Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_03_19_291-seq84> ?p ?o. }
Showing items 1 to 21 of
21
with 100 items per page.
- 2015_03_19_291-seq84 type Speech.
- 2015_03_19_291-seq84 number "84".
- 2015_03_19_291-seq84 date "2015-03-19".
- 2015_03_19_291-seq84 isPartOf 2015_03_19_291.
- 2015_03_19_291-seq84 spokenAs 92.
- 2015_03_19_291-seq84 spokenText "Cienījamais Prezidij! Godātie deputāti! 2014.gada 17.decembrī Saeimā tika saņemts Latvijas pilsoņu kolektīvais iesniegums samazināt pievienotās vērtības nodokļa (PVN) likmi apkurei. Saeima tika aicināta PVN likmi apkurei samazināt no 12 procentiem uz 5 procentiem. Pēc Saeimas Prezidija 2014.gada 18.decembra pieprasījuma par iesniedzēju sniegto datu pārbaudi 2015.gada 8.janvārī Saeimā tika saņemts Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes Iedzīvotāju reģistra departamenta direktora pienākumu izpildītāja iesniegums par Iedzīvotāju reģistra datiem. Iesniegumā tika ziņots, ka no 10 376 parakstītāju datiem par atbilstošiem parakstītāju statusam ir 10 019 personu kodi. 2015.gada 12.janvārī Saeimas Prezidijs nolēma nodot kolektīvo iesniegumu - samazināt PVN likmi apkurei - izskatīšanai Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijā. Pēc astoņām dienām komisija uzsāka kolektīvā iesnieguma sākotnējo izvērtēšanu un 2015.gada 21.janvārī komisijas sēdē nolēma par uzaicināmo institūciju pārstāvjiem, kurus skar iesnieguma prasības. Nākošā sēde tika rīkota 2015.gada 18.februārī, un tajā piedalījās Finanšu ministrijas parlamentārais sekretārs Arvils Ašeradens un iesnieguma iesniedzēju pilnvarots pārstāvis - Latvijas Neatkarīgo arodbiedrību konfederācijas padomes priekšsēdētājs Jānis Kuzins. Jānis Kuzins pauda iesniedzēju nostāju samazināt PVN likmi apkurei no 12 uz 5 procentiem, jo tāda bija pirms finanšu krīzes valstī, un kā vienu no argumentiem iesniedzēju prasībai minēja bijušā Ministru prezidenta Valda Dombrovska solījumu noteikt, ka PVN likme apkurei būs 5 procenti, kad finanšu krīze valstī būs beigusies. Iedzīvotāji aicina valdību pildīt dotos solījumus. Finanšu ministrijas parlamentārais sekretārs, turpinot iesākto diskusiju, sniedza ministrijas viedokli attiecībā uz minēto iniciatīvu. Viņš teica, ka kopumā ministrija negatīvi vērtē priekšlikumu samazināt PVN likmi. Vienlaikus viņš ziņoja, ka nodokļu politika valstī ir apstiprināta un ka tā neparedz PVN samazinājumu. No valsts budžeta ir nepieciešami papildu finanšu līdzekļi arī citās valsts jomās, piemēram, valsts aizsardzības jomā, kurai nepieciešami līdzekļi apbruņojumam un militārām ierīcēm. Turklāt parlamentārais sekretārs vienlaikus norādīja, ka pozitīvs lēmums - PVN likmes samazināšana apkurei - ik gadu valstij radīs zaudējumu apmēram 15 miljonu eiro apmērā. Attiecībā uz valstī noteiktajām PVN likmēm Finanšu ministrijas pārstāvis skaidroja, ka Latvijā tās tiek regulētas saskaņā ar Eiropas Savienības direktīvu, kura atļauj noteikt trīs PVN likmes: vienu standarta un divas samazinātas. Diemžēl šobrīd Latvija nav noteikusi trešo samazināto likmi - 5 procenti - nevienam no pakalpojumiem, savukārt ir izvēlējusies vienu standartlikmi - 21 procents - un vienu samazināto - 12 procentu. 2007.gadā Latvijā siltumenerģijas piegādei PVN likme bija 5 procenti, bet pēc tam saskaņā ar Eiropas Savienības noteikumiem tā tika noteikta 10 procentu apmērā, savukārt 2010.gadā tā bija noteikta 12 procentu apmērā. Kas attiecas uz siltuma patēriņa tarifiem valstī, ministrija sniedz datus, ka, salīdzinot ar pērnā gada periodu, tarifi par siltumu ir samazinājušies par 1,6 procentiem, kas saistīts ar gāzes un degvielas cenu kritumu, mājsaimniecību energoresursu patēriņa samazinājumu un dažādiem siltināšanas efektu un ierīču uzlabojumiem. Komisija pieņēma zināšanai Finanšu ministrijas sniegto informāciju. Labklājības ministrijas Sociālās iekļaušanas un sociālā darba politikas departamenta direktore Elīna Celmiņa 