Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_03_26_292-seq524> ?p ?o. }
Showing items 1 to 30 of
30
with 100 items per page.
- 2015_03_26_292-seq524 type Speech.
- 2015_03_26_292-seq524 number "524".
- 2015_03_26_292-seq524 date "2015-03-26".
- 2015_03_26_292-seq524 isPartOf 2015_03_26_292.
- 2015_03_26_292-seq524 spokenAs 74.
- 2015_03_26_292-seq524 spokenText "Labdien, cienījamā Saeimas priekšsēdētāja Mūrnieces kundze! Godājamie deputāti! Dāmas un kungi! Ikviens jautājums, kas aplūkots 2014.gada ziņojumā, ir svarīgs, tomēr šodien savā runā pievērsīšos tikai dažiem no tiem, it īpaši tādēļ, ka pagājušā gada decembrī tradicionāli notika tiesībsarga ikgadējā konference, kurā neliela atskaite sabiedrībai par attiecīgajā gadā notikušo vienmēr tiek sniegta. Ikgadējā ziņojumā, kā redzams, dažādos aspektos esam pieskārušies visām Latvijas Republikas Satversmes 8.nodaļā minētajām cilvēka pamattiesībām. 2014.gads diemžēl nav iezīmējis kādu būtiski pozitīvu pagriezienu cilvēktiesību un labas pārvaldības virzienā. Jāatzīst, ka, par laimi, nav arī vērojama situācijas strauja pasliktināšanās. Līdzīgi kā iepriekš ziņojumu par 2014.gadā paveikto vēlos iedalīt četros tematiskajos blokos: bērnu tiesības, pilsoniskās un politiskās tiesības, sociālās, ekonomiskās un kultūras tiesības, tiesiskā vienlīdzība. Katrā tiesību jomā izcelšu tikai dažus vai pāris, manuprāt, aktuālākos problēmjautājumus. Bērnu tiesības. Bērnu tiesību uzaugt ģimenē veicināšana. Kā jūs jau esat dzirdējuši, iepriekšējās divās nedēļās masu medijos ir bijušas karstas diskusijas, ir bijis diezgan daudz dažādas informācijas - ar diezgan asiem epitetiem - par to, ka bērnunamu direktori tiek nepamatoti apvainoti un ka bērnam vislabākais ir dzīvot bērnunamā, un ka viss, kas tur tiek darīts viņa interesēs, ir tas vislabākais. Man jāsaka tā, ka tās ir pilnīgas blēņas. Tas tā nav, un tas tā nekādā gadījumā nedrīkst būt. Attiecīgo ziņojumu jūs esat saņēmuši, un tas ir apspriests arī Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijā. Taču, runājot par to, vai ir iespējams nodrošināt alternatīvu aprūpi, uz bērna interesēm orientētu aprūpi ārpusinstitucionālajā sistēmā, es gribu uzsvērt to, ka tas ir iespējams, ar dažiem piemēriem. Pašvaldību atbalsts aizbildņiem un audžuģimenēm. Latvijā ir 13 pašvaldības, kurās neviens bērns nav ievietots bērnunamā, un tās ir: Rucavas, Priekules un Alsungas novads, Mērsraga, Ādažu, Mālpils un Krimuldas novads, Beverīnas, Naukšēnu un Cesvaines novads, Rugāju, Baltinavas un Krāslavas novads. Tie ir novadi, kuros visiem šiem bērniem atrod aizbildni vai audžuģimeni un nepērk bērnunama pakalpojumu, kas pašvaldībai izmaksā daudzas reizes dārgāk. Tie ir novadi, kuri ir sapratuši, ka bērnu ievietot bērnunamā nav izdevīgi ne no pašvaldības viedokļa, ne no bērna interešu viedokļa. Ņemot vērā to, ka par šo jautājumu, metaforiski izsakoties, šķēpi tiek lauzti jau 20 gadus un deinstitualizācija nevirzās uz priekšu, un situācija paliek arvien dramatiskāka un dramatiskāka, un pretestība, ko mēs saņemam no attiecīgajām amatpersonām vai struktūrām, faktiski sasniedz jau kritisko līmeni, es aicinu vai nu izveidot parlamentārās izmeklēšanas komisiju, vai doties līdzi mūsu tā saucamajās monitoringa ekspedīcijās, kas tiešām kļūst jau par ekspedīcijas tipa pasākumiem, kuros mēs aicinām līdzi arī Valsts kontroles pārstāvjus un kuros mēs auditējam pat pašvaldību budžetus attiecībā uz finansējumu bērnunamiem. Es aicinu ikvienu deputātu pieteikties pie mums, un mēs jūs paņemsim līdzi šajās ekspedīcijās, un jūs redzēsiet to, ka tas, ko mēģina iestāstīt par bērnunamiem vai par šo aprūpi, neatbilst patiesībai. Nākamais. Ieslodzīto personu bērnu tiesības uz saskarsmi ar vecākiem. Līdz šim Latvijā ieslodzīto personu bērni nav uzskatīti par mazaizsargātu personu kategoriju. Šos bērnus ir grūti arī klasificēt kā atsevišķu personu grupu, jo nav datu par viņu skaitu un stāvokli. Šī iemesla dēļ trūkst izpratnes par šo bērnu īpašajām vajadzībām un tiesībām. Ļoti aktuāla tēma, kas nav jaunums sabiedrībā, bet kas ir parādījusies kā jaunums publiskajā telpā, ir vardarbības situācija izglītības iestādēs. Arī tiesībsargs ar biroja kolēģiem šajā jautājumā ir strādājis. Mēs esam izstrādājuši materiālus skolēniem, vecākiem un skolotājiem - tā saukto “Skola bez vardarbības”. Ir notikusi virkne semināru skolotājiem - “Bērnu drošība izglītības iestādē: tiesiskais regulējums”. Bet diemžēl situācija ir stipri akūta. Kādēļ? Tādēļ, ka ir diezgan spēcīgi izteikts latentums. Tātad par to nerunā īpaši daudz ne vecāki, ne skolotāji, ne sabiedrība kopumā. Kādēļ? Droši vien tādēļ, ka, parādoties publiskā telpā ziņai, ka ir kaut kur kaut kāda vardarbība skolā, tas ir drauds skolas reputācijai, varbūt reputācijas apdraudējums kādiem cilvēkiem un tā tālāk. Pilsoniskās un politiskās tiesības. Personu ar garīga rakstura traucējumiem tiesību nodrošināšana. Ir veikti grozījumi Ārstniecības likumā. Paldies parlamentam par atbalstu! Lai gan jāsaka tā, ka tas arī prasījis stipri ilgu laiku, lai pārliecinātu gan psihoneiroloģiskās klīnikas, gan Latvijas Psihiatru asociāciju, bet galarezultātā ar kopīgu atbalstu un parlamenta gādību šie grozījumi ir izdarīti, jo faktiski galvenā problēma ir saistīta ar to, ka personas, kas piespiedu kārtā tika ievietota psihiatriskajā klīnikā bez nekādas likumā noteiktas kārtības vai procedūras, privātās brīvības tātad līdz šim tika ierobežotas. Šobrīd ir izdarīti grozījumi, un arī šīs piespiedu ārstēšanā esošās personas brīvības, ja tiek ierobežotas, tās tiek ierobežotas likumā noteiktā kārtībā. Personas sensitīvo datu apstrāde. Tiesu iestādēm, prokuratūrai un izmeklēšanas iestādēm tika norādīts, ka izziņas par personas psihiskās veselības stāvokli nav obligāti pieprasāmas visos kriminālprocesos, bet gan tikai gadījumos, ja par personas psihiskās veselības stāvokli pastāv pamatotas šaubas. Vēlēšanu novērošana psihoneiroloģiskajās slimnīcās. Nu tāda ir bijusi gan Eiropas Parlamenta vēlēšanās, gan arī Saeimas vēlēšanās, jo attiecīgi pēc grozījumiem saistībā ar pievienošanos ANO konvencijai par personu ar invaliditāti tiesībām aizsardzību, šobrīd nevar ierobežot personu pilsoniskās tiesības piedalīties vēlēšanās. Protams, jautājums saistībā arī ar ieslodzīto personu aizsardzību