Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_01_22_281-seq45> ?p ?o. }
Showing items 1 to 35 of
35
with 100 items per page.
- 2015_01_22_281-seq45 type Speech.
- 2015_01_22_281-seq45 number "45".
- 2015_01_22_281-seq45 date "2015-01-22".
- 2015_01_22_281-seq45 isPartOf 2015_01_22_281.
- 2015_01_22_281-seq45 spokenAs 23.
- 2015_01_22_281-seq45 spokenText "Paldies. Paldies, cienījamā Saeimas priekšsēdētāja, par jūsu uzrunu! Paldies komisiju vadītājiem. Paldies arī visiem kolēģiem gan par labajiem vārdiem, gan par kritiku. Bet nu acīmredzot ir pienācis laiks nedaudz atbildēt uz dažiem šeit izvirzītiem jautājumiem un arī replikām. Vispirms es tiešām gribu pievērsties tam, ko teica Kola kungs. Godīgi sakot, mani mazliet pārsteidz viena otra pasāža šajā runā, ņemot vērā to, ka mēs ļoti bieži tiekamies Ārlietu komisijā un par daudziem jautājumiem esam diskutējuši. Pirmām kārtām neesot skaidra Eiropas Savienības pozīcija pret Krieviju, un arī Latvijas pozīcija saistībā ar sankcijām neesot skaidra. Es nezinu, kādu valodu es vēl varētu lietot un kādā veidā varētu, teiksim, skaidrāk pateikt, ka Latvija absolūti atbalsta sankcijas pret Krievijas Federāciju (Zālē starpsaucieni.), kamēr netiks izpildīta Minskas vienošanās. Tas ir vairāk nekā skaidrs! Pirmdien Eiropas Savienības Ārlietu padome tikpat skaidri to pateica. To mēs varētu šeit vēlreiz uzsvērt. Es saprotu bažas par to, ka vēstniecība Maskavā sadarbojoties ar Krievijas uzņēmumiem. Bet saprotiet - kur lai citur mūsu vēstniecība gūst savai darbībai nepieciešamos pakalpojumus? Mēs importēt acīmredzot vienu vai otru pakalpojumu tīri fiziski nevaram. Tā ka šis ir ļoti dīvains apgalvojums. Par teroristiskiem grupējumiem Ukrainā. Es jau savulaik esmu skaidrojis, ka Latvija bija viena no tām, kas 23.jūlijā pagājušajā gadā Ārlietu padomē skaidri uzdeva sagatavot nepieciešamos materiālus šo divu tā saucamo tautas republiku atzīšanai par teroristiskām organizācijām. Bet tas nav tikai politisks jautājums. Ir jābūt juridiskiem faktiem, un ir jābūt pietiekami daudz informācijas no Ukrainas. Pašlaik tas vēl nav noticis. Ja mēs saņemsim - un mēs par to esam teikuši Ukrainas pusei - materiālus, tad neapšaubāmi šis jautājums virzīsies. Pavisam dīvains un nesaprotams ir apgalvojums, ka Latvija neko nav darījusi, lai palīdzētu Ukrainai. Piemēram, cilvēku ārstēšanā Latvija bija viena no pirmajām valstīm. Jau pagājušā gada martā tā uzņēma pirmos 10 cietušos. Šobrīd ir nākamie 10, un mēs izskatām iespēju šādu palīdzību turpināt. Latvija šogad arī apmācīs 15 ukraiņu studentus mūsu universitātē speciālā semestrī, kas būs veltīts Eiropas tiesībām, Eiropas politikām. Mēs esam to pašu pagājušajā gadā darījuši arī Rīgas Juridiskajā augstskolā, palīdzot gatavot Ukrainas ekspertus darbam ar Eiropas Savienību. Par cīņu pret propagandu vēl pirms prezidentūras. Nu, redziet, ja mēs, teiksim, pasekojam rūpīgāk līdzi Ārlietu ministrijas gan paziņojumiem, gan aktivitātēm, tad vēršu jūsu uzmanību uz to, ka pagājušajā gadā jau vairākkārt Eiropas Savienības Ārlietu padomē mēs skaidri norādījām, ka ir jādomā par vienotu Eiropas kanāla krievu valodā izveidi. Jau 22.novembrī, rakstot par galvenajiem prezidentūras darbiem ārpolitikas jomā - šo vēstuli esmu rakstījis Federikai Mogerīni -, es augstajai pārstāvei norādīju uz to, ka stratēģiskajai komunikācijai, kas, citādā valodā runājot, tā pati cīņa ar propagandu vien ir, ir jābūt Eiropas Savienības Ārlietu padomes darba kārtībā. Vēl, protams, labs apgalvojums, ka Centrālāzijas reģions nav tāds īpaši svarīgs, bet Ķīna un visi pārējie tirgi gan. Bet kā lai līdz tai Ķīnai tiek? Laikam jau jāšķērso tā Centrālāzija. Un visbeidzot... Jā, migrācijas jautājumi ir ļoti problemātiski. Jā, es saprotu, teiksim, to, ka šis jautājums gan mūsu prezidentūras laikā, gan pēc tam virzīsies ļoti, ļoti smagi. Taču es būtu ļoti piesardzīgs, šobrīd runājot par to, par ko mēs vēl Eiropas Savienībā nerunājam. Jūs kaut kā jau sākat taisīt kvotas tur, kur šīs kvotas vēl nav jātaisa. Sudrabas kundze runāja par to, ka tas esot garlaicīgs ziņojums - kā pamatskolas mācību grāmata. Godīgi sakot, noklausoties Sudrabas kundzes runu, es esmu sapratis, ka tas bija jātaisa vēl garlaicīgāks un vēl vienkāršāks. (Zālē smiekli. Dep. J.Kursīte-Pakule aplaudē.) Pirmām kārtām teksts “Latvija uzskata”... Gribētu vērst uzmanību uz to, ka saskaņā ar vispārpieņemto starptautisko praksi un arī ar to, kas ir ierakstīts Latvijas likumos, Ārlietu ministrija pārstāv Latvijas valsti. Un mūsu ziņojums, mūsu diskusijas šeit, arī viedokļi Ārlietu komisijā, Eiropas lietu komisijā, kur mums tiešām bija ļoti laba domu apmaiņa, kopumā veido šo oficiālo pozīciju. Tā ka turpmāk, ja jūs lasīsiet Ārlietu ministrijas paziņojumos, piemēram, ka Latvija izsaka līdzjūtību, Latvija nosoda, Latvija uzskata, tad mēs tiešām runājam valsts vārdā, un tas ir Ārlietu ministrijas viens no pamatuzdevumiem. Par starptautisko koalīciju cīņai pret ISIL. Kas tā tāda par koalīciju, un kāpēc mēs tai esam vai neesam pievienojušies? Un ka tam ir vajadzīgs Saeimas lēmums... Saeimas lēmums ir nepieciešams tikai tad, ja Latvija nosūta savus karavīrus darbībai militārās operācijās. Tas nav tas, ko mēs darīsim, bet mēs politiski esam pieņēmuši lēmumu atbalstīt šo koalīciju, kurā ir vesela rinda valstu - gan Rietumu valstis, gan arābu valstis -, lai cīnītos pret teroristiem, gan kontrolējot finanšu plūsmas, gan arī strādājot pie likumdošanas uzlabošanas. Par Afganistānas misiju. Afganistānas misija - tāda, kāda tā bija, militārā misija, - beidzās 2014.gadā. Šobrīd mēs esam nosūtījuši... un faktiski gatavojam arī papildu kontingentus, lai apmācītu Afganistānas bruņotos spēkus. Mēs varam daudz runāt, cik šī misija bija veiksmīga, un skatīties uz narkotikām, bet neaizmirsīsim, ka 2001.gadā, pēc terora aktiem, tā bija talibu... tā faktiski bija islāma ekstrēmistu patversme! Un tādā ziņā, teiksim, šī operācija bija nepieciešama. Tas, ka Afganistānai vēl priekšā ļoti ilgs ceļš, lai normalizētu situāciju (un tas ir pašu afgāņu rokās!), - tas gan ir skaidrs. Pavisam dīvaini man likās, ka mēs nevaram vienoties par jūras robežu ar Lietuvu un Igauniju. Šodien pirmo reizi uzzināju, ka mums ir problēmas ar Igauniju robežu ziņā. Sudrabas kundze, mums nav nekāda veida problēmu ar mūsu kaimiņvalsti! Un es gribētu vērst uzmanību uz to, ka ar Lietuvu mums ir tiešām noslēgts līgums. Šis līgums nav ratificēts Latvijā dažādu iemeslu dēļ. Šobrīd Latvija ir uzsākusi sarunas ar Lietuvu par robežlīguma 4.pantā minētā ekonomiskās sadarbības