Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_01_22_281-seq35> ?p ?o. }
Showing items 1 to 22 of
22
with 100 items per page.
- 2015_01_22_281-seq35 type Speech.
- 2015_01_22_281-seq35 number "35".
- 2015_01_22_281-seq35 date "2015-01-22".
- 2015_01_22_281-seq35 isPartOf 2015_01_22_281.
- 2015_01_22_281-seq35 spokenAs 148.
- 2015_01_22_281-seq35 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Godātie deputāti! Ekselences! Kolēģi! Pirmām kārtām pateicos Rinkēviča kungam par ziņojumu par Latvijas ārpolitiku. Vēlos uzsvērt, ka aizsardzības un ārlietu jomu cilvēku veiksmīga sadarbība ir bijusi un būs izšķirīga daudzu lēmumu pieņemšanā. Pirmo reizi ārpolitikas debatēs kā aizsardzības ministrs es uzstājos gandrīz pirms gada - laikā, kad neviens vēl nevarēja iedomāties, cik ļoti gada laikā mainīsies drošības situācija Eiropā un pasaulē, politiskā dienaskārtība. Notikumu intensitāte gada laikā tikai pieaug: Krima, Austrumukraina, ISIL, separātisms, terorisma draudi Eiropā. Šādos laikos izšķiroša ir politiķu spēja un vēlme rast risinājumus, tā ir milzīga atbildība mums visiem un arī jums, Saeimas deputātiem. Es to salīdzinātu ar 1991.gadu, kad mēs bijām gatavi cīnīties pret pārspēku, tomēr, izmantojot gudrību, diplomātiju un sabiedrotos, mums izdevās atgūt neatkarību bez asiņainiem upuriem. Tā kā esmu aizsardzības ministrs, vēlos koncentrēties uz būtiskākajiem Latvijas ārpolitikas un drošības sinerģijas aspektiem. Esmu pārliecināts: mēs esam vienisprātis, ka mūsu ārpolitikai un drošības politikai ir jāatbilst mūsu valsts ilgtermiņa interesēm. Tāpat esmu pārliecināts, ka mēs esam vienisprātis par Eiropas kopējām vērtībām - cilvēktiesībām, līdztiesību, demokrātiju, tiesiskumu, vārda brīvību, jo kopējās vērtības ir pamats tam, lai mēs Eiropas Savienībā būtu vienoti savā dažādībā, kaut arī mēs esam atšķirīgas nacionālas valstis - katra ar savu nacionālo politiku, katra nosakām savu ārpolitiku un aizsardzības politiku, pārstāvam un aizstāvam savas valsts nacionālās intereses. Tieši tādēļ mums, vispirmām kārtām jau Saeimai un valdībai, ir skaidri jādefinē Latvijas nacionālās intereses un tās jāaizstāv. Latvijas neatkarības saglabāšana un nostiprināšana ir galvenā prioritāte. Notikumi Ukrainā skarbi noteica, ka mums ātri ir jāizdara pareizie secinājumi, jāpieņem tālredzīgi lēmumi un precīzi jāīsteno tāda rīcībpolitika, lai valsts drošība un aizsardzība būtu atbilstoša pašreizējiem un prognozējamiem nākotnes izaicinājumiem. Plānojot Latvijas prezidentūru jau krietni pirms Krievijas agresijas Ukrainā sākuma, mēs kā savu prioritāti aizsardzības jomā nodefinējām nepieciešamību veicināt sadarbību starp Eiropas Savienību un NATO. Rietumu pasaules reakcija uz karu Ukrainā pierāda, cik ietekmīgi rezultāti var tikt sasniegti, ja abas organizācijas rīkojas saskaņoti, nedublējot savus resursus un funkcijas. Uzskatu, ka mūsu interesēs ir veicināt šādu darba dalīšanu. Latvijai un visām pārējām Eiropas Savienības valstīm ir svarīgi, lai Eiropas Savienība daudz efektīvāk izmantotu savu diplomātiju, sadarbības mehānismus. Šo civilo instrumentu nepieciešamība ir acīm redzama uz krīzes Ukrainā fona. Ir jāatzīst, ka