Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_02_26_287-seq176> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2015_02_26_287-seq176 type Speech.
- 2015_02_26_287-seq176 number "176".
- 2015_02_26_287-seq176 date "2015-02-26".
- 2015_02_26_287-seq176 isPartOf 2015_02_26_287.
- 2015_02_26_287-seq176 spokenAs 101.
- 2015_02_26_287-seq176 spokenText "Labdien, cienījamie radioklausītāji! Vispirms es gan gribētu atbildēt savam kolēģim no Nacionālās apvienības, kurš, teiksim tā, maldina klausītājus par uzturēšanās atļaujām. Tātad šobrīd nav Saeimā mana priekšlikuma par termiņuzturēšanās atļauju sliekšņa samazināšanu. Es esmu paudis viedokli, ka šeit ir viela pārdomām. Esmu iesniedzis arī priekšlikumu par to, ka Ministru kabinetam risku gadījumā ir tiesības apturēt šo programmu. Bet tātad attiecībā uz šiem sliekšņiem es priekšlikumu atsaucu pirms mēneša un skaidri un gaiši norādīju, ka es uzskatu – ir jāpievērš uzmanība šim jautājumam un tā tālāk. Piedošu savam vēl mazāk pieredzējušajam kolēģim, bet nu tomēr, par to, ko runā, ir jāpārliecinās. Tomēr šodien bija kāds cits ļoti svarīgs jautājums, kas ir arī manis virzīts, – par Rīgas sabiedriskā transporta tarifu noteikšanas nodošanu regulatoram. Paskaidrošu sīkāk šīs idejas būtību: tātad, lai saprastu, kur rodas izdevīgums šai idejai, ir jāsaprot problēma, ar kuru mēs esam saskārušies. Tātad Rīgā ir gan mikroautobusu satiksme, gan regulārā, kas ir trolejbusi, tramvaji un autobusi. Mikroautobusu satiksmē iepriekš šī cena bija 70 centi, un šobrīd tā ir paaugstināta uz 1,15 eiro. Pirms pusotra gada privātais uzņēmums, kurš sniedza šos mikroautobusu pakalpojumus, uzvarēja konkursā un garantēja, ka piecus gadus cena nemainīsies, tātad cilvēki tiks pārvadāti par 70 centiem. Cena varēja mainīties tikai un vienīgi tad, ja ir degvielas cenu kāpums, ja ir inflācija un ja tiek paaugstināti nodokļi. Kā mēs redzam, gada laikā ir noticis tieši pretējais – degvielas cenas ir samazinājušās, inflācija ir bijusi stabila, pat piena produktiem cenas ir kritušās, un nodokļi arī ir samazināti, ir samazināts iedzīvotāju ienākuma nodoklis par 2 procentiem, tāpat ir arī celts neapliekamais minimums. Tad faktiski ir drīzāk iemesls šo cenu samazināt, nevis celt par 40 procentiem – no 70 centiem uz 1,15 eiro. Ja mēs paskatāmies, cik tas ir skaitļos, ko tad šis privātais uzņēmums iegūs, tad bez papildu izmaksām, bez papildu investīcijām tas iegūst papildu 15 miljonus eiro. Tātad faktiski ar šo lēmumu rīdzinieki ir apzagti... tuvāko gadu laikā tiks apzagti par 15 miljoniem eiro. Un, manuprāt, tas ir absolūti nepieļaujams. Tāpat arī, ja mēs runājam par tramvajiem, trolejbusiem, autobusiem, šeit ir vesela virkne nelietderīgu izdevumu, kas šobrīd ir iekļauti pakalpojuma cenā. Tātad visi šie ziedojumi arodbiedrībai LABA 1,2 miljonu apmērā, visas šīs reklāmas, visi šie nanotehnoloģiskie ūdeņi – tie visi šobrīd ietilpst tarifā. Tāpat šobrīd ietilpst tarifā zaudējumi, kas rodas, pārvadājot, teiksim, “zaķus” jeb bezbiļetniekus, kas, pēc aptuvenām aplēsēm, šobrīd ir no 15 līdz 25 procentiem Rīgā. Tātad tā ir tā rezerve, uz kuras rēķina regulators varēs noteikt zemāku tarifu, proti, izmetot vienkārši ārā šos nelietderīgos izdevumus. Un ko minēja arī mans kolēģis par šīm te dotācijām, ka “Rīgas satiksmi” dotē 70 procentu apmērā, un, ja regulators regulēs, tad dotācija vairs nebūs iespējama. Tā nav taisnība. Dotācija būs pilnībā iespējama, regulators tikai noteiks viena brauciena pašizmaksu un tālāk jau, kad būs skaidrs, cik ir šī pašizmaksa, tad attiecīgi Rīgas dome varēs pieņemt pēc fakta lēmumu, cik un kurām grupām viņa ir gatava atbalstīt, un joprojām varēs subsidēt... Tā, kā šobrīd, piemēram, notiek invalīdu pārvadāšana, tieši šādā veidā, ka tātad valsts to apmaksā, bet rēķins tiek piestādīts pēc fakta, pēc konkrētā mēnesī pārvadāto invalīdu skaita tiek apmaksāts. Tieši tāpat to var darīt... varēs darīt arī dome šīs idejas ietvaros, un attiecīgi tiem, kuri neietilpst šinī grupā, tiem būs jāmaksā pašiem. Tā ka šis ir pirmais solis tikai šīs idejas realizācijā. Vēl, protams, būs jāgroza arī citi likumi. Vēl ir vesela virkne detaļu, par kurām jāpadomā, bet svarīgi bija šodien pieņemt šo politisko lēmumu, ka mēs nododam šo Rīgas sabiedrisko transportu regulācijai, kas dos tātad... tarifi būs ekonomiski pamatoti, regulators nemitīgi spiedīs domāt, kur vēl var ietaupīt šīs izmaksas, un tā rezultātā cena iedzīvotājiem samazināsies. Manas aplēses rāda, ka tā būs par vienu... tā būs apmēram viena trešdaļa, un mikroautobusu gadījumā tā pat varētu būt 40 procenti. Atgriešanās pie iepriekšējiem 70 centiem. Paldies radioklausītājiem un jaukas brīvdienas! Paldies.".