slēgta tipa iestādēs ir no gada uz gadu aktuāls jautājums. Sistēmisku uzlabojumu šobr��d nav. Protams, ir atsevišķi izņēmumi, kur ir kaut kādi uzlabojumi, bet tikmēr, kamēr netiks mainīta infrastruktūra un sistēma kā tāda, mēs droši vien regulāri saskarsimies arī ar Eiropas Cilvēktiesību tiesas spriedumos paustām atziņām par ieslodzīto personu tiesību pārkāpumiem. Tiesības uz taisnīgu tiesu. Atsevišķi un īpaši es gribu uzsvērt jau droši vien jums labi zināmo un regulāri dzirdēto problemātiku par ārkārtīgi ilgajiem tiesāšanās termiņiem, par neefektīvu procesu atsevišķos gadījumos un tā tālāk, un tā tālāk, bet novitāte, kas pieņemas diezgan ievērojami spēkā, ir lietu izskatīšana videokonferences režīmā. Proti, ieslodzījuma vietās pastāv dažāda prakse ar videokonferencēm saistīto jautājumu risināšanā un nodrošināšanā. Ņemot vērā to, ka tiesas sēžu skaitam videokonferences režīmā ir tendence pieaugt, konstatētās problēmas savlaicīgi būtu jānovērš, kā arī jānodrošina vienota pieeja videokonferenču izmantošanai visās ieslodzījumu vietās. Turklāt pastāv riski, ka var tikt pārkāpts princips vai arī Satversmē garantētās tiesības - tiesības uz taisnīgu tiesu. Proti, ja apsūdzētajai personai videokonferences laikā netiek nodrošināts šis diskrētums vai konsultācijas ar advokātu atbilstoši Kriminālprocesa likumā noteiktajai kārtībai, ir risks, ka Latvijas Republika atkal var nonākt atbildētājas lomā Eiropas Cilvēktiesību tiesā. Ļoti būtisks jautājums - valsts atbildības mehānisma efektivitāte cilvēktiesību aizsardzības gadījumā. Pirmkārt, pastāv atšķirīga tiesu prakse attiecībā uz to, kādi principi piemērojami lietās, kuras balstītas uz Satversmes 92.panta trešo teikumu. Otrkārt, pastāv atšķirīga tiesu prakse attiecībā uz jēdziena “nepamatots tiesību aizskārums” saturu. Treškārt, pastāv nevienveidīga tiesu prakse attiecībā uz kaitējuma atlīdzināšanas pienākumu pamattiesību aizskāruma gadījumā. Ceturtkārt, atšķirīga attieksme... atšķirīga prakse - atvainojos! - pastāv arī attiecībā uz atlīdzības piešķiršanas likumīgo pamatu. Visbeidzot, pastāv nevienveidīga prakse attiecībā uz morālā kaitējuma atlīdzināšanas apmēra noteikšanu. Privātās un ģimenes dzīves aizsardzības efektivitāte. Tikai vienu pieminēšu: anonīmie komentāri internetā, ja ar tiem aizskarts personas gods un cieņa. Neraugoties uz to, ka normatīvais regulējums nodrošina iespēju godu un cieņu aizskarošu anonīmu interneta komentāru gadījumā vērsties vispārējās jurisdikcijas tiesā, tiesu prakses šāda veida lietām praktiski nav. Neslēpšu: process ir gana sarežģīts un faktiski nepieejams personām gan zināšanu trūkuma dēļ, gan arī sarežģītības dēļ. Sociālās, ekonomiskās un kultūras tiesības. Tiesības uz sociālo drošību. Saistībā ar grozījumiem likumā “Par valsts pensijām” vai par pensijas kapitāla indeksu mēs esam saņēmuši Ministru kabineta atbildes rakstu tiesībsargam, kur, starp citu, ir norādīts, ka valdība piekrīt tiesībsarga uzskatam, ka jādomā par mehānismu, kas ierobežotu straujus indeksu lēcienus vai kritumus (tātad saistībā ar tā saucamo negatīvo kapitāla indeksu, algas indeksu vai indeksu, kas ir zem “1”). 2015.gada janvārī valdība tiesībsargu informēja, ka Labklājības ministrija šobrīd strādā pie grozījumiem likumā “Par valsts pensijām”, ka paredzēts risināt negatīvā kapitāla indeksa ietekmi uz pensijas apmēru. Minētie grozījumi 2015.gada 19.februārī ir izsludināti valsts sekretāru sanāksmē. Labā ziņa ir tā, ka likumdošanas process šajā jomā ir sācies, bet, ņemot vērā to, ka tas skar šo fiskālo telpu, tad nu tas jau paliek parlamenta ziņā, kādi tiks pieņemti attiecīgie lēmumi. Nākamais. Par grozījumiem Ministru kabineta 2010.gada 30.marta noteikumos, proti, “Noteikumi par ģimenes vai atsevišķi dzīvojošas personas atzīšanu par trūcīgu”. Par uzkrājumu veidošanu trūcīgām personām. Saskaņā ar šobrīd spēkā esošajiem noteikumiem par trūcīgu atzīstamai personai nevar piederēt nekāda apmēra naudas līdzekļi. Tas nozīmē, ka cilvēkam nedrīkst piederēt pat ne viens eiro, citādi šī persona neatbilst trūcīgas personas statusa piešķiršanas kritērijiem. Labklājības ministrija ir atzinusi, ka Ministru kabineta noteikumi būtu precizējami. Noteikumu grozījumu projekts paredz, ka konkrētais pieļaujamā uzkrājuma apmērs - 128,06 eiro vienai personai. Diemžēl grozījumu projekts šobrīd tālāk par valsts sekretāru sanāksmi nav ticis. Nākamais. Prēmijas neiekļaušana vidējās apdrošināšanas iemaksu algas aprēķinā, nosakot sociālā pabalsta lielumu. Tiesībsarga birojā izskatīta pārbaudes lieta, ka Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras lēmumos apdrošināšanas iemaksu algas aprēķinā neietvēra darba devēja izmaksāto prēmiju. Šobrīd Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra un Labklājības ministrija ir rīkojušās, lai turpmāk netiktu pieļauts identificētais personu tiesību aizskārums. Par pašnodarbinātas personas ienākumu nošķiršanu no ieņēmumiem, nosakot personas materiālo stāvokli sociālās palīdzības ietvaros. Sociālais dienests par pašnodarbinātas personas ienākumiem uzskatīja visus ar saimniecisko darbību saistītos ieņēmumus, nenodalot ienākumus no visiem ieņēmumiem. Jāņem vērā, ka pašnodarbinātām personām atsevišķa bankas konta atvēršana saimnieciskās darbības veikšanai nav obligāta prasība. Savukārt Labklājības ministrija ir sniegusi atbildi, ka turpinās darbu pie skaidrojoša materiāla izstrādes, iesaistot Valsts ieņēmumu dienestu. Nepietiekams vai nepilnvērtīgs sociālais darbs. Esam konstatējuši gadījumus, ka viena gada laikā ģimenes pārstāvji vismaz vienpadsmit reižu bija ieradušies uz pieņemšanu sociālajā dienestā, tomēr tā arī nav saņēmuši precīzus norādījumus un atbalstu savu sociālo problēmu risināšanā. Šāda situācija ir vērtējama kā neatbilstoša Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 45.pantam, jo sociālā darbinieka pienākums ir pēc apstākļu izvērtēšanas sniegt personai palīdzību un atbalstu sociālo problēmu risināšanā. Par prasības pamatotību asistenta pakalpojumam personām ar I grupas invaliditāti, kurām nepieciešama pastāvīga kopšana. Birojā saņemam ne mazums sūdzību par asistenta pakalpojumu apmaksu brīvā laika pavadīšanai personām ar I grupas invaliditāti, kurām ir piešķirts kopšanas pabalsts, jo kopš 2014.gada rudens pakalpojums tiek nodrošināts