues, a significant reduction in the role of local authorities in the Tiek infringes Article 9 of the European Charter of Local Government, the second and the third paragraph, under which municipal revenue should be driven from local authorities to levy taxes and duties on the part of local authoritiesthe minimum funding for local governments with higher tax revenue is overstated, which inhibits the development of their own demographic policies on reducing the impact of the proportion of children and young people on municipal revenue, the draft legislative proposal should be revised at least in the following key directions ,that municipal discretionary tax revenue is rising at least proportionally to gross wage growth in the country, or whether other possible options should be weighed against at least 90 per cent of the income of the adjusted revenue per country ,for each local authority, additional savings should be envisaged for each local authority, which ensures that any revenue generated by the new model as a result of the introduction of the new model will not ensure that, as compared with the previous year, it is necessary to ensure that it does not result in self-equalising local authoritiesrated revenue does not lose more than 20 per cent of the updated weighting of the proposed equalisation criteria on local authorities, as well as the possibility of introducing distance to the Ravas as an additional criterion, as asked by Latgales Planning Region Development Council's Country Planning Regionthe budgetary grant to the equalisation fund should, in the future, be increased at least in proportion to the increase in the government budget tax revenue, and the additional smoothing Charter for the transitional period should be financed from the national budget, rather than from the local revenue I am very sorry for that I have been able to enjoy it!".
- 2015_04_23_294-seq2 mentions Q822919.
- 2015_04_23_294-seq2 mentions Q211.
- 2015_04_23_294-seq2 mentions Q4294791.
- 2015_04_23_294-seq2 mentions Q2660080.
- 2015_04_23_294-seq2 mentions Q193089.
- 2015_04_23_294-seq2 mentions Q16348038.