Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_03_05_289-seq6> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 2015_03_05_289-seq6 type Speech.
- 2015_03_05_289-seq6 number "6".
- 2015_03_05_289-seq6 date "2015-03-05".
- 2015_03_05_289-seq6 isPartOf 2015_03_05_289.
- 2015_03_05_289-seq6 spokenAs 41.
- 2015_03_05_289-seq6 spokenText "Godātais Saeimas priekšsēdētājas biedra kungs! Godātais Prezidij! Godātie deputāti! Apspriežamais likumprojekts “Grozījumi likumā “Par akcīzes nodokli”” ir skatāms kontekstā ar citu likumprojektu - “Grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā”. Piedāvāto grozījumu būtība ir tāda, ka autotransporta īpašnieki maksās par to laiku, kad reāli tiek izmantots transportlīdzeklis. Kā tas būtu, ja šis maksājums tiktu ietverts akcīzes nodoklī? Pašlaik tas notiek avansā, maksājot transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli, turklāt šis maksājums nav atkarīgs no transportlīdzekļa izmantošanas ilguma un biežuma. Tas nav īsti taisnīgi. Tiem, kuri izmanto satiksmes ceļu infrastruktūru lielākā mērā, par to arī būtu jāmaksā vairāk. Cits būtisks aspekts ir tas, ka ceļu un autotransporta nozarēs Baltijas telpa lielā mērā ir vienota. Mūsu kaimiņvalstīs - Lietuvā un Igaunijā - transportlīdzekļiem nepiemēro transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli. Līdz ar to mēs vērojam situāciju, ka liela daļa Latvijas transportlīdzekļu ir reģistrēti Lietuvā vai Igaunijā. Tādējādi veidojas netaisnība, ka šie transportlīdzekļu īpašnieki par Latvijas ceļu lietošanu maksā mazāk. Es īpaši gribētu izcelt to, ka, no valstiskā viedokļa, Latvija ir nostādīta neizdevīgākā situācijā nekā kaimiņvalstis, jo mūsu cilvēki maksā par Lietuvas un Igaunijas ceļu izmantošanu, bet kaimiņvalstu iedzīvotāji par Latvijas ceļu izmantošanu to dara mazākā mērā. Pēc Latvijas Ceļu satiksmes drošības direkcijas ziņām, 2016.gadā ir plānots iekasēt transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli aptuveni 60 miljonu eiro apmērā. Ja šis nodoklis tiktu atcelts, tad šāda summa būtu kompensējama, palielinot akcīzes nodokli, kā tas ir piedāvāts likumprojektā. Konsultējoties ar ekspertiem, jāsecina, ka akcīzes nodokļa palielinājums benzīnam un gāzei būtu par 2 eirocentiem litrā, dīzeļdegvielai - par 5 eirocentiem litrā. Protams, ir jautājums: kā tas ietekmēs degvielas cenas? No ekonomikas teorijas izriet, ka nodokļa palielinājums sadalīsies starp pircēju un pārdevēju. Tas, cik lielā mērā nodoklis gulsies uz pircēju, ir atkarīgs no pieprasījuma cenu elastības. Pēc avotos atrastiem amerikāņu ekspertu (Molly Espey, Phil Goodwin, Joyce Dargay, Mark Hanly) vērtējumiem, degvielai šī elastība ir aptuveni 0,25. Tas nozīmē, ka pieprasījums ir neelastīgs. Līdz ar to nodoklis gultos galvenokārt uz pircēju. Taču ir pamats domāt, ka Latvijas apstākļos degvielas pieprasījuma cenu elastība ir augstāka, jo, kā jau teicu, Baltijas telpa šajā jomā ir lielā mērā vienota. Tāpēc, lai nodrošinātu Latvijā tirgotās degvielas konkurētspēju ar Lietuvu un Igauniju, tirgotājiem būs jāņem uz sevi lielāka nodokļa daļa. Pēc Baltic Export datiem, šobrīd kaimiņvalstīs degvielas tirgotāju peļņa veido mazāku daļu no pārdotās degvielas cenas, nekā tas ir Latvijā. Piedāvātās izmaiņas īpaši labvēlīgas būs trūcīgākajiem iedzīvotājiem reģionos. Reģionālās pensionāru organizācijas īpaši atbalsta to, ka nepieciešams likvidēt transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli. Tāpēc aicinu deputātus atbalstīt iesniegto likumprojektu. Paldies.".
- 2015_03_05_289-seq6 language "lv".
- 2015_03_05_289-seq6 speaker Ivars_Brivers.
- 2015_03_05_289-seq6 translatedText "Honourable Members, Mr President, honourable Members, the draft legislation on " Amendment of the Law on excise duty " " is to be seen in the context of the amendments to the Bill for Transportal and Flight Tax Law ,that road owners will pay for the time when a vehicle is actually used as a means of excise duty, when this payment was made in the form of a tax on the vehicle, which does not depend on the use of the vehiclelength and frequency It is not really fair for Tiem, which is using traffic road infrastructure to a greater extent, that it would also have to be paid more than the essential point of the way in which road and road transport sectors in the Baltic area are, to a large extent, single ,in neighbouring countries - Lithuania and Estonia - vehicles are subject to a vehicle operating tax, so we are watching a situation where a large part of Latvia's vehicle is registered in Lithuania, or in Estonia, the emergence of an injustice by the owners of these vehicles on the roadless costs in particular, I would like to highlight the fact that, from a national perspective, Latvia is put at a disadvantage than the neighbouring countries, as our people are paying for the use of the road between Lithuania and Estonia, and the residents of neighbouring countries on road use in Latvia. To a lesser extent, following reports of the Latvian Road Safety Directorate, 2016 is expected to charge a vehicle's operating tax of around €60 million If this tax would be abolished, this amount should be offset by an increase in excise duty asit is proposed in the bill to consult experts, to conclude that an increase in excise duty on petrol and gas would be 2 cents per litre, diesel - 5 cents per litre of course - is the question: how will it affect fuel prices? It follows that a tax increase will split between buyer and seller As to the extent to which the tax will weigh on the buyer, it depends on the flexibility of the demand of shoppers beyond the sources found in the American Experts (molly Espey, Phil Goodwin, Joyce Dargay, Mark Hanly, Mark Hanly) ,in fuel, this flexibility is roughly 0.25 This means that the inflexibility of the request is inrigid and the tax on purchasers is justified to believe that, in Latvia, the price flexibility for fuel demand is higher, as I have already said ,the Baltic area in this area is, to a large extent, a single reason for ensuring the competitiveness of fuels in Latvia with Lithuania and Estonia, traders will have to take a higher share of tax data from Baltic Export, where fuel traders are now making up their profitsa smaller part of the fuel price sold than it is in the UK's special changes will be particularly positive for the most deprived people in the regions, in which regional pensioners' organisations are particularly in favour of the necessary elimination of the proposed bill for operating the vehicle, thanks to which I call on Members to support the proposed bill.".
- 2015_03_05_289-seq6 mentions Q822919.
- 2015_03_05_289-seq6 mentions Q211.
- 2015_03_05_289-seq6 mentions Q37.
- 2015_03_05_289-seq6 mentions Q191.
- 2015_03_05_289-seq6 mentions Q39731.
- 2015_03_05_289-seq6 mentions Q1507032.
- 2015_03_05_289-seq6 mentions Q12716985.