Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_02_19_286-seq127> ?p ?o. }
Showing items 1 to 20 of
20
with 100 items per page.
- 2015_02_19_286-seq127 type Speech.
- 2015_02_19_286-seq127 number "127".
- 2015_02_19_286-seq127 date "2015-02-19".
- 2015_02_19_286-seq127 isPartOf 2015_02_19_286.
- 2015_02_19_286-seq127 spokenAs 92.
- 2015_02_19_286-seq127 spokenText "Cienījamās dāmas, godātie kungi! Tikko esam nobalsojuši par izslēgšanu no Maksātnespējas likuma 144.panta sestās daļas tekstu, kas noteica, ka... Kā atceramies, vēl pēc nodrošinājuma pārdošanas izsolē kreditors zaudētu savas prasījuma tiesības un atlikušās parādnieka saistības tiktu dzēstas. Starp citu, iepriekšējā Saeimas sēdē kolēģis Gaidis Bērziņš ir uzsvēris, ka viņš esot (citēju) “144.panta sestās daļas autors”. Taisnīguma dēļ ir jāatgādina, ka šo normu ierosināja 11.Saeimas frakcijas “Saskaņas Centrs” deputāte Irina Cvetkova, kā šodien to jau pieminēja Andrejs Elksniņš. 2013.gada 28.novembrī Saeima atbalstīja šo likumprojektu otrajā lasījumā, bet pērnā gada septembrī šī Gaida Bērziņa papildinātā normas redakcija bija apstiprināta trešajā, galīgajā, lasījumā. Labi! Mēs jau bijām pieraduši saukt un saucam šo normu par nolikto atslēgu noteikumiem, kaut, korekti sakot, tas nebija pareizi, jo izslēgtā norma būtu izmantojama tikai tad, ja aizņēmējs pats uzsāktu maksātnespējas procesu. Taču nolikto atslēgu princips, kā tas ir noformulēts, pamatots un īstenots, piemēram, Amerikas Savienotajās Valstīs, paredz, ka jebkurš aizņēmējs, kuram kredīta līgumā bija nostiprināts nodrošinājums, var nolikt savu nodrošinājumu uz baņķiera letes, tādējādi savas atlikušās saistības dzēšot, un aiziet projām. Un šādā gadījumā nekāds maksātnespējas process (vismaz Latvijas likumdošanas izpratnē) netiek uzsākts. Taču, ja, slēdzot kredīta līgumu, aizdevējs un aizņēmējs ir vienojušies, ka aizņēmējam nav nodrošinājuma, aizņēmējs ir atbildīgs ar saviem ienākumiem, savukārt īpašums netiek nostiprināts. Aizņēmējs var to arī kaut pārdot - kaut par dolāru vai eiro -, bet, ja nonāks grūtībās, uzsāks maksātnespējas procesu. Tas būtu personīgais - pēc mūsu tradīcijas, Latvijas tradīcijas - patēriņa kredīts. Līdz ar to noliktajām atslēgām īstā vieta drīzāk ir... tiešām ir skatāmajā - Patērētāju tiesību aizsardzības likumā, nevis Maksātnespējas likumā. Tomēr komisijas atbalstītā 8.1 panta piektās daļas redakcija nav veiksmīga, jo pieļauj, ka kredīta devējs var piedāvāt arī tāda līguma noslēgšanu, kurš paredz, ka nekustamais īpašums, kura iegādei tiek ņemts kredīts, nekalpo par pietiekamu nodrošinājumu. Bet tas taču nozīmē, ka kredīts domāts ne tikai šā nekustamā īpašuma iegādei, bet arī citām vajadzībām. Un līdz ar to šāds kredīts ir patēriņa kredīts, nevis hipotekārais kredīts, kas pieprasīts nekustamā īpašuma iegādei. Un par to, ka komisija izdarīja nepareizu izvēli, atgādina arī šā panta nosaukums. Pievērsiet savu uzmanību, cienījamie kolēģi, panta nosaukumam: “Īpaši noteikumi attiecībā uz kredītiem, kuru atmaksa nodrošināta ar nekustamā īpašuma hipotēku”! Tāpēc es ierosinu palabot tikko Saeimas atbalstīto redakciju un izņemt no šīs redakcijas noteikumus, kuri pieļauj