Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_01_22_281-seq311> ?p ?o. }
Showing items 1 to 19 of
19
with 100 items per page.
- 2015_01_22_281-seq311 type Speech.
- 2015_01_22_281-seq311 number "311".
- 2015_01_22_281-seq311 date "2015-01-22".
- 2015_01_22_281-seq311 isPartOf 2015_01_22_281.
- 2015_01_22_281-seq311 spokenAs 17.
- 2015_01_22_281-seq311 spokenText "Labvakar, cienījamie radioklausītāji! Kā jau iepriekšējie runātāji minēja, šodien Saeimas sēdē centrālais jautājums bija ikgadējais ziņojums par ārpolitiku, tāpēc lielāko uzmanību veltīšu tam. Nacionālā apvienība uzskata, ka Ārlietu ministrijas sagatavotais ziņojums ir kvalitatīvāks par iepriekšējiem, tomēr tajā trūkst konkrētības. Ir bažas, ka Latvija ārpolitiski izvairās paust skaidru pozīciju un atturas proaktīvi iesaistīties sarežģītu jautājumu risināšanā. Likumsakarīgi, ka šīgada ziņojumā dominē drošības jautājums un attiecības ar Krieviju, kas nonākušas strupceļā. Šobrīd Eiropas Savienības pozīcija pret Krieviju līdz galam nav skaidra, un diemžēl arī Latvijas politikas veidotāji kārtējo reizi mēģina celt sadarbības ilūzijas tiltus ar Krieviju. Nacionālā apvienība uzskata, ka kopš Ukrainas un Krievijas konflikta saasināšanās ir akūti trūcis politiskās gribas atzīt, ka Austrumukrainā valda terorisms, pret kuru nekavējoties jāuzsāk cīņa. Latvijai 2015.gadā, vadot Eiropas Savienības darba grupu terorisma apkarošanā, jāpanāk, ka Ukrainā esošie teroristiskie grupējumi tiktu atzīti par teroristiskām organizācijām. Tikai tad mēs varēsim gan nacionālā, gan starptautiskā līmenī vērsties pret valstīm un indivīdiem, kas atbalsta teroristiskos grupējumus. Nacionālā apvienība arī uzsvēra, ka gan Latvijas, gan arī starptautiskās sabiedrības baidīšanās saukt lietas īstajos vārdos attiecināma arī uz notikumiem Krimā, lai nebūtu jāizvērtē, ka patiesībā ir notikusi Krimas okupācija, nevis anektēšana. Šāds izvērtējums pavērtu iespēju piemērot dažādus citu starptautisko tiesību normu principus, ko varētu vērst pret šīs okupācijas īstenotājiem. Latvijas prezidentūras laikā tiks uzsākta Eiropas Savienības drošības stratēģijas pārskatīšana. Vienlaikus Latvija ir uzsākusi darbu pie valsts Nacionālās drošības koncepcijas izstrādes, kas jāizstrādā steidzamības kārtā, nosakot nacionālās drošības prioritātes. Mums uz tā pamata jāvirza nacionālās pozīcijas, jo notiek šī dokumenta sagatavošana Eiropas Savienībā. Starptautiskie procesi Latvijai liek izvērtēt spēju pārorientēt darbu arī ekonomiskās sadarbības ziņā, apzinot jaunus eksporta tirgus. Ārlietu ministrijas ziņojumā īpaši tiek izcelta Centrālāzija, tomēr nedrīkst ignorēt, ka daudz stabilāks un lielāks eksporta tirgus ir Indija un Ķīna, kur kopējais iedzīvotāju skaits četrdesmitkārtīgi pārsniedz iedzīvotāju skaitu Centrālāzijā. Un, lai arī ministra kungs iebilda, ka... Kādas tad mums ir alternatīvas, ja ar Ķīnu mēs vēlamies nodibināt šo ekonomisko sadarbību? Tad šā vai tā mums sanāks caur Centrālāziju nodrošināt tranzītu. Jā, tā ir taisnība, bet – kas ir aiz Centrālāzijas? Aiz Centrālāzijas ir Krievija, kas, kā mēs zinām, nav prognozējama, līdz ar to vēlreiz kāpt uz grābekļa nebūtu vēlams. Ziņojumā norādīts, ka, ņemot vērā Krievijas rīcību Austrumukrainā, šogad būs aktīvi jāstrādā pie jaunas pieejas attiecībās ar Krieviju – ar galveno mērķi: atgriezties pie starptautisko tiesību ievērošanas un savu starptautisko saistību izpildes. Tas nav iespējams, kamēr Krima atradīsies Krievijas sastāvā. Līdzšinējā Krievijas politika neliecina, ka tas ir reāli sasniedzams mērķis. Nobeigumā gribu teikt, ka šonedēļ visā Latvijā esam atcerējušies barikāžu laiku, kas vienoja visu latviešu tautu konkrētam mērķim. Toreiz sākās mūsu ceļš uz Latvijas neatkarību. Mūsu pienākums ir tā laika notikumus godināt un nest tālāk no paaudzes paaudzē, tā nepazaudējot latviskās identitātes garu. Pateicos jums par uzmanību! Paldies.".
