Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_02_12_285-seq381> ?p ?o. }
Showing items 1 to 18 of
18
with 100 items per page.
- 2015_02_12_285-seq381 type Speech.
- 2015_02_12_285-seq381 number "381".
- 2015_02_12_285-seq381 date "2015-02-12".
- 2015_02_12_285-seq381 isPartOf 2015_02_12_285.
- 2015_02_12_285-seq381 spokenAs 150.
- 2015_02_12_285-seq381 spokenText "Labdien, godātie radioklausītāji un cienītās radioklausītājas! Saeimas Zaļo un Zemnieku savienības frakcijas uzmanības lokā bez ekonomikas un sociālajiem jautājumiem ļoti liela uzmanība tiek pievērsta arī valsts ilgtspējīgas attīstības, tajā skaitā arī izglītības, kultūras un zinātnes jomu attīstības, jautājumiem. Tāpēc šodien ZZS frakcijas uzdevumā kā Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētājs vēlos jūs informēt par tām būtiskajām lietām, pie kurām šobrīd strādā manis vadītā komisija. Profesionālās izglītības sakārtošana, lai celtu šādas izglītības atbilstību darba tirgus prasībām un vienlaikus celtu šādas izglītības prestižu, ir viens no šiem jautājumiem. Mērķis ir panākt to, lai, uzticoties profesionālajai izglītībai kā labai izglītībai, Latvijā 2020.gadā apmēram puse no visiem vidusskolas vecuma jauniešiem mācītos tieši šajā sektorā. Šobrīd Profesionālās izglītības likums ir viens no Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas darba kārtības aktuālākajiem punktiem, pie tā mēs esam strādājuši jau trīs sēdēs un ceram šo likumprojektu nodot izskatīšanai Saeimas sēdē otrajā lasījumā, sagatavot uz 17.februāri kā noslēguma datumu šī likumprojekta izskatīšanu. Tās būtiskākās lietas, kuras ir paredzēts mainīt saistībā ar profesionālo izglītību, ir nozaru ekspertu padomju ieviešana profesionālās izglītības sistēmā – nevis kā obligāta prasība, bet kā iespēja tautsaimniecības nozarēm sevi pārstāvēt šajā sistēmā, veidojot konsultatīvu dienestu, kurā būtu iesaistīti gan darba devēju, gan pašvaldību, gan profesionālo organizāciju pārstāvji un arī citi sociālie partneri. Šīs nozaru ekspertu padomes ir paredzēts veidot visās nozarēs, bet – es uzsveru vēlreiz! – kā izvēles iespēju, izņemot tādas jomas, kas ir saistītas ar Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem, saistītas ar policiju, saistītas ar robežsardzi un ar avārijas un glābšanas dienestu, jo tur ir savi iekšējie likumi, sava dienesta gaita, un tur jau šīs te... gan atbilstība darba tirgus prasībām, gan arī šī atbilstības kontrole tiek realizēta citā veidā. Otra lieta, kas ir paredzēta profesionālajā izglītībā, ir konventu izveidošana pie profesionālās izglītības iestādēm. Konventi – tās būtu tādas padomdevējinstitūcijas profesionālās izglītības iestāžu vadītājiem, tas ir, direktoriem, kur arī būtu pārstāvēti gan darba devēji, gan profesionālās asociācijas, gan tās pašvaldības, kuru teritorijā šīs izglītības iestādes atrodas. Un iecere ir tieši tā pati – tuvināt tās mācību programmas, kuras tiek īstenotas, darba tirgus prasībām, padarīt šo izglītību pieprasītāku no darba tirgus puses un vienlaikus arī konkurētspējīgāku. Šajā sakarā mēs... bez šiem konventiem un nozaru ekspertu padomēm mēs ļoti daudz esam diskutējuši arī par profesionālās izglītības kompetences centriem. Vairāki šādi centri jau Latvijā ir izveidoti, bet konkrēti diskusija bija par profesionālās izglītības kompetences centriem kultūrizglītības jomā, jo tur šī sistēma īsti nav sakārtota. Kultūras joma atrodas Kultūras ministrijas pakļautībā, un tur mēs esam panākuši kompromisa risinājumu, ka Kultūras ministrija uzņemas atbildību par šo profesionālās izglītības kompetences centru realizēšanu... veidošanu savas padotības iestādēs un ka šie konventi, par kuriem es minēju iepriekš, būs nevis obligāti šīs jomas izglītības iestādēs, bet tikai tajās kultūrizglītības iestādēs, kurām būs profesionālās izglītības kompetences centra statuss. Un pa visu Latviju tie varētu būt kādi divi trīs šādi te... šādi lielāki veidojumi kultūrizglītības jomā. Frakcijas uzdevumā es vēlētos jums pastāstīt vēl arī par to, ka Saeimas deputāti jau strādā ne tikai šeit, Latvijā, iekšpolitiski, bet ka mums ir arī pietiekami daudz ārpolitisko sakaru. Tajā skaitā viena tāda atbildīga joma šobrīd ir darbs Baltijas Asamblejā. Baltijas Asambleja – tā ir triju Baltijas valstu starpparlamentu organizācija, kura ir izveidota jau 1991.gadā un kurā deputāti darbojas tieši tāpat kā nacionālajos parlamentos, darbojas komisijās. Šīm komisijām ir kopīgas darba sanāksmes, pietiekami regulāras, un to mērķis ir saskaņot visu triju Baltijas valstu rīcībpolitiku un arī likumdošanas iniciatīvas atbilstošajās jomās. Un šīs jomas ir gan enerģētika un enerģētikas drošība, gan militārā joma, gan arī, teiksim, vides aizsardzība, veselības aizsardzība, kā arī izglītība, kultūra un zinātne. Pietiekami daudz mēs esam pēdējā laikā tikušies ar Lietuvas un Igaunijas kolēģiem, lai par šīm jomām runātu. Aktuāls ir jautājums par ātrgaitas dzelzceļu visām trijām Baltijas valstīm, par tā saukto Rail Baltica projektu. Tikpat aktuāls ir jautājums par elektroenerģijas starpsavienojumiem. Ļoti aktuāli ir arī jautājumi par vienotu Baltijas izglītības telpu. Un tāpēc, piemēram, rīt, 13.februārī, Lietuvā, Šauļu pilsētā, notiks Baltijas Asamblejas Izglītības, zinātnes un kultūras komisijas darba seminārs, kurā piedalīsies gan parlamentu deputāti, gan izglītības jomas eksperti, gan arī atbilstošo nozaru ministriju pārstāvji no visām Baltijas valstīm un tiks diskutēts par kopīgām profesionālās un augstākās izglītības mācību programmām un izglītības sektora spēju adaptēties darba tirgus prasībām, kā arī tiks diskutēts par civilās aizsardzības jautājumu iekļaušanu Baltijas valstīs realizētajās studiju programmās un par saskaņotu šo jautājumu risināšanu visās Baltijas valstīs. Tas arī šodien viss. Paldies par uzmanību.".