patēriņa kredīta izsniegšanu nekustamā īpašuma iegādei hipotekārā kredīta vietā. Hipotekārās kreditēšanas politikai ir ļoti svarīga loma valsts ilgtermiņa ekonomiskās attīstības pasākumu sistēmā. Ja šī politika ir noskaņota nepareizi, neskan viss ekonomiskās politikas orķestris. Līdz šim piekoptās hipotekārās kreditēšanas nozīme citām ekonomikas jomām valstī nebija apzināta, manuprāt, pilnībā. Esošie... spēkā esošie noteikumi atstāj bankām iespēju kreditēt nekustamā īpašuma pircējus neatbilstoši aizņēmēja spējai kredītu atmaksāt, ne ar ko neierobežojot vēlmi iztukšot aizņēmēja naudas maku līdz dibenam. Un ir grūti tām pārmest: tāds ir banku ekonomikas pastāvēšanas pamats, kas jebkuram uzņēmējam tirgū... Bet ir taču arī valsts intereses! Maku iztukšošana apspiež tirgus pieprasījumu un bremzē ekonomikas attīstību. Tirgus nav Brauna daļiņu siltumkustība! Tas ir politisks institūts, kuru mērķtiecīgi rada. Un nolikto atslēgu mehānisms ir tas regulators, kurš nostāda tirgū nekustamo īpašumu reālo, nevis uzpūsto cenu, jo motivē hipotekāros kreditorus necelt izsniedzamos kredītus virs cenas, par kuru viņiem varbūt nāksies īpašumu pārdot. Taču tagad bankas ir motivētas nerūpēties par to, vai uzņēmējs tiešām varēs atmaksāt kredītu, jo viņš tik un tā atbild pilnībā ar visiem saviem aktīviem. Un jo lielāks kredīts, jo ilgāk aizņēmējs maksās procentus. Mums stāsta kungi, ka nolikto atslēgu politika apturēs valsts atbalsta programmu mājokļa iegādei, tāpēc šāda politika ir kaitīga, bet līdz šim veiktā un turpmāk plānojamā politika ir derīga, jo ļaus jauniešiem iegādāties savu pirmo mājokli. Pupu mizas! Nolikto atslēgu politika, ja tā būs veikta ne pa druskai, bet sistēmiski, samazinātu nekustamo īpašumu cenas tirgū un nepieciešamās aizdevumu summas, saīsinātu kredīta termiņus, atstātu jaunajās ģimenēs naudu ne tikai kredīta atmaksai, bet arī izglītībai un ārstēšanai, bērnu audzināšanai, sadzīves tehnikai un drēbju iegādei, pārtikai, ceļojumiem. Turpretī esošā politika, kura atjaunotās neatkarības vēsturē vienu reizi jau iedzina ekonomiku burbulī, papildus nolems jaunus aizņēmējus pirkt dzīvokļus par uzpūstām cenām, aizņemties summas, kuras uz šīm cenām balstās vai ir pat lielākas, un ar visiem saviem ienākumiem un galvotāju ienākumiem palikt ierobežotiem savās iespējās attīstīties un attīstīt savas ģimenes. Mums televīzijā rāda možus un brašus puišus, kuri pilnīgā mierā, bezrūpībā un pašpaļāvībā metas aizpildīt kredīta pieprasījumus uz dažiem desmitiem gadu un par zemām pirmajām iemaksām... Es tūlīt beigšu, priekšsēdētāja! Pēdējie vārdi... Un ar šīm reportāžām pierāda, ka noliktajām atslēgām nav pieprasījuma, tā ir valsts glaimu politika, kura izmanto apstākli, ka jaunieši vēl nezina, ka naudu uz parāda ņemt ir viegli, bet ir grūti atmaksāt. Tas jau bija pirms septiņiem astoņiem gadiem, kad aizņemties bija tikpat viegli. Tie aizņēmēji tagad lasa zemenes Jorkšīrā un mazgā traukus Londonā pabos. Es lūdzu atbalstīt manu priekšlikumu, lai neļautu attiecināt patēriņa kreditēšanas principus un noteikumus uz hipotekāro kreditēšanu. Paldies.".
- 2015_02_19_286-seq127 language "lv".
- 2015_02_19_286-seq127 speaker Igors_Pimenovs-1953.
