Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_01_22_281-seq78> ?p ?o. }
Showing items 1 to 38 of
38
with 100 items per page.
- 2015_01_22_281-seq78 type Speech.
- 2015_01_22_281-seq78 number "78".
- 2015_01_22_281-seq78 date "2015-01-22".
- 2015_01_22_281-seq78 isPartOf 2015_01_22_281.
- 2015_01_22_281-seq78 spokenAs 23.
- 2015_01_22_281-seq78 spokenText "Ļoti cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Cienījamās deputātes, godātie deputāti! Es vispirms sniegšu dažas atbildes uz jau izskanējušiem jautājumiem vai replikām un pēc tam teikšu ļoti īsus noslēguma vārdus. Es gribētu šobrīd pieskarties vairākiem jautājumiem, kas šeit tika uzdoti, vai problēmām, kas šeit izskanēja. Pirmkārt. Krēsliņa kungs runāja par to, ka 20.gadsimta normatīvie akti slikti darbojas 21.gadsimtā. Es tam pilnībā piekrītu. Un tāpēc tas ir lielā mērā gan valdības, gan parlamenta uzdevums - reaģēt uz to situāciju, kāda mums veidojas. Pavisam drīz Saeima skatīs grozījumus Krimināllikumā, kuri ir izstrādāti saistībā ar terorisma draudu pieaugumu. Ir jāveic Latvijas likumu sakārtošana atbilstoši esošajai situācijai. Paldies Latkovska kungam par labajiem vārdiem par diasporas politiku. Šajā sakarā es gribu teikt, ka man tiešām ir prieks, ka mēs ļoti labi sadarbojamies gan ar atbildīgo Saeimas komisiju, gan arī valdības līmenī - ar Kultūras ministriju un Izglītības un zinātnes ministriju. Domāju, ka mums šobrīd jau ir izdevies panākt tādu sadarbības formu, kurā mēs tiešām ļoti efektīvi risinām daudzus jautājumus, kas skar gan kultūru, gan izglītību, gan saiknes noturēšanu ar mūsu valstspiederīgajiem. Runa ir par to, ka mēs šos jautājumus tiešām risinām efektīvi. Un arī jāsaka, ka šī politika tiek, manuprāt, adekvāti finansēta. Par to es varu teikt tiešām paldies - paldies par sapratni gan Finanšu ministrijai, gan valdībai, gan parlamentam kopumā. Mēs labi zinām, ka mūsu pirmais un galvenais uzdevums šobrīd ir noturēt Latvijas valstspiederīgajiem, Latvijas cilvēkiem, kas dzīvo ārpus Latvijas, saikni ar Latviju (lai tā būtu kāda, teiksim, biedrošanās forma - sporta sacensības un, protams, kori, deju kolektīvi vai, teiksim, kāda cita veida formāti!), vienlaikus arī nodrošinot visus tos nepieciešamos konsulāros pasākumus, kādus Latvijas valsts sniedz saviem valstspiederīgajiem, sākot no bērnu reģistrācijas un beidzot ar pilsoņu pasu maiņu - un tā tālāk, un tā joprojām. Kādi ir virzieni, kuros mums vajadzētu vairāk darboties? Manuprāt, mums tomēr vairāk un aktīvāk būtu jāstrādā, lai izglītības materiāli, teiksim, dažādi metodiskie materiāli, un skolotāji būtu vairāk pieejami daudzviet, kur dzīvo latvieši, kur dzīvo Latvijas cilvēki un kur tiešām ir interese bērnus sūtīt svētdienas skolās. Šajā sakarā varētu īpaši minēt Lielbritāniju, Īriju, nu jau arī Vāciju, Norvēģiju. Tā ka mums vēl ir daudz, ko darīt. Galvenais ir noturēt šo saikni un tad, protams, arī strādāt pie tā, lai mūsu ekonomiskā situācija būtu tāda, ka cilvēki būtu gatavi atgriezties, jo daudzi tiešām vēlas atgriezties. Taču, protams, ir arī daudzi iemesli, kāpēc nē. Šnores kungs šeit minēja to, ka viņš ir priecīgs, ka vēstures jautājumi ir nokļuvuši prioritārā kārtā. Es gribētu teikt, ka mūsu vēstures skaidrojums vienmēr ir bijis