šobrīd robeža starp iekšējo un ārējo drošību ir kļuvusi ļoti šaura. Līdz ar to civilo un militāro institūciju sadarbība gan Latvijā, gan Eiropas Savienībā kopumā kļūst par vienu no prioritāriem uzdevumiem. Šobrīd vēl jaunais termins “hibrīdapdraudējums” nozīmē, ka militārajām un civilajām institūcijām ir jāpārvar resoru robežas, lai jau saknē novērstu potenciālos draudus, lai spētu efektīvi darboties reālās krīzēs. Mūsu mērķis ir panākt, lai potenciālos drošības apdraudējumus apzinās ne tikai Eiropas valstu aizsardzības ministri, bet arī Eiropas Komisija, kuras atbildībā ir tādas jomas kā robežapsardzība vai audiovizuālā politika. Ukrainas notikumu kontekstā jaunu dimensiju iegūst mūsu stratēģiskā partnerība ar ASV. Pagājušā gada februāra notikumi un ātrā ASV reakcija pierāda, ka ASV klātbūtne Latvijā, Baltijā un Eiropā ir būtiska un var būt izšķiroša. ASV darbos ir skaidri apliecinājušas, ka ir gatavas pildīt savus solījumus Latvijas un Baltijas reģionu drošības veicināšanā. Mums jāstiprina šī stratēģiskā partnerība drošības jomā, un vienlaikus ir būtiski, lai mūsu ārpolitika ASV virzienā attīstītos daudz plašāk gan ekonomiskās sadarbības, gan investīciju jomās, tai skaitā stiprinot Latvijas energodrošību. Mums jāapzinās, ka NATO ir un paliks galvenais Latvijas drošības un aizsardzības garants. Vēlreiz uzsvēršu: pagājušogad NATO samitā Velsā tika pieņemti, uzdrošinos apgalvot, Eiropai vēsturiski un noteikti Latvijai kā neatkarīgai valstij nozīmīgi lēmumi, kas nosaka mērķus un uzdevumus gan aliansei kopumā, gan katrai dalībvalstij individuāli. Izvirzīto uzdevumu konsekventa īstenošana ir dalībvalstu un arī Latvijas parlamentu, valdību, aizsardzības ministriju un bruņoto spēku uzdevums. Alianses kopīgos militāros plānus apstiprinās jau šī gada februārī. Daži lēmumi jau ir iezīmējušies - NATO ātrās reaģēšanas spēki, sabiedroto spēku rotācija, paplašināta dalība mācībās, vienoti komandcentri. Mums, Latvijai, ir svarīgi, lai NATO, kuras mērķis ir nodrošināt dalībvalstu drošību, neatkarību un teritoriālo nedalāmību, ir gatava Baltijas valstu aizsardzībai. Spēki ir gatavi reaģēt, un tiem ir atbilstošas spējas. NATO potenciāls aizsargāt savas dalībvalstis ir izšķirošs atturēšanas politikas stūrakmens. Tieši tādēļ acīm redzami ASV un citu sabiedroto klātbūtnes nodrošināšana mūsu valstī ir viens no būtiskākajiem Latvijas ārpolitikas uzdevumiem, kura īstenošana prasa darbu un resursus. Mums visiem jāsaprot, ka tas nav tikai šaurs Ārlietu ministrijas un Aizsardzības ministrijas uzdevums, jo NATO dalībvalsts ir Latvijas valsts, nevis atsevišķas ministrijas. Mums kopā jāspēj pieņemt lēmumus un tos īstenot, koncentrējoties uz mērķi, un to sasniegt. Izmantojot iespēju, vēlos atgādināt vēl kādus vēsturiskus notikumus, Latvijas Republikas tapšanas laiku, kad līdzās latviešu strēlniekiem cīnījās igauņi, poļi, franči un angļi. Vēlos atgādināt, ka pēc Otrā pasaules kara Latvijas mežos līdz pat piecdesmitajiem gadiem slēpās cilvēki, gaidot sabiedroto atnākšanu. To atgādinot, mans mērķis ir atjaunot mūsu vēsturisko atmiņu par sadarbību un atbalstu. Latvijas valsts tapa, pateicoties sadarbībai un atbalstam. To