Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_01_22_281-seq39> ?p ?o. }
Showing items 1 to 25 of
25
with 100 items per page.
- 2015_01_22_281-seq39 type Speech.
- 2015_01_22_281-seq39 number "39".
- 2015_01_22_281-seq39 date "2015-01-22".
- 2015_01_22_281-seq39 isPartOf 2015_01_22_281.
- 2015_01_22_281-seq39 spokenAs 17.
- 2015_01_22_281-seq39 spokenText "Ļoti cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Godātā Saeima! Ministri! Jau vairākus gadus Saeimā tiek skatīti Ārlietu ministrijas sagatavotie ārpolitikas ziņojumi. Diemžēl par iepriekšējo gadu ziņojumu kvalitāti mēs nevaram būt augstās domās, jo praksē ir pierādījies, ka Ārlietu ministrijas sniegtais riska izvērtējums un Latvijas iezīmētā pozīcija ir bijusi kļūdaina, nemaz nerunājot par senākiem ziņojumiem. Piemēram, 2014.gada ārpolitikas ziņojumā, tikai nepilnus divus mēnešus pirms tam, kad Krievijas karaspēks okupēja Krimu, Ārlietu ministrija savā ziņojumā uzsvēra, ka atbalsta bezvīzu režīma ieviešanu starp Eiropas Savienību un Krieviju, kā arī sadarbības paplašināšanu. Nav jābrīnās, ka, lasot šādas nākotnes vīziju, daudzi uzņēmumi iepriekšējos gados pieņēma lēmumu savu uzņēmumu darbību orientēt tikai uz Krieviju. Nacionālā apvienība šo pozīciju ir kritizējusi iepriekšējo gadu ārpolitikas debatēs. Kopš tika uzsāktas ārpolitikas debates Saeimā, Nacionālā apvienība jau ir norādījusi, ka pie starptautisko situāciju ietekmējošiem faktoriem ir jāpiemin agresīvie mēģinājumi izveidot jaunu impēriju Latvijas pierobežā, kurai ir dots Eirāzijas Savienības nosaukums, kā arī norādījusi uz nepieciešamību nepieļaut Krievijas maigās varas darbību Latvijā. Citēšu divas rindkopas no Nacionālās apvienības aizvadītā gada pozīcijas. Citēju: “Nevis nestabilā situācija Ziemeļāfrikā, bet tieši Krievijas imperiālās ambīcijas un agresīvā ārpolitika rada vislielāko drošības apdraudējumu Latvijai un mūsu reģionam kopumā. Pat ir grūti uzskaitīt visus tos daudzos gadījumus, kad pēdējā gada laikā ir saskatāmi tieši militāri draudi Latvijas drošībai vai tieša iejaukšanās Latvijas iekšpolitikā. Krievijas iekšpolitika ir tikai pašas Krievijas jautājums, bet tās ārpolitiku mēs nevaram atstāt bez ievērības. Krievijas agresīvā ārpolitika ir apdraudējums visam mūsu reģionam, tāpēc Latvijas interesēs būtu spert soļus, lai impērijas atjaunošana neizdotos un Krievija veidotos par normālu eiropeisku valsti, ar kuru Latvija varētu veidot cieņpilnas attiecības.” (Citāta beigas.) Ja toreiz Ārlietu ministrija būtu ieklausījusies Nacionālajā apvienībā, tad mēs šodien dzīvotu daudz drošākā Latvijā. Šīgada ziņojums ir nesalīdzināmi pietuvinātāks realitātei, tomēr es gribētu sagaidīt, ka Rinkēviča kungs atzītu, ka iepriekšējos gados Ārlietu ministrijas pozīcija un risku izvērtējums ir bijis vismaz neprecīzs, ja ne kļūdains. Kā jau minēju, šis ārpolitikas ziņojums ir labāks par iepriekšējo gadu ziņojumiem. Novērtēju to, ka vēl pirms debatēm, uzklausot deputātu ierosinājumus, ziņojums tika uzlabots. Tomēr, līdzīgi kā Ārlietu komisijā, vēlos arī šodien uzsvērt, ka ziņojumā Latvijas pozīcija ir reaģējoša un nav pienācīgi novērtēti dažādu norišu cēloņi, un nav iezīmēta mūsu valsts ilgtermiņa virzība. Minēšu piemēru, kurš līdzīgā formātā parādās daudzviet tekstā (citēju): “Ņemot vērā izmaiņas stratēģiskajā drošības vidē, ko radīja Krievijas agresija Ukrainā, Latvijas prioritāte NATO ietvaros ir bijis vesels pasākumu kopums, kas ir vērsts uz tālāku kolektīvās aizsardzības un alianses klātbūtnes, kā arī reaģēšanas spēju stiprināšanu Baltijā.” No Latvijas ilgtermiņa interešu viedokļa, NATO alianses patstāvīga klātbūtne Latvijā ir nepieciešama (No zāles dep. K.Šadurskis: “Patstāvīga vai pastāvīga?”)