Ārlietu ministrijas darba kārtībā tāpat kā cīņa pret dažādiem, dažādiem, teiksim, Latvijai nelabvēlīgiem viedokļiem. Dažādās organizācijās - ANO, EDSO, Eiropas Padomē - mums bieži ir diskusijas ar Krievijas vēstnieku, un mēs burtiski pavisam nesen nevarējām saskaņot bēdīgi slavenā Djukova kunga izstādi UNESCO. Mēs bijām gatavi sadarboties, lai būtu kvalitatīva izstāde... Tā ka notiek gan cīņa pret vēstures falsifikāciju, gan Latvijas vēstures skaidrošana mūsu vēstniecībā, mūsu vēstniekiem ārpus Latvijas, arī Ārlietu ministrija rīko seminārus diplomātiem, kas ir akreditēti, par dažādiem jautājumiem. Tā ka šī darbība notiek. Šeit jau iepriekš minēja par Krimas tatāriem. Es gribētu atgādināt, ka Latvija bija viena no pirmajām valstīm, kura skaidri izteicās par viņiem gan Eiropas Savienībā, gan EDSO. Un arī es esmu personīgi mudinājis EDSO augsto komisāri, es esmu par to runājis EDSO ministru sanāksmē un ANO Cilvēktiesību padomē. Krimas tatāru aizsardzības jautājums būs augstu mūsu darba kārtībā, tāpēc šeit es nevarētu piekrist, ka mēs kaut kādā veidā būtu maz darījuši, taču, protams, mēs saskaramies ar zināmu starptautisko institūciju nevēlēšanos šos jautājumus aktualizēt, tāpēc šeit mums ir jāveido plaša koalīcija ar citām Eiropas Savienības dalībvalstīm. Un mēs to arī darīsim dažādos starptautiskos forumos. Kiršteina kungs, es īsti nesapratu, kā būs tad, ja mēs visus nepilsoņus izsūtīsim? Tad mums tas eksports būs tāds pats uz galviņu kā Igaunijā? Ja tā ir tāda interesanta ekonomiskā politika, tad es to atstātu varbūt ekonomikas ekspertiem diskutēšanai. Man tiešām ir prieks, ka katrās Saeimas debatēs parādās kādas jaunas inovatīvas idejas, bet, ziniet, es domāju, ka tā ir mūsu ekonomikas galvenā problēma. Un nu saistībā ar Minskas vienošanos. Redziet, tā ir vienošanās, ko ir parakstījusi gan Ukraina, gan Krievija, gan arī tā saucamie Luhanskas un Doņeckas pārstāvji. Tā faktiski ir vienīgā vienošanās, kurā ir arī Krievijas paraksts. Labāku modeļu šobrīd mums nav. Un mēs laikam nevarēsim pašas Ukrainas vietā izdarīt vairāk, nekā šobrīd var izdarīt Ukraina visu šo procesu virzībā. Tāpēc, lai arī cik slikta būtu vienošanās - un vienam otram tā liekas -, tā ir vienīgā, kas šobrīd varētu normalizēt situāciju Ukrainas austrumos. Te arī diezgan daudz runāja par augsto pārstāvi ārlietās - par Mogerīni kundzi. Es tomēr gribētu teikt, ka pirmām kārtām augstā pārstāvja uzdevums ir visu 28 dalībvalstu viedokļu koordinācija. Jā, tajā pārdomu dokumentā, kas tika iesniegts diskusijai Eiropas Savienības Ārlietu padomē, Latvijai, tāpat kā daudzām citām dalībvalstīm, ne viss bija pieņemams. Tieši tāpēc tas ir pārdomu dokuments, kas rosina diskusiju, nevis lēmumu projektus. Un gan kā prezidējošā, gan arī turpmākā Eiropas Savienības dalībvalsts mēs savu viedokli tajos jautājumos, kas ir principiāli, paudīsim skaļi, skaidri un saprotami. Pimenova kungs ieteica noslēgt Rīgas miera paktu. Es ļoti gribētu cerēt, ka mūsu prezidentūras laikā situācija Ukrainas austrumos uzlabosies tiktāl, ka mēs varēsim runāt tiešām par stabilizāciju, bet diemžēl ziņas, ko mēs saņemam kaut vai laikā, kamēr notiek šīs Saeimas debates, nav pārāk labas. Par sadarbību ar Baltijas valstīm, ko minēja Bērziņa kungs, un