Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_03_05_289-seq192> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2015_03_05_289-seq192 type Speech.
- 2015_03_05_289-seq192 number "192".
- 2015_03_05_289-seq192 date "2015-03-05".
- 2015_03_05_289-seq192 isPartOf 2015_03_05_289.
- 2015_03_05_289-seq192 spokenAs 41.
- 2015_03_05_289-seq192 spokenText " Labdien, godātie Latvijas radioklausītāji! Kūtra kungs jau nupat pieminēja “Latvijas Reģionu apvienības” iesniegtos priekšlikumus izdarīt grozījumus likumā “Par akcīzes nodokli” un Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā. Atgādinu, ka priekšlikuma būtība ir šāda. Transportlīdzekļa īpašnieka maksājumi valsts budžetā ir atkarīgi no tā, cik daudz tiek lietots viņa īpašumā esošais transportlīdzeklis. Tas būtu taisnīgāk, nekā tas ir pašlaik. Tiem, kuri izmanto satiksmes ceļu infrastruktūru lielākā mērā, par to būtu jāmaksā vairāk, un tiem, kuri mazākā mērā, – jāmaksā mazāk. Tāpēc būtu atceļams ikgadējais transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis, ko pašlaik mēs maksājam līdz ar tehnisko apskati. Tādējādi, pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas aprēķiniem, budžetā samazinātos ienākumi par aptuveni 60 miljoniem eiro gadā. Lai to kompensētu, degvielai būtu jāceļ akcīzes nodoklis. Līdz ar to tie, kuri savu transportlīdzekli izmanto bieži un kuriem degvielas patēriņš uz katru nobraukto kilometru ir salīdzinoši liels, kopumā maksātu vairāk nekā līdz šim. Tie, kuri brauc salīdzinoši mazāk vai kuriem ir taupīgākas mašīnas, maksātu mazāk nekā līdz šim. Kā jau minēju, tas būtu taisnīgi, kā arī mudinātu cilvēkus taupīgāk izlietot degvielu, iegādājoties ekoloģiskā ziņā labākas mašīnas un mainot savus braukšanas paradumus. Ļoti būtiski ir atzīmēt, ka Lietuvā un Igaunijā transportlīdzekļiem nepiemēro transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli. Līdz ar to vērojama situācija, ka liela daļa Latvijas transportlīdzekļu ir reģistrēti Lietuvā vai Igaunijā. Tādējādi veidojas netaisnība, ka šo transportlīdzekļu īpašnieki par Latvijas ceļu lietošanu maksā mazāk. Es īpaši gribētu izcelt to, ka no valstiskā viedokļa Latvija ir nostādīta neizdevīgākā situācijā nekā kaimiņvalstis, jo mūsu cilvēki maksā par Lietuvas un Igaunijas ceļu izmantošanu, bet kaimiņvalstu iedzīvotāji par Latvijas ceļu izmantošanu to dara mazākā mērā. Akcīzes nodokļa izmaiņas noteikti ietekmētu degvielas cenu mazākā mērā nekā naftas cenas izmaiņas pasaules tirgū. Tas, ka priekšlikums netika atbalstīts, liecina par to, ka degvielas tirgotāju lobijs izrādījās spēcīgāks par Latvijas iedzīvotāju interesēm. Taču, kā mēs šodien dzirdējām, valdošās koalīcijas deputāti saprot, ka saņemtie ziedojumi būs jāatstrādā. Vēlos pabeigt ar labu ziņu un izteikt prieku par Goda tiesneša nosaukuma piešķiršanu Kalvim Torgānam, krietnajam cilvēkam un izcilajam juristam, kurš ir daudz pūļu veltījis arī Latvijas juristu jaunās saimes izglītošanai. Frakcijas deputātu vārdā sveicu profesoru Torgānu un novēlu laimi, veselību un dzīvesprieku! Un beigās vēlreiz vēlos precizēt, ka es nepārstāvu partiju VIENOTĪBA, bet gan Latvijas Reģionu apvienību. Paldies.".
- 2015_03_05_289-seq192 language "lv".
- 2015_03_05_289-seq192 speaker Ivars_Brivers.
- 2015_03_05_289-seq192 translatedText "Well, Mr Kystos, the Latvian radio audience, has just referred to the proposals made by the Latvian Association of Regions for an amendment to the Law on excise duty and of the Tax Flight Tax and Flight Tax Law, that the substance of the proposal is suchthe payment by the holder to the public purse depends on how much the vehicle is used for his own vehicle It would be more equitable than it is currently for those who use traffic road infrastructure to a greater extent, and should pay more for it; andto a lesser extent, â €payable less should therefore be deducted from the annual vehicle operating tax that we are currently paying together, according to the Road Safety Directorate's estimates, the budget would fall by around €60 million. In order to compensate for this, excise duty should be built with those who use their vehicle frequently and which have a relatively large amount of fuel per kilometre of fuel per kilometre, which would generally cost more than the Tie to date. Less or less cars are going to cost less than before, as I have already said, it would be fair, as well as encouraging people to make more efficient use of fuel when buying eco-efficient cars and changing their driving behaviour at Veryit is important to note that vehicles operating in Lithuania and Estonia do not apply a vehicle operating tax with a situation in which a large proportion of Latvian vehicles registered in Lithuania or Estonia, Talgus appears to be developing an injustice to the owners of these vehicles on the roadless than a national point of view, I would like to highlight the fact that Latvia is at a disadvantage than the neighbouring countries, because our people are paying for the use of the road between Lithuania and Estonia, and the residents of neighbouring countries on road use in Latvia. Doing to a lesser extent the Acropolis tax changes would certainly impact fuel prices to a lesser extent than oil prices on the world market, the fact that the proposal was not sponsored shows that the fuel trader lobby proved to be stronger than the interests of the Latvian people ,as we have heard today, the members of the ruling coalition are realising that donations received will have to be worked out with good news and welcome to the name of the Goda judge in Kalvim Torghai, a hefty man and an excellent lawyer, who is a great dealthe effort was also devoted to Latvia's lawyers for the new family of the family, and I wish to make it clear that I do not belong to party unity but, at the end of the day, I do not belong to party unity, but I would like to thank you.".
- 2015_03_05_289-seq192 mentions Q211.
- 2015_03_05_289-seq192 mentions Q37.
- 2015_03_05_289-seq192 mentions Q191.
- 2015_03_05_289-seq192 mentions Q18189957.