tikai konkrētam mērķim vai pasākumam, kas ir pierādāms ar apliecinošu dokumentu. Savukārt pasākumi, kuru mērķis ir brīvā laika pavadīšana un kuri nav objektīvi pierādāmi ar apliecinošiem dokumentiem, turpmāk vairs netiks apmaksāti. Problēma - nav iespējams dabūt apliecinošu dokumentu pastaigai parkā, iešanai uz veikalu. Turklāt es gribu uzsvērt, ka ne jau šis klients, kas saņem... vai persona ar invaliditāti, kas saņem asistenta pakalpojumu, ir tas, kurš iet parkā. Viņš, visticamāk, ir ratiņkrēslā un ir ar diezgan smagiem kustību traucējumiem. Asistenta pakalpojumiem ir jābūt efektīviem, lai veicinātu personu ar invaliditāti pilnīgu iekļaušanos sabiedrībā, tādējādi pārbaudes lietas izskatīšana tiek turpināta. Tiesībsarga pārbaudes valsts sociālās aprūpes centros personām ar garīga rakstura traucējumiem. Tiesībsarga birojs izlases veidā turpināja pārbaudes vizītes valsts sociālās aprūpes centros personām ar garīga rakstura traucējumiem. Tā ir bijusi iepriekšējā un apmēram divus gadus iepriekš diezgan prioritāra darbība Tiesībsarga birojā un ar diezgan skaļiem paziņojumiem masu medijos. Ir novērots, ka iespēju robežās tika veikti uzlabojumi. Proti, jāteic, ka attiecībā uz ārstniecības vai veselības aprūpes pakalpojumiem ir ņemti vērā mūsu priekšlikumi, ka ārstniecības struktūrai vai tam, kurš nodrošina šo veselības aprūpes pakalpojumu, ir jābūt reģistrētam Ārstniecības iestāžu reģistrā, lai attiecīgi veselības inspekcija varētu veikt arī uzraudzību un pārbaudes, vai viss atbilst likumā noteiktajai kārtībai. Tiesības uz mājokli. Pašvaldību palīdzība mājokļa jautājumos. Pašvaldības autonomās funkcijas neefektīva izpilde. Persona dzīvokļa gaidīšanas rindā 26 gadu laikā uz priekšu ir pavirzījusies tikai par vienu vienību, tas ir tikai viens piemērs, ko es jums nosaukšu, - no trešā uz otro kārtas numuru gaidīšanas rindā. Konkrētā pašvaldība pēc tiesībsarga rekomendāciju saņemšanas izstrādāja grozījumus saistošajos noteikumos, kas paredz personu, kura palīdzības reģistra vispārējā nodrošinājuma grupā atrodas vairāk nekā 25 gadus, pārreģistrēt uz pirmo nodrošinājuma grupu. Ja mēs runājam par labas pārvaldības principu, it īpaši par tiem principiem, kuri nodrošināti Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10.pantā, tad šis ir kliedzošs piemērs, ka šī norma nedarbojas. Pašvaldības piedāvāto mājokļu kvalitāte. Parlamentam ir nosūtīts ārkārtas ziņojums. Es ilgāk pie tā nekavēšos, jo ziņojums ir uz 70 lapām. Arī masu medijos ir jau atspoguļoti paši būtiskākie trūkumi. Norēķini par atkritumu apsaimniekošanu daudzdzīvokļu mājās. Namīpašnieku un īrnieku tiesību samērošana. Denacionalizēto namu īrnieku tiesības. Pateicoties parlamentam, it īpaši Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai, ir izdevies panākt zināmu izpratnes progresu vai progresu par izpratni. Attiecīgi arī amatpersonu vai iestāžu prakses maiņu. Proti, mēs runājam par Iekšlietu ministriju un Valsts policiju, jo daudzos gadījumos, tad, kad bija runa par mājokļa neaizskaramības jautājumiem vai krimināltiesiskajiem aspektiem, bieži vien tika uzsvērts: ziniet, tas ir civiltiesisks strīds! Šobrīd tā situācija ir mainīta, lai gan... Taču, lai tiešām pēc būtības varētu darboties Krimināllikuma norma par mājokļa neaizskaramību, ir jāveic virkne dažādu normatīvo aktu grozījumu. Tiesības uz veselību. Pie tām ilgāk nekavēšos. Atzīmēšu tikai vienu, ka nevienā normatīvajā aktā - ja mēs runājam likumu līmenī - nekur nav noteikts, ka valdība drīkst kvotēt rindas, respektīvi, kvotēt valsts apmaksāto veselības aprūpi. Tātad tas nozīmē to: ja kāda persona netiek uz šo valsts kvotu, tad šīs personas tiesības tiek aizskartas, no tiesiskās vienlīdzības viedokļa, pilnīgi noteikti! Un tajā skaitā tiek aizskartas arī tiesības uz šo valsts garantēto veselības aprūpes minimumu. Tiesības dzīvot labvēlīgā vidē. Ir bijušas vairākas pārbaudes lietas - tā saucamā Sarkandaugavas smirdes lieta, Vecrīgas trokšņu lieta un civilās aizsardzības pasākumi Zolitūdes lietā. Esmu iesniedzis ziņojumu arī Saeimas parlamentārās izmeklēšanas komisijai un arī mutvārdos paudis ziņojumā konstatēto. Labas pārvaldības principa ievērošana. Te kā īpašu es uzsveru sabiedrības līdzdalību. Pasākumi ar nevalstiskajām organizācijām. Un te es gribu uzsvērt vienu lietu, kas ir atbilstoša arī attīstīto valstu praksei, un, manuprāt, ir pēdējais brīdis pievērst tam uzmanību Latvijā. Proti, lai stiprinātu pilsonisko jeb iedzīvotāju interešu pārstāvību, attiecīgās problemātikas izpēti un daudz aktīvāk iesaistītu nevalstiskās organizācijas, ir nepieciešams, manuprāt, atrast iespēju, kā šīs nevalstiskās organizācijas finansēt no valsts budžeta. Jo nav noslēpums, ka daudzas, es teikšu, profesionālas un tiešām personu intereses pārstāvošas nevalstiskās organizācijas ir spiestas dzīvot no projekta līdz projektam vai no ziedojumiem. Manuprāt, ja mēs gribam spēcīgu pilsonisko sabiedrību un pilsoniskās sabiedrības iesaisti kopējā Latvijas valsts dzīvē, ir nepieciešams stiprināt nevalstiskās organizācijas, jo, cik es saprotu, partijas tiks stiprinātas ar budžetiem. (Starpsaucieni no zāles: “Netiks! Netiks!”) Kāpēc to nevar darīt arī... Nu, šajā sēdē tika pieņemts, ka netiks, bet gan jau kādā atkal tas jautājums pacelsies. (Starpsaucieni no zāles.) Jā, bet demokrātiju varētu stiprināt, stiprinot arī nevalstiskās organizācijas. Es domāju, ka tas ir vislabākais un visspēcīgākais signāls jeb indikācija demokrātiskajai pasaules sabiedrībai, ka Latvijas parlaments tiešām stiprina demokrātiju. (Starpsaucieni no zāles. Dep. V.Spolītis: “Atbalstām!”) Paldies, Spolīša kungs! Mēs tiesībsarga ikgadējā konferencē decembrī esam sprieduši arī par tādu tēmu kā lobēšana un tās tiesiskie un praktiskie aspekti. Manuprāt, tā ir tēma, kas ir jāaktualizē un jāturpina, jo diskusijās parādījās daudzi pozitīvi elementi, bet, jāsaka, bija arī daudz pretestības. Jo, ja mēs runājam par lobēšanu demokrātiskās un attīstītās valstīs, tad tas nav nekāds lamu vārds un no tā nav jābaidās, bet procedūrām ir jābūt skaidrām un caurspīdīgām, lai, vienkāršiem vārdiem sakot, mēs redzētu, kāpēc kāds mēģina kaut ko piedāvāt, ierosināt, par ko parlamentam jābalso vai kas jāņem vērā vai jāgroza, vai kāda atsevišķa joma jāuzlabo... it īpaši, ja tas ierosinājums nāk no