2015.gada 4.marta komisijas sēdē pēc komisijas pieprasījuma sniedza informāciju “Mājokļu jautājums Latvijā”. Ministrijas pārstāve norādīja, ka valsts radītajā mājokļu jautājumā tie ir vieni no sliktākajiem visā Eiropas Savienībā, kas tieši ir saistīts ar mājokļu kvalitāti, piemēram, iedzīvotāji dzīvo vecos mājokļos, bieži vien bez ūdensvada, apkures, ar pelējošām sienām un tekošiem jumtiem. Atsaucoties uz Ekonomikas ministrijā veikto pētījumu, pārstāve ziņoja, ka valstī grūtības uzturēt mājokli siltu ir vidēji 24 procentiem mājsaimniecību, tāpēc var secināt, ka cilvēkiem jautājums par mājokļa atbalstu ir aktuāls. Kā liecina pētījums, cilvēki vispirms veic obligātos saistošos maksājumus par mājokli un tikai pēc tam visus pārējos. Kopumā Labklājības ministrija pauž pozitīvu vērtējumu iesnieguma prasībai un uzskata, ka ir nepieciešams veikt papildu pētījumus par PVN likmi, par apkures tarifu samazinošo ietekmi uz dažādām iedzīvotāju grupām. Komisija pieņēma zināšanai Labklājības ministrijas viedokli un atzina, ka jautājumus ir nepieciešams papildus analizēt gan sociālajā, gan arī ekonomiskajā dimensijā. Latvijas Pašvaldību savienības padomnieks enerģētikas jautājumos Andris Ekermanis piekrita Labklājības ministrijas viedoklim, ka jautājumā par PVN likmes samazināšanu apkurei ir nepieciešams veikt papildu izpēti. Komisija pieņēma zināšanai Latvijas Pašvaldību savienības viedokli. Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs Edgars Putra piebilda, ka mājokļa siltināšanas pasākumu ieviešana valstī var būt kā alternatīva iespēja turpmākai problēmas risināšanai. Kopumā komisija atbalstīja ministrijā izteiktos turpmākos iespējamos pasākumus šīs problēmas risināšanai. Komisija nevarēja atbalstīt Finanšu ministrijas viedokli par iesnieguma noraidīšanu, jo tādā gadījumā tas ierobežotu iedzīvotāju tiesības un iespējas, radītu papildu administratīvo slogu valsts institūcijām un citus slogus. Valsts atbalstu mājokļa jomā komisija novērtēja atzinīgi un atbalstīja Labklājības ministrijas paustos principus un priekšlikumus turpināt pētīt problēmu, ņemot vērā tās ietekmi uz sociālajām grupām un uz ekonomiskajiem rādītājiem. Komisija atzinīgi novērtēja ministrijas ziņoto, kolektīvā iesnieguma sākotnējo izvērtēšanu, tajā skaitā informācijas apmaiņu starp komisijām un viedokļu sniegšanu. Komisijā ziņotais skaidri parāda, ka prasībām, kuras ir paustas iesniegumā, ir nepieciešama papildu analīze, tāpēc, ņemot vērā iesnieguma sākotnējo vispārējo izvērtējumu, komisija aicina Ilgtspējīgas attīstības komisiju turpināt iesākto izvērtēšanu, lai iegūtu jaunāko informāciju un to izvērtētu, jo, iespējams, valstī varētu samazināt PVN likmi līdz kādiem 5 procentiem. Un, ja to atzīst par iespējamu, tad varētu lemt par attiecīga likumprojekta sagatavošanu. Ņemot vērā pašreizējo ekonomisko situāciju valstī, komisija apzin��s, ka prasības ieviešana prasa kompetentas zināšanas un laiku, tāpēc doto uzdevumu izpildei netiek noteikti laika ierobežojumi. Tā kā iesnieguma prasības ir saistītas ar nodokļu politiku un skar ar sabiedrības labklājību saistītus jautājumus, komisija iesnieguma izvērtēšanas sākumstadijā ieteica iesnieguma izvērtēšanai virzīt... Ilgtspējīgas attīstības komisijai vai Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai. Komisija pauda atbalstu lēmuma projektam un uzdeva Ilgtspējīgas attīstības komisijai izvērtēt iespēju samazināt pievienotās vērtības nodokļa likmi par siltumenerģijas piegādēm mājsaimniecību vajadzībām. 2015.gada 11.marta sēdē likumprojektu atbalstīja lielākā daļa komisijas deputātu. Komisija vienlaikus uzskata un aicina iesnieguma iesniedzējus aktīvi piedalīties iesnieguma izvērtēšanas procesā, izmantot iespēju piedalīties komisijas darbā un iesniegt tajā arī vēl citus priekšlikumus un materiālus. Komisija aicina atbalstīt sagatavoto lēmuma projektu.".
- 2015_03_19_291-seq84 language "lv".