par to, ka gan vienotība, gan saskaņa mūsu starpā ne vienmēr ir tik vienota un saskanīga. Redziet, bieži gadās tā - mazāk gan politiskajos jautājumos, bet vairāk daudzos praktiskos jautājumos -, ka mēs savstarpēji konkurējam. Tā ir realitāte! Tajā pašā laikā ir daudzi būtiski jautājumi - kaut vai šobrīd Austrumu partnerība, situācija Ukrainā, drošības politikas jautājumi -, kur, es domāju, par mūsu, Baltijas valstu, koordināciju un vienotību šaubu nav. Šeit mēs, visas valstis, redzam situāciju ļoti, ļoti līdzīgi. Dolgopolova kunga minētās atsevišķās lietas, piemēram, Baltkrievijas prezidenta vēlēšanas... Ne jau pašas vēlēšanas bija problēma, bet gan tas, ka pēc tām notika ļoti brutāla, vardarbīga demonstrāciju apspiešana. Mēs ļoti gribam cerēt, ka tieši te mūsu piedāvātā dialoga ietvaros varbūt viens otrs jautājums, viena otra problēma, kas citādi varbūt būtu pašā Baltkrievijā, varētu tikt novērsta. Mums ir plāns, kādā veidā sadarbību ar Baltkrieviju stiprināt, tostarp, kā es jau arī savā uzrunā minēju, stiprināt, teiksim, šīs vispārcilvēciskās, vispārpolitiskās vērtības un tiesības. Ārlietu ministrija nekādā veidā nevar ietekmēt Eiropas Centrālo banku, tā nekad nav bijusi Ārlietu ministrijas funkcija. Šeit ir citi instrumenti - mums ir Latvijas Banka, mums ir Finanšu ministrija. Es zinu, ka kolēģi pilnīgi noteikti šeit darbojas. Visbeidzot par pozīcijām, to saskaņošanu, Ārlietu ministrijas lielāku koordinējošo lomu. Es zinu, ka... un arī mums pašiem dažreiz gan valdībā, gan arī ministrijā, nu, nav īsti patīkami gatavot pēdējā mirkļa pozīcijas vai dokumentus. Bet ņemiet vērā, ka bieži vien diskusijas, kas notiek Eiropas Savienības ietvaros, un šo lēmumu sagatavošana, lai cik lēni un sakārtoti, kā mums liktos, strādā Eiropas birokrātija, notiek tiešām arī ar zināmiem rāvieniem. Un mēs tiešām centīsimies darīt visu, lai pozīcijas kolēģiem Eiropas lietu komisijā būtu pieejamas savlaicīgāk. Bet es arī aicinu dažreiz rēķināties ar to realitāti, kādā mēs dzīvojam. Nobeigumā es tiešām gribētu pateikt lielu paldies visiem, kas piedalījās debatēs. 12.Saeimā šīs bija pirmās debates par ārpolitiku. Es domāju, ka tās bija samērā interesantas, aktīvas. Izskanēja daudz labu vārdu - paldies par tiem. Izskanēja daudz kritikas - saku paldies arī visiem kritiķiem. Mēs centīsimies ņemt vērā daudzus priekšlikumus. Ir priekšlikumi, kurus... es jau komentēju... kurus mēs neuzskatām par pamatotiem vai par kritiku. Un tas, ko es gribētu teikt, - ka 2015.gads pasaulē, Eiropā un arī Latvijā būs ļoti, ļoti sarežģīts gads. Gan tie izaicinājumi, kas ir vērsti pret mūsu drošību, gan izaicinājumi, ar kuriem Latvija saskaras kā prezidējošā valsts, - kopumā tie būs ļoti nopietni. Es domāju, ka šis gads būs tikpat sarežģīts, izaicinājumiem bagāts kā pagājušais gads. Tāpēc es ļoti lielā mērā ceru uz to, ka mūsu ļoti labā sadarbība ar Valsts prezidentu, Saeimas priekšsēdētāju, Saeimu kopumā, Ministru prezidentu, Ministru kabinetu, ministriem turpināsies un ka mēs visi kopā spēsim šos izaicinājumus pārvarēt. Saku tiešām lielu paldies un ceru, ka jau 2016.gada debatēs mēs varēsim atskatīties gan uz mūsu prezidentūru, gan nospraust jaunus, arī ambiciozus, ārpolitikas mērķus. Paldies par uzmanību. (Aplausi.)".