- 2015_01_22_281-seq311 language "lv".
- 2015_01_22_281-seq311 speaker Rihards_Kols.
- 2015_01_22_281-seq311 translatedText "Good evening, honourable radio broadcasters, as previous speakers have already said, the Annual Report on foreign policy was the centrepiece of the annual report of the members of the National Alliance that the report prepared by the Ministry of Foreign Affairs is of a higher quality than the previous one. There is concern that Latvia is avoiding having a clear position and refrain from taking a proactive role in solving the complex issues that this year's report dominates the issue of security and relations with Russia, which has reached the deadlock of the Little European Union towards Russia. It is not clear, and unfortunately, the Latvian policy-makers are yet again trying to build the illusions of cooperation with Russia at the National Association of Russia that, since the escalation of the conflict between Ukraine and Russia, there has been a lack of political will to recognise terrorism in eastern Ukraine, againstimmediately, the fight to be carried out by the European Union working group on the fight against terrorism by terrorist groups in Ukraine should lead to terrorist organisations being recognised as terrorist organisations in Ukraine at both national and international level. Individuals who support terrorist groups at the National Association also stressed that both the Latvian authorities and the international community would be called upon to give a real name to events in the Crimea, so as not to assess the fact that the occupation of Crimea has actually taken place, rather than anthologythe evaluation would make it possible to apply the various principles of international law that could be directed against the occupying forces during the Latvian Presidency, which will lead to a review of the European Union's safety strategy on the occasion of the development of the national concept of national security. Should be developed as a matter of urgency in determining national security priorities, we must base national positions on this, as the drafting of this document in the European Union makes it possible for Latvia to review its capacity to refocus on economic cooperation, by identifying new export marketsthe Foreign Office report is particularly singled out for Central Asia, but it should not be ignored that a much more stable and larger export market is India and China, where the overall population is four-fold above the population in Central Asia, although the minister argued thatwhat alternatives do we have, if we want to establish this economic cooperation with China? Russia, which, as we know, is not predictable, with it once again climbing to a ditch it would not be preferable to report that, given Russia's actions in eastern Ukraine, this year will have to actively work on new approaches to relations with Russia â with the ultimate aim :to come back to respect international law and enforce my international obligations It cannot, while Crimea will be part of Russia's Past Russian Policy, there is no evidence that this is actually an achievable goal in Noalingham to say that we have recalled the barricades around the UK this weekthe timing that united all the English people for a particular purpose, Toonce began our road to Latvian independence Our duty to celebrate events and bring it further from generation to generation, thanks to the spirit of the latent identity you thank you for your attention!".
- 2015_01_22_281-seq311 mentions Q822919.
- 2015_01_22_281-seq311 mentions Q211.
- 2015_01_22_281-seq311 mentions Q193089.
- 2015_01_22_281-seq311 mentions Q458.
- 2015_01_22_281-seq311 mentions Q148.
- 2015_01_22_281-seq311 mentions Q159.
- 2015_01_22_281-seq311 mentions Q15628977.
- 2015_01_22_281-seq311 mentions Q1576026.
- 2015_01_22_281-seq311 mentions Q212.
- 2015_01_22_281-seq311 mentions Q668.