Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_03_26_292-seq540> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2015_03_26_292-seq540 type Speech.
- 2015_03_26_292-seq540 number "540".
- 2015_03_26_292-seq540 date "2015-03-26".
- 2015_03_26_292-seq540 isPartOf 2015_03_26_292.
- 2015_03_26_292-seq540 spokenAs 62.
- 2015_03_26_292-seq540 spokenText "Tiesībsargs arī norāda, ka izglītības iestādes laikus nevēršas pašvaldībā pēc palīdzības, ja bērnam ir antisociāla uzvedība un skolas resursi nav izrādījušies pietiekami, tie nav devuši rezultātu. Jautājums: kāpēc izglītības iestādes nevēršas pēc palīdzības? Vai katrs konkrētais pedagogs, skolas sociālais pedagogs vai iestādes administrācija nav pietiekoši kompetenti rīcībai šādos gadījumos vai pašvaldība norobežojas no savu funkciju pildīšanas, un izglītības iestāde tiek atstāta viena tās mēģinājumos tikt galā ar bērna antisociālu uzvedību? Kā tiesībsargs pareizi norāda, bērna antisociāla uzvedība liecina par iepriekš pieļautu viņa tiesību un pilnvērtīgas attīstības pārkāpumu, un tā aplūkojama arī par bērna audzināšanu atbildīgo personu, vecāku un pedagogu atbildības kontekstā. Sen zināms, ka, ja bērns tiek maksimāli nodarbināts atbilstoši viņa interesēm un spējām, viņam nav laika domāt par visādām muļķībām. Latvijā skolēniem vismaz teorētiski ir pieejami interešu izglītības pulciņi, mūzikas, mākslas un sporta skolas. Reālajā dzīvē skola un ārpus formālā izglītība nefunkcionē kā vienota sistēma, lai maksimāli nodrošinātu bērna tiesības uz attīstību. Valsts un pašvaldības apmaksātās ārpus formālās izglītības nodarbības nav vienlīdz pieejamas visiem Latvijas skolēniem. Daudzi bērni un viņu vecāki nemaz nezina, kas viņiem ir pieejams, ja skola un citas institūcijas neizmanto visas iespējas informēt un motivēt izmantot visas pieejamās iespējas konkrētajā pašvaldībā. No ziņojuma secināts, ka gadiem ilgi netiek pienācīgi nodrošinātas bērna tiesības uz attīstību. Lai arī situāciju nevarētu nosaukt par kriminālu, tā tomēr skaidri parāda vienotas, labas pārvaldības sistēmas trūkumu. Un līdz ar to netiek nodrošināts, ka visi iesaistītie komponenti atbildīgi īsteno savas funkcijas un pienākumus, lai, pirmkārt, nodarbotos ar preventīviem pasākumiem, tādējādi novēršot vardarbības rašanos, un, otrkārt, lai izstrādātu un īstenotu uzvedības sociālās korekcijas programmas. Nobeigumā. Tā kā no ziņojuma secināms, ka ar normatīvo regulējumu viss ir kārtībā... pēc tiesībsarga ziņojuma atziņas, aicinu deputātus pieprasīt Izglītības un zinātnes ministrijai un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai nodrošināt pienācīgu normatīvā regulējuma ievērošanu, lai netiktu apdraudētas bērna tiesības uz attīstību. Un noslēgumā varbūt daži fakti, kas attiecas uz to, ka bērns ir jānodarbina no rīta līdz vakaram, no brīža, kad viņš pamostas, līdz brīdim, kad viņš iet gulēt. Līdz tam brīdim ir jāzina, ko viņš dara. Bet pēdējā tikšanās reizē komisijā izglītības un zinātnes ministre Seile nevarēja atbildēt, kā tad būs ar interešu izglītību skolā, jo pie tā tikšot vēl strādāts. Uz doto brīdi nav skaidrības. Un otrs. Fakultatīvās nodarbības skolā tiek samazinātas, un arī finansējums ir ļoti nenodrošināts.".
- 2015_03_26_292-seq540 language "lv".
- 2015_03_26_292-seq540 speaker Arvids_Platpers.
- 2015_03_26_292-seq540 translatedText "The Ombudsman also points out that education institutions do not turn to the municipality in good time for assistance, if the child has anti-social behaviour and the resources of the school have not proven enough, they have not produced a question: why do education institutions not turn to for help? Or every particular educator, school socialeducator or authority in the administration is not sufficiently competent to act in such cases, or to distance themselves from their functions, and the education authority leaves one in its attempts to deal with the antisocial behaviour of a child? To allow for prior recognition of his rights and effective development, and it should also be seen in the context of the child's upbringing in the responsibility of parents, parents and educators, Sen knows that if the child is at maximum employment in accordance with his or her best interests and abilities, he has no timeto think about all sorts of nonsense in Latvia, pupils at least in theory have access to the interests of the education pulls, music, arts and sports schools in real life and non-formal education does not function as a uniform system to ensure the child's right to development in the State and Local Governmentpaid-in non-formal education activities are not equal to all pupils in Latvia, many children and their parents do not know what they have available if the school and other institutions do not use every opportunity to inform and motivate all available options availableaccording to the report, the report finds that, for years, the child's right to development in spite of which the situation cannot be described as criminal is not, however, clearly demonstrated by the absence of a single, good governance system, and that allthe components involved exercise their responsibilities and responsibilities in order, first of all, to deal with preventive measures, thus preventing the emergence of violence and, secondly, to develop and implement a behavioural social adjustment programme in the context of the report ,everything is in order from the findings of the Ombudsman's report, I call on Members to request the Department of Education and Science and the Ministry of Environmental Protection and the Ministry of Regional Development to ensure appropriate regulatory compliance so as not to jeopardise the rights of the child under Un finallysome facts concern that a child needs to be employed between the morning and into the night, from the moment he woke up until he goes to bed to know he is doing Bet at the last meeting of the commissioneducation and Science Minister Seile was unable to answer, as would be with the education of interest at the school, as it was yet to be carried out yet the work of Caterie was not clear and other Fakultative classes are also being cut, and funding is also very unsecured".
- 2015_03_26_292-seq540 mentions Q211.
- 2015_03_26_292-seq540 mentions Q957126.
- 2015_03_26_292-seq540 mentions Q30268570.