Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_02_26_287-seq2> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2015_02_26_287-seq2 type Speech.
- 2015_02_26_287-seq2 number "2".
- 2015_02_26_287-seq2 date "2015-02-26".
- 2015_02_26_287-seq2 isPartOf 2015_02_26_287.
- 2015_02_26_287-seq2 spokenAs 101.
- 2015_02_26_287-seq2 spokenText "Augsti godātā priekšsēdētājas kundze! Kolēģi! Pirms runāt par pašu likumprojektu, ieskicēšu problēmu loku, kuru ir plānots ar to risināt. Kā mēs zinām, šī gada sākumā Rīgas dome nolēma paaugstināt braukšanas tarifu Rīgas sabiedriskajā transportā līdz 1 eiro un 15 eirocentiem. Apskatīsim Rīgas sabiedrisko transportu tādos divos blokos. Pirmais ir mikroautobusu satiksme. Šobrīd to veic privāts uzņēmums, kurš pirms pusotra gada uzvarēja konkursā un apsolījās piecus gadus par nemainīgu cenu - 70 eirocentiem - pārvadāt Rīgas cilvēkus. Un tātad bija pieļaujamas šī tarifa izmaiņas tikai pie šādiem nosacījumiem: ja mainās degvielas izmaksas, ja ir būtisks inflācijas pieaugums vai ja mainās nodokļu politika. Šobrīd, pusotru gadu vēlāk, tātad cenas ir pieaugušas: tarifs ir pieaudzis no 70 eirocentiem līdz 1 eiro un 15 eirocentiem. Par 40 procentiem! Situācijā, kad degvielas cenas ir būtiski kritušās un inflācija nav augusi (dažās preču grupās, tādās kā piena produkti, tā ir pat kritusies!) un kad saskaņā ar nodokļu politiku mēs pat esam samazinājuši šogad iedzīvotāju ienākuma nodokli par 1 procentu un arī pagājušogad - par 1 procentu, turklāt ir būtiski celts neapliekamais minimums, tātad faktiski ir bijis iemesls samazināt šo tarifu, bet nē - tas ir pieaudzis, turklāt par 40 procentiem! Absolūtos skaitļos tas nozīmē to, ka uzņēmums, šis privātais uzņēmums, bez jebkādām investīcijām, bez jebkādām papildu izmaksām vienkārši saņems par 40 procentiem vairāk ienākumu, kas tātad absolūtos skaitļos ir 15 miljoni. Mēs varam būt liecinieki tam, ka tuvākajos dažos gados rīdzinieki faktiski tiks apzagti par 15 miljoniem eiro. Otra sadaļa - tā ir trolejbusu, tramvaju un autobusu satiksme Rīgā. Un kā mēs visi jau zinām... Es neatkārtošu šeit pēdējo mēnešu laikā dzirdētās nejēdzības, kas notiek, bet jāsaprot ir viena lieta: visas šīs nejēdzības iet iekšā Rīgas sabiedriskā transporta tarifā, un par visām maksā tātad rīdzinieks - maksā gan braucot, gan arī maksājot nodokļus. Un tātad visi šie arodbiedrību ziedojumi, visas šīs reklāmas... Valsts kontrole ir secinājusi, ka kopsummā 16 miljoni ir nelietderīgi iztērētas izmaksas, kas gada griezumā sastāda nedaudz vairāk kā 10 procentus no kopējā tarifa. Ja mēs vēl tam pieskaitām klāt e-talona izmaksas, kuras, kā eksperti uzskata, ir būtiski dārgākas nekā tad, ja varētu to risināt savādāk... Tāpat apmēram 15 līdz 25 procenti rīdzinieku brauc par “zaķi” - tā teikt, bez maksas... Visas šīs izmaksas, nu, tā teikt, optimizējot vai pārskatot, būtu iespējams panākt būtisku tarifa kritumu. Mēs, protams, varam noskatīties uz visu to un neko nedarīt, tomēr mēs piedāvājam atdot Rīgas sabiedriskā transporta regulēšanu regulatoram. Ko tas dos? Pirmām kārtām tas dos to, ka tarifs tiks veidots pēc ekonomiskajiem principiem, tātad izmaksām būs jābūt ekonomiski pamatotām. Tāpat regulators regulāri spiedīs Rīgas sabiedriskā transporta organizētājus skatīties, kur var samazināt izmaksas, kur var ietaupīt. (No zāles dep. R.Ločmeles-Luņovas starpsaucieni.) Tātad rezultātā tarifs samazināsies. Kāpēc Rīga...? Kāpēc tikai Rīga...? Rīga tāpēc, ka... nu, kā jau mēs secinājām, Rīgā ir problēmas. Otrām kārtām tomēr Rīga pārvadā vairāk nekā pusi no visas Latvijas sabiedriskā transporta pasažieriem. Tāpat Rīga tomēr ir galvaspilsēta, uz kuru daudzi brauc, nu, savā ziņā pat piespiedu kārtā - uz valsts iestādēm... un uz kultūras centriem. Svarīgs jautājums ir par dotācijām. Kā es esmu dzirdējis vairākkārt, tarifu noteiks regulators, to nevarēs dotēt. Nē, pilnīgi pretēji! Tātad regulators noteiks tikai pašizmaksas likmi vienam braucienam. Un tieši tāpat kā, piemēram, šobrīd valsts kompensē invalīdu pārvadāšanu pēc fakta, tieši tāpat arī Rīgas dome pēc fakta varēs kompensēt savu atlaižu grupu pārvadāšanu. (No zāles dep. I.Zariņa starpsaucieni.) Savukārt tie, kuriem nu diemžēl nepienākas nekādas atlaides, tie tad maksās, bet - šo regulatora noteikto tarifu. Jāteic, ka visas pazīmes liecina, ka Rīga tuvojas tādam bēdīgi slavenā “Titānika” liktenim un tās kapteinis domā tikai par to, kā makšķerēt vēlētāju balsis, bet mums šobrīd (No zāles dep. R.Ločmeles-Luņovas starpsaucieni.), šodien, ir iespēja nolaist ūdenī vismaz vienu glābšanas laiviņu un izglābt vismaz daļu pasažieru. Aicinu, kolēģi, atbalstīt! Paldies. (Frakcijas VIENOTĪBA aplausi.)".