- 2015_03_19_291-seq84 speaker Vitalijs_Orlovs-1964.
- 2015_03_19_291-seq84 translatedText "Honourable Members, honourable Members, on 17 December 2014 the collective application of Latvian citizens to reduce the VAT rate for heating on Saeima was called on to cut the VAT rate for heating from 12 per cent to 5 per cent after the Saeima Bureau 2014on 18 December 2015, on 8 January 2015, on the data check on the data supplied to the applicant, the Civatians Register Department's director of the Department of Individual Redividations of Individual Record data in a submission to the Department of Individual Record data was reported to be from 10 376according to the signatories' status, there are 10 001 persons on 12 January 2015, the Bureau decided to pass on the collective application - a reduced VAT rate for heating - the mandate, the ethics and application of the Commission after eight days the Commission launched the collectivethe initial assessment of the application and the 21 January 2015 meeting of the Commission decided on the representatives of the institutions affected by the request for a subsequent sitting of 18 February 2015 and participated in the Parliamentary Secretary for Artems Asheradens and the applicantan authorised representative - Chairman of the Confederation of the Confederation of Independent Unions, John Kuzins, said he would cut the VAT rate for heating from 12 to 5 per cent, as it was prior to the financial crisis in the country and one of the arguments to be asked of the argumentsformer Prime Minister Valda Dombrovska's pledge to make the VAT rate for heating will be 5 per cent when the financial crisis in the country will run over citizens' promises to the Treasury to live up to promises made by the Ministry of Finance, with a view to the ministry's views onMr He said that overall, the MoD's proposal to lower VAT rates on the occasion he had reported tax policy to the country had been confirmed and that it does not provide for a VAT reduction No from the national budget required for additional financial means in another countryin the areas, such as national defence, which require customising and military equipment, the Parliamentary Secretary at the same time pointed out that a positive decision - reducing the VAT rate for heating - will generate an estimated €15 million per year for the countrythe VAT rates set by the Ministry of Finance explained that Latvia was being regulated under the European Union Directive, which permits the fixing of three VAT rates: one standard and two reduced Unseasonably, Latvia has not imposed a third reduced rate - 5 per cent- none of the services has, in turn, selected a standard rate of 21 per cent - and a reduced one-cut - 12 per cent in 2007 in Latvia for the supply of heat to 5 per cent, and then under European rulescapped at 10 per cent, while in 2010, it had a 12 percentage point target on the state of heat consumption tariffs in the country, the ministry provided data that, compared with last year's period, the tariffs on heat have decreased by 1.6 per cent linked to thewith the fall in gas and fuel prices, a reduction in household energy consumption and a variety of insulation effects and equipment improvements the Commission took note of the information provided by the Department of Finance of the Ministry of Welfare of the Welfare and Social Work of the Ministry of Social Inclusion and Social Work of 2015 4at the March Commission meeting, the Commission provided information on the issue of " Housing in Latvia, " a representative of the Ministry of Housing said that they were among the worst performing in the European Union, which directly relates to the quality of housing, such as residents living in old housing ,often without the mains, the heating, with the walls of the cruising walls and the roofs of the Ad Host conducted by the Economic