līguma izstrādi. Tam ir jābūt Latvijas interesēm atbilstošam. Neapšaubāmi, tad, kad šīs sarunas beigsies, mēs nāksim gan uz valdību, gan, ļoti iespējams, arī uz Saeimu - līdzīgi, kā tas bija saistībā ar Latvijas un Krievijas līgumu -, lai arī par to diskutētu un saņemtu mandātu. Bet šobrīd līgums ir noslēgts, tas nav ratificēts, un mēs labi zinām, kāpēc. Par diplomātiskajām pārstāvniecībām. Nekas neesot dzirdēts, ka mēs kaut kur esot vai neesot kopā... Tad nu es gribētu vēlreiz informēt... Es jau pagājušajās debatēs pirms gada vai pirms diviem - bet tad bija tiešām cita Saeima, tāpēc varbūt ne visi zina - iezīmēju tos stratēģiskos virzienus līdz 2020.gadam -, kurās valstīs mēs atvērsim vēstniecības. Bet jau šobrīd mums ir ļoti laba sadarbība. Piemēram, Latvijas vēstniecība Apvienotajos Arābu Emirātos ir kopā ar Dānijas vēstniecību. Latvijas vēstniecība Ēģiptē un Azerbaidžānā ir kopā ar Igaunijas vēstniecību. Kazahstānā Lietuvas konsulāts atrodas Latvijas vēstniecības telpās. Līdz šim gadam mūsu pārstāvji strādāja Lietuvas vēstniecības telpās Moldovā. Mums ir īpaši noslēgts Baltijas un Ziemeļvalstu memorands par sadarbību un savstarpēju atbalstu diplomātisko pārstāvniecību, teiksim, nodrošināšanā. Līdz ar to šie darbi jau tiek darīti. Krauzes kungs jautāja par ESAO, vai ekonomika atgūs tos līdzekļus... Es domāju, ka jā, tāpēc ka dalība šajā organizācijā nozīmē pavisam citu, labāku, kredītreitingu... iespēju, teiksim, aizņemties lielu projektu īstenošanai līdzekļus par daudz, daudz mazākiem procentiem. Tā ir arī, protams, iespēja, bet tas ir lielā mērā atkarīgs no mums - izmantot to intelektuālo resursu mūsu izglītības sistēmas, mūsu ekonomikas veicināšanai. Un, protams, ir arī ļoti, ļoti spēcīgi pretkorupcijas politikas elementi šeit. Un varu tikai teikt, ka sarunu procesā mēs neapšaubāmi iestāsimies par Latvijas interešu īstenošanu. Liepiņa kungam es arī gribētu teikt tiešām paldies par daudzajām idejām un priekšlikumiem. Tiešām daudzi no tiem ir vērā ņemami. Pēc katrām debatēm mēs faktiski ļoti rūpīgi analizējam un ņemam vērā daudzus priekšlikumus gan no pozīcijas, gan no opozīcijas un cenšamies, lai katrs nākamais ziņojums tāpat kā Olimpiskās spēles būtu labāks par iepriekšējo. Tā ka es ceru, ka 2016.gada debatēs mums jau būs vēl kvalitatīvāka saruna. Bet, runājot par prezidentūru un ekonomisko labumu, es gribētu akcentēt tikai divas lietas... faktiski trīs lietas. Ja mums izdotos - un mēs strādājam pie tā, un tur mums ir vajadzīgs 28... 27 citu valstu atbalsts - Junkera plāna apstiprināšana gan Parlamentā, gan Padomē, kā arī šo līdzekļu piesaiste gan kopīgiem Eiropas Savienības, gan arī Latvijas lielajiem ekonomikas projektiem... Ja mums Eiropas Padomē martā tiks... es atvainojos, jūnijā tiks apstiprināta tā digitālā darba kārtība, kā mēs to redzam, ja martā mums izdosies pavirzīties ar Enerģētikas savienību, tad, es domāju, tie būs arī tieši Latvijas ekonomiku veicinoši faktori. Es šeit gribētu teikt, ka man laikam būtu par pirmajām reakcijām, kuras šeit izskanēja, arī daudz, daudz ko vēl teikt, bet es gribu tiešām klausīties tālāk šīs debates un atgriezties vēl kādu brīdi tribīnē, lai atbildētu uz nākamajiem priekšlikumiem - gan idejām, gan kritiku. Paldies. (Koalīcijas deputātu aplausi.)".