- 2015_02_26_287-seq2 language "lv".
- 2015_02_26_287-seq2 speaker Vilnis_Kirsis-1980.
- 2015_02_26_287-seq2 translatedText "Madam President-in-Office of the Council. - (PL) Madam President, ladies and gentlemen, before speaking about the bill itself, I will outline the problem, which is supposed to be dealt with by How we know, at the beginning of this year, the City Council decided to raise the driving tariff's public transport to 1 Euro and 15we'll look at eucents's public transport in the two blocks of the First is the microbus traffic in Little to be carried out by a private company which, a year and a half ago, won the competition and promised five years for a constant price of 70 cents - carry people And consequentlyit was permissible to change this tariff only in the following conditions: if fuel costs change, if there is a substantial increase in inflation or a change in tax policy Little, a year and a half later, so prices have risen from 70 cents to 1euro and 15 cents For 40%! In a situation where fuel prices have fallen significantly and inflation has not grown (in some commodity groups such as dairy, it has even fallen!) and when under the tax policy we have even dimmedthis year's income tax of 1 percentage, and also last year - by 1 percentage, is fundamentally built at a bare minimum, so the reason has actually been to reduce this tariff, but no - that has increased by 40 per cent! In absolute terms. In numbers this means that the company, this private company, without any investment, will simply receive 40 per cent more income, so in absolute terms there are 15 million We can be witnessing in the next few yearsthe rice will actually be rip-out for a second section of the other section - it is a trolleybus, tram and bus traffic in the capital, and as we all know I will not repeat here I will not repeat here in recent months the follies that have been heard here in recent months, butit should be understood to be one thing: all of this folk goes inside the public transport tariff, and for all that is paid for by the rubber - paying both driving and paying taxes on all these trade union donations, all these adspublic scrutiny has concluded that a total of 16 million wasted costs, which accounted for just over 10 per cent of the total year-on-year of the total tariff, shall be included in the e-Taliban costs which, as the experts believe, are essentialmore expensive than that, if it could be dealt with otherwise, it is also estimated that between 15 and 25 per cent of ribbies come on the " rabbits " - so to say, free of all those costs, either so to say, optimizing or reviewing it, would be possibleto achieve a significant drop in the tariff we can, of course, look at it and do nothing, but we are offering to give back the regulation of public transport to the regulator What this will bring? So the costs will have to be cost-effective, and the regulator will also regularly press the public transport operators to watch where the costs can be saved (heckling From the DEP R Lochmeles-Louis heckling)? Why is Riga simply because, as we have already said, Riga is a problem on the other hand, but more than half of Riga's public transport is, however, also a capital city ,to which many drive, well, in a way, even under duress - on the country's institutions and on the cultural centers the key issue is the grants As I've heard repeatedly, the tariff will not be passed on by the No. Contrary, the regulator will therefore only determine the rate of self-cost per journey and, as for example, the country is currently compensating for the transport of disabled people after the fact, just as the council will compensate for the transport of their discount groups (No floor DEP I( heckling): those who unfortunately do not deserve any deduction, they would then pay, but the tariff set by the regulator, that all the signs are pointing out, is that the fate of the Riga Titanic is approaching and its captain only thinkson how to bring the votes of voters onto the floor of the DEP R Lochmeles--Louisov, today, at least one rescue boat and at least a share of passengers, Mr Ashes, colleagues, support, thank you (fractions of applause)".
- 2015_02_26_287-seq2 mentions Q211.
- 2015_02_26_287-seq2 mentions Q2660080.
- 2015_02_26_287-seq2 mentions Q13561029.
- 2015_02_26_287-seq2 mentions Q2089528.