Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_03_26_292-seq530> ?p ?o. }
Showing items 1 to 19 of
19
with 100 items per page.
- 2015_03_26_292-seq530 type Speech.
- 2015_03_26_292-seq530 number "530".
- 2015_03_26_292-seq530 date "2015-03-26".
- 2015_03_26_292-seq530 isPartOf 2015_03_26_292.
- 2015_03_26_292-seq530 spokenAs 41.
- 2015_03_26_292-seq530 spokenText "Godātie kolēģi! Šis ir labākais tiesībsarga ziņojums, kādu esmu iepazinis, jo tas ir vienīgais, ko esmu iepazinis. Taču, runājot bez jokiem, manā vērtējumā, šis tiešām ir viens no labākajiem publiskajā sektorā radītajiem dokumentiem, kādu esmu lasījis. Tas ir uzrakstīts latviešu valodā, bez izaicinājumiem, bez pievienotās vērtības, bez inovatīvās kapacitātes, bez ilgtspējīgās izaugsmes. Ziņojums ir apjomīgs, taču tā apjoms nav mākslīgi radīts. Ziņojumā ir aprakstītas daudzas konkrētas lietas, līdz pat konkrētiem priekšlikumiem par izmaiņām konkrētos likumos. Par atsevišķām ziņojuma nodaļām. Vispirms pakavēšos pie 3.daļas 1.nodaļas “Tiesības uz sociālo drošību” (ziņojuma 77.-78.lapaspuse). Ļoti būtiska man šķiet atsauce uz līgumu par Eiropas Savienības darbību, kurā (citēju tiesībsarga ziņojumu) “dalībvalstis ir ietvērušas vēlēšanos nodrošināt labklājības pieaugumu saskaņā ar ANO Statūtu principiem”. Šeit parādās tik būtiskais labklājības jēdziens, kurš Latvijā ir apaudzis ar dažādām maldinošām nozīmēm. Lai atceramies, ka tā sauktajā Nacionālajā attīstības plānā labklājība tika noraidīta, aizstājot to ar pavisam dīvaino izrāvienu. Taču esmu pārliecināts, ka, Apvienoto Nāciju Organizācijas izpratnē, labklājība nozīmē ne tikai materiālos labumus, kas ir nepieciešams, bet nav pietiekams nosacījums labklājībai. Labklājība ietver sevī arī garīgās vērtības un vidi tās plašā izpratnē - dabas vidi, sociālo vidi, kultūrvidi un citus vides aspektus. Tāpēc es atzīstu par pareizu to, ka tiesībsarga ziņojuma vadmotīvs ir labklājība, turklāt šī vārda dziļākajā un pilnīgākajā izpratnē. Tāpēc piekrītu šīs nodaļas secinājumam: Latvijas sasniegumi ekonomisko rādītāju ziņā nav noliedzami, tomēr tie panākti, pilnībā aizmirstot par prioritātēm. Cilvēktiesības un sociālā drošība. Jā, Latvijas politikā tiek uzskatīts, ka ekonomiskie rādītāji, tātad skaitļi, ir svarīgāki par cilvēkiem. Un faktiski to pašu pasaka bijušais premjerministrs Valdis Dombrovskis pagājušā gada 17.septembrī: “Iedzīvotājiem jāļauj sajust ekonomiskās izaugsmes augļus.” Tātad “veiksmes stāsta” augļus Latvijas iedzīvotāji līdz šim nav sajutuši. Kāpēc? Vai nu tāpēc, ka šos augļus ir baudījuši kādi citi, vai arī tāpēc, ka šie augļi ir tikai skaitļi uz papīra un dzīvē to patiesībā nemaz nav. Es saprotu, ka tiesībsargs nevar izsekot līdzi visu Saeimas komisiju darbam, nedz arī piedalīties visās Saeimas sēdēs, tāpēc mūsu, deputātu, pienākums ir bez ekonomiskajiem rādītājiem atcerēties arī par prioritātēm - Latvijas cilvēkiem. Kas gan šajā nodaļā man liekas diskutējami - ka sociālā drošība var tikt paaugstināta, palielinot minimālo algu. Saprotu, ka izsaucu uguni uz sevi, taču esmu gatavs diskutēt un argumentēt savu viedokli, ka minimālās algas paaugstināšana drīzāk ir politisks triks, kas diez vai uzlabos mazāk aizsargāto iedzīvotāju stāvokli. Proti, tā rezultātā var palielināties bezdarbs, it īpaši ārpus Rīgas, un līdz ar to palielinātos reģionālā nevienlīdzība, kas jau tagad, pēc Eurostat datiem, Latvijā ir visaugstākā no visām Eiropas Savienības valstīm. Drīzāk sociālo nevienlīdzību varētu mazināt, paaugstinot neapliekamo minimumu - nezinu, vai tas šobrīd ir reāli iespējams, - vai beidzot atgriežoties pie domas par progresīvajām iedzīvotāju ienākuma nodokļa likmēm, kā tas ir lielākajā daļā Eiropas valstu un kā tas bija trīsdesmito gadu Latvijā. Atbalstāmi man šķiet III daļas 1.1.apakšnodaļā “Par grozījumiem likumā “Par valsts pensijām”” izteiktie priekšlikumi (ziņojuma 80.lappuse). Ceru, ka tie nepaliks tikai tiesībsarga ziņojumā, bet tiks izskatīti un izvērtēti. Nākamā, ko vēlos pieminēt, ir 4.1.apakšnodaļa “Par māju īpašniekiem uzliktā pienākuma kopt piegulošo teritoriju samērīgumu” (ziņojuma 102.-104.lappuse). Šie jautājumi ir apspriesti arī Latvijas Reģionu apvienības frakcijā, un, manuprāt, frakcijas deputātu secinājumi lielā mērā sakrīt ar to, kas ir piedāvāts tiesībsarga ziņojumā. Arī 4.4.apakšnodaļa “Par nekustamā īpašuma nodokļa palielināšanu neapstrādātai lauksaimniecības zemei” (ziņojuma 108.-109.lappuse) satur priekšlikumus, kas ir atbalstāmi un kalpo Latvijas interesēm. Saprotu, ka vieglāk būtu par to nerunāt, tomēr runāšu par to, kas ir 2.5.apakšnodaļas “Diskriminācijas aizlieguma pārkāpums rases, nacionālās, etniskās piederības dēļ” virsrakstā, bet nav tekstā - par latgaliešu valodu. Nav tādas tautas kā latgalieši, bet ir latgaliešu valoda, kurai ir sava rakstība un kurā runā latvieši, apmēram desmitā daļa Latvijas iedzīvotāju. Tāpēc latgaliešu valoda arī ir latviešu valoda, tātad valsts valoda. Tomēr diskriminējošā attieksme pret latgaliešu valodu ir vērojama, un tai var būt pat ļoti bīstamas sekas, ko mēs varbūt šobrīd vēl neapzināmies. Pateicos tiesībsargam par rūpīgi sagatavoto ziņojumu un godprātīgi veikto darbu un novēlu sekmīgu turpmāko darbību. Tāpat pateicos klātesošajiem par man veltīto uzmanību. Paldies.".
