Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_02_26_287-seq170> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 2015_02_26_287-seq170 type Speech.
- 2015_02_26_287-seq170 number "170".
- 2015_02_26_287-seq170 date "2015-02-26".
- 2015_02_26_287-seq170 isPartOf 2015_02_26_287.
- 2015_02_26_287-seq170 spokenAs 150.
- 2015_02_26_287-seq170 spokenText "Labdien, cienījamie klausītāji! Tik tiešām šī samērā īsā Saeimas sēde ietvēra sevī vairākus diezgan būtiskus jautājumus. Viens no tādiem jautājumiem, kuru varbūt daudzi gaidīja ar neviltotām cerībām, bija jautājums par grozījumiem likumā “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem”, kurš paredz, ka transporta pakalpojumu, sabiedriskā transporta pakalpojumu, tarifi Rīgā tiks noteikti tieši Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas aprēķinu rezultātā. Vakar Zaļo un Zemnieku savienībā viesojās sabiedrisko pakalpojumu regulatora pārstāvji, un mūsu saruna bija samērā gara un ļoti produktīva, un nācās secināt tikai vienu, ka, protams, vēlme samazināt “Rīgas satiksmes” pakalpojumu cenas ir ļoti jauka, bet tā ir vienkārši nerealizējama šādā veidā, jo tie 70 procenti “Rīgas satiksmes” budžeta ir atkarīgi no politiska lēmuma, tātad no Rīgas pilsētas dotācijas. Tad tur nu regulators būs pilnīgi bezspēcīgs, jo tieši Rīgas dome var brīvi manipulēt ar pāris politiskiem lēmumiem. Viens politiskais lēmums, cik no budžeta... Rīgas domes budžeta atvēlēt tātad “Rīgas satiksmei” naudiņu. Otrs, kādām personu grupām piemērot biļešu cenu atlaides. Nu, un ar šiem diviem politiskajiem lēmumiem var iedzīt regulatoru visai lielā bezizejā, jo, raugiet, 30 procenti no budžeta tiek iekasēti tātad par biļetēm. “Rīgas satiksme” var paģērēt: lūdzu, aprēķiniet tātad biļešu cenu, izejot no mūsu ienākumiem, tātad kaut vai bez peļņas, bet atbilstoši izdevumus –ienākumiem. Nu, un tad šis transporta biļešu cenas koridors būs ļoti, ļoti augsts. Un līdz ar to varēs panākt tikai vienu, tātad biļešu cenas pieaugumu vismaz par kādiem 50–60 procentiem. Un tas nu galīgi nav tas, ko mēs vēlamies. Un pēc šīs sarunas ar sabiedrisko pakalpojumu regulatora vadību Zaļo un Zemnieku savienība šodien pieņēma lēmumu šajā balsojumā nepiedalīties, jo mēs jau arī, protams, vēlamies, lai biļešu cenas Rīgā būtu pieņemamā līmenī, bet šis pilnīgi noteikti nav tas ceļš, pa kādu varētu nonākt pie šī rezultāta. Tātad jebkurā gadījumā regulatorā ir profesionāli cilvēki, kuri savu lietu zina, un, ja viņi skaidri un gaiši pasaka, ka šis ceļš ir bezceļš, tad nu atliek tomēr mums ticēt, un es aicinu arī jūs ticēt, ka šādā veidā neko jēdzīgu mēs nepanāksim. Tās atkal kārtējās manipulācijas ar skaitļiem, kuru rezultāts atkal ir pilnīgi neprognozējams. Otrs jautājums, kurš bija Zaļo un Zemnieku savienības deputātu rosināts. Tas bija likumprojekts “Speciālās izglītības skolotāju, sporta skolotāju un pirmsskolas skolotāju izdienas pensiju likums”. Šī likuma grozījumi tika nodoti atbildīgajai komisijai tālākam darbam. Nu, tātad, lai uzsāktu un varbūt arī rezultatīvi pabeigtu diskusiju par pedagogu iespēju doties izdienas pensijā pirms pensijas vecuma sagaidīšanas, jo šis pedagogu darbs ir ārkārtīgi psiholoģiski smags. Un, protams, cilvēkam lielos gados ir arī kādreiz diezgan grūti strādāt ar pirmo klašu skolēniem, varbūt arī pusaudžiem, kuru domāšanas veids ir citāds. Un līdz ar to ir jāciena pedagogi un viņu darbs, un ZZS deputāti ļoti, ļoti centīsies panākt to, lai arī pedagogi varētu doties izdienas pensijā pirms pensijas vecuma iestāšanās. Tad trešais jautājums bija par grozījumiem Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumā. It kā svēta lieta – ļaut administratīvo teritoriju, tātad novadu robežas grozīt ar Ministru kabineta lēmumu, nevis ar Saeimas lēmumu kā līdz šim. Nu, Zaļās partijas deputāti tur saskatīja tādu aktuālu centienu lobēt Valmieras pilsētas intereses, iegūt savā īpašumā 118 hektāru zaļojoša, “Latvijas valsts mežiem” piederoša meža, lai šo mežu nocirstu un izbūvētu tur industriālo parku. Zaļās partijas viedoklis: arī iepazīstoties ar situāciju smalki uz vietas, ir redzams, ka turpat blakus Valmieras pierobežā un arī pašā Valmieras teritorijā ir milzīgas platības, kas ir neapbūvētas, kārkliem, krūmiem aizaugušas, ar pussabrukušiem kaut kādiem industriāliem objektiem, kas kādreiz astoņdesmitajos gados ir tur kalpojuši. Un šī teritorija industriālā parka izveidei ir bezgala liela. Šīs iespējas ir bezgala lielas, un nav jālien iekšā Beverīnas novada teritorijā, jāgāž no kājas 118 hektāri zaļojoša meža, kuru lielā mērā arī ir atjaunojuši bērni, pavasara talkās stādot eglītes, priedītes. Šis ir mūsu viedoklis, tāpēc mēs balsojām “par” un arī turpmāk cīnīsimies par saprātīgu risinājumu Valmieras pilsētas attīstībā. Paldies, lai jums veiksmīga nedēļas nogale!".
