Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_02_05_283-seq126> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2015_02_05_283-seq126 type Speech.
- 2015_02_05_283-seq126 number "126".
- 2015_02_05_283-seq126 date "2015-02-05".
- 2015_02_05_283-seq126 isPartOf 2015_02_05_283.
- 2015_02_05_283-seq126 spokenAs 41.
- 2015_02_05_283-seq126 spokenText "Labdien! Godātie radioklausītāji! Cienītās radioklausītājas! Prieks jūs šodien uzrunāt jau nedēļas gandrīz noslēdzošajā dienā – ceturtdienā. Vēl viena diena atlikusi, un tad jau... tad jau arī brīvdienas. Bet šodien Saeimā mēs debatējām par trijiem sabiedrībai ļoti būtiskiem jautājumiem. Divus jau mani kolēģi pieminēja. Viens no tiem ir atklātas Valsts prezidenta vēlēšanas, otrs jautājums skar mikrouzņēmumu nodokli, bet trešais jautājums ir saistīts ar to situāciju, kuru pirms pieciem gadiem mēs piedzīvojām Latvijā, – ka viena no pietiekoši lielām Latvijas bankām – Parex banka – cieta faktiski zaudējumus un zaudējumu rezultātā bija spiesta vai nu izbeigt savu darbību, vai... valstij nācās steigties palīgā. Un šobrīd, protams, visā Eiropā... jo visa Eiropa piedzīvoja tieši tādas problēmas arī šajā finanšu un ekonomikas krīzes laikā: daudzas bankas cieta, nespēja norēķināties ar saviem noguldītājiem, nespēja izpildīt savas saistības. Tā rezultātā cieta gan cilvēki, gan sabiedrība, gan valstu budžeti. Šobrīd Eiropas Komisija nākusi klajā ar regulu, kas mēģina palīdzēt izvairīties no šādām situācijām – situācijām, ka sabiedrība, valstu budžeti un konkrēti indivīdi ciestu. Visus šos zaudējumus lielākā vai mazākā mērā uz sevi paņemtu banku akcionāri. Un šodien vesela likumdošanas pakete... vesels bloks tika virzīts tieši šajā virzienā. Mēs šodien uzsākām ceļu, lai, ja iestātos situācijas, ka kādai bankai klājas grūti, tad vispirms, protams, zaudētāji būtu banku akcionāri un lielākie noguldītāji, nevis iedzīvotāji un sabiedrība caur valstu budžetiem. Tā ka tas ir ļoti nozīmīgs solis, kuru mēs speram virzienā, kas saucas “ja nu kādreiz gadīsies kādai bankai problēmas”. Tad mēs būsim no likumdošanas viedokļa sagatavoti šīs problēmas risināt tā, lai sabiedrība ciestu pēc iespējas mazāk vai neciestu nemaz. Otrs jautājumu bloks, protams, ir saistīts ar Valsts prezidenta ievēlēšanu atklāti. Latvijas Reģionu apvienība savā pirmsvēlēšanu programmā jau ļoti skaidri bija norādījusi uz to, ka mēs vēlētos redzēt tautas vēlētu Valsts prezidentu. Tātad – lai tauta būtu spējīga vēlēt Valsts prezidentu tieši un nepastarpināti. Šo ideju mūsu kolēģi no citām partijām noraidīja, neskatoties uz to, ka lielākā daļa Saeimā ievēlēto politisko spēku iestājās par tautas vēlētu Valsts prezidentu. Mēs savukārt, ņemot vērā to, ka šī ideja šajā brīdī nav vainagojusies ar panākumiem un Valsts prezidents jāvēl jau pēc četriem mēnešiem, vēlētos panākt vismaz to situāciju, ka, ja jau deputāti ievēl Valsts prezidentu, tad deputātiem ir pienākums atklāt, par ko viņi vēlējuši, un, ja viņi atklāj, tad arī būt spējīgiem izskaidrot, kāpēc viņi vēlējuši par to un ne citu kandidātu; kas ir tie argumenti, kāpēc katrs deputāts ir nodevis balsi par esošo Valsts prezidenta amata kandidātu vai nav balsojis par citu. Jo citādi iznāk tā, ka kolēģiem ir iespēja slēpties aiz slēgtā balsojuma, nepasakot ne saviem vēlētājiem, ne sabiedrībai, kādi tad ir viņu balsojuma motīvi. Un visbeidzot, protams, par mikrouzņēmumu nodokli. Arī šajā jautājumā koalīcijas partneri ir sadzirdējuši mūs – sadzirdējuši tādā ziņā, ka mēs jau neilgi pēc valsts budžeta apstiprināšanas atgriežamies pie Mikrouzņēmumu nodokļa likuma, kas paredz to, ka šobrīd mikrouzņēmumu nodoklis ir 11 procenti. Savukārt tas nodokļa režīms (ja tā to var saukt), kurš valdīja iepriekš, bija 9 procenti. Latvijas Reģionu apvienība savā pirmsvēlēšanu programmā solīja saglabāt 9 procentu režīmu mikrouzņēmumu nodoklim, lai tādā veidā veicinātu uzņēmējdarbības vidi vai palīdzētu tiem mazajiem uzņēmējiem dažādās Latvijas vietās, novados, pilsētās, kuri faktiski ar savu ģimeņu starpniecību uztur vai nu mazus viesu namiņus, vai maziņus restorāniņus, tādā veidā nodarbinot sevi un savus tuvākos, kā arī radot tajā konkrētajā vietā un vidē ekonomisko darbību. Vēlos tikai piebilst, ka, protams, pilnīgi pamatots ir manu kolēģu satraukums par to, ka dažreiz mikrouzņēmumu nodoklis tiek izmantots, lai izvairītos no nodokļu nomaksas, bet pacelšana no 9 uz 11 procentiem jau nerisina šo problēmu. Tādēļ pēc būtības mums jāmeklē citi risinājumi, kā mums strādāt ar tiem, kuri izvairās no nodokļu nomaksas, un kā savukārt palīdzēt tiem, kuri vēlas darboties. Tas arī īsumā no manas puses viss. Paldies jums par uzmanību. Vēlu veiksmīgu nedēļas nogali, visu to labāko!".