uzņēmējiem vai kādām citām institūcijām vai personām. Izpratnes veidošana par labas pārvaldības principu. Semināri par labas pārvaldības principa saturu un tā piemērošanu ikdienas darbā. Mēs esam tādus rīkojuši vairākās pašvaldībās... arī pēc pašvaldību uzaicinājuma. Kā piemēru minēšu Salaspils pašvaldību, kur tika aicināti pārstāvji no vairākām citām pašvaldībām un no Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas. Izrādījās gana interesanti pašvaldību darbiniekiem! Un, runājot par labas pārvaldības principa iedibināšanu jeb patiesu iedzīvināšanu mūsdienu sociālajā realitātē, jāteic, ka tas prasa vēl daudz, daudz darba. Turklāt - es gribu uzsvērt! - ir ārkārtīgi svarīgi, lai arī valdība un it īpaši augstākā ierēdniecība ievērotu labas pārvaldības principu un ar savu rīcību, ar saviem lēmumiem un izpratni tiešām demonstrētu, ka ir ieinteresētība labas pārvaldības principa ieviešanā reālajā dzīvē. Nu, piemēram, mēs varam runāt par valsts pārvaldes iestādes darbības efektivitāti, kas ir saistīta, citastarp, arī ar labas pārvaldības principu. Proti, iestādes pienākums ir pašai noskaidrot informāciju, kas ir valsts rīcībā. Man jāsaka tā, ka bieži vien mēs saņemam arī signālus, sūdzības un tādus ierosinājumus, ka te tā kārtība būtu jāpārskata. Bet es jums varu pateikt to, ka, atkal balstoties uz Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10.pantu, bet it īpaši uz Administratīvā procesa likuma, ja nemaldos, 59.pantu, ir jābūt tā, ka tos dokumentus vai to informāciju, kura ir valsts vai pašvaldību rīcībā un kurai varbūt pat pati valsts ir īpašnieks vai radītāja, nedrīkstētu prasīt no iedzīvotājiem vai komercsabiedrībām. Ja tā ir valsts reģistros, tad valsts pati var tikt tai klāt, izmantojot dažādas šīs tehnoloģijas vai e-pārvaldi, vai kā citādāk, vairs nedzenājot cilvēkus pēc šīm izziņām. Nepietiekama rūpība, darbojoties sabiedrības interesēs, neskaidra tiesību normas interpretācija, iestādes nesavlaicīga rīcība, tiesiskās paļāvības principa pārkāpumi, neefektīva pašvaldības autonomo funkciju izpilde. Tiesiskā vienlīdzība un diskriminācijas aizliegums. Ļoti īsi. Te galvenokārt ir darbība saistībā vai kontekstā ar ANO Konvenciju par personu ar invaliditāti tiesībām. Intensīvs darbs, bet jāsaka tā, ka brīžiem tas ir solis uz priekšu un divi - atpakaļ, jo, par vides pieejamību runājot, kā jūs saprotat, ir diezgan liela pretestība no komercsabiedrībām, pat arī no valsts un pašvaldību institūcijām, lai gan izpratne veidojas. Un te jāsaka tā, ka arī šis ir viens no instrumentiem vai viena no starptautiskām... viens no starptautiskiem aktiem, kā dēļ būtu jāstiprina nevalstiskās organizācijas, proti, arī caur finansēšanu, lai tās būtu pēc iespējas aktīvākas, lai tās varētu algot ekspertus, lai tās varētu algot kaut vai, ja vēlaties, juristus, lai pārliecinātu pašvaldību amatpersonas un valdības amatpersonas par situāciju un par nepieciešamajiem situācijas uzlabojumiem. Komunikācija ar sabiedrību. Tiesībsarga birojs aktīvi informējis un izglītojis sabiedrību par tās tiesībām ar dažādām publicitātes aktivitātēm un sadarbību ar medijiem. 2014.gadā medijos bijušas 2063 publikācijas par tiesībsarga kompetenci aptverošiem jautājumiem, to skaitā 22 Tiesībsarga biroja sagatavotas preses relīzes. Kopumā 2014.gadā organizēti 67 izglītojoši semināri, izbraukuma konsultācijas, diskusijas un citi izglītojoši pasākumi. Turpinot iepriekš iesākto praksi, arī 2014.gadā sabiedrība tika informēta par bērnu tiesībām un šo tiesību aizsardzības mehānismiem, īpašu uzmanību pievēršot bērnu drošībai izglītības iestādēs. Tieši tādēļ Tiesībsarga birojs sadarbībā ar Igaunijas tieslietu kancleru izstrādāja informatīvi izglītojošu materiālu “Skola bez vardarbības”. Materiāls sagatavots atsevišķos formātos - gan skolēniem un viņu vecākiem, gan skolotājiem. Vēl aizvadītajā gadā tika turpināts iepriekš aizsāktais semināru cikls sociālajiem pedagogiem, klašu audzinātājiem, sociālo zinību pedagogiem, skolu direktoriem un citiem bērnu tiesību aizsardzības subjektiem. Semināri organizēti par tādām tēmām kā bērnu drošība izglītības iestādēs un preventīvais darbs, bērnu un pedagogu tiesības un pienākumi un sociālā pedagoga preventīvais darbs ar skolēniem. Atsevišķs pilnas dienas seminārs tika organizēts Rīgas pilsētas sociālo pedagogu metodiskajai apvienībai. Seminārā dalībnieki tika informēti par Tiesībsarga biroja darbību, ANO Konvenciju par bērna tiesībām un tās principiem, kā arī risinātas diskusijas un praktiskie uzdevumi (situācijas analīzes) sociālajiem pedagogiem. Pārskata gadā vairāku mācību iestāžu studentiem bija iespēja padziļināti apgūt cilvēktiesību jautājumus, viesojoties lekcijā Tiesībsarga birojā, jo sabiedrības izglītošanas nolūkā tas sadarbojas ar augstākās izglītības un profesionālās kapacitātes celšanas mācību iestādēm, piemēram, ar Valsts policijas koledžu, Alberta koledžu, Rīgas Stradiņa Universitāti, Rīgas Juridisko augstskolu un Latvijas Universitātes Juridisko fakultāti. Tiesībsarga birojs 2014.gadā piedalījās apmācību ciklos, iekļaujot tajos lekcijas, kas skar cilvēktiesības. Latvijas Pašvaldību sociālo dienestu vadītāju apvienības seminārā “Par klienta privātās dzīves neaizskaramību sociālā dienesta praksē” biroja pārstāvji lasīja lekciju par tiesiskajiem aspektiem komunikācijā ar medijiem, politiķiem un valsts iestādēm. Advokātu palīgiem tika organizēts seminārs “Tiesībsarga pārbaudes lietas izmantojums administratīvajā procesā iestādē un kriminālprocesā”. Savukārt Latvijas Universitātes Juridiskās fakultātes studentiem tika lasīta vieslekcija par personu ar invaliditāti tiesībām un citām tēmām. Lai mazinātu cilvēktirdzniecību, brīdinātu par tās draudiem un informētu par palīdzības saņemšanas iespējām, sadarbībā ar biedrību “Patvērums “Drošā māja”” 2014.gada oktobrī tika rīkota sabiedrības informēšanas kampaņa “Gards kumosiņš”. Tās galvenā mērķauditorija bija jaunieši, lai kliedētu pieņēmumu, ka tikai pieaugušie var kļūt par cilvēktirdzniecības upuriem. Turklāt, pieaugot un sākot meklēt darbu, it sevišķi ārzemēs, risks kļūt par cilvēktirdzniecības upuri tikai palielinās. Sekundārā mērķauditorija bija teju ikviens sabiedrības loceklis, jo, kā rāda pasaules pieredze, par cilvēktirdzniecības upuri var kļūt ikviens - jauns vai vecs, sieviete vai vīrietis. 