Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_03_26_292-seq560> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2015_03_26_292-seq560 type Speech.
- 2015_03_26_292-seq560 number "560".
- 2015_03_26_292-seq560 date "2015-03-26".
- 2015_03_26_292-seq560 isPartOf 2015_03_26_292.
- 2015_03_26_292-seq560 spokenAs 101.
- 2015_03_26_292-seq560 spokenText " Labdien, cienījamie radioklausītāji! Neapšaubāmi šī sesija ir bijusi notikumiem bagāta, un arī šodien netrūka nedz svarīgu jautājumu, nedz arī emociju. Tomēr es vēlos jums pastāstīt par trijām iniciatīvām, kas faktiski šobrīd jau atrodas Saeimā un kas tuvākajā laikā varētu tikt skatītas ar jaunu sparu. Pirmkārt. Atcerēsimies, pirms mēneša Saeima balsoja par to, lai nodotu komisijai likumprojektu, ar kuru paredzēts Rīgas sabiedriskā transporta cenu politiku nodot regulatora rīcībā. Gribu pastāstīt, kā šis jautājums virzās. Tas tika skatīts Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā. Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija konstatēja, ka šeit ir vairākas problēmas, tomēr atturējās pieņemt lēmumu. Tad šis jautājums tika nodots Satiksmes ministrijai papildu izpētei. Satiksmes ministrijai tika doti divi mēneši, kuru laikā ir jāizpēta, kā šis jautājums iet kopā ar citiem likumdošanas aktiem, kā arī ar Eiropas Savienības normām. Tāpat arī jāizpēta, vai ir iespējami arī kādi citi risinājumi, ar kuriem sasniegt mērķi. Es kā iniciators aktīvi šim procesam sekoju līdzi. Un piedalīšos šajās te diskusijās un tātad uzpasēšu, lai šis jautājums nenoklustu, bet virzītos. Ir viens jautājums, kas saistīts ar šo “Rīgas satiksmes” lietu. Proti, arodbiedrības. Mēs esam pēdējās nedēļas laikā dzirdējuši, nu, pieaugošu problēmu, ka arodbiedrības ir tāds jauns veids, kā faktiski cilvēkus, varbūt pat viņiem pašiem negribot un nezinot, nedaudz pat piespiedu kārtā iesaistīt politiskajās cīņās. Tas nav pareizi, jo arodbiedrībām ir jābūt politiski neatkarīgām, neitrālām un jākalpo tikai un vienīgi savu biedru interesēm. Tomēr, kā jau mēs paši labi saprotam, tad, ja arodbiedrība saņem... teiksim, konkrēta arodbiedrība “LABA” saņem naudu no sava darba devēja, proti, no “Rīgas satiksmes”, tad skaidrs, ka par tās politisko neitralitāti vai neatkarību īsti nevar būt runa. Tāpēc es esmu iecerējis šo jautājumu tomēr pētīt dziļāk un skatīt iespēju, kā šo sistēmu sakārtot, jo tomēr līdzīgi kā... Piemēram, ir tāds sava veida... hibrīdkara paveids, ko organizē mūsu austrumu kaimiņš, ir dažādi, teiksim, komentāri interneta portālos, kas savā veidā tomēr rada tādu sabiedrisko domu... Arī arodbiedrības, kuras spiestā veidā ierodas uz dažādiem mītiņiem, rada tādu pūļa efektu un var kalpot par faktoru sabiedrības domas izmaiņām. Un tāpēc tas ir ļoti svarīgi demokrātijas principu nodrošināšanai. Un trešā, pēdējā lieta. Šonedēļ tika skatīts manis vadītajā Pašvaldību sistēmas pilnveidošanas apakškomisijā jautājums par pašvaldībām ļoti nozīmīgu reformu. Faktiski pēdējo gadu viens no nozīmīgākajiem jautājumiem ir pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonds. Jo, kā arī pašas pašvaldības vērtē, šis jau pagājušā gadsimta 90.gados, teiksim to tā, radītais mehānisms tomēr ir novecojis un mūsdienu situācijai, šībrīža situācijai, īsti vairs neatbilst. Tas ir ļoti sarežģīts, un ne katrs tajā var viegli orientēties. Tādēļ jau pirms faktiski vairāk nekā pieciem gadiem tika pieņemts lēmums, ka jāveido jauns risinājums, un ilgus gadus to neizdevās atrast. Tādēļ šis jautājums tika nodots izstrādei Finanšu ministrijai. Un šonedēļ šajā apakškomisijā Finanšu ministrija nāca klajā ar savu konceptuālo redzējumu, piedāvājumu, kurš tad tika likts deputātiem uz galda apspriešanai. Debates bija ļoti karstas, bet vairums deputātu uzskatīja, ka šis piedāvājums ir labs vai vismaz virzāms uz priekšu. Kur ir tā problēma šādā pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondā? Ko vispār nozīmē izlīdzināšanas fonds? Tas nozīmē, ka savā ziņā bagātajām... vienkārši izsakoties, bagātajām pašvaldībām tiek nauda nedaudz atņemta – tā tiek pārdalīta par labu tām pašvaldībām, kurām tik viegli neiet. Protams, kā jau tas ir saprotams, tad ir neapmierināti gan tie, kam ņem nost, gan arī tie, kam dod. Varbūt kādam liekas, ka vajadzētu dot vairāk. Tāpēc šis ir tāds ļoti... arī ļoti jutīgs process, kurā ir daudz, teiksim, neapmierinātu interešu, un līdz ar to ļoti daudzi izsakās negatīvi. Bet process kā tāds tomēr jāvirza, un tas ir pareizs. Un, manuprāt, galvenais pluss, kas ir šinī Finanšu ministrijas piedāvājumā. Vienalga, cik labi pašvaldība, teiksim, veicina attīstību savā teritorijā, viņa tiek pievilkta līdz tādam sava veida iztikas minimumam vai tādam vidējam rādītājam, kas absolūti... kas īsti nemotivē spert soļus attīstībai. Tomēr jaunais modelis paredz palīdzību: tomēr tas atalgo tās pašvaldības, kuras vairāk dara attīstības vārdā, – atalgo tās ar lielākiem ienākumiem. Un tajā pašā laikā tas motivē faktiski visas pašvaldības tomēr domāt par attīstību. Par šo jautājumu noteikti būs vēl ļoti daudzas debates. Ir ļoti svarīgi, lai šo reformu varētu palaist jau ar 2017.gada 1.janvāri. Tas nozīmē, ka šis likumprojekts faktiski līdz Jāņiem vai vismaz kādā ārkārtas sēdē vasarā ir jāpieņem jau galīgajā lasījumā, jo par šo jautājumu mēs noteikti dzirdēsim vēl daudz un dikti. Tas man īsumā viss. Paldies, radioklausītāji. Atliek jums vien novēlēt jauku nākošo nedēļu – Kluso nedēļu – un priecīgas Lieldienas! Paldies.".