- 2015_02_05_283-seq126 language "lv".
- 2015_02_05_283-seq126 speaker Martins_Bondars.
- 2015_02_05_283-seq126 translatedText "Hello! Yearning you today, dear radio listeners! Two of my colleagues have already mentioned one of them in the presidential elections, the other issue is the tax on micro-enterprises, but the third issue is related to the situation that we saw five years ago in Latvia, which is not enough. Banks â Parex Banka suffered in actual damage and the damage was forced either by an end to its activities, or the country had to rush to help and, of course, Europe as a whole, as the whole of Europe, has experienced precisely because of problemsin this time of financial and economic crisis: many banks were hit, failed to pay their depositors, failed to meet their obligations as a result of both people and society and national budgets, the Little European Commission has put forward a regulation trying to avoidin the case of the situations where the public, national budgets and certain individuals would suffer, more or less, the shareholders of the entire block of the package today, the whole block of legislative packages that were adopted today in the whole block of the legislative package were directed specifically in this direction, We are todaywe launched a road to intervene in situations where it is difficult for a bank to start, of course, the shareholders and the major depositors rather than the citizens and the public through national budgets, that is a very important step we are taking in the direction we are taking in the direction we are taking in the direction of'If there is one thing going to happen before a bank problem' Then we will be from a legislative perspective to solve these problems so that the public suffer as little as possible or not suffer a second block of issues, of course the presidential election is, of course, linked to the election of the President of the President. The region has already stated very clearly, in a pre-election programme, that we would like to see the elected President of the European Parliament, So â e, to be able to vote directly and directly on this idea, our colleagues from other parties, rejected ,despite the fact that the majority of the political forces of the Commons stood for elected president of the United States, We turn to the fact that this idea at this stage has not been capped with success and the president must push back after four monthsat the very least, the fact that if the President is elected President, then MEPs have a duty to reveal what they have suggested and, if they discover it, then be able to explain why they had asked about it and not the candidate ;the arguments as to why each Member has passed a vote on the current president or the president or not voted in favour of another Jo otherwise it emerges that colleagues have the opportunity to hide behind a closed vote without saying to their constituents or to the public what it isthe motives of the vote, And finally of course, on the taxation of micro-enterprises, even on this matter, the coalition partners have heard us  in the sense that we are already returning shortly after the discharge of the government of Microenterprise, which requires micro-enterprises to be taxed at the moment. There is an 11 per cent Savuthly this tax regime (if it can be called), which has prevailed in the past, was 9 per cent of the Latvian Association of Regions pledged to maintain a 9% tax on micro-enterprises in their pre-election programme so as to contribute to the business environment or to help themsmall businesses in different parts of the UK, counties, towns and cities who are, in fact, through their families maintain either small guest houses, or maze at restaurants, in the form of employing themselves and their entourage, and by creating an economic activity at that location and in the environmentI would just like to add that, of course, the excitement of my fellow Members is, of course, that the tax on micro-enterprises is sometimes used to avoid tax, but the lifting from 9 to 11 per cent already does not really solve this problem for uslook at other ways of working with those who avoid tax, and how to help those who want to work in It too, and in a nutshell, I will thank you for your attention to the late success of the weekend, all the best!".
- 2015_02_05_283-seq126 mentions Q822919.
- 2015_02_05_283-seq126 mentions Q211.
- 2015_02_05_283-seq126 mentions Q193089.
- 2015_02_05_283-seq126 mentions Q18189957.
- 2015_02_05_283-seq126 mentions Q8880.
- 2015_02_05_283-seq126 mentions Q2033921.