2014.gada izskaņā, decembrī, Tiesībsarga birojs uzsāka vēl vienu informatīvo kampaņu, proti, lai skaidrotu, kas ir cilvēktiesības, laba pārvaldība un tiesiskā vienlīdzība. Kampaņas ietvaros Tiesībsarga birojs izstrādāja kalendārus un grāmatzīmes, savukārt sadarbībā ar Latvijas Nacionālo bibliotēku un reģionālajām bibliotēkām gan grāmatzīmes, gan kalendāri bija pieejami iedzīvotājiem Rīgā un visā Latvijā. Minētajos materiālos humoristiskā veidā, ar karikatūrām, skaidrots, kas ir cilvēktiesības, laba pārvaldība un tiesiskā vienlīdzība. Kalendāri un grāmatzīmes iedzīvotājiem ir pieejami bez maksas. Pavisam kopā iedzīvotājiem informatīvais materiāls... kampaņas ietvaros bija pieejami 70 000 kalendāru un 60 000 grāmatzīmju. Diemžēl beidzās nauda šim mērķim. 2015.gadā esmu izvirzījis mērķi stiprināt tiesībsarga institūtu Latvijas institucionālajā sistēmā gan attiecībā uz tā vietu un lomu, gan kapacitāti. Šī iemesla dēļ esmu nosūtījis uz Saeimas Juridisko komisiju un Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisiju priekšlikumus grozījumiem Satversmē, lai tiktu nostiprināts arī tiesībsarga institūts. Mēs esam uzsākuši debates, diskusijas ar visaugstākās raudzes ekspertiem konstitucionālo tiesību jautājumos. Šobrīd mēs vēl esam diskusijas sākumā, bet jau pirmšķietami var izdarīt secinājumu, ka tiesībsarga institūcijas stiprināšana ir nepieciešama. Jautājums par redakcijām, jautājums par vietu un jautājums par to, kā līdz ar to stiprināt kapacitāti. Mazliet tehniska rakstura informācija. Tiesībsarga birojā 2014.gadā saņemti 1877 iesniegumi, visvairāk saņemts par pilsoniskajām un politiskajām tiesībām (1088) un sociālajām, ekonomiskajām un kultūras tiesībām (567). Birojā ierosināta 91 pārbaudes lieta, savukārt cilvēkiem lielākoties bija iespējams saņemt izvērstu atbildi uz iesniegumu bez pārbaudes lietas ierosināšanas (tāda ir 2081 atbilde). Pabeigta 161 pārbaudes lieta, un birojs iedzīvotājiem sniedzis gandrīz 7000 konsultācijas, lielākoties telefoniski (4121 telefonkonsultācija). Kā jūs redzat, apjoms ir milzīgs, tas faktiski jau pārsniedz submaksimālās robežas tam, ko viena neliela institūcija, kurā ir 40... apmēram 40 darbinieku, var izdarīt. Attiecībā uz kapacitāti vēlos norādīt, ka Tiesībsarga biroja darbinieku atlīdzības apmērs ir cieši saistīts ar pieejamajiem finanšu resursiem, kas ekonomiskās recesijas gados tika samazināti par 57 procentiem, tajā skaitā atlīdzībai 54 procenti, personāls tika samazināts no 51 darbinieka uz 39 darbiniekiem, bet pieaugums pēdējo piecu gadu laikā ir bijis tik minimāls, ka faktiski kapacitātes pieaugums nav izjūtams. Un lielākoties tas saistīts ar nebūtiskām summām - minimālās mēneša darba algas paaugstināšanai, mēneša darba algas izlīdzināšanai un atsevišķiem projektiem, atsevišķām aktivitātēm. Mēs esam saņēmuši arī, tā teikt, valdības gādību un parlamenta akceptu pāris darba vietu palielināšanai. Es uzsvēršu vēl dažas būtiskas nianses attiecībā uz atalgojumu un sociālo drošību, tā saucamo motivācijas paketi. Proti, noteiktais atalgojums pietuvināts attiecīgās mēnešalgu grupas minimālajam līmenim. Es gribu uzsvērt (cienījamie deputāti, tas ir ārkārtīgi svarīgi!): ja Tiesībsarga biroja vecākajam juriskonsultam šis zemākais vai, es pat teiktu, optimālais līmenis, ar kādu sāk strādāt Tiesībsarga birojā vecākais jurists, kas ir ar maģistra grādu un vismaz piecu gadu pieredzi, nozarē ir 768 eiro, bet tāds pats jurista amats Finanšu ministrijā ir, sākot no 1039 eiro, un tā robeža ir līdz 1125 eiro... Valsts kancelejā tas ir no 850 līdz 2277 eiro. Vidēji atalgojums ir 1647 eiro. Bet līdzvērtīgs amats funkciju ziņā Saeimas Juridiskajā birojā - no 1584 līdz 2026 eiro. Te mēs redzam, cik taisnīga, no tiesiskās vienlīdzības viedokļa, ir šī vienotā valsts atalgojuma sistēma. Tādējādi nav iespējams noteikt motivējošu, taisnīgu, konkurētspējīgu atalgojumu (es runāju par Tiesībsarga biroju), kas būtu atbilstošs augstas kvalifikācijas jurista kompetencēm, veicamajām funkcijām, darba apjomam un rezultātiem. Ierobežotas iespējas nodrošināt sociālās garantijas (atvaļinājuma pabalsts, veselības apdrošināšana). Apmaksāts papildatvaļinājums - tā ir ekstra, lai gan es teikšu, ka man 99 procenti no kolektīva ir jaunās māmiņas. Ierobežotas iespējas noteikt piemaksas par papildu darbu un virsstundu darbu pieaugoša darba apjoma un nepietiekamas administratīvās kapacitātes apstākļos. Netiek izmaksāta prēmija par ikgadējās darbības un tās rezultātu novērtējumu. Vienu gadu mums izdevās savākt apmēram laikam 150 eiro gada nogalē, ko var izmaksāt par kopējiem biroja rezultatīviem rādītājiem. Un priekšpēdējā būtiskā nianse, kas, manuprāt, arī ir ārkārtīgi svarīga, ir šie finanšu jautājumi, budžeta jautājumi, kas īpaši uzsvērti arī starptautiskajās institūcijās. Runājot par nākamajā gadā gaidāmajām tiesībsarga vēlēšanām, jo mans mandāta laiks beidzas 2016.gada 16.martā, viens no aspektiem, ar ko jārēķinās Saeimas deputātiem, uzrunājot tiesībsarga amata kandidātus, tajā skaitā varbūt arī mani, ja tāds priekšlikums tiks izvirzīts, ir neadekvāti zemais atalgojums, kas šobrīd ir aptuveni 1300 eiro pēc nodokļu nomaksas, tā teikt, uz rokas, vai koeficients 3,40, ja nemaldos, šajā vienotajā atalgojuma sistēmā. Turklāt nav paredzētas nekāda veida piemaksas par darba virsstundām un darbu brīvdienās, kā arī nav iespējams šo amatu savienot ar citu. Un iepriekš minētais mērķis - stiprināt tiesībsarga institūciju -, ko es biju arī iepriekšējo gadu ziņojumos izvirzījis kā prioritāti un stratēģijā izvirzījis kā prioritāti, sasaucas arī ar Tiesībsarga biroja akreditācijas procesu ANO Starptautiskajā nacionālo cilvēktiesību veicināšanas un aizsardzības institūciju koordinēšanas komitejā. Vakar esam saņēmuši oficiālu vēstuli, kurā norādīts, ka komitejas Akreditācijas apakškomiteja rekomendē Latvijas Republikas Tiesībsarga birojam akreditācijas procesā piešķirt “A” jeb augstāko statusu. Savukārt vienīgā un vislielākā kritika, kas ir izteikta uz vairākām lapām, ir saistīta ar Tiesībsarga biroja finanšu neatkarību vai finanšu kapacitātēm, vai budžeta iespējām. Un, kā es jums jau parādīju, runādams par atalgojuma jautājumiem, uz kopējās valsts institucionālās sistēmas fona mēs izskatāmies bēdīgi. Paldies par uzmanību!".