- 2015_03_26_292-seq560 language "lv".
- 2015_03_26_292-seq560 speaker Vilnis_Kirsis-1980.
- 2015_03_26_292-seq560 translatedText "Good afternoon, dear radio audience, undoubtedly this part of the session has been a wealth of events, nor did you tell you today about the three initiatives that are, in fact, already in the Commons, and which could be in the short term in the short term. Finally, first of all, let us pick up the bill, a month ago, Saeima voted to pass a bill to pass on a bill to the regulator to pass on to the regulator what it intends to do as That has been dealt with by Tautfarms, agrarian, environmental andthe Regional Policy Commission in Tautfarm, the agrarian, environmental and regional policy commission found that there were a number of problems, but refrained from taking a decision to the Department of Transport for further research into the Department of Transport for two months during which it should be explored as to howthis issue goes hand in hand with other pieces of legislation, and also with the European Union's rules, it should also be explored whether there is room for any other solution to reach the goal of the EU as the instigator of the active role I have followed up in these cases here. In the discussion, and so I will ask, this issue will not go away, but there is one issue to do with this' traffic' in the Proti, the trade unions we have heard over the past week, well, a growing problem, that trade unions are a new way in fact. People, perhaps even for themselves or not knowing themselves or knowing a little even forcefully engaging in political battles, are not right, because trade unions must be politically independent, neutral and must serve exclusively and exclusively as we do well. We understand that, if the union gets to say a particular union, " GOOD " receives money from his employer, namely' traffic', then it is clear that its political neutrality or independence can't really be about that. The question, however, is to look deeper and see the possibility of how this system is adapted, as, however, as with Around, there is a type of hybrid war organised by our eastern neighbour, in different ways, say, comments on web portals that areas a result, however, the public opinion of the trade unions, which appear to be arriving at various rallies, creates a mob effect and can serve as a factor in public opinion change And therefore it is very important for democratic principles. A third, the last thing of the week, was the question of a sub-commission of the Local Government System of Local Government, a very significant reform of the local authorities in recent years, one of the municipal financial smoothing Funds Jo, as well as by local authorities to assess this alreadyin the 90 years of the century, let us say this, the mechanism created is, however, outdated and the present situation, the present situation, is no longer fit for reality, and not one could easily navigate it before, in fact, more than five years ago ,the decision to set up a new solution and failed to find a breakthrough for many years was why the issue was referred to the Treasury Department And this week, the Treasury issued its own conceptual vision, an offer which was then placed on MPs on the issuethe table for discussing the debate was very heated, but most MEPs considered this proposal to be good or at least moving on in Kur's problem in such a municipal financial smoothing fund? That means in some waysin simple terms, the rich are money-deprived, to put it some way away from the money it is redistributed in favour of the governments that are so easy to say, as it is understandable, and are understandably frustrated, as they arethose who give a sense of Maybe that should give us more reason this is a very sensitive and very sensitive process, with a lot of, say, unsatisfactory interests and, with it, very many of those who speak negative to the Bet Process as such. Yet to drive it up and that's the right thing for me, and this is the right thing to do, I think, the ultimate plus, which is in this Department of Finance offer to Vienwage, how well the City, say, promotes development on its territory, she is being let down to a kind of living wage, or average ,what really does not really motivate the development steps, however, the new model provides for help: however, it rewards those local authorities who are doing more in the name of development, so as to reward them with greater disposable income and, at the same time, it motivates, in fact, all local authorities. However, thinking about the evolution on this issue will certainly be another very important debate, it is very important that this reform can be launched by 1 January 2017 as it means that this bill is actually up to the end of the year or at least in emergency terms. A sitting in the summer has to be adopted at the final reading, because we will certainly hear a lot more about this issue, and I would like to thank you very much in short, by wishing you a lovely next week to make a lovely next week, â Kluso and happy Easter! Thank you".
- 2015_03_26_292-seq560 mentions Q822919.
- 2015_03_26_292-seq560 mentions Q4294791.
- 2015_03_26_292-seq560 mentions Q2660080.
- 2015_03_26_292-seq560 mentions Q193089.
- 2015_03_26_292-seq560 mentions Q458.
- 2015_03_26_292-seq560 mentions Q2280274.