- 2015_02_26_287-seq176 language "lv".
- 2015_02_26_287-seq176 speaker Vilnis_Kirsis-1980.
- 2015_02_26_287-seq176 translatedText "Hello, dear radio audience, first of all, I would both like to reply to my colleague from the National Association who, let us say it, is misled by the audience for a residence permit, So, at the moment, I have expressed the view that, here, I have expressed the view thatthe substance for reflection has also been presented by the proposal that, in the case of the risk of risk, I withdraw this programme in the case of these thresholds, I withdraw the proposal a month ago and I pointed out in no uncertain terms that I believe thatwe have to pay attention to this issue and, so, I will ask my even less experienced colleague, but now however, what we are talking about today is another very important issue, which is also something that I have pushed out for. The transfer of public transport tariffs to the regulator will explain the substance of this idea in more detail: so to understand where this idea arises, it is necessary to understand the problem that we are facing in So in Riga for both vans and regular onestrolleys, trams and buses in traffic earlier this price was 70 cents, and at the moment it was raised to €1.15 before the private company, which gave these vans services, won the competition and guaranteed five years the pricethat will not change, so people will be transported 70 cents Cena that could only change if there is a rise in fuel prices, if there is inflation and if taxes are raised As we see it, the reverse year has been exactly the opposite. Fuel prices have fallen, inflation has been steady, even as prices for dairy products have fallen, and taxes have also been cut, income tax is reduced by 2 per cent, nor is the built-out minimum of Thad in fact rather reasonto cut that price, not raise a 40 per cent to 1.15 per cent to 1.15 cents If we look as far as it is in numbers, then this private company will benefit, then at no extra cost, without additional investment, without additional investment, without additional investment, without additional investment, without additional investment, without additional investment, without additional investment, without additional investment, without additional investment, without additional investment, without additional investment, without additional investment, without additional investment, without additional investment, without additional investment, without additional investment, without additional investment, without additional investment, without additional investment, without additional investment, without additional investment, without additional investment, without additional investment, without additionalthe 15 million So actually with this decision to be charted for the next few years will be rip-off for 15 million euros and, in my opinion, it is absolutely unacceptable for us if we are talking about trams, trolleybuses, buses, here. There is a whole series of wasteful expenditure that is currently included in the price of the service So all these donations to trade unions of 1.2 million, all these commercials, all of these nanotechnological waters are all currently part of the Tara ,what arises from the transportation, say, say,' hare' or the dodcasts, which are estimated at a minimum of 15 to 25 per cent in Riga, is the margin on which the regulator will be able to set a lower tariff, i.e. by discarding simply those out of hand. Expenses And what also mentioned by my colleague about these grants, that' traffic dotes' at 70 per cent, and if the regulator will be governed, the grant would no longer be possible because no true grant will be entirely possible, the regulator will only be able to determine onethe journey at a cost and beyond, when it will be clear how this cost is made, then the council will accordingly be able to accept the decision of the fact as to how and for which groups she is willing to support, and will still be able to subsidise as they currently are ,for example, there is the transport of people with disabilities, in exactly the same way that it is paid for by the state, but the invoice is being supplied after the fact, after a given month, the number of people with disabilities being paid is true just as it can do so in the City of the City. As part of the idea, and to those who do not fall under this group, they will have to pay for themselves that this is the first step in the implementation of this idea, which, of course, will have to be amended; there is a whole series of parts that need to be thought about ,but what was important today was to take up this political decision, that we are transferring this regulation of public transport, which will enable the tariffs to be high on economic grounds, that regulators constantly have to think about where these costs can still be saved and, as a result ,the price of a population decline in Manas is estimated to show it will be about one-third it will be about one-third, and in the case of vans it could even be a 40 per cent return on the previous 70 cents Thank you radio and holidays, thank you".
- 2015_02_26_287-seq176 mentions Q822919.
- 2015_02_26_287-seq176 mentions Q2660080.
- 2015_02_26_287-seq176 mentions Q2089528.
- 2015_02_26_287-seq176 mentions Q1576026.
- 2015_02_26_287-seq176 mentions Q2280274.