- 2015_03_26_292-seq524 language "lv".
- 2015_03_26_292-seq524 speaker Juris_Jansons.
- 2015_03_26_292-seq524 translatedText "Good afternoon, honourable Members, Commissioner, Commissioner, honourable Members, ladies and gentlemen, every issue dealt with in the 2014 report is important, but I will focus on some of them today, in particular, as the annual Ombudsman's annual report last Decemberthe Conference, with a small report to the public for a given year, is always provided in the Annual Report, as seen in various respects, all basic human rights in Chapter 8 of the Constitution of the Latvian Republic have unfortunately not been marked by a fundamentally positive U-turn for human rights andin the direction of good governance, it should be recognised that, fortunately, there is also a sharp deterioration of the situation, as previously announced in the four thematic blocs: children's rights, civil and political rights, social, economic and cultural rights, legal equality in Katrain the area of rights, only a few or a few, I think, are the most pressing issues in promoting the rights of the children of Children's Rights to grow up in the family, as you have already heard, in the previous two weeks, there has been a heated debate, there have been quite a few different information - with quite a few different information - with quite a few. The sharp epithets - about the fact that unabully childhood directors are being unjustly insulted and that the child is best placed to live in the baby's children, and that everything that is done there in his best interests is the best I must say that it is complete waffle Itthere is no report on whether or not you have received the report you have received, and it has also been discussed in the Commission for Human Rights and Public Affairs, Mr However, on whether it is possible to provide alternative care, the best interests of the child in a non-institutional framework ,I want to emphasise that it is possible, with some examples of self-government support from guardians and foster families in Latvia, of 13 local authorities where no child has been placed in the children's primary, and they are: Rucui, Priekes, Livestock, Maple and Krimuldas ,Beveren, Naukshadow and Cesieblame blend, Rugarta, Baltinuahu and Paine varnish are the provinces in which all of these children find a guardian or a foster service that costs the local authority many times as much as the Tie is in the provinces who have realised that the children are placed in the provincesthe fact that the child is unviable does not benefit from the local point of view, nor from the point of view of the child's interests, given that, in a metaphorically speaking time, it has been broken for 20 years and has not progressed, and the situation remains more dramatic and dramatic, and the situation remains more dramatic and dramatic. The resistance we receive from the relevant officials or bodies actually reaches at a critical level, I call for either a parliamentary inquiry commission being set up, or for us to proceed with our so-called monitoring expeditions, which indeed become the type of expedition type measures that we have in place. We also call on the national national control representatives and where we are auditing even the local budgets for funding for children's choices, I call on everyone to sign up to us and you will see you in this expedition, and you will see that it is something that we are trying to bring to the list. As a child of a childhood, or for this care, the future rights of the children of any person entitled to contact with their parents are not considered as a vulnerable person in Latvia as a group of persons is not considered as a group of persons as a separate person ,there is no data on their size and the situation for this reason, there is a lack of understanding of the specific needs and rights of these children, an issue that is not new in society, but which has appeared as a novelty in the public domain, as is the situation of violence in education institutions tooan ombudsman with an office colleague on this issue has worked for We have developed material for pupils, parents and teachers - the so-called " School Without Violence, " There has been a series of seminar teachers - " Children's Security in Education: the Legal Framework, " But unfortunately the situation is severely acutewhy is there, therefore, that there is quite a strong latent at the latentums that So does not mention a particular number of either parents, teachers or the public at large? A threat to the reputation of the school, perhaps the reputational threat to some people and so beyond the Civil and political rights of the Perry with the right of mental disorders, an amendment to the Arstives Law Thank you Parliament for support! Although it has to be said that it has also claimed stronglyfor a long time to convince both psychonEurological clinics and the UK's psychiatrist associations, the net result with joint support and parliamentary care for these changes is committed as the actual main concern of the clinic was posted under a psychiatric clinicwithout any statutory order or procedures, private freedom has so far been limited to Little Modifications, and also that the freedom of the person in the form of forced treatment in the form of limited legal processing of personal sensitive data has been curtailed. The authorities, the prosecution service and the investigating authorities indicated that certificates of a personal mental health condition are not required in all criminal proceedings, but only in cases where a person's mental health is justified by justified doubts about the election of a psychiatric Eurological hospital in Nu. Both in the European Parliament elections and in the elections, as the amendments to the UN Convention on the Protection of Persons with Disabilities do not currently restrict the civil rights of persons to vote in the elections, of course, and the issue of the protection of prisoners closedin the case of type of establishments, there is now, from year to year, an issue of systemic improvement at the moment, not for sure, there are certain exceptions to where there is any improvement, but as long as there is no change to the infrastructure and the system as such, we are probably going to be kept regularly with the Europeanin the judgments of the Court of Human Rights about violations of the rights of prisoners in the right to a fair trial, I would like to emphasise that you are already well-known and regularly heard about the extremely long periods of litigation, about the inefficient process in certain cases. And so, and so far, but innovation, which is intensifying quite considerably, is the handling of cases in the context of the videoconference Proti, the various practices in relation to the issues related to videoconferencing and to the fact that the number of court hearings in the video-conference regimethere is a growing trend, the problems identified should be addressed in a timely fashion, as well as ensuring that videoconferences can be used in all prison places in addition to the risks of a violation of the principle or guaranteed right of the Constitution - the right to a fair trialduring the video conference there is no guarantee of this discrimination or a consultation with a lawyer under the criminal procedure, there is a risk that the Latvian Republic may yet again be able to enter the role of the defendant in the European Court of Human Rights - the effectiveness of the national liability mechanism in the event of the protection of human rights, " First ,there is a different case law regarding the principles applicable in the case of the Constitutional Treaty, the third sentence of Article 92 of the Constitution, the existence of a case-by-case practice on the content of the concept of " unjustified rights violation " in relation to damagesin the event of a violation of the fundamental rights in the case of violation of fundamental rights, different practices differ - apologies! - there is also a case with regard to the legal basis for the award of remuneration, there is a lack of uniform practice with regard to the definition of the moral hazard statement of the Private and Family Protection Effectiveness Onlyto mention one thing: anonymous online comments, if they have the honour and dignity of a person, that, in the event of an unnamed and respectful, anonymous internet comment, the practice of courts of jurisdiction in this type of justice is virtually non-existent. I will not hide: the process is complex enough and, in fact, inaccessible to individuals, due to a lack of knowledge and sophistication because of the social, economic and cultural rights to Social Security related to the amendment of the Law on State Pensions or on a pension capital index we haveit has received a Cabinet reply article where, among other things, the government states that the government agrees with the ombudsman's view that thinking about a mechanism that would limit rapid postcode leaps or downs (so related to a so-called negative equity index, salary index or index )under the " 1 ") in January 2015 the government informed the ombudsman that the Welfare Ministry is now working on an amendment to the Law on State Pensions that it would address the impact of the negative capital index on the pension size listed in the amending budget of 19 February 2015the good news of the meeting is that the legislative process in this area has started, but given that it is affecting this fiscal space, it is now going to remain in the minds of the parliament in terms of the adoption of the relevant decisions in the Cabinet 2010 amendments. The' Rules for the recognition of a family or a slender person, " For the recognition of deprived persons in accordance with the rules currently in force) under the rules currently in force, may not possess any amount of money for a slender personnot even a single euro, otherwise this person does not fulfil the criteria for granting poor status to the Ministry of Welfare has recognised that the provisions of the Cabinet provisions should be clarified in the draft amending regulation that the specific level of the permitted savings - EUR 128.06 per person - may not qualify. The draft amendments now beyond the Secretary of State meeting of the Secretary of State not to be included in