Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_02_26_287-seq12> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 2015_02_26_287-seq12 type Speech.
- 2015_02_26_287-seq12 number "12".
- 2015_02_26_287-seq12 date "2015-02-26".
- 2015_02_26_287-seq12 isPartOf 2015_02_26_287.
- 2015_02_26_287-seq12 spokenAs 150.
- 2015_02_26_287-seq12 spokenText "Augsti godātie Prezidija locekļi! Cienījamās deputātes un godātie deputāti! Jums nu šodien ir iespēja redzēt divas profesionālas sociālās darbinieces vienu pēc otras mūsu Saeimas tribīnē. Mans viedoklis, kolēģi, ir gluži pretējs. Mēs pēdējā laikā ļoti daudz runājam par mūsu valsts ārējo drošību. Man gribētos teikt, ka šodien ir pienācis laiks runāt arī par mūsu valsts iekšējo drošību. Un mūsu valsts iekšējā drošība pamatā ir sociālā drošība. Šis likumprojekts mums netapa pēkšņi, likumprojekts tapa ilgākā laika periodā, un tad, kad pagājušā gada vasarā mani uzrunāja Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības pārstāvji, es viņiem teicu skaidri un gaiši: “Mēs varam strādāt pie likumprojekta, es varu jums palīdzēt, mēs varam labot, vairākkārt pie tā atgriezties, bet nekādā gadījumā mēs par to nerunāsim pirms vēlēšanām.” Klausoties Viņķeles kundzi, man gribētos atcerēties 10. un 11.Saeimu. 10.Saeimas laikā Finanšu ministrija uzņēmās ļoti nopietnu uzdevumu: izstrādāt izdienas pensiju piešķiršanas vai arī nodrošināšanas koncepciju. Šo darba grupu vadīja mana kolēģe Ilze Viņķele, kura savulaik strādāja arī Sociālo un darba lietu komisijā. (No zāles dep. I.Viņķele: “Nē, tā nebija! Es nevadīju!”) Pēc tam Labklājības ministrija to uzņēmās, un šī atbildīgā persona tajā laikā bija labklājības ministre Ilze Viņķele. Viņķeles kundze šodien jums saka: “Jāizstrādā koncepcija, un Augulim par to jāatbild (No zāles dep. I.Viņķele: “Koncepcija ir gatava! Nu kā var...!”), un jāvirza Ministru kabinetā.” Ministru kabinets šo koncepciju skatīja, bet neapstiprināja. Tas nozīmē, ka bezgala grūti ir izstrādāt tādu koncepciju, kas atbilstu vairākām mūsu, teiksim, darba jomām. Bet šajā konkrētajā gadījumā nav runa par visiem skolotājiem, jo skaidri un gaiši... Ja esat izlasījuši vismaz virsrakstu, tad redzat, ka tie ir speciālās izglītības skolotāji, sporta skolotāji un pirmsskolas iestāžu skolotāji. (Dep. I.Viņķele atmet ar roku.) Un, kā mēs, kolēģi, atceramies, pirmsskolas izglītības iestāžu skolotājiem savulaik mēs noteicām ļoti striktas prasības, ka viņiem ir jābūt ar augstāko izglītību. Un tad šie 50 un 55 gadus vecie skolotāji ieguva augstāko izglītību, bet šodien... Kurš tad to nu nezina, ar kādām algām viņi dzīvo! Mēs pašreiz vēl nespējam nodrošināt pieklājīgas algas šiem pedagogiem. Vēl ko es, kolēģi, vēlētos pateikt. Ja jūs kaut nedaudz palūkojāties likumprojekta anotācijā, tad, iespējams, jums kļuva skaidrs, kādēļ ir runa tikai par šiem skolotājiem. Tur ir minēti visi tie riski, kas attiecas uz viņu darbu tik ļoti nopietnā lietā kā darbs speciālajās izglītības iestādēs vai pirmsskolas iestādēs; tas tur ir skaidri un gaiši aprakstīts. Un, otrkārt, Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība to ir nopietni izvērtējusi, un te nav runa par citiem pedagogiem. Kolēģi, es jūs aicinu šo likumprojektu nodot Sociālo un darba lietu komisijai un vienlaikus arī Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai. Protams, atklāti saku, ka Sociālo un darba lietu komisija noteikti nesteigsies, ļoti nopietni izskatīs šo likumprojektu un, protams, pieprasīs atzinumus gan no Izglītības un zinātnes ministrijas, kas pēc taisnības šo likumprojektu atbalsta, gan arī no Finanšu ministrijas; iespējams, arī no Tieslietu ministrijas, ja par to lems mūsu komisijas deputāti. Un katrā gadījumā mēs vienmēr esam centušies rīkoties atbilstoši Saeimas kārtības rullim. Paldies.".