- 2015_02_26_287-seq170 language "lv".
- 2015_02_26_287-seq170 speaker Ingmars_Lidaka-1966.
- 2015_02_26_287-seq170 translatedText "Hello, esteemed audience! So this relatively short session of lawmakers included a series of quite significant questions One of the items, which many might have expected with unfake expectations, was a question of amending the law on " public service regulators, " which requires transportservices, public transport services, capital charges will be determined directly by the Public Services Commission, as a result of a public service regulator, and our conversation was rather long and very productive, and only one had to conclude that ,of course, the desire to reduce " traffic " prices is very nice, but it is simply unworkable in this way, as they are 70 per cent of the' traffic' budget reliant on a political decision, so from the city's grant Then there the regulator will either be fully covered by the regulatorpowerless, because it is the council's ability to freely manipulate a few political decisions One political decision, as far as the budget of the council budget has to be set aside so " webcast traffic " for groups of individuals applying ticket price discounts for Well, and with thesetwo political decisions can drive the regulator to a great end because, if you look forward, 30 per cent of the budget is collected so that the' traffic'' traffic' can be done: please make sure that ticket prices, from our income, which are not profit-free from our incomes, so long as they are not profit-free but not profit-freethe cost of an â income Well, and then this transport ticket price corridor will be very, very high and so will only push up one, so ticket prices will at least increase by as much as 50 â 60 per cent and that's what we're all aboutwish And after these negotiations with the leadership of the public service regulator, the Greens / Farmers' Union today decided not to participate in this vote, because we are, of course, also looking for ticket prices in the capital to be at an acceptable level, but this is certainly not the case. The road by which So might come to this result, in any case, the regulator is the professional people who know their case, and if they say in no uncertain terms that this road is off-road, it now remains to be believed and I believe itI also call on you to believe that in this way, we will not achieve anything differently from the running of the numbers, the result of which, once again, is an entirely unpredictable second issue, which was passed on by the Green and Reagan Education Teachers " Special Educational Teachers ,the School of Teacher and preschool Teachers Pensions Act " The amendment of this law has been handed to the committee responsible for further work on Well, so to launch and perhaps also to complete the discussion on the possibility of retirement retiring before the retirement age is expected, as thisthe work of educators is extremely psychologically heavy and, of course, a person has, in years of years, also been quite difficult to work with first-class pupils, perhaps also for teenagers whose way of thinking is different and their work must be respected by educators and their work ;and the mayoral members will very, very much seek to ensure that teachers can retire to retirement even before the retirement age, the third issue was the amendment of the Administrative and Reconciliation Law It as sacrosanct circles to allow administrative land ,so the boundaries of the conflict to be amended by the Cabinet decision, rather than the decision of the lawmakers as before Well, Green Party MPs there saw a renewed effort to lobby the interests of the city of Valpagne, to acquire a forest owned by 118 hectares of Latvian forests ,in order to bring this forest down and build a Green Party view of this forest park, it is also apparent that there is a huge area in the area of Valpagne and also in the territory of the Valpagne itself, which is vacant, carnivot, shrubs, shrubs and shrubspeaked, with some of the industrial installations at some time in the eighties that used to have served there in the 1980s, the area of the industrial park is infinitely high for this potential infinitely high, and does not have to thwart inside the Beveren, ousting the feet of 118 feetas a green forest of hectares, which has largely been restored to children, the spring talent planting, This is our view, which is why we voted in favour and will continue to fight for a sensible solution in the development of the City of Valcustin.".
- 2015_02_26_287-seq170 mentions Q822919.
- 2015_02_26_287-seq170 mentions Q211.
- 2015_02_26_287-seq170 mentions Q2660080.
- 2015_02_26_287-seq170 mentions Q4102950.
- 2015_02_26_287-seq170 mentions Q2089528.
- 2015_02_26_287-seq170 mentions Q1807079.
- 2015_02_26_287-seq170 mentions Q2280274.