the statement of the average insurance premium in the calculation of the Social Welfare Office's examination that the state social insurance agency's decisions did not include the employer's pay. The paid premium to the Little State Social Security Agency and the Welfare Ministry has acted to ensure that any outstanding violation of the rights of individuals on a self-employed basis in the form of personal material in the form of social assistance is being determined by the Social Security Service on self-employed income. Considered all revenue related to economic activity without any revenue generated by all proceeds of revenue to account that the opening of an individual bank account to an economic activity by an individual bank account has not required the Ministry of Welfare to provide a response to the ongoing work on explanatory material development ,the involvement of the State Revenue Service under insufficient or poor social work shows that, within one year, family representatives had come to the social service at least eleven times, but did not provide clear guidance and support to their social problems. This situation is dealt with by an inadequate Article 45 of the Social Services and Social Assistance Act, as the social worker has a duty to provide assistance and support after the circumstances of social problems concerning the reasonableness of the requirements of an assistant service for persons with group 1 disability ,requiring permanent care in the Biroque receives no small complaint regarding the payment of an assistant service to people with Group I who have been paid parental leave since the autumn 2014 service is only for a particular purpose or measurein future, the Savufold measures aimed at leisure activities and which are not objectively demonstrable with supporting documents cannot continue to be eligible for the challenge of walking the park, when I wish to see the store in addition to the store in addition to my will. To emphasise that not this customer who gets a disabled person or who receives an assistant service is the one who walks in the park He is likely to have in a wheelchair and is with quite serious disruption to assistant services to be effective toto promote the full integration of disabled persons into society, the review continues with the Ombudsman in the national social care centres for persons with mental disorders, in the form of a random examination of their visits to the national social care centres for persons with mental disordersit has been a rather priority action in the Ombudsman's office and about two years ago, with rather loud announcements in the mass media, that there was room for improvement in the Proti, it has to be said that in terms of treatment or health care services areour proposals, that the medical structure or the provision of this health service are to be registered in the Inventory Register, so that monitoring and verification can also be carried out by the health inspectorate, or everything in accordance with the law on the right to housingthe Local Government Assistance to Housing Matters the ineffective execution function of the ineffective Persona apartment waiting list for 26 years has only been made per unit; it is just one example that I will call you, from the third to the second. The waiting list by the government of a certain Ombudsman, following the receipt of recommendations to the Ombudsman, set out amendments to the registration of a person who, for more than 25 years, has been re-registered to the general security group if we are talking about the principle of good governance, in particularthis is a blatant example of the fact that this provision does not result in the fact that this provision does not result in the quality of the housing provided to Parliament in an emergency report to the EU for a longer period of time, as the report is on 70 pagesthe mass media have also already presented the most important shortcomings in the mapping of waste rights in the apartment houses of estates and tenants, pictured, by the parliament, in particular the members of the Human Rights and Public Affairs Commission, to achieve a degree of awareness-raising. Does the progress on understanding also be a matter of understanding by officials or authorities in the Proti, we are talking about the Ministry of the Interior and the National Police, because in many cases, when it came to issues of housing immunity or criminal justice, it was often emphasised: you know itthere is a civil dispute, the situation has been reversed at the moment, even though, in fact, it is necessary for a series of legislative amendments on the right to health to be carried out by a series of legislative amendments. One, that in any legislative act - if we are speaking at law level - nowhere is it required that the government be allowed a quota of the waiting list, in other words, the quota for the state-paid health care of So This means that if a person is not on this country's quota, then thosepersonal rights are being offended from the point of view of legal equality, absolutely!, including the right to the right to a minimum of health care in this country, the right to live in a favourable environment There has been a series of checks on the case of the so-called Sarkanaugia smirdes, Old Trafford. The noise and civil protection measures in the Zolithic case have also been submitted to the parliamentary inquiry committee of the Saeima Parliamentary Inquiry, and also the findings of the Good Governance Principle Te, as a special point of reference for public participation in the Non-governmental organisations And hereI would like to emphasise one thing, which is also relevant to the practice of developed countries, and I think it is high time that attention be focused on Latvia's Prots in order to strengthen the research of civil or citizens' interests, the research of the relevant problematics and the need for a much greater involvement of NGOs, in my opinion ,finding the opportunity for these non-governmental organizations to fund out of the national budget is no secret to the fact that many, I will say, the professional and really vested interests of a representative NGO are forced to live from a project to a project or from donations in my view if we are to have a strongthe involvement of civil society and civil society in the common life of the Latvian state is necessary because, as far as I can see, the parties will be strengthened by budgets (heckling from the floor:' no! Will not!') Why not do wellit is assumed that it will not be, but it has already again been raised again (heckling from the floor) yes, but democracy could be strengthened by strengthening NGOs, I think that it is the best and most powerful signal, the democratic worldindeed, Parliament is strengthening democracy (heckling from the DEP V SPolanium:' yes!') Thank you, Mr Xpovich, we have also debated the subject of lobbying and its legal and practical aspects in December in my view, which is to be updated. And continue, as many positive elements emerged in the discussions, but there was also a lot of resistance to Jo when we are talking about lobbying in democratic and developed countries, it is not a lam word and no fear, but the procedures need to be clearand transparent, so that, in simple terms, we would see why someone is trying to propose something, to propose what Parliament is supposed to vote on or what should be taken into account or be taken into account, or any particular area that should be improved in particular by the operators. Or by any other institution or person learning about the principles of good administration, seminars on the content of good governance and its application in the day-to-day work, We have also taken a number of municipalities, as an example, as an example of the Local Government ,where the representatives of several other local authorities were invited and from the Health and Workability expertise of doctors the public commission turned out to be interesting to local staff! And speaking of establishing the principle of good governance or genuine enrichment in modern social reality, it has to be said that it is asking for morethere is much, I would like to emphasise a lot - I want to emphasise! - it is extremely important that the government and, in particular, the top-line, respect the principle of good governance and, through our actions, really demonstrate that there is a courtship of good governancein implementing the principle of real-life Well, for example, we can talk about the effectiveness of the national regulatory authority, which is linked, in citabetween, including the principle of good governance in Proti, the institution has the duty to find out the information that is available to the public. We are also receiving signals, complaints and suggestions that the procedure here should be reviewed But I can tell you that, once again, on the basis of Article 10 of the National Regulatory Equipment Act, but in particular on the law of the Administrative Process, if I am not mistaken,, it should be the case that the documents or information which the public or local authorities possess and which, perhaps even the country itself is an owner or creator, should not be required to request citizens or commercial companies if they are in national registers, the nationalit may be possible for itself to be present using different technologies or eco-management, or otherwise, without stopping people following these records in the interest of the public, the interpretation of unclear legal provisions, irregularities in the legal confidence in the authorities, the failure of the authorities, the ineffective management of the authorities, the failure of the municipal autonomous functionenforcement of the Legal Equality and the prohibition of discrimination Very briefly Te is primarily a function of intensive work under the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities, but it must be said that at times it is a step forward and two backwards because ,on access to the environment, as you realise, there is quite a lot of resistance from companies, even from national and local authorities, even though understanding is emerging and it must also be said that this is one of the instruments or one of the internationalone of the international acts that would have led to the