- 2015_02_19_286-seq127 translatedText "Honourable gentlemen, ladies and gentlemen, we have just voted on the exclusion of the wording of the sixth paragraph of Article 144 of the Insolvency Law, which stated that, as we recall, the creditor would lose the claim rights and the remaining debtor's obligations under the bail-out. The previous members of the previous meeting of Members of the Parliament, Mr Gaidis, have stressed that he was, (I quote), " the author of Article 144 of the " Justice Centre " and reminded member Irina Cvetkova that this was the normon 28 November 2013, Saeima, who passed the bill in second reading last September, passed this bill in the third, final, reading of Labs, we were already accustomed to calling and calling this standard. On key rules of the warehouse which, to be correct, it was not right, because the exclusion rule would only be used if the borrower himself started the insolvency process on the key principle, as it is formulated, justified and implemented, for example in the United States of America ,that any borrower to whom the provision of the credit agreement was strengthened may lay down its own coverage of the banker's counter, thereby putting its remaining obligations under pressure and, in such a case, no insolvency proceedings (at least in Latvian legislative terms) are not initiated when the closure ofthe credit agreement, the lender and the borrower have agreed that the borrower has no collateral, the borrower is liable for their income, while the property does not anchor the borrower as well as the dollar or the euro - but if it gets into difficulty, the borrower will launchthe bankruptcy Process This would be personal - according to our tradition, Latvian tradition - consumer credit: the keys to the right place are indeed true rather than the law of the consumer law, rather than the Insolvency Law of the Commission. The wording in the fifth paragraph of Article 1 (1) is not successful, as it allows the credit institution to also offer a contract which provides that the immovable property, for the purchase of credit, does not serve as a sufficient collateralnot only for the purchase of this property, but also for other needs, And accordingly, such credit is a consumer credit, not a mortgage required for the purchase of immovable property And that the commission made the wrong choice, recalls alsoyour rapporteur would like to draw your attention to the title of the article:' specific rules on credit credits from property mortgage refunds', I would therefore suggest that we have just read the wording and remove the provisions of this editorial which allow the consumer credit facilitythe issue of the purchase of property in the mortgage lending policy (mortgage lending policy) has a very important role to play in the long-term economic development measures of the country, if this policy is misinterpreted, the entire economic policy orchestra will be subject to the importance of mortgage lending to other economic operatorsareas of the country were not conscious, in my opinion, the full rules in force in the Esoda leaves banks the option to lend to property buyers inappropriately borrowed the ability of the borrower to repay, nor without prejudice to the desire to drain the borrower's wallet to the bottom of the market. To reproach: this is the basis of the banking economy, which any economic operator in the market Bet has, but also the national interest, draining the market demand and slowing down economic development in the Mother of Brown's particle heat movement! This is a political institute targetedthe cause of the Un deposition mechanism is the regulator who puts the property on the market in real estate, rather than bloated prices, as it motivates mortgage lenders not to raise loans above prices for which they may have been reluctant to sell at Tasei now the banks have been motivated not to sell at the bankswhether the businessman really can repay the credit, as he nonetheless responds fully with all of its assets, the greater credit the longer the borrower will pay, We are told that the warehouse policy will halt the state aid programresidential purchase, therefore such a policy, is harmful, but the policy conducted so far is valid, as it will allow young people to buy their first home in bean skins, key policy, if it has been carried out at both a drusku but in the form of a systemic, reduced ,the property prices on the market and the amount of loans needed, reduced credit deadlines, leave new families money not only for credit repayments, but also for education and treatment, bringing up children, household machinery and clothes, food, travel, Turtera, the current policy of renewed independencein history once again we have been going into the economy in a bubble, on top of the decision to buy apartments on inflated prices, to borrow the amounts that are based on, or even greater, those prices, and with all their income and the income of the guarantor to remain limited in their facilitiesdevelop and develop our family on television showing moors and good guys who are in full peace, complacency and self-confidence to complete credit requests for a few decades and on the low end I am about to finish, President! The words And with these reports prove that the keys are not on demand, it is the national flattery policy, which uses the fact that young people do not yet know that money on the show is easy, but it is hard to repay It alreadyit was eight years ago when the borrowing was just as easy for Tie borrowers now reading strawberries in Yorkshire and washing dishes in London I asked pawos to support my proposal to prevent the inclusion of consumer lending principles and the rules on mortgage lending, Thank you".
- 2015_02_19_286-seq127 mentions Q822919.
- 2015_02_19_286-seq127 mentions Q1491211.
- 2015_02_19_286-seq127 mentions Q211.
- 2015_02_19_286-seq127 mentions Q9151087.
- 2015_02_19_286-seq127 mentions Q1020384.
- 2015_02_19_286-seq127 mentions Q8436.
- 2015_02_19_286-seq127 mentions Q2167704.
- 2015_02_19_286-seq127 mentions Q30.
- 2015_02_19_286-seq127 mentions Q903671.
- 2015_02_19_286-seq127 mentions Q84.
- 2015_02_19_286-seq127 mentions Q11713991.