Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_01_22_281-seq31> ?p ?o. }
Showing items 1 to 25 of
25
with 100 items per page.
- 2015_01_22_281-seq31 type Speech.
- 2015_01_22_281-seq31 number "31".
- 2015_01_22_281-seq31 date "2015-01-22".
- 2015_01_22_281-seq31 isPartOf 2015_01_22_281.
- 2015_01_22_281-seq31 spokenAs 150.
- 2015_01_22_281-seq31 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Godātie deputāti! Ministri! Ekselences! Aizritējušais gads ir iezīmējies ar satricinājumiem gan starptautiskajā drošībā, gan ekonomikā. Militārie konflikti, ekonomiskie satricinājumi, terora akti un daudz kas cits. Eiropa ir mainījusies. Pasaule ir mainījusies, taču mums Latvijā, neskatoties ne uz ko, ir jārūpējas gan par valsts drošību, gan par ekonomisko attīstību un iedzīvotāju labklājību. Jo īpaši nozīmīgi tas ir laikā, kad Latvija ir prezidējošā valsts Eiropas Savienības Padomē. Visas mūsu nacionālās ārpolitikas intereses ir nozīmīgas, bet es šodien vēlos izcelt ekonomisko interešu nozīmīgumu. Ar to varbūt mana runa atšķirsies no iepriekšējām. Pozitīvi vērtēju vēsti ārlietu ministra ikgadējā ziņojumā, ka, neskatoties uz ģeopolitiskajiem satricinājumiem, Latvija vēl aktīvāk sniegs atbalstu uzņēmējiem jaunu tirgu apguvei, liekot uzsvaru uz eksporta tirgu diversifikāciju. Latvijas ārpolitikai jābalstās uz nacionālajām interesēm. Konsultējoties ar nacionālajiem uzņēmējiem, jāveic globālo tirgu izvērtējums, nosakot perspektīvus virzienus, jānodrošina Latvijas preču un pakalpojumu virzīšana un tieša Latvijas uzņēmēju interešu aizstāvēšana. Mūsu ārpolitikā ekonomiskajām interesēm ir jābūt prioritātei, lai nodrošinātu mūsu uzņēmumu attīstību, darba vietas un pienācīgu atalgojumu Latvijas iedzīvotājiem. Svarīgi tautsaimniecības uzdevumi nav atrisināmi bez aktīvas ārpolitikas. Latvijas uzņēmēji ir ieinteresēti īpašos nosacījumos, kas veicinātu preču un pakalpojumu kustību pāri Eiropas Savienības robežai. Mums ir senie sadarbības partneri - tuvākie Baltijas jūras reģiona kaimiņi, Eiropas valstis, ASV un Kanāda. Taču mums nozīmīga ir arī Austrumu partnerība, kā arī jāskatās jaunos virzienos - Centrālāzijas valstis, Tuvo Austrumu valstis un Ķīna. Tur ir tirgi, kur mums jāmeklē Latvijā ražotās produkcijas noiets ārpus Eiropas Savienības valstīm. Diplomātiskie panākumi un jaunu tirgu apgūšana šajos reģionos varētu kļūt par labu, stabilu pamatu ilglaicīgai mūsu ekonomikas augšupejai. Attiecībā uz starptautiskajām organizācijām un citām valstīm jāveido attiecības, izvirzot trīs prioritātes - nacionālā drošība, Latvijā ražoto preču un pakalpojumu virzīšana globālajos un Eiropas tirgos, investīciju piesaistīšana Latvijai -, tādējādi veicinot sociālo un ekonomisko attīstību. Šajā sakarā es vēlos atzīmēt, ka esam nosprauduši kursu un virzāmies uz priekšu, lai kļūtu par Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas dalībvalsti. Ārlietu eksperti norāda: iestāšanās tik prestižā organizācijā kā ESAO ir Latvijas kvalitātes zīme, kas nozīmē, ka mēs esam uzticama un attīstīta valsts. Latvija iegūs plašu zināšanu un informācijas klāstu, jo organizācija gadu desmitiem ir uzkrājusi pirmklasīgu ekspertīzes pieredzi. Tas ir ļoti jauki, bet neskaidrs ir jautājums, kāda ir cena, ko mēs maksāsim par dalību šajā organizācijā. Jau budžeta apstiprināšanas laikā manījām, ka ir ieplānoti simtiem tūkstošu eiro kārtējie izdevumi vairākās budžeta sadaļās, kā arī pēc iestāšanās būs jāmaksā dalības maksa. Vai, pateicoties