Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_03_26_292-seq526> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2015_03_26_292-seq526 type Speech.
- 2015_03_26_292-seq526 number "526".
- 2015_03_26_292-seq526 date "2015-03-26".
- 2015_03_26_292-seq526 isPartOf 2015_03_26_292.
- 2015_03_26_292-seq526 spokenAs 62.
- 2015_03_26_292-seq526 spokenText "Cienījamie kolēģi! Pirms runāju par atzinumu pēc būtības, vēlos jums, augsti godātais tiesībsarg, izteikt pateicību par šo Latvijā būtiskāko cilvēktiesību pārkāpumu apkopojumu un jūsu sniegtajiem priekšlikumiem situācijas uzlabošanai. Iepazīstoties ar jūsu atzinumu un tajā sniegtajiem ierosinājumiem, ir jāmin kāds būtisks “trūkums” to realizēšanai praksē - gan jūsu, gan lielākās daļas sabiedrības viedoklis, gan Valsts kontroles darbībā gūtie secinājumi nav izdevīgi izpildvarai. Tiesībsarga ziņojumā ir teikts, ka Latvijas iedzīvotāju vispārējā nabadzība joprojām ir viens no galvenajiem problēmu cēloņiem. Satraucoši, ka nabadzības riskam ir pakļauti ne vien ilgstošie bezdarbnieki, bet arī mazāk aizsargātās iedzīvotāju grupas, turklāt arī strādājošie, kas saņem valstī noteikto minimālo algu. Minētais liecina, ka valdība, nosakot gan sociālo pabalstu, gan minimālās algas apmēra minimumu, nav ievērojusi sociālo tiesību principu un minimums, kas ir noteikts, ir nepietiekams. Šāds skarbs tiesībsarga vērtējums diemžēl ir realitāte. Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem, Latvijā aizvien saglabājas augsts nabadzības riskam pakļauto iedzīvotāju īpatsvars. To, ka trešdaļa Latvijas iedzīvotāju ir pakļauti nabadzības un sociālās atstumtības riskam, ir aizrādījusi arī Eiropas Padome. Taču, kā jau minēju, diemžēl Latvijas izpildvarai nav dziļas vēlmes risināt šīs būtiskās problēmas. Jau janvārī Latvijas Banka brīdināja par ekonomikas atdzišanu. Finanšu ministrija martā ir samazinājusi ekonomikas izaugsmes prognozi 2015.gadam no 2,8 procentiem uz 2,1 procentu. Tas nozīmē, ka jau šobrīd būtu jāsāk dzīvot racionālāk, taupīgāk, jo gaidāms būtisks valsts budžeta izdevumu samazinājums. Es pilnībā piekrītu tiesībsarga ziņojumā paustajam, ka noteiktu ekonomisku mērķu sasniegšanu nedrīkst veikt uz mazāk aizsargāto iedzīvotāju rēķina. Taupības pasākumi nedrīkst skart tādas nozares kā veselības aprūpe, izglītība un sociālā drošība. Ir svarīgi uzdot jautājumu: kas būs kārtējo budžeta izdevumu samazinājumu objekts? Redzot, kas notiek praksē - ka izmaksātais atalgojums par janvāri ministrijas departamenta direktoram sasniedz pat 5 tūkstošus eiro! -, top skaidrs, ka valsts budžeta taupības pasākumi nesāksies ar valsts pārvaldes izdevumu samazināšanu. Uzskatu, ka mums ir steidzami jāpārskata visi valsts īstenotie pasākumi un jāatrod līdzekļi sociālās nevienlīdzības mazināšanai. Un tas ir iespējams tikai tad, ja ceļam ar iedzīvotāju ienākuma nodokli neapliekamo minimumu un ieviešam progresivitāti nodokļu sistēmā. Noslēgumā es aicinu izpildvaru izvērtēt tiesībsarga ziņojumu un sniegt konkrētus priekšlikumus ziņojumā norādīto nepilnību novēršanai. Savukārt tiesībsargu es aicinu, lai viņš savā nākamajā ziņojumā - ziņojumā par 2015.gadu - ietvertu arī informāciju par valdības paveikto, novēršot konstatētās problēmas, un sniegtu savu vērtējumu par to. Pateicos.".
- 2015_03_26_292-seq526 language "lv".
- 2015_03_26_292-seq526 speaker Inguna_Sudraba.
- 2015_03_26_292-seq526 translatedText "Dear colleagues, before I speak of substance, I would like to express my gratitude to you, the High Ombudsman, for this summary of the most important human rights violations in Latvia and the proposals you have made to improve the situation with your opinion and the suggestions it contains. What is the essential " lack " of their practice - both your opinion and the conclusions of the National Audit Office, and the findings from the National Audit Office, are not in the hands of the Executive Ombudsman's report that the general poverty of the Latvian population remains one of the main problemsit is alarming that the risk of poverty is not only due to the long-term unemployed, but also by vulnerable groups of people, and the workers who receive the national minimum wage as a result of the government setting both social benefits and minimum wage levelsthe minimum, not respected by the principle of the principle of social rights and the minimum that has been laid down, is, unfortunately, insufficient for an ombudsman's assessment of the reality of data from the Central Statistical Governance Commission that the proportion of people at risk of poverty remains highthe people exposed to the risk of poverty and social exclusion have also been critical of the Council of Europe, as I have already said, that the Latvian executive has, unfortunately, no deep desire to address these major challenges to the Also in January, the Bank of Finance warned of the economic cooling of the Treasury in March. It has reduced its forecast for economic growth for 2015 from 2.8 per cent to 2.1 per percentage meaning it should already start to live more rationally now, as significant cuts in government spending in the EU fully agree with the Ombudsman's report that :the achievement of certain economic objectives must not, at the expense of vulnerable populations, concern sectors such as health, education and social security to pose a question: what will be the subject of a cut in expenditure for the current budget? In practice - that the paid pay for January's Department of Department to the Director of the Department of January is as high as EUR 5 000! - it would appear clear that the national budgetary austerity measures will not start with a reduction in public administration spending that we must urgently review. National measures and measures to be taken to tackle social inequalities and this is possible only if the road with a minimum tax tax is unstoppable and progressivity in the tax system, I call on the executive to assess the report of the Ombudsman and to providein concrete proposals to remedy the shortcomings in the report, I call on the Ombudsman in his forthcoming report - the 2015 Annual Report - to include information about the government's progress in removing the problems identified, and to give its assessment of their responsibilities.".
- 2015_03_26_292-seq526 mentions Q211.
- 2015_03_26_292-seq526 mentions Q4294791.
- 2015_03_26_292-seq526 mentions Q193089.
- 2015_03_26_292-seq526 mentions Q687709.
- 2015_03_26_292-seq526 mentions Q8908.