strengthening of NGOs, namely through funding, so that they can be as active as possible so that they can hire experts to hire some or, if you wish, to lawyers, in order to persuade local officials andthe government officials about the situation and the necessary improvement of the situation in the Communication to the Society Office actively informed and educated the public about its rights under various publicity activities and the media in the media in 2014 published in 2063 publications on ombudsman competencesquestions, including 22 press releases from the Ombudsman's office in Overall 2014, organised 67 educational seminars, events, discussions and other educational activities in the past, including in 2014 the public was informed about children's rights and protection of those rightsthe mechanisms, with a particular focus on children's safety in education institutions, the Ombudsman's office, in cooperation with the Estonian justice chancellor, developed the material of the school-free school-free school in certain formats, both for pupils and their parents and was published last yearfurther workshops on seminars, social educators, class-upmakers, social knowledge educators, school directors and other child protection subjects are organised on topics such as child safety in education and prevention, children's and educators' rights and responsibilities, andthe preventive work of the social educators of the full day seminar was organised by the city's social educators' guide to the seminar, briefed on the activities of the ombudsman's office, the UN Convention on the Rights of the Child and the discussions and the practical application thereofthe challenge (analysis of the situation) by social educators in Reference (analysis) shows students in several educational establishments had the opportunity to learn in depth human rights issues, to visit the ombudsman's office, as it cooperates with higher education and professional training institutions such as National Police. College, the University of Alberta, the University of Stradus, the University's Law School, and the University's Legal Affairs Ombudsman's office in 2014 took part in training cycles, including lectures affecting human rights at the " Local customer's privacy protection " workshopin practice, " office representatives have read a lecture on the legal aspects of communication with media, politicians and public authorities, " Bar's assistants had organised a hearing on " the use of the Ombudsman's inspection of the case in the administrative process of the institution and in criminal proceedings " Savuthly was a guest of a guest at the University of Dunkirk. On the rights of persons with disabilities and other topics to reduce trafficking in human trafficking, a warning of its dangers and awareness of the possibility of receiving assistance, in cooperation with the Society' Patient' in the' Out of the Gards' was organised in the main target of the Gards. Young people to dispel the assumption that only adults can be victims of human trafficking in addition, with the increase and the start of seeking work, especially abroad, the risk of becoming a victim of human trafficking will only increase the target of almost every member of society, as world experience shows. As a victim of human trafficking, anyone - new or old, a woman or a man during the 2014 annual period, in December, the Ombudsman's office launched another information campaign, namely to explain what constitutes human rights, good governance and legal equality in the Kampagne Ombudsman's officecalencers and books, while in association with the National Library and Regional libraries, both the bookmarks and the calenaries were made available to citizens in Riga and in the most humorous form, with cartoons, explaining what constitutes human rights, good governance and legal equality for calendars, andthe residents of the bookmarks are available for free Pavisam combined for informing citizens of the material within the campaign, as a result of the 70,000 calendar available and the 60 000 bookmarks ended Dieregret's money for this purpose in 2015, I set the goal of strengthening the institution of the ombudsman's institutional systemwith regard to both the place and the role and the capacity of this reason, I have sent a proposal for amendments to the Constitutional Commission and the Human Rights and Public Affairs Commission, in order to strengthen the Statute of the Ombudsman, we have launched a debate, discussions with the highestthe hearing experts in Little Constitutional Affairs are still at the beginning of the discussion, but already the preponderance may be to draw a conclusion that the strengthening of the ombudsman's institution needs to be an issue for the editor, the issue of the site and the issue of how to strengthen the capacity of the Mazliettechnical information to the Ombudsman's office in 2014 received 1877 applications, the most received on civil and political rights (1088) and the social, economic and cultural rights (567) proposed 91 cases, while people were largely able to receive an extended application. Without verification, the prosecution case (that is the 2081 reply) completed the 161 screening case, and the office provided nearly 7,000 advice to citizens, mostly telephone (4121 telephone tutorial) As you can see, in fact more than the sub-ceiling of what is a small institution ,in the capacity of 40 to 40 staff, I would like to point out in terms of capacity that the remuneration of the Office of the Ombudsman is closely connected with the available financial resources which reduced by 57 per cent in the years of the economic recession, including remunerationof the 54 per cent of staff members, staff were cut from 51 staff to 39 staff, but the increase over the past five years has been so minimal that capacity growth in fact does not seem to be largely associated with non-core amounts - raising the minimum wage ,the monthly wage gap and the individual projects, the individual activities We have also received, so to speak, government care and parliamentary approval for increasing the number of jobs in the EU I will emphasise some substantial details on remuneration and social security, the so-called' motivation' packagein particular, the salary paid to the minimum level of the monthly salary group I would like to highlight (honourable Members is extremely important!): if the oldest lawyer in the office of the office of the office, the oldest lawyer in the office of the ombudsman's office, is starting to work with a senior lawyer in the office of the Ombudsmanthere is a master's degree and at least five years of experience, the industry has a 768 euro, but the same legal position at the Department of Finance is from €1039 and has a border of up to €1125 of the State Clerk that is from 850with the Euro-Viders pay €1647 But the equivalent of Bet's equivalent position in the Law Office - from 1584 to 2026 Te we can see how fair, from a legal basis of equality, there is this single national wage system in Tizza. Impose a motivational, fair, competitive remuneration (I am referring to the Office of the Ombudsman), which would be appropriate to the competences of high-skill legal authorities, the functions to be performed, the extent of the work and the results to ensure social guarantees (leave allowance, health insurance) at Pasakolimiership - even thoughI will say that for me 99 per cent of collective mothers have limited opportunities to set premiums for extra work and overtime work under a growing workload and insufficient administrative capacity in the run-up to the annual performance and assessment of its results in the seriesfor a year we managed to collect about 150 euro at the end of the year, which can be paid for common performance of the office in the penultimate essential nuance of the office, which I think is also extremely important, there are financial issues, budgetary matters, which are particularly emphasised in international institutions. As for the forthcoming European Ombudsman's elections next year, as my mandate ends 16 March 2016, one aspect to be reckoned to MPs, addressing the candidates for the Ombudsman, including perhaps me, if such a proposal is to be raised, islow wages, which currently represent around €1,300 after tax, say, on the arm, or the factor of 3.40, if I am not mistaken, in this single system of remuneration, there is no provision for any type of premium for working overtime and work, andit is not possible to reconcile this position with another and above the above objective: to strengthen the institution of the ombudsman - which I had also made in previous reports as a priority and the strategy put forward as a priority, also in the accreditation process of the ombudsman's office at the UNthe International Committee on the Coordination of Human Rights of the International National Human Rights Institutions Yesterday has received an official letter stating that the committee's subcommittee on lending recommended to the Latvian office of the Republic of Latvia for an accreditation process to be granted an " A " or the highest standing criticism of Savuthly, which is the single highest criticism ,a number of pages of pages are linked to an ombudsman's office of financial independence or financial capacity, or budget options, or budget options, as I have already shown you, on pay issues, on the background of the common national institutional system, we look sad for your attention.".
- 2015_03_26_292-seq524 mentions Q822919.
- 2015_03_26_292-seq524 mentions Q211.
- 2015_03_26_292-seq524 mentions Q4294791.
- 2015_03_26_292-seq524 mentions Q4294315.
- 2015_03_26_292-seq524 mentions Q2660080.
- 2015_03_26_292-seq524 mentions Q191.
- 2015_03_26_292-seq524 mentions Q193089.
- 2015_03_26_292-seq524 mentions Q8889.
- 2015_03_26_292-seq524 mentions Q8436.
- 2015_03_26_292-seq524 mentions Q12378391.
- 2015_03_26_292-seq524 mentions Q2167704.
- 2015_03_26_292-seq524 mentions Q1092499.
- 2015_03_26_292-seq524 mentions Q498407.
- 2015_03_26_292-seq524 mentions Q5764666.
- 2015_03_26_292-seq524 mentions Q2329881.
- 2015_03_26_292-seq524 mentions Q122880.
- 2015_03_26_292-seq524 mentions Q21150316.
- 2015_03_26_292-seq524 mentions Q850355.
- 2015_03_26_292-seq524 mentions Q768416.
- 2015_03_26_292-seq524 mentions Q6112351.
- 2015_03_26_292-seq524 mentions Q20579868.