dalībai šajā prestižajā organizācijā, mūsu ekonomika atgūs iztērētos līdzekļus ar uzviju? Vai ir arī veikti attiecīgie aprēķini? Mums ir svarīga arī mūsu zeme, tādēļ es ceru, ka, virzoties uz dalību šajā organizācijā, mēs neupurēsim nacionālās intereses, piemēram, atverot mūsu meža un lauksaimniecības zemes tirgu, padarot to pieejamu vēl arī citu valstu pilsoņiem ārpus Eiropas Savienības. Skatoties pēc Eiropas dimensijas, darba kārtībā būtu jāietver darbs pie nevienlīdzības mazināšanas starp bagātajām un nabagajām valstīm. Nav pieņemams, ka pasaules 80 bagātākajiem cilvēkiem pieder tikpat, cik pusei nabadzīgāko iedzīvotāju, kopā ņemot. Plaisa starp bagātajām un nabagajām valstīm ir galvenais iemesls, kāpēc notiek lielā tautu staigāšana, kāpēc Vecā Eiropa saskaras ar tiem drošības izaicinājumiem, kas ir redzami šodien. Latvijai ir nepieciešams steidzami izstrādāt pavisam jaunu migrācijas politiku. Agri vai vēlu migrācijas jautājums izvirzīsies politiskās darba kārtības priekšplānā, bet, strauji mainoties notikumiem pasaulē, tas var notikt daudz ātrāk, nekā esam prognozējuši. Ja runājam par Eiropas Savienību, tad varu teikt, ka nevienā institūcijā Latvijai nav tik daudz balsu, lai varētu būtiski ietekmēt rezultātu, taču ir daudz dažādu iespēju, ko mēs varam prasmīgi izmantot. Prezidentūras laikā daudzi jo daudzi Latvijas pārstāvji dažādās Eiropas Savienības institūcijās vada un koordinē būtiskus Eiropas Savienības līmeņa jautājumus. Šie cilvēki būs guvuši pieredzi, ko nevar iemācīties, apmeklējot kursus, seminārus vai lasot grāmatas tepat Latvijā. Tādēļ mums ir jāizmanto šo augsti kvalificēto speciālistu potenciāls nacionālo interešu aizstāvēšanā arī pēc prezidentūras. Es ticu, ka, pareizi izmantojot šo potenciālu, mēs varam nākotnē gūt daudzas uzvaras cīņā par nacionālajām interesēm tieši Eiropas Savienības līmenī. Veidojot politiku Eiropas Savienībā, mūsu pamatlīnijai jābūt šādai: skaidrot un atgādināt visām dalībvalstīm, ka Eiropas kopīgās interesēs ir visu teritoriju pilnvērtīga attīstība. Solidaritāte ir vārds, ko Briselē dzird ļoti bieži. Tādēļ attiecībā uz krīzes un embargo seku pārvarēšanu ir jāpieprasa Eiropas Savienības solidāra rīcība arī attiecībā uz Latviju. Lēmums par sankcijām tika pieņemts solidāri, un arī lēmumi par finansiālu palīdzību cietušajiem no šīm sankcijām jāpieņem solidāri, sedzot izdevumus no Eiropas Savienības budžeta. Latvijas prezidentūras trīs galvenie prioritārie virzieni ir: konkurētspējīga Eiropa, digitāla Eiropa un iesaistīta Eiropa. Es vairāk vēlos pievērsties mūsu konkurētspējas prioritātei lauksaimniecības kontekstā. Mums ir būtiska lauksaimniecības produkcijas konkurētspējas uzlabošana, tādēļ Latvijas prezidentūras laikā jāvirza pasākumi, lai veicinātu Latvijas lauksaimniecības, pārtikas nozares, mežkopības un zivsaimniecības sektora konkurētspēju, kvalitāti, ilgtspējību un darba vietu saglabāšanu. Cienījamie deputāti! Tagad par atsevišķiem konkrētiem Eiropas dimensijas lauksaimnieku jautājumiem. Eiropa ir noteikusi sev ambiciozus mērķus klimata pārmaiņu mazināšanā. Tas skars arī lauksaimniecības un mežsaimniecības sektoru. Šajā kontekstā noteikti ir jāņem vērā Latvijas lauksaimniecības sektora specifika, ka mūsu lauksaimnieciskajai ražošanai ir lieliski priekšnosacījumi attīstībai. Mēs nedrīkstam pieļaut, ka Latvija, kas ir viena no zaļākajām valstīm, nevar attīstīt videi draudzīgu un ilgtspējīgu saimniecību (piemēram, palielināt dzīvnieku skaitu ganāmpulkos) tikai