Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_02_26_287-seq4> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 2015_02_26_287-seq4 type Speech.
- 2015_02_26_287-seq4 number "4".
- 2015_02_26_287-seq4 date "2015-02-26".
- 2015_02_26_287-seq4 isPartOf 2015_02_26_287.
- 2015_02_26_287-seq4 spokenAs 92.
- 2015_02_26_287-seq4 spokenText "(No frakcijas VIENOTĪBA: “Kādu anekdoti!”) Anekdote būs jāuzmin. Labdien, kolēģi! Sabiedriskajā telpā virmo daudz kaislību ap “Rīgas satiksmes” tarifiem, cik tie pamatoti, vai netiek piemēroti diskriminējoši... Tāpēc priekšlikums paredzēt, ka sabiedriskā transporta tarifa pamatotību izvērtē neatkarīga kompetenta iestāde, varētu būt laba iespēja izbeigt šīs neauglīgās diskusijas, kas bieži tiek kultivētas tikai tādēļ, lai radītu augsni politiskām spekulācijām, nevis kaut ko reāli risinātu sabiedrības labā. Tikko jūs atkal dzirdējāt vienu no tādām. Diemžēl, iepazīstoties ar piedāvāto likumprojektu, ir jāsecina, ka arī šis ir kārtējais šāds izgājiens. Es kā cilvēks, kas desmit gadus ir nodarbojies ar sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu un kas ir bijis viens no tiem, kam no nulles, no nekā ir bijis jāizveido šis reālais regulēšanas mehānisms šajā valstī, jāizstrādā visa nepieciešamā sekundārā likumdošana, izmantojot labāko pasaules praksi un ņemot vērā Latvijas specifiku, un kam kādu laiku arī ir nācies visu to vadīt, atļaušos drosmīgi apgalvot, ka es kaut ko tomēr saprotu no regulēšanas. Taču man tiešām nav skaidrs, kādā veidā būs iespējams īstenot šīs likumprojektā ietvertās normas, ko jūs tagad piedāvājat, vēl jo vairāk - sasniegt to, ko jūs tikko sasolījāt sabiedrībai. Izlasot šo likumprojektu, rodas sajūta, ka šī likumprojekta virzītāji vispār nav pacentušies iegūt pat elementāru sajēgu par to jomu, kurā viņi ir iesnieguši šos priekšlikumus, - pat pamatprincipu un terminu līmenī. Viņi jaucas tajos un nespēj tos korekti piemērot. Arī tagad debatēs es nedzirdēju, kā praktiski šis priekšlikums, ko jūs piedāvājat, var tikt sekmīgi īstenots. Vispirms jau - kā to varēs salāgot ar citām normām citos normatīvajos aktos, kas regulē sabiedrisko transportu? No anotācijas izriet, ka likumprojekta virzītāji vispār nav lietas kursā par tām, jo apgalvo, ka likumprojekts tās neskars... piemēram, normas Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā, Autopārvadājumu likumā, likumā “Par pašvaldībām”, kā arī mūsu tik svēti ievērotajā Eiropas likumdošanā paredzētās normas, piemēram, regulu par sabiedriskā pasažieru transporta pakalpojumiem. Ja jūs neesat lietas kursā, tad atgādinu: mums šī regula arī ir obligāti jāpilda! Un jūsu zināšanai: šī regula savulaik bija viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc sabiedriskais transports netika iekļauts šinī likumā - likumā “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem”. Savukārt runāt par šo priekšlikumu tikai no praktiskā aspekta bez ironijas vispār nav iespējams, jo savā anotācijā jūs rakstāt: “(..) galvaspilsētas sabiedriskā transporta cenas un to ekonomiskais pamatojums netiek regulēti (..). (..) Šobrīd valsts nevar būt pārliecināta, ka piestādītajos rēķinos iekļautie tarifi ir pamatoti (..).” Cienījamie likumprojekta autori, ja jums, gatavojot šo priekšlikumu, nav sanācis iepazīties ar to, kā tiek noteikti sabiedriskā transporta tarifi, un jūs neesat lietas kursā par regulējumu, tad nu ziniet, es jums pateikšu: šāds regulējums pastāv. Vēl vairāk! Šo regulējumu ir sagatavojusi jūsu pašu vadītā valdība (No frakcijas SASKAŅA starpsaucieni: “Opā!”; Ai, ai, ai!”), un tas notiek saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem. Manuprāt, Nr.341. Varbūt... (Starpsaucieni no zāles.) Un tad piedāvājums būtu varbūt šāds: ja jūs gribat tiešām kaut ko sakārtot un novērst visu šo jezgu, kas rodas saskaņā ar jūsu pašu izstrādātajiem valdības noteikumiem, tad sāciet ar šiem noteikumiem, nevis ķerieties pie likumprojekta... kā tas dejotājs, kuram dejot traucē grīda! (Zālē smiekli.) Un vai zināt, kas jums tur rezultātā sanāk? Jums šis likumprojekts... Es jums pateikšu: šis likumprojekts - pretēji jūsu apgalvotajam! - nodrošinās sabiedrībai nevis braukšanas maksas samazinājumu, bet gan pieaugumu. Un jūs taču to varējāt noskaidrot, konsultēties ar kādu, kas sajēdz, ko jūs tur esat uzrakstījuši. Šādu likumprojektu var atbalstīt tikai tas, kuram vispār nav nekādas sajēgas par tajā rakstīto, pārējos es, kolēģi, aicinu atturēties no šāda likumprojekta atbalstīšanas, lai, pārfrāzējot vienu visiem zināmu anekdoti, ļautu viņiem mēģināt vēlreiz. Bet jums, Ķirša kungs, kā vienam no šīs iniciatīvas autoriem, es uzdāvināšu šos Ministru kabineta noteikumus (Dep. V.Ķirsis paceļ abas rokas: “Man ir!”; no frakcijas SASKAŅA: “Met viņam!”), ar kuriem jums vajadzētu pastrādāt. (Starpsaucieni. Aplausi.)".