... pastāvīga - neatkarīgi no Krievijas agresijas Ukrainā. Nacionālās apvienības skatījumā, galvenie izaicinājumi mūsu reģiona drošībai saglabājas identiski kā iepriekšējos gados: Krievijas imperiālās ambīcijas un agresīvā ārpolitika rada vislielāko drošības apdraudējumu mūsu reģionam. Ukraina ir tikai Krievijas ekspansijas nākamā fāze. Pirmā agresīvā ekspansija notika 2008.gadā, kad Krievijas karaspēks iebruka Gruzijā un okupēja daļu no tās teritorijas. Ņemot vērā Krievijas vēlmi paplašināt robežas uz kaimiņvalstu rēķina, ļoti svarīgi ir, ka NATO valstīs, kuras robežojas ar Krieviju, pastāvīgi uzturas NATO karaspēka daļas, lai atturētu Krieviju no vēlmes apdraudēt alianses dalībvalstu, to skaitā Latvijas, suverenitāti. Šajā kontekstā mēs ļoti augstu novērtējam ASV un citu alianses dalībvalstu rīcību, stiprinot Latvijas drošību. Šo sadarbību viennozīmīgi ir jāturpina attīstīt. Vēlos atgriezties pie jautājuma par Krievijas imperiālajām ambīcijām. Krievija ir skaidri iezīmējusi vēlmi atjaunot Krievijas impēriju tādās robežās, kādas bija pirms Pirmā pasaules kara. Mums ir skaidri jāsaprot, ka šo mērķu izpildē Kremlis ir gatavs iet pāri līķiem. Šobrīd Krievijas karavīri izdzēš ukraiņu karavīru un civiliedzīvotāju dzīvības. Ukrainas okupācijā piedalās arī tie cilvēki, kuri pirms 25 gadiem nodrošināja Baltijas valstu okupāciju. Tāpēc mūsu uzdevums ir panākt stingru sabiedroto valstu nostāju šajā jautājumā. Demokrātiskajai pasaulei būtu jāmaina attieksme pret Krievijas īstenotajiem pasākumiem un attiecīgi jārīkojas. Uz Kremļa melu propagandu nevar attiecināt Rietumu pasaulē pieņemto vārda brīvības aizsardzību; Kremļa finansētām, Kremļa ideologu apmācītām nevalstiskajām organizācijām nedrīkst piemērot tiesības uz pulcēšanās un biedrošanās brīvību. Mēs varam strīdēties par terminiem, vai Krievija ir valsts, kur bāzējas terorisms, vai tā ir terorismu atbalstoša valsts, vai tā pati par sevi ir agresorvalsts, bet svarīgākais ir princips. Ja nav savlaicīgas rīcības, lai apturētu Kremlim lojālo šūniņu darbību, pseidomedijus un valstī netiek stiprināta fiziskā aizsardzība, tad Ukrainai līdzīgi scenāriji diemžēl var atkārtoties gan Centrālāzijā, gan Eiropā. Arī mums ir jāpaveic daudzi mājasdarbi. Bez jau iepriekš minētā mums ir jāpaplašina melnais saraksts ar Kremlim pietuvinātiem miljonāriem, kuri ir izveidojuši savu biznesu Latvijā, kā arī jāpārskata, kādus pakalpojumus valsts iepērk no Krievijas uzņēmumiem. Piemēram, kāpēc Pļaviņu un Ķeguma HES rekonstrukcija tika uzticēta Krievijas uzņēmumam, kura īpašnieks ir Kremlim pietuvināts miljardieris. Un ne tikai tas! Vēl 2013.gadā Latvijas Valsts prezidents pasniedza viņam Atzinības krustu. Stabilitāte un cieša sadarbība starp Baltijas un Melnās jūras valstīm var būtiski mazināt Krievijas iespējas veikt ekspansiju Eiropas virzienā, tāpēc Baltijas valstu nākotne lielā mērā ietekmēs Ukrainas un Baltkrievijas nākotni un šo valstu spēju nosargāt savu neatkar��bu. Liela loma Latvijas ārpolitikas veidošanā ir arī parlamentam un Ārlietu komisijai. Tāpēc Nacionālā apvienība ir izstrādājusi Saeimas Ārlietu komisijas iespējamās prioritātes, kuras ļautu efektīvāk īstenot Valdības deklarāciju. Esam ieinteresēti, lai Ārlietu komisija nav tikai tāda vieta, kur apstiprina citu institūciju steigā sagatavotus likumus. Noslēgumā. Latvija ir ieinteresēta, lai Krievija veidotos par normālu eiropeisku valsti, ar kuru Latvija varētu veidot cieņpilnas attiecības. Esmu pārliecināts, ka šādā attīstībā ir ieinteresēta visa Eiropa, lai kari un bezjēdzīgas nāves kļūtu par pagātni. Paldies. (VL-TB/LNNK frakcijas deputātu aplausi.)".
- 2015_01_22_281-seq39 language "lv".
- 2015_01_22_281-seq39 speaker Janis_Dombrava-1988.