tādēļ, ka mums nepietiek emisijas kvotu. Eiropas Savienība un Latvija saskaras ar tādām bīstamām dzīvnieku infekcijas slimībām, kādas līdz šim Eiropā nav bijušas izplatītas (piemēram, Āfrikas cūku mēris). Vēl papildus tam daudzi lauksaimnieki saskaras ar Krievijas embargo radītajām sekām. Daudzos sektoros situācija ir nopietna. Prezidentūras laikā bioloģiskā lauksaimniecība ir viena no mūsu prioritātēm. Kopš Komisija publicēja regulas priekšlikumu par bioloģisko lauksaimniecību, Padomē ir notikušas daudzas aktīvas diskusijas. Latvijas prezidentūras galvenais uzdevums ir panākt vienošanos Padomes līmenī, lai varam uzsākt sarunas ar Eiropas Parlamentu. Mums ļoti svarīgi, lai jaunais priekšlikums pilnībā atbilstu Latvijas interesēm. Kopējās lauksaimniecības politikas vienkāršošana ir otra no Latvijas būtiskākajām prioritātēm lauksaimniecības jomā. Mēs nedrīkstam mūsu zemniekiem radīt arvien jaunus birokrātiskus un administratīvus slogus. Pašlaik tas nav izdevies ne Latvijai, ne Eiropas Savienībai. Mēs pieņemam jaunus likumus, radām papildu grūtības ražotājiem un izdevumus valsts pārvaldei, tajā pašā laikā stāstot visiem, ka vienkāršojam. Tā vairs nedrīkst notikt! Katram jaunam likumam ir patiesi jāsamazina slogs un jāatvieglo prasības lauksaimniekiem. Tāpat mūs visus gan Latvijā, gan citur Eiropā nodarbina jautājums par Krievijas noteikto embargo lauksaimniecības produktiem. Šobrīd embargo ir spēkā jau piecus mēnešus. Diemžēl mēs nevaram prognozēt, vai tas būs spēkā visu noteikto termiņu (vienu gadu) vai tas tiks atcelts vai pagarināts. Ņemot vērā situācijas neprognozējamību, īpaši būtiski ir gan Latvijai, gan Komisijai un visām dalībvalstīm strādāt pie jaunu tirgu meklēšanas lauksaimniecības produktiem - un ne tikai lauksaimniecības produktiem. Nobeigumā vēlos teikt: mums visiem priekšā stāv darbīgs, izaicinājumu pilns un nopietns laiks Eiropas Savienībā - Latvijas prezidentūra Eiropas Padomē un citi izaicinājumi ārpolitikā. Es ticu, ka mēs kopā spēsim vienoties par daudziem nozīmīgiem jautājumiem un cieši strādāt kopā, risinot mums visiem būtiskus jautājumus, lai stiprinātu Latvijas drošību, attīstītu ekonomiku, radītu jaunas darba vietas un celtu iedzīvotāju labklājību. Paldies. (Aplausi.)".
- 2015_01_22_281-seq31 language "lv".
- 2015_01_22_281-seq31 speaker Armands_Krauze-1970.
- 2015_01_22_281-seq31 translatedText "Honourable Members, honourable Members, Minister, Excellencies, the Year of Instituting has been marked with convulsions, both in international security and in the economics of the Military conflicts, economic turmoil, acts of terrorism, and much else Europe has changed in the world, despite the fact that we are in Latvia, despite the fact that the world has changed. What we need to look after both for national security and for the economic development and well-being of the people in Jo in particular, is the time when Latvia holds the Presidency of the European Union in the Council of the European Union, the interests of our national foreign policy are important, but I am todayI would like to highlight the importance of economic interests, and I would like to pick up my speech from the previous statement of Pozitive to the Foreign Minister's annual report that, despite geopolitical shocks, Latvia will be even more inclined to support entrepreneurs in the acquisition of new markets, with an emphasis on the export marketthe diversification of Latvia's foreign policy should be