- 2015_02_26_287-seq4 language "lv".
- 2015_02_26_287-seq4 speaker Ivars_Zarins-1969.
- 2015_02_26_287-seq4 translatedText "(from faction of unity: " an anecdote! ") the hat will have to be addressed by Good, colleague! In the public room simmering much of the passion around " traffic-free " tariffs, as far as it is appropriate or non-discriminatory, the proposal provides for an independent competent authority to assess the viability of the tariff on public transport. There could be a good opportunity to put an end to these infertile discussions, which are often cultivated only to create ground for political speculation and not to really address something in the hands of the public, Tikko you have once again heard one of the nouns of the Bill, which is to conclude ,that, too, this is yet another kind of reprimor for the EU as someone who has spent 10 years dealing with the regulation of public services and has been one of those who have been from scratch, from which this realistic mechanism of regulation has been created in that country ,develop all the secondary legislation required, using the best practices in the world and taking into account the specificities of Latvia for some time, and which, for some time, has also had the courage to assert that I understand anything but, however, that I do not understand, but I do not know anything about the regulation. In what way will it be possible to implement the rules contained in this bill, which you now offer, even more so - to achieve what you have just told the public to carry out this bill, the feeling is that the movers of this bill have not been able to gain even basic ephectsthe area in which they have submitted these proposals - even at the basic principles and terms of the principles and terms, do not allow them to be correctly applied now, as I did not hear in the debate how this proposal that you are proposing can be successfully implemented first and foremost. Early: how will it be frozen under other standards in other legislation regulating public transport? In the Law of Services Law, Law on Local Authorities, as well as to the provisions of our so sacred European legislation, such as the regulation on public passenger transport services, If you are unaware of the case, then I remind you that we are obliged to fulfil this regulation! And yournote: this regulation was one of the main reasons why public transport was not included in this law - the Law on Public Service Regulators in Savuthly would talk about this proposal only from a youthful point of view without irony at all due to your preamblewrite-off: () The capital price for public transport and their economic justification () () The state cannot be adamant that the charges included in the bills are justified (), the authors of the Ciencing bill ,if you, when preparing this proposal, have not come to see how the public transport tariffs are determined and you are unaware of the regulation, so you know, I will tell you: this regulation exists on a par with Another! The government-led government (heckling of faction " Out! "; oh, ai, ai! "), and this is happening in line with the Cabinet's rule, in my view, No 341 Maybe (heckling from the floor) and if you want to reallyto sort things out and prevent all this fuss that arises according to your own government regulations, then start with these rules rather than hang on to a bill like this dancer holding a dance in the floors! (grass of laughter) Andyou know what you are going to get out of there? I will tell you this: this bill - contrary to what you have said! - will be provided to the public rather than by a decrease in fares, but the fact that you could find out, consult and consultsomeone who you have written there you have written there is that only one who has not realized any sort of realization at all about it, the rest of the time, colleagues, would urge them to refrain from supporting this bill in order to paraphrase one all known anecdote ,to try, once again, Mr Bet, Mr Kyrne, as one of the authors of this initiative, I will give those Cabinet Office rules (DEP V Cologne on both hands:' I have to!'), which you should commit (heckling)".
- 2015_02_26_287-seq4 mentions Q211.
- 2015_02_26_287-seq4 mentions Q79820.
- 2015_02_26_287-seq4 mentions Q13460949.
- 2015_02_26_287-seq4 mentions Q2660080.
- 2015_02_26_287-seq4 mentions Q193089.
- 2015_02_26_287-seq4 mentions Q160236.
- 2015_02_26_287-seq4 mentions Q2280274.