Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_02_12_285-seq375> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2015_02_12_285-seq375 type Speech.
- 2015_02_12_285-seq375 number "375".
- 2015_02_12_285-seq375 date "2015-02-12".
- 2015_02_12_285-seq375 isPartOf 2015_02_12_285.
- 2015_02_12_285-seq375 spokenAs 101.
- 2015_02_12_285-seq375 spokenText "Labdien, cienījamie radioklausītāji! Īsa piebilde pie iepriekš kolēģa pieminētā jautājuma. Frakcija VIENOTĪBA atbalsta atklātu Valsts prezidenta ievēlēšanu. Diemžēl pret Saeimas aritmētiku... aritmētika ir stiprāka par argumentiem, jo šobrīd tikai trīs no sešām Saeimas frakcijām atbalsta atklātu Valsts prezidenta ievēlēšanu. Līdz ar to divu trešdaļu vairākumu iegūt Satversmes grozījumiem nav iespējams. Un diemžēl, man jāsaka, šī jautājuma tālāka virzība nenotika un arī nākotnē izskatās bezcerīga šajā Saeimā. Bet es šodien gribu runāt par četriem, manuprāt, šīsdienas sēdes galvenajiem likumprojektiem. Mēs neesam paspēruši milzīgu soli, bet esam veikuši nelielu soli pareizā virzienā kreditēšanas atjaunošanai un veicināšanai Latvijā. Kreditēšana un finanses, kā zināms, ir ļoti svarīgs ekonomikas asinsrites elements. Šobrīd kopējie dati Latvijā liecina par būtisku – diezgan būtisku! – ienākuma uz vienu mājsaimniecības locekli pieaugumu, kas gandrīz jau sasniedz pirmskrīzes līmeni, bet kreditēšanas tempi Latvijā stipri samazinās iepretim Lietuvai un Igaunijai, kur tie aug. Tātad ir jāmeklē tās kļūdas, kas neļauj veicināt kreditēšanu. Un viena no šīm... viens no šiem iemesliem, varbūt ne galvenais, bet pietiekami būtisks, ir izvēles iespējas trūkums hipotekārajā kreditēšanā, jo šobrīd esošajos likumos no 1.marta stājas spēkā tā sauktais nolikto atslēgu princips, ja nekas nemainās, un tas ļoti būtiski palielina – es teiktu, apmēram divas reizes palielina! – pirmās iemaksas lielumu, pretendējot uz hipotekāro kredītu. Tas ļoti daudzām ģimenēm padara šo kreditēšanos vienkārši neiespējamu. Un šodien mēs esam pieņēmuši pirmajā lasījumā grozījumus Maksātnespējas likumā, Patērētāju tiesību aizsardzības likumā, likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” un likumā “Par uzņēmumu ienākuma nodokli”. Tātad, ja šie principi, kas šobrīd ir pirmajā lasījumā nobalsoti, stāsies spēkā, tad paralēli nolikto atslēgu principam darbosies arī pilnas atbildības princips, kas būs saistīts ar ievērojami mazāku pirmo iemaksu. Manuprāt, ir noteikti ļoti saprātīgi grozījumi Maksātnespējas likumā, kuri ļaus esošo nenokārtoto kredītsaistību īpašniekiem vienkāršāk un vieglāk atbrīvoties no vecajām parādsaistībām, izejot maksātnespējas procedūru, samaksājot, teiksim, 3 līdz 5 procentus no nedzēstās kredīta summas. Un ļoti būtiski grozījumi ir ierosināti un uzsākti likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” un likumā “Par uzņēmumu ienākuma nodokli”, jo nesamaksāto un nesamaksājamo kredītu nasta ir ārkārtīgi liels slogs, kas nospiež gan mājsaimniecības, gan patiesībā ir riska elements mūsu tautsaimniecības attīstībai. Un ar šiem grozījumiem mēs gribam panākt situāciju, ka, ja bankas norakstīs vai samazinās nedzēstā kredīta daļu pēc tam, kad ķīla jau ir atsavināta, tad šie darījumi netiks aplikti ar atbilstošu nodokli – iedzīvotāju ienākuma nodokli vai uzņēmumu ienākuma nodokli. Es domāju, ka tas būs ļoti liels stimuls kredītbankām – ķerties pie šī procesa, uz ko mēs tās ļoti arī aicināsim, un tāpēc es gribētu teikt, ka šodien Saeima, neskatoties uz ļoti plašām emocionālām un – lai man klausītāji piedod atklātību un vienkāršu runu! – reizēm arī muļķīgām debatēm no Saeimas tribīnes... es domāju, ka mēs esam izdarījuši labu darbu pareizā virzienā. Paldies.".
- 2015_02_12_285-seq375 language "lv".
- 2015_02_12_285-seq375 speaker Karlis_Sadurskis-1959.
- 2015_02_12_285-seq375 translatedText "Labor, esteemed radio audience, a brief comment on the faction of the previous colleague mentioned in the question, the election of the president of Congress, Unfortunately, is stronger than the argument since only three out of six lawmakers in the assembly support open electionswith the election of a two-thirds majority to win the Constitutional Amendment, it is regrettable, I have to say, that this issue did not happen and, in the future, looks hopeless in the Commons But I would like to speak about four today, in my opinion ,in today's sitting, we have not taken a huge step, but we have made a small step in the right direction for lending and boosting lending and finances, as we know, the very important economic circulatory feature of Little's overall data on the UK showa crucial â pretty substantial one! Â income per household member increases, which almost already reaches the pre-crisis levels, but the lending pace in Latvia is slowing down opposite Lithuania and Estonia, where they are growing up in the search for themlending to and provision of one of these factors, perhaps not key but not sufficiently relevant, is the lack of choice of mortgages because currently existing laws from 1 March will apply the principle of the so-called warehouse key ifnothing changes, and this very substantial increase of â I would say, about twice as much as this, the size of the first contribution, the size of the mortgage credit to That very many families makes it simply impossible today we have adopted at first reading. The amendments to the Insolvency Law, the Consumer Law, the Law on Personal Tax and the Law on Corporate Tax So if these principles, currently held at first reading, will enter into force, with the parallel principle of the locked key also operating full-timethe principle of liability, which will be associated with a significantly lower first contribution, makes very sensible amendments to the Insolvency Law, which will make it easier and easier for existing outstanding credit holders to dispose of the old debt through insolvency proceedings by means of, say, 35 per cent of outstanding credit amounts and no substantial changes have been proposed and are initiated by the statutory " income tax " and statutory " corporation tax, " as the burden of outstanding and outstanding credits is a huge burden on bothhouseholds, in fact, are, in fact, the risk element of our economic development and with these amendments we want a situation where banks will write off or reduce the undeleted share of credit once the collateral has been seized, then these transactions will not be taxedwith an adequate tax rate of â income tax or corporate income tax I think it will be a very big incentive for credit banks to pick up on this process, which we will also be calling for, and I would therefore like to say that I would like to say thatSaeima today, despite his very extensive emotional and humble interpretation to me, gives me the openness and the simple speech! Â sometimes, the silly debate from the media outlets I think we have done a good job in the right direction for Thank you".
- 2015_02_12_285-seq375 mentions Q822919.
- 2015_02_12_285-seq375 mentions Q211.
- 2015_02_12_285-seq375 mentions Q37.
- 2015_02_12_285-seq375 mentions Q191.