neizdevās atjaunot bez šī atbalsta pēc Otrā pasaules kara, bet izdevās 1991.gadā. Vēlreiz uzsveru: būt kopā ar sabiedrotajiem nozīmē kopīgu vērtību pamatu mūsu dažādībai. Mūsu sabiedrotie ir šeit, jo tas ir izšķiroši mūsu un svarīgi viņu drošībai. Sadarbībai vienmēr ir jābūt abpusējai, un mums ir jāapzinās, ka sabiedroto vēlme ieguldīt papildu līdzekļus Latvijas aizsardzībā ir tieši saistīta ar mūsu pašu gribu pildīt savus mājasdarbus. Līdz šim Latvija ir aktīvi iesaistījusies NATO kolektīvajos uzdevumos, un es droši varu apgalvot, ka sabiedroto reakcija pagājušā gada martā bija ātra un adekvāta. Arī turpmāk mums ir jābūt aktīviem, dodot savu ieguldījumu kolektīvās aizsardzības stiprināšanā, gan piedaloties operācijās, gan sabiedroto mācībās, gan ātrās reaģēšanas spēkos. Tad kas mums ir jādara? Mums ir jāpierāda, ka mēs paši esam gatavi aizstāvēt Latviju. Latvijas tauta ir gatava to darīt. Tomēr, lai sabiedrotos pārliecinātu par mūsu pašaizsardzības spējām, mums ir jānovirza atbilstošs finansējums aizsardzības spēju pilnveidošanai. Gribu pateikties Saeimai par lēmumu pakāpeniski palielināt aizsardzības budžetu, sasniedzot 2 procentus no IKP 2020.gadā. Šāds lēmums ir apliecinājums sabiedrotajiem, ka Latvija savu drošību un aizsardzību uztver nopietni. Mūsu sabiedrotie to jau ir novērtējuši. Apliecinu, ka to novērtē arī mūsu karavīri. Gan vieni, gan otri sagaida konsekventu šī lēmuma īstenošanu. Vēl viens būtisks uzdevums - mums ir nepieciešami profesionāli, labi sagatavoti un motivēti karavīri. Tas nozīmē arī to, ka mums ir jāpalielina karavīru skaits. Kā aizsardzības ministrs es šogad vērsīšos pie jums - Saeimas deputātiem, Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas - ar aicinājumu pieņemt politiski izšķirīgu lēmumu un valsts nacionālās drošības vārdā akceptēt karavīru skaita palielināšanu par 2 tūkstošiem karavīru līdz 2018.gadam. Šī lēmuma atlikšana, slēpjoties aiz birokrātiskās atrunas par valsts pārvaldes aparāta nepalielināšanu, nav tālredzīga. Karavīri pašreizējā drošības situācijā nav valsts aparāts. Viņi ir valsts pastāvēšanas garantija. Mūsu valsts drošības pamatā ir arī mūsu cilvēku pārliecība, ka valsts spēj sevi aizsargāt. Mums jāveido sava izpratne un pārliecība par to, ka Latvija, lai arī maza valsts, ir aizstāvama. Kā uzskatāms piemērs ir vakardien noslēgtās svinības par godu Latgales atbrīvošanai no lieliniekiem 1920.gadā un atkalapvienošanai ar Latviju. Un es vēlos atsaukties uz Latvijas komandiera, ģenerāļa Pētera Radziņa vārdiem, kurš uzsvēra, ka Latgales atbrīvošana, uzvara pār milzīgu pārspēku un propagandu bija iespējama, tikai pateicoties nacionālas valsts idejai. Tāpēc mūsu zināšanām par valsti, vēsturi, aizsardzības spējām ir jākalpo par pamatu mūsu pašapziņai un pašcieņai. Godātie kolēģi! Noslēgumā. Aktīva ārpolitika un koordinēta iekšpolitika, sabiedrības izpratne un līdzdalība, kā arī nacionālajām interesēm atbilstošas finanšu prioritātes ir tas, kas nodrošinās Latvijas aizsardzību pret tagadējiem un nākotnes drošības izaicinājumiem. Mums visiem ir viens mērķis - dzīvot vienotā, drošā un mierīgā Latvijā, drošā un mierīgā Eiropā. Paldies. (Aplausi.)".