Ministry, the spokeswoman reported that the country was struggling to keep warm at an average of 24 per cent of households, so people can conclude that people matter about housing supportthere is a study, As shown by the study, that people will first carry out mandatory minimum housing payments and only thereafter, all the others in the Common Ministry of Welfare make a positive assessment of the application requirement and considers it necessary to carry out further studies on the VAT rate on thethe Commission took note of the Welfare Ministry's views in the Ministry of Local Government, and acknowledged that the question of energy policy in the Ministry of Local Government, Andris Econermana, was accepted in the Ministry of Local Government, and acknowledged that the issues needed to be further analysed in the Ministry of Local Government of the Ministry of Local Government. The view that the issue of reducing the VAT rate for heating is necessary for further research, the Commission took note of the views of the Latvian Ministry of Local Government, Ms Edgar putra, that the introduction of residential insulation measures in the country can be an alternative to furtheraddressing the problem in Overall the commission supported the ministry's further possible measures to address this problem, the Commission could not support the Treasury's view of rejecting the application, as in that case it would limit citizens' rights and opportunities, create additional administrative burden on public institutions and otherthe Commission welcomed and supported the principles and proposals made by the Ministry of the Welfare Office, as expressed by the Ministry of the Welfare of Welfare, to investigate the problem, bearing in mind its impact on social groups and on economic performance, the Commission welcomed the initial assessment of the original, preliminary application of the report ,in particular, the exchange of information between the committees and the reporting by the Commission clearly shows that the requests made in the application are necessary, and therefore, in view of the initial general assessment of the application, the Commission should invite the Sustainable Development Commission to continue its assessment in order to :obtaining up-to-date information and evaluating it, as it may be possible to reduce VAT rates to some 5 per cent And, if it is deemed possible, the Commission is aware of the current economic situation in the country, the Commission is aware thatintroduction of the requirement requires competence and time, so that the tasks assigned are not subject to time limits in terms of tax policy and concern issues related to the welfare of society, the Commission recommended, in the early stages of the evaluation of the applicationfor the Sustainable Development Commission or the Budget and Financial (Taxation) Commission, the Commission expressed its support for the draft decision and asked the Sustainable Development Commission to assess the possibility of reducing the rates of value added tax for heat supply for households at the meeting of 11 March 2015the bill was supported by the Commission at the same time and calls on the applicants to actively participate in the application process, to take the opportunity to participate in the commission and to submit further proposals and materials for the draft decision".
- 2015_03_19_291-seq84 mentions Q822919.
- 2015_03_19_291-seq84 mentions Q211.
- 2015_03_19_291-seq84 mentions Q4294791.
- 2015_03_19_291-seq84 mentions Q193089.
- 2015_03_19_291-seq84 mentions Q458.
- 2015_03_19_291-seq84 mentions Q21625222.
- 2015_03_19_291-seq84 mentions Q24175223.
- 2015_03_19_291-seq84 mentions Q23012016.
- 2015_03_19_291-seq84 mentions Q12667125.
- 2015_03_19_291-seq84 mentions Q25931626.
- 2015_03_19_291-seq84 mentions Q57630.
- 2015_03_19_291-seq84 mentions Q25496595.