- 2015_01_22_281-seq78 language "lv".
- 2015_01_22_281-seq78 speaker Edgars_Rinkevics.
- 2015_01_22_281-seq78 translatedText "Very honourable Members of the Parliament, honourable Members, honourable Members, I will first give some answers to the questions that have already been made or about, and then I will say very brief concluding words, I would like to pick up on a number of questions that have been asked here or notthere was, first of all, Mr See talked about the fact that 20-century laws in the 21 century that I fully agree with this one are, therefore, the task of both government and parliament: to respond to the situation that we are developingSaeima will soon be amending the Criminal Code, which has been developed in the context of an increase in the terrorist threat to be carried out under the current situation, Mr Latkowska's kind words on the diaspora policy in this regard, I want to say that I really do haveit is a pleasure that we are working very well with both the members of the Saeima committee and at government level - with the Department of Culture and the Department of Education and Science, Domi, that we have already succeeded in achieving a form of cooperation that we really do very effectivelywe are dealing with many issues that affect both culture and education and to keep the ties with our fellow citizens, Mr Speech is that we really are dealing with these issues effectively and that this policy is, I think, adequately funded I canthank you very much - thank you for your understanding in both the Ministry of Finance, the Government and Parliament as a whole, we know well that our first and foremost task now is to keep the link to Latvia's citizens, Latvian people living outside Latvia (there should be some, say, a form of association - sporting competitions and, of course, singing, dance collectively, or, say, any other form of formats!) while also providing all the necessary consular measures that the Latvian state provides to its own nationals, from child registration tochanging citizens' passports - and so on - and still it is the ways in which we should have more work? I think we should, however, work more and more actively to make educational materials, say, various methodological materials, and teachers would be more accessible in many places ,where Latvians live in Latvian people and where there is indeed interest in sending children to send to Sunday's schools, in this context, it could be mentioned in the UK, Ireland, Norway that we still have much to do as the main one is to keepthis link and then, of course, also work to ensure that our economic situation is that people are willing to come back, because many really want to come back to Taj, of course, there are also many reasons why not Mr Schnores mentioned here that he was not here. He is pleased that the issues of history have been pushed upon as a matter of priority, I would like to say that the explanation of our history has always been on the agenda of the Ministry of Foreign Affairs, just like the fight against various, different, say, Latvia, in different organisations - the UN, the OSCE ,the Council of Europe - we often have discussions with the ambassador of Russia - and we have quite recently been unable to reconcile the infamous exhibition of Mr Djukova to Unesco We were willing to work together to have a high-quality exhibition in both the fight againstthe falsification of history and the clarification of history in our embassy, our ambassadors outside Latvia, including the Ministry of Foreign Affairs, are holding seminars for diplomats accredited, on various issues that There has already been a mention of Crimean Tatari in advance, I would like to remind you ,that Latvia was one of the first countries to be very clear on them both in the European Union and in the OSCE and I have also personally encouraged the OSCE High Commissioner, I have spoken about this in the OSCE Ministerial Meeting and in the UN Human Rights Council of Crimea. The issue of the protection of Tatars will be high on our agenda, so here I cannot agree that we would have done little in any way but, of course, we are facing a certain lack of willingness on the part of the international institutions to raise these issues, which is why we need to take a broad approach here. The coalition with other European Union Member States, And we will also do it in various international forums, Mr Kirstein, I really didn't know how we would be exiled by all the non-citizens? It is an interesting economic policy, so I would have perhaps left it out for the economic experts for the discussion, I am really pleased that any new debate is being created by each and every one, but, you know, I think it is the main problem of our economy. Well, in the context of the Minsk deal to Redzw, it is an agreement signed by both Ukraine and Russia and the so-called Lugansk and Donetsk is, in fact, the only agreement in which Russia's signature better models are not at present for usand we will probably not be able to do more for Ukraine itself than Ukraine can do at the moment, so that, however bad an agreement - and one else so seems to be - is the only one that could be normalised at the moment. The situation in eastern Ukraine - Te also spoke quite a lot about the High Representative for Foreign Affairs - for Ms Mogherini, I would like to say that, first and foremost, the High Representative's task is to coordinate the views of all 28 Member States Yes, in the reflection document presented in thethe discussion in the European Union Council on Foreign Affairs, Latvia, like many other Member States, was not all acceptable to the European