- 2015_01_22_281-seq39 translatedText "The honourable President-in-Office of the Parliament, Mr. Saeima, the honourable Member of the Saeima, has been behind the Foreign Affairs Ministry's Foreign Office reports for years on the quality of reports in recent years, because in practice, the risk assessment provided by the Ministry of Foreign Affairs has proven to be a risk assessment and thatthe state's marked line has been flawed, not to mention previous reports in the Aveat of 2014, in a 2014 foreign policy report, just less than two months before Russian troops occupied Crimea, the foreign ministry said in its report in support of the introduction of a visa-free regime between the European Unionand Russia, as well as expanding cooperation, is not to be surprised that, when reading a vision of this future, many companies made a decision in recent years to focus their business activity only on Russia, the National Alliance has criticised this position during the previous year, in foreign policy debates ,in the foreign policy debate in the Commons, the National Association has already indicated that the impact of international situations should be mentioned by the aggressive attempts to create a new empire in the border area of Latvia, which has given the Eurasian name of the Union, and pointed to the need to prevent Russia's soft power activityin Latvia, I will quote two passages from the National Association last year, and I quote:' rather than the unstable situation in North Africa, but it is Russia's imperial ambitions and aggressive foreign policy that pose the greatest threat to security for Latvia and our region as a whole. The cases in which Latvia's security or direct interference in Latvia's internal policy of Russia have been directly linked to Latvia's domestic policy, or direct interference in Latvia's internal policy, Russia's foreign policy cannot ignore Russia's aggressive foreign policy as a threat to all of usit would be in Latvia's interest to take steps so that the reconstruction of the empire does not fail and Russia should be a normal European country with which Latvia could establish a respectful relationship " (end of Citte), the Ministry of Foreign Affairs would have listened to the National Association. Today, the far more secure report in Latvia is less comparable to reality, but I would expect Mr RINKĒVIČS to admit that in previous years the Foreign Ministry's position and risk assessment have at least been imprecise, if not mistaken, as I have already mentioned, thisthe foreign policy report is better than previous years, to appreciate the fact that, even before the debate, the report was improved, like the Foreign Affairs Committee, I would like to emphasise today that the report's position is reactive and not properly appreciatedthe causes of the various developments, and the long-term development of our country, will cite an example which, in a similar format, appears in many parts of the text (I quote):' in view of the changes in the strategic security environment of Russia in Ukraine, Latvia's priority in NATO has been a whole package of measures ,the European Parliament will vote on a resolution on this topic. On a constant basis - apart from Russia's aggression in Ukraine, in the eyes of the National Union of Ukraine - the main challenges for our region's security remain identical as in previous years: Russia's imperial ambitions and aggressive foreign policy pose the greatest threat to our region, Ukraine is just the next phase of Russia's expansion. The first aggressive expansion took place in 2008, when Russian troops invaded Georgia and occupied parts of its territory in the context of Russia's desire to expand the border to neighbouring countries, it is very important that NATO is permanently residing in NATO countries bordering Russiain order to prevent Russia