- 2015_01_22_281-seq45 language "lv".
- 2015_01_22_281-seq45 speaker Edgars_Rinkevics.
- 2015_01_22_281-seq45 translatedText "Thank you, Madam President-in-Office, for your speech, thank you to all colleagues, and all colleagues, for their kind words and for the criticisms Bet well, it is now time to respond somewhat to some of the issues raised here and on the replications of the first place. I would really like to focus on what Mr Kola said, and I am somewhat surprised at each other's passions in this speech, bearing in mind that we very often meet in the Committee on Foreign Affairs and we have discussed a number of points in the absence of a clear European Uniona line against Russia, and also the position of Latvia in relation to sanctions, I do not know what language I could use and how could, say, be clearer that Latvia absolutely supports sanctions against the Russian Federation (heckling) until it isfulfilling the Minsk Agreements This is more than clear! On Monday, the European Union Foreign Affairs Council told them just as clearly that I could emphasise here again here that I understand the concern that the embassy in Moscow has, in cooperation with Russian companies, disclosed - whereelsewhere, our embassy has the necessary services for its activities? We are obviously not importing one or the other, purely physically, that this is a very strange statement on the part of terrorist groups in Ukraine I have already explained that Latvia was one. Those of whom, on 23 July last year, clearly asked the Foreign Affairs Council to produce the necessary materials for the recognition of these two so-called' people' republics, But this is not only a political issue and there must be enough informationfrom Ukraine, this has not yet happened if we receive - and we have said this for the Ukrainian side - the material, then undoubtedly the issue is going to be weird and incomprehensible that Latvia has done nothing to helpfor Ukraine Age, the human treatment of Latvia was one of the first countries in March last year that it took in the first 10 victims of Little's next 10, and we are looking into the possibility of such help continuing in Latvia this year, including 15 Ukrainian students at our universityin the special semester, which will be devoted to European law, European policies have done the same last year, as we did last year at the Law School, helping to prepare Ukrainian experts to work with the European Union on the fight against propaganda even before the Presidency, you see if we are ,let us listen more closely to the Ministry of Foreign Affairs for both the statements and the activities, so I would draw your attention to the fact that, last year in the European Union Foreign Affairs Council, we made clear that there is a need to think about a single European channel in Russianon 22 November, on the main work of the Presidency in the field of foreign policy - I have written this letter to Federica Mogherini - I pointed to the fact that the strategic communication which, in other words, in the fight against propaganda alone, must bethe agenda of the European Union Foreign Affairs Council of the European Union is, of course, a good statement that the Central Asian region is not of particular importance, but China and all the other markets, although, until then, China and China have to come across its Central Asia? Yes, the issues of migration are very problematic, I understand, say, that this issue, both during our Presidency and then very, very hard, I would be very cautious about what we are going through at the moment. In the European Union, you are not even starting to make allowances where these quotas have not yet been made, Mrs Silas spoke of the fact that it was a tedious report - as a primary school textbook on Mrs Gaew's speech, II realise that it was even more boring and even simpler (Chamber laughter DEP J Kurute-Pakule applauding) First of all, the text of the text " Latvia believes " would draw attention to the fact that, in accordance with the generally accepted international practice, andwhat is enshrined in Latvian law, the Ministry of Foreign Affairs represents Latvia's country, And our report, our discussions here, including the opinion of the Foreign Affairs Committee, the European Affairs Committee, where we really had a very good exchange, generally represents this official position in the context of thatin future, if you read the statements made by the Ministry of Foreign Affairs, for example, that Latvia expresses its condolences, Latvia condemns, Latvia believes, then we are really talking on behalf of the country, and that is one of the core tasks of the International Coalition for the Fight against ISIL Who it isthe Coalition, and why did we have or have not joined it? And that it needs the decision of the lawmakers to decide it is necessary only if Ireland sends its troops to operate in military operations This is not what we are going to do ,but we have politically decided to support this coalition, which has a whole row of countries - Western and Arab - to fight terrorists, both by controlling financial flows, and working on the Afghan missionthe Afghan mission - the one that it was, the military mission - ended in 2014, we have sent and actually are preparing additional contingent forces to train the Afghan armed forces, we can talk a great deal about how successful this mission was ,and look at the drugs, but let us not forget that, in 2001, after the acts of terrorism, it was the Taliban