- 2015_02_26_287-seq12 language "lv".
- 2015_02_26_287-seq12 speaker Aija_Barca-1949.
- 2015_02_26_287-seq12 translatedText "Dear members of the Bureau, honourable Members, honourable Members, you are now able to see, today, two professional social workers, one by one, of our fellow Members, My voice, colleagues, are quite the opposite of We have been talking very much about us lately. I would like to say to the country's external security that today is the time to speak about our country's internal security and our country's internal security is based on social security, this bill did not stop us suddenly, the bill was written over a longer period of time, and then ,when I spoke to the Latvian Education and Science Workers' Union last summer, I told them in no uncertain terms:' we can work on the bill, I can help you, we can remedy it repeatedly, but under no circumstanceslet us not talk about this before the elections, " Ms VIŅKELES, I'd like to remember 10 and 11 of the Saeima of the Treasury Department of Finance took a very serious task: to develop a retirement pension or a concept of assurance that my colleague chairedIlze Vacele, who once worked for the Social and Employment Commission (DEP I cry No medicine: " no, it wasn't! ") After this, the Welfare Ministry took it and the responsible person was Minister for Welfare, Ilze Vaceleyou are saying to you today,' draw up a concept, and we need to answer that from the DEP I cry:' the concept is ready.') and the Cabinet Office' Cabinet Office' was viewed, but did not approve of it ,that infinitely difficult is to develop a concept that meets a number of our, say, areas of work But in this particular case it is not about all teachers, because in no uncertain terms you have read at least the title, so you can see that they arespecial educational teachers, sports teachers and teachers of pre-school teachers (DEP I cry) And, as we, colleagues, remember, teachers at pre-school education at the time, we set out very strict requirements that they should have higher education. Then those 50 and 55-year-old teachers got out of university, but today, Who would now not know what wages they live with, we are not yet in a position to provide decent wages for these educators ,I would like to say to you, if you look slightly at the preamble to the bill, it might become clear to you why these teachers in Tur are all mentioned in all the risks relating to their work in such a very serious matter as workin special education or pre-school settings, it is described in no uncertain terms and in no uncertain terms, and the Latvian Education and Science Employees are seriously examining it, and this is not about other educators, I call on you to do so. To hand over to the Commission on Social and Working Affairs and, at the same time, the Committee on Budgets and the Financial (Taxation) Commission, frankly, I am sure that the Social and Employment Commission will certainly not rush into this bill very seriously and will, of course, demand opinions from both Education andthe Department of Science, which, after justice passed this bill, is backed by the Department of Finance; possibly also from the Ministry of Justice, if our commission will be decided on by our commission, And in each case we have always tried to act under the order of the order of the House.".
- 2015_02_26_287-seq12 mentions Q822919.
- 2015_02_26_287-seq12 mentions Q2607120.
- 2015_02_26_287-seq12 mentions Q211.
- 2015_02_26_287-seq12 mentions Q4294791.
- 2015_02_26_287-seq12 mentions Q79820.
- 2015_02_26_287-seq12 mentions Q957126.
- 2015_02_26_287-seq12 mentions Q1771611.