from threatening Russia's will to threaten the alliances of the Member States, including Latvia, we very much appreciate the actions of the United States and other alliances in the Alliance, strengthening Latvia's safety in this cooperation would certainly have to continue to develop on this issue. On Russia's imperial ambitions, Russia has clearly signaled its willingness to restore Russia's empire within the limits of the First World War. We must be clear that the Kremlin is ready to go across the bodies of Little Russian soldiers removed from Ukrainethe Ukrainian occupation of the Ukrainian occupation of the Ukrainian occupation of the Ukrainian occupation of the Baltic States is, therefore, our task, therefore, to achieve a strong position of allied countries on this issue in the Democratic world, and the attitude of Russia towards Russia's actions andaccordingly, action by the Kremlin cannot be attributed to the protection of freedom of expression accepted by the Kremlin in the Western world; the Kremlin's government, trained by the Kremlin's ideologue, may not apply the right to freedom of assembly and association: we can argue about the terms of whether Russia is a country wherebased on terrorism, whether it is a pro-terrorism-based country, it is, in itself, an agresoral state, but the most important is the absence of timely action to stop the activity of the Kremlin loyal to the Kremlin, pseudomedus and the country's lack of strengthening of physical protection, Ukraine is similarlythe scenarios, unfortunately, can happen again both in Central Asia and in Europe, and we also have many homework to do in Bez in the past, we need to expand the black list with the Kremlin-led millionaires who have set up their business in Latvia and review what services in the country are doing. Buys from Russian companies: why was the reconstruction of the Russian company, which has been entrusted to a billionaire by the Russian company, whose owner has been approached by the billionaire Un apart in 2013, yet the President of the Latvian State presented him with a cross of views and close cooperation. The Baltic and Black Sea countries could significantly undermine Russia's European expansion, which is why the future of the Baltic States will have a major impact on the future of Ukraine and Belarus and their ability to secure their independence in the shaping of Much's foreign policy. The National Union of Parliament and the Foreign Affairs Commission, too, have also drawn up the Foreign Affairs Commission's possible priorities, which would allow the Government of Esam to be more effective in implementing the Esam declaration in order to ensure that the Foreign Affairs Commission is not only in a position to approve the laws of other institutions in the Member Statesit is keen for Russia to be a normal European country with which Latvia is able to establish a respectful relationship, I am convinced that this development is of interest to the whole of Europe, so that wars and senseless executions become a thing of the past, (applause from the VL-TB / Alliance)".
- 2015_01_22_281-seq39 mentions Q822919.
- 2015_01_22_281-seq39 mentions Q211.
- 2015_01_22_281-seq39 mentions Q193089.
- 2015_01_22_281-seq39 mentions Q458.
- 2015_01_22_281-seq39 mentions Q11213537.
- 2015_01_22_281-seq39 mentions Q39731.
- 2015_01_22_281-seq39 mentions Q159.
- 2015_01_22_281-seq39 mentions Q15628977.
- 2015_01_22_281-seq39 mentions Q1576026.
- 2015_01_22_281-seq39 mentions Q7184.
- 2015_01_22_281-seq39 mentions Q212.
- 2015_01_22_281-seq39 mentions Q184.
- 2015_01_22_281-seq39 mentions Q230.
- 2015_01_22_281-seq39 mentions Q164226.
- 2015_01_22_281-seq39 mentions Q34266.
- 2015_01_22_281-seq39 mentions Q2662755.