- 2015_01_22_281-seq35 language "lv".
- 2015_01_22_281-seq35 speaker Raimonds_Vejonis-1966.
- 2015_01_22_281-seq35 translatedText "Honourable Members, honourable Members, Mr Excellencies, colleagues, first of all thank Mr RINKĒVIČS for his report on Latvia's foreign policy to emphasise that the successful cooperation of people in defence and foreign affairs has been, and will be, a crucial part of many decisions for the first time in foreign policy debates asI spoke to the Minister for Defence almost a year ago - at a time when no one could yet imagine how the security situation in Europe and the world, the political agenda for the time of year, is growing: Crimea, eastern Ukraine, ISIL, separatism, the threat of terrorism in Europeat times crucial to the ability of the politicians and the willingness to find solutions, it is a huge responsibility for all of us and also for you, the Members of the Parliament, to compare this to 1991, when we were prepared to fight against the lapses, but through wisdom, diplomacy and allies, to us. Being able to regain independence with no bloody victims Since I am secretary of defence, I would like to focus on the fundamental aspects of the synergies of Latvia's foreign and security synergies: we share the view that our foreign and security policy must comply with the long-term interests of our country. Convinced that we are in agreement on the common values of Europe - human rights, equality, democracy, the rule of law, freedom of expression, because the common values are the basis for being united in our diversity in the European Union, even if we are nation-based. Our national policies, each laying down their foreign policy and defence policy, represent and defend the national interests of their country, which is why we should, primarily in Saeima and the government, clearly define Latvia's national interests and defend Latvia's preservation and strengthening of Latvia's independence. The main priority for the events of the Notices in Ukraine has determined that we must draw the right conclusions quickly, adopt forward-looking decisions and implement an ambitious policy to ensure that national security and defence are consistent with the current and predictable challenges of the future of the Latvian Presidency. The start of Russia's aggression in Ukraine, as our priority in defence policy, defined the need to promote cooperation between the European Union and NATO West's global response to the war in Ukraine proves how influential the results can be if the two organisations act in a coordinated way without duplicating theirthe idea of resources and functions for us is to encourage such division of labour for Latvia and all the other countries of the European Union that the European Union will use its diplomacy a lot more effectively, the cooperation mechanisms of these civil instruments are apparent on the need forbackground to the crisis in Ukraine, it should be acknowledged that the border between internal and external security has now become very narrow, with the cooperation of civil and military institutions in both Latvia and the European Union as a whole to be one of the priorities yetthe new term " hybrid risk " means that military and civilian institutions must overcome the risk of resorting, so as to prevent potential threats from being put in place in order to be able to function effectively in the real crises Our goal is to ensure that potential security risks are not only recognised by European defence. Ministers, but also the European Commission, responsible for areas such as the border control or audiovisual policy in the context of Ukrainian events, is acquiring a new dimension in our strategic partnership with the US in February Last year and a quick US response proves the US presence in Latvia ,bravery and Europe are essential and can be decisive in the way US jobs have clearly demonstrated, that it is ready to fulfill its promises to promote the security of Latvia and the Baltic. We must strengthen this strategic partnership on security and, at the same time, essential for ourforeign policy in the US develops much more broadly in both economic co-operation and investment areas, including the strengthening of Latvia's energy security, and to be aware that NATO is and will remain the main guarantor of Latvian security and protection Once: last year's Nato summit in Wales was adopted, dareto argue, Europe has historically, and certainly Latvia, as an independent country, with important decisions setting targets and challenges for the alliance as a whole and the consistent implementation of individual tasks conferred on individual Member States by Member States and national parliaments, governments, defense ministries and the armed forces. The task of joint military plans approved by the Alliance already in February this year, Some decisions have already been marked - NATO's rapid reaction force, the Allied Force rotation, expanded participation in training, joint command centers in We, Latvia, are important to NATO, which aims to provide NATO with a view to ensuring thatthe security, independence and