- 2015_02_12_285-seq381 language "lv".
- 2015_02_12_285-seq381 speaker Janis_Vucans-1956.
- 2015_02_12_285-seq381 translatedText "Good morning, distinguished radio audience and lofty radio, and the members of the Greens / Farmers' Union focus very closely on the issues of sustainable development of the country, including education, cultural and scientific matters. Today on behalf of the mayoral faction, as Chairman of the Education, Culture and Science Commission, I would like to inform you of the important things that my Commission is currently dealing with, in order to bring this education into line with labour market requirements and, at the same time ,raising the prestige of such an education is one of those issues Aim has to make to, trusting vocational education as a good education, in 2020, about half of all secondary school-age young people learning exactly in this Little Vocational Training Act areone of the most pressing points on the agenda of the Education, Culture and Science Commission, we have already been working on this bill, and we hope that this bill should be referred to the meeting of the meeting of the meeting of the House at second reading, on 17 February as the closing date for handling this billthe main things that are meant to change vocational education are the introduction of sector experts in the vocational education system, not as a requirement, but as an opportunity for the economic sectors to represent themselves in the system by establishing a consultative service involvingrepresentatives of both employers, local and professional organisations and other social partners in this sector are intended to be composed of experts in this sector, but as a result of this, I would emphasise once again! Â as an option other than those relating tothe national armed forces, affiliated with the police, relate to border guards and with emergency and emergency services, as there is their own laws, their own course, and there is already this in line with labour market requirements and thiscompliance controls are carried out in another way, the second thing to be provided for vocational training is the establishment of a convention at the professional educational institution, â €, to the leaders of the vocational education institutions, the directors, where the directors are also to be represented in the labour marketboth professional associations and professional associations within the territory of which these educational institutions are located, the intention is precisely to bring its training programmes into account in the labour market and to make this education more demanding on the part of the labour market; andwhile also more competitive in this respect, we in this context, without these conventions and sector experts, have also discussed very much about the centres of professional education in the centres of education, which in Latvia has already been established, but the discussion was in particular for the professionaleducation centres on educational education, where there is no real scope for this system to be sorted out under the Culture Ministry, and there we have reached a compromise that the Ministry of Culture takes responsibility for the realisation of their training facilities. The formation of their own institutions, and that those conventions, which I mentioned earlier, will not be obligatory in those areas of education, but only in those cultural institutions that will have the status of the Centre for Vocational Training, And across the whole of Latvia. There are two of the three such here as the larger formations on behalf of the group, I would also like to tell you that Members of the House are already working not only here, in Latvia, internally, but that we also havein the Baltic Assembly in the Baltic Assembly, the Baltic Assembly, which has already been formed in 1991 and which was already in place in 1991, is the work of the Baltic Assembly in the Baltic Assembly, which was already in place in 1991, and in just the same way asin the national parliaments, committees are working on commissions for joint working meetings, on a regular enough basis, and seeks to harmonise all three Baltic States' policies and also the legislative initiatives in the appropriate areas and are both energy and energy security, andthe military and, say, the protection of the environment, the health of the environment, education, culture and science have now met with the Lithuanian and Estonian colleagues recently, so that there is a question of high-speed rail in these areas. The three Baltic States on the so-called Rail Baltica project Tikpat are the question of electricity interconnection to include questions of a Single Baltic Education Area And therefore tomorrow, 13 February, in Lithuania, the city of Schwearl, in the Baltic Sea. Workshop in the Education, Science and Culture Commission of the Assembly, which will be attended by both parliamentarians and education experts, and representatives of the relevant sector ministries from all the Baltic States and will be discussed on joint vocational and higher education training programmesand the ability of the education sector to adapt to the requirements of the labour market and to discuss the inclusion of civil protection issues in the programmes implemented in the Baltic States and on matching these issues in all the Baltic States - everything else, Thank you for your attention".
- 2015_02_12_285-seq381 mentions Q822919.
- 2015_02_12_285-seq381 mentions Q211.
- 2015_02_12_285-seq381 mentions Q37.
- 2015_02_12_285-seq381 mentions Q191.
- 2015_02_12_285-seq381 mentions Q39731.
- 2015_02_12_285-seq381 mentions Q1807079.
- 2015_02_12_285-seq381 mentions Q1419663.
- 2015_02_12_285-seq381 mentions Q670356.
- 2015_02_12_285-seq381 mentions Q134712.