- 2015_03_26_292-seq530 language "lv".
- 2015_03_26_292-seq530 speaker Ivars_Brivers.
- 2015_03_26_292-seq530 translatedText "Dear colleague, this is the best report I have presented to the Ombudsman, because it is the only thing I got to know when I speak without jokes, in my assessment, this really is one of the best documents in the public sector that I have read It is written for English. In a language, without a challenge, no value, without added value, without innovative capacity, the Report is of a large scale, but the volume of the report has not been raised in many specific cases, up to concrete proposals on certain items of the report, first and foremostI would like to point to the fact that the Member States have included a desire to ensure the growth of prosperity in accordance with the provisions of the UN Charterthe principles of " There appears to be such a crucial concept of welfare, a crater in Latvia, " Lai recall that in the so-called National Development Plan prosperity was rejected, replacing it with the most bizarre breakthrough, I am convinced that, in the United Nations, I am convinced that, in the United Nations, I believe that ,prosperity means not only the material benefits that are necessary, but there is no sufficient condition for welfare also includes mental values and the environment in its broad understanding of the natural environment, the social environment, the cultural environment and other environmental aspects, so I recognise the correctthe fact that the Ombudsman's report is guided by prosperity, and therefore in the deepest and complete sense of this word: I agree with the conclusion of this chapter: Latvia's achievements in terms of economic indicators are undeniable, but they have been achieved without fully forgetting the priorities of Human Rights and Social Security Yes, Latvian politicseconomic indicators are considered, so the numbers are more important than humans And actually the same being told by former prime minister Valdis Dombrovskis on 17 September last year: " residents should be allowed to feel the fruits of economic growth,' So tells us' so far '. I sensed Why?, either because these fruits have enjoyed any others, or because these fruits are only figures on paper and in reality it wasn't really up to me to understand that an ombudsman can't keep up with all the commission's work ,not to participate in all the meetings, so our fellow Members are also obliged to remember, without economic indicators, the priorities - Latvia's people - Who seems to me to be debatable - that social security can be increased by increasing the minimum wage ,that I put a fire on himself, but I am prepared to discuss and argue that raising the minimum wage is a political trick that is unlikely to improve the position of vulnerable populations in the Proti, as a result of which it may increase unemployment, especially outside webcast ,and as a result, regional inequalities, which already exist, according to Eurostat data, in Latvia are the highest of all European Union countries, rather that social inequalities may be reduced by increasing the unstoppable minimum - I do not know if this is realistic at this moment - or is it feasible at this moment? Finally, coming back to the idea of progressive income tax rates, as is the case in most European countries and as it was in the thirties, I feel I am part of Part III of Chapter 1 1 in the' For Amendment to the Law on State Pensions'the proposals (page 80 of the report) Ceru that they will not be limited to the Ombudsman's report, but will be examined and evaluated for the future, I would like to mention 4 1 of the obligation on home owners to share the territory of the designated area (102-104) These issues are on the table. The resolution of the Latvian Union of Regions has also been discussed and, in my opinion, the conclusions of the faction are broadly in line with what is proposed in the Ombudsman's report, including 4 4 of the " immovable property taxes on the raw agricultural land " (the report' page 108-109' )the proposals that are to be supported and serve the interests of Latvia, I shall speak about it, but let us talk about what constitutes a 2 5 chapter ban on racial, national, ethnic,' but no text - for Latgalesethe language of the people as Latgalese is not the Latgalese language, which has its own writing and in which Latvians, about a tenth of the Latvian population is English, so the language of the country, however, is a discriminatory attitude towards the Latgalese language. There is, and there may even be very dangerous consequences, which we are perhaps still not aware of the fact that I thank the Ombudsman for the carefully prepared report and the work done in good faith and I wish you all too much for the attention I have given to me.".
- 2015_03_26_292-seq530 mentions Q822919.
- 2015_03_26_292-seq530 mentions Q211.
- 2015_03_26_292-seq530 mentions Q2660080.
- 2015_03_26_292-seq530 mentions Q193089.
- 2015_03_26_292-seq530 mentions Q458.
- 2015_03_26_292-seq530 mentions Q18189957.
- 2015_03_26_292-seq530 mentions Q25931626.
- 2015_03_26_292-seq530 mentions Q217659.
- 2015_03_26_292-seq530 mentions Q57630.
- 2015_03_26_292-seq530 mentions Q1065.