territorial integrity of the Baltic States are ready to respond and they have the capacity to protect NATO's potential to protect their Member States as the crucial cornerstone of deterrence policy. In our country, one of the fundamental tasks of Latvia's foreign policy, which requires work and resources, we must all realise that it is not only a matter for the Ministry of Foreign Affairs and of the Ministry of Defence, because the Member State of NATO is a country rather than a separate ministry. Together, we should be able to take decisions and carry them out by focusing on targets, and to achieve this opportunity, I would like to remind you of some historic events that the Republic of Latvia, the Poles, the French and the English, would like to remind you that, on the other hand, Poles, French and French would like to remind you that, on the other hand, Poles, French and French would like to remind you that, on the other hand, Poles, French and French would like to remind you that, on the other hand, Poles, French and French would like to remind you that, on the other hand, Poles, French and French would like to remind you that, on the other hand, Poles, French and French would like to remind you that, on the other hand, Poles, French and French would like to remind you thatin the Second World War's forests up until the 1950s, people were hiding in anticipation of an allied departed To recalling, my goal is to restore our historical memory of collaboration and support for the country's keynote thanks to the cooperation and support To fail to renew without thisthere is support after the Second World War but, in 1991, I managed to emphasise: spending together with our allies means the foundation of shared values of our diversity as our allies are here, because it is crucial for our and important to their security. And we need to be aware that the desire of the allies to invest in the UK's defence is directly related to our own will to live up to our homework so far, Ireland has been actively engaged in the collective mission of NATO, and I can assure you that the allies' reactions are strong. We need to be proactive in March last year, we need to be proactive in strengthening collective defence and participating in operations and allied training and the rapid reaction force we have to do? We have to prove that we arewe are very willing to defend Latvia's people's readiness to do so, however, to persuade allies to be convinced of our self-defence capabilities, we must go towards adequate funding of defence capability, I would like to thank Saeima for its decision to gradually increase the defence budget to 2 percent. From GDP in 2020, the decision is testament to the allies that Latvia takes its security and defence seriously, and our allies have already assessed it, and that our soldiers, Both alone, are expecting to see a consistent implementation of this Decision. Another crucial challenge: we need professional, well-trained and motivated soldiers It also means that we need to increase the number of soldiers As Minister for Defence I will turn to you this year - MPs, Defence, Home Affairs and Corruptionthe Anti-Prevention Commission - in calling for a politically crucial decision and on behalf of national national security to accept the increase of the number of troops on 2 thousand troops by the end of 2018 This suspension, hiding behind bureaucratic excuses for not increasing the national regulatory apparatus, is not far-sightedthe soldiers in the current security situation are not the state apparatus of the Vusi being a national guarantee of Our nation's security also based on the confidence of our people that the country is able to protect us in our understanding and belief that Latvia, though smallthe country, as a case-by-case example, is a celebration of yesterday's celebration of the liberation of Latgales in 1920 and the reunification of the Latvian Commander, General Peter Radzina, who highlighted the liberation of Latgales, a victory for Latgales. Over a tremendous amount of security and propaganda, it was only thanks to the idea of a nation state, therefore, that our knowledge of the country, history, protection has to serve as a basis for our self-esteem and self-respect, with an active foreign policy and coordinated internal, public awareness andparticipation, as well as the national interest-specific financial priorities, is to ensure the protection of Latvia from the challenges of the present and future security and there is a single objective: a single, safe and peaceful Europe, a secure and peaceful Europe, and Thank you (applause)".
- 2015_01_22_281-seq35 mentions Q822919.
- 2015_01_22_281-seq35 mentions Q211.
- 2015_01_22_281-seq35 mentions Q193089.
- 2015_01_22_281-seq35 mentions Q458.
- 2015_01_22_281-seq35 mentions Q39731.
- 2015_01_22_281-seq35 mentions Q159.
- 2015_01_22_281-seq35 mentions Q15628977.
- 2015_01_22_281-seq35 mentions Q4294480.
- 2015_01_22_281-seq35 mentions Q8880.
- 2015_01_22_281-seq35 mentions Q7184.
- 2015_01_22_281-seq35 mentions Q212.
- 2015_01_22_281-seq35 mentions Q25.
- 2015_01_22_281-seq35 mentions Q2077642.