Parliament, which is a reflection paper that encourages debate rather than decision-making and on the future of the European Union Member State wethe view of Mr Pimenova for the peace pact in the context of the peace pact in the east of Ukraine, Mr Pimenova, suggested that the situation in the east of Ukraine will be improved so far as to be able to speak of stabilisation in the east of Ukraine. Unfortunately, the news that we are getting, if there is a debate before this House, is not very good for cooperation with the Baltic States, as Mr Berzina has said, and that both unity and consensus are not always so. A uniform and consistent provision is often made - less on both the political issues and on many practical issues - that we are competing in reality! At the same time, there are a number of important issues - if now the Eastern Partnership, the situation. In Ukraine, security policy issues - where, I think we are concerned, there is no doubt about the coordination and unity of our Baltic States, there is no doubt we, all countries, see the situation very, very much like the Belarus presidential election, Not already ,the election itself was a problem, but the fact that, following the very brutal suppression of violent demonstrations, we very much want to hope that, as part of the dialogue that we propose, perhaps one other issue, one other problem, one other problem that may otherwise have beenin Belarus, we could have prevented us from having a plan to strengthen cooperation with Belarus, including, as I have already said in my speech, strengthening, say, these general political values and the rights of the Ministry of Foreign Affairs in no way affect the European Central Bank ,there has never been a Foreign Office function, There are other tools - we have the Bank of Latvia, we have the Ministry of Finance I know that colleagues are definitely working here in Finally on positions, their coordination, greater coordination of the role of the Ministry I know ;that, and also for ourselves, both in government and in the Ministry, well, it is not really nice to cook at the last moment or documents, But please note that there is often a discussion going on within the European Union and the preparation of those decisions ,however slowly and arranged as we are, as we are supposed to be, there is a European bureaucracy, there is also a very well-known concept of a stroke and we really will try to make sure that the positions of fellow Members in the European Commission should be accessible at an earlier stage, I would also call on them to sometimes count onthe reality in which we live in Noalight I would really like to say a big thank you to all those who participated in the debate in the 12 Commons debates this was the first ever debate on foreign policy: I think there was a lot of good words - thank you very much - for the good word - thank you forthere was a lot of criticism of them - thank you also to all critics, We will try to take many proposals into account in the proposals that I have already commented on which we do not consider to be justified or for criticism And what I would liketo say - that 2015 is a year in the world, in Europe and also in Latvia - there will be a very, very challenging year for the Gan those who face challenges to our security and the challenges facing Ireland as the presiding country - overall they will be very seriousI think this year will be just as challenging, a challenge to the rich as last year's reason I am very much looking forward to the fact that our very good cooperation with the President of the Republic, the President of the Saeima, Saeima, the Cabinet Office, ministers, will continue. And that we will all be able to overcome these challenges together, I would like to thank you very much, and I hope that, as early as the 2016 debate, we will be able to look back at our Presidency and to set new, also ambitious, external objectives (applause)".
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q822919.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q211.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q4294791.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q957126.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q2660080.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q191.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q193089.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q458.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q687709.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q8901.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q39731.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q159.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q15628977.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q212.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q1419663.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q23666.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q183.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q134279.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q43070.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q81299.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q184.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q22890.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q20.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q8908.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q12360039.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q2280.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q208019.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q16351812.
- 2015_01_22_281-seq78 mentions Q7809.