it was actually a Muslim extremist shelter! And in that sense, say, this operation was necessary because of the fact that Afghanistan still has a very long road ahead ,in order to normalise the situation (and it is in the Afghan hands itself!) - it is clear Pavisam is clear that we cannot agree on the maritime border with Lithuania and Estonia Today for the first time that we have a problem with Estoniawe have no problem with our neighbour when it comes to border controls, and I would like to draw attention to the fact that, with Lithuania, we have, indeed, concluded the Treaty This Treaty has not been ratified in Latvia for various reasons. The negotiations with Lithuania on the elaboration of the Economic Cooperation Agreement referred to in Article 4 of the border treaty, the Tam, must be of an unshaky way, when those negotiations end, we will come to the government as well as, very possibly, the Saeima - as is the case. There was the Treaty of Latvia and Russia - even though I had to discuss it and get a mandate for it now, the treaty has been concluded, it has not been ratified, and we know well why the Diplomatic Representations don't hear that we are anywhereI would like to inform the EU once again just before the last debate a year ago or two years ago, or two before, so maybe not everyone knows - so perhaps not all - sketched them out in the strategicthe courses by 2020 - in which countries we open the embassy at the moment we already have very good cooperation, the UK embassy in the United Arab Emirates - is accompanied by the embassy's embassy in Egypt and Azerbaijan along with the Estonian embassyin Kazakhstan, the Lithuanian consulate in the Latvian embassy has been working on the premises of the Latvian embassy in Moldova, and in particular the Baltic and Nordic Memorandum of Cooperation and mutual support for the diplomatic mission, say, to ensure that they areMr KRAUZES has already been asked about the OECD whether the economy will regain the funds I think yes, because participation in this organisation means a completely different, better, credit rating opportunity, say, to borrow a large project for implementing funds fora lot, much smaller than It is also, of course, a possibility, but it's largely up to us - to use the intellectual resource of our education system, our economic boost And, of course, there are also very, very strong elements of anti-corruption policy hereand I can only say that, in the negotiation process, we will undoubtedly stand for the realisation of Latvian interests in Liepusa, I would also like to say thank you very much for the many ideas and proposals that many of them have played a significant part in following every debate we actually havelook very carefully and take many proposals into account, both from the position and from the opposition, and we are trying to make every forthcoming report, just as the Olympic Games would have been better than the previous one, that I hope that we will already have the 2016 debate in the 2016 debate. There's a better quality of conversation Bet, in terms of the Presidency and the economic benefits, I would like to highlight just two things, in fact, in three cases where we have succeeded - and we need 28 of 27. Supporting other countries: the approval of the Juncker Plan both in Parliament and the Council, as well as the pooling of these funds both in the European Union and in Latvia's major economic projects, Should we, at the Council of Europe in March, be sorry, Junethe Digital Agenda, as we can see it, will be confirmed if we succeed in March with the Energy Union, I think it will also be precisely the factors contributing to Latvia's economy here that I would like to say that I should be firstthe reactions that have been made here are also much more to say, but I want to really listen further to this debate and to come back to another moment to respond to the forthcoming proposals - both ideas and criticism (applause from Members of the College).".
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q822919.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q211.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q649.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q2660080.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q37.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q191.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q193089.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q458.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q148.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q39731.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q232.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q35.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q159.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q41550.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q15628977.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q889.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q212.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q3743265.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q8908.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q2280.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q217.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q878.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q79.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q227.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q850355.
- 2015_01_22_281-seq45 mentions Q3741557.