Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_03_26_292-seq265> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2015_03_26_292-seq265 type Speech.
- 2015_03_26_292-seq265 number "265".
- 2015_03_26_292-seq265 date "2015-03-26".
- 2015_03_26_292-seq265 isPartOf 2015_03_26_292.
- 2015_03_26_292-seq265 spokenAs 17.
- 2015_03_26_292-seq265 spokenText "Godātā Saeimas priekšsēdētājas kundze, godājamie deputāti! Mērķis uzlabot un pilnveidot politisko partiju sistēmu, protams, ir atbalstāms, un sagatavotie priekšlikumi arī, bet domāju, ka ar tiem vien nepietiks. Un, proti. Tātad faktiski ir divi mērķi, ko mums vajadzētu... par kuriem vajadzētu domāt. Pirmais mērķis ir, kā samazināt naudas varu vēlēšanās. Un šajā gadījumā, manuprāt, tas, kas papildus būtu jādara, - īstenībā būtu vēl vairāk jāmazina atļautais finansējums politiskajām partijām vēlēšanu kampaņā, vienlaikus palielinot finansējumu dažāda veida raidījumiem un diskusijām televīzijā un citos plašsaziņas līdzekļos, kas veicinātu cilvēku informēšanu par dažādu politisko partiju piedāvājumiem un sekmētu apzinātu izvēli. Šajā sakarā, protams, ir pamatoti palielināt partijas dalībnieku skaitu, jo tādā gadījumā, protams, raidījumos ir jādod daudzmaz vienāds laiks un vienādas iespējas. Protams, dažkārt ir arī kādas ļoti sīkas un dīvainas partijas, kas faktiski šo raidījumu diskreditē, un cilvēki līdz ar to viņus mazāk skatītos. Tāpēc arī šis priekšlikums būtu atbalstāms, bet tas dotu efektu tikai tādā gadījumā, ja tiktu sperti arī šie nākošie soļi, par kuriem es minēju. Otrais mērķis savukārt, par ko ir runājusi arī Valsts prezidenta izveidotā ekspertu grupa pārvaldības pilnveidei, ir par to, ka faktiski varbūt būtu nostiprināms un paplašināms politisko partiju biedru loks un kapacitāte. Es šaubos, vai tas ir sasniedzams... vismaz īstermiņā. Un, proti, - kāpēc. Domāju, ka mēs esam izveidojuši sistēmu, kas varbūt ir ne tik daudz likumdošanas sistēma, bet ir sabiedrības viedokļi, plašsaziņas līdzekļi, kas īstenībā padara profesionāla cilvēka darbību partijā, nu, samērā neizdevīgu viņa personiskajai karjerai. Ja cilvēks ir ierēdnis, tad, protams, mēs visi sagaidām, ka ierēdņi ir nepolitiski, un, ja cilvēks varbūt tikai skaitās partijā, tad tas droši vien viņam īpaši netraucē, bet, ja viņš ir iezīmējies kā partijas biedrs, tad, protams, viņa karjera drīzāk ir... nu, ne gluži apdraudēta, bet vismaz apgrūtināta. Līdzīgi... tieši tāpat ir, ja cilvēks ir uzņēmējs. Tad dalība politiskajā partijā, protams, ierobežo viņa iespējas darboties valsts un pašvaldību pasūtījumos. Dažkārt formāli ierobežo, dažkārt - ne formāli, bet faktiski rada, teiksim, atkal skandalozas situācijas, un tāpēc uzņēmējam nav lietderīgi būt politiskās partijas biedram. Nu, zinātniekam, protams, arī... Mēs nupat lasām diskusiju, ka, teiksim, ja zinātnieks ir politiskās partijas biedrs, tad, protams, tas ir ļoti nopietns mīnuss viņam, piemēram, pētīt VDK maisus. Jo ir skaidrs: ja viņš ir politiskās partijas biedrs, tad arī, teiksim, zinātniskā karjera, nu, nav pamatota. Mēs droši vien gribam, lai viņš būtu bezpartejisks. Un, pastāvot šādai sabiedrības attieksmei, kas ir diezgan nostabilizējusies, to īsti izmainīt nevar. Ir samērā sarežģīti un grūti sagaidīt, ka politiskās partijas nostiprināsies un to spējas pieaugs. Ko tur var darīt? Es domāju - neko! Acīmredzot ir jāstiprina nevalstiskās organizācijas un sabiedrības iesaiste tajās. Tā ir zināma alternatīva politiskajām partijām, turklāt bez tiem blakusefektiem, kurus es minēju. Tā ka vēlreiz atkārtoju: šos konkrētos priekšlikumus var atbalstīt, bet paši par sevi tie īpašu labumu nedos.".
- 2015_03_26_292-seq265 language "lv".
- 2015_03_26_292-seq265 speaker Einars_Cilinskis-1963.
- 2015_03_26_292-seq265 translatedText "Madam President-in-Office of the Parliament, honourable Members, the aim of improving and improving the system of political parties is, of course, welcome, and the proposals prepared, but I think that they will not be enough - So actually, there are two goals we should have onthe First aim, which should reflect the first goal, is to reduce the power of money in the elections and, in this case, I think what is needed - in fact, should be to reduce further the funding granted to political parties in the electoral campaign, while increasing funding for various types of programmes and discussionson television and in other media, encouraging people to be informed about offers from different political parties and facilitating an informed choice in this context is, of course, justified to increase the number of party members, since, of course, programmes should, of course, be given multiple periods of equal duration and equalopportunities are, of course, also some very small and weird form of caucus, which, in fact, in the discrediting of this programme, and the fact that they are less welcome, should be welcomed, but it would only be beneficial if they werethe follow-up to the Second Objective, which I have also referred to, is that, in fact, a group of experts, set up by the President-in-Office of the President, is that, in fact, a range of members of political parties should be strengthened and enlarged, andcapacity I doubt it is achievable at least in the short term and - why I think that we have created a system that is probably not so much a legislative system, but there are public opinions, the media, which actually makes the media professionalhuman activity in the party, well, rather to the disadvantage of his personal career When someone is a civil servant, then of course we all expect civil servants to be non-political, and if a person may only count the party, then it probably does not bother him if he isthe party is marked as a member of the party, so of course his career is more likely to be either, not quite at risk but at least fraught precisely in the same way if the man is businessman Then memberships in the political party, of course, restricts his access to the partythe national and municipal orders are formally restricted, sometimes not formally but actually caused by, say, skandalozes and, therefore, it is not appropriate for a political party to have a political party, a scientist, of course, and we have just read the discussion that, say ,if a scholar is a member of a political party, then of course it's a very serious disadvantage to him, for example, to study the VDK bag Jo is clear: if he is a member of a political party, then, say, the scientific career, well, is not justified in We probably want ,so that he should be non-party to the attitude of such a society that has rather stabilised, it cannot really change, it cannot be reasonably difficult and hard to see that political parties will be taken up and their ability to grow Ko can do anything about it? I mean nothing! Obviously, there is a need to strengthen the involvement of NGOs and the public in this, there is a certain alternative to political parties, and, moreover, I have mentioned the side-effects that I have said once again: these concrete proposals can be supported, but will not in themselves benefit from this particular benefit.".
- 2015_03_26_292-seq265 mentions Q822919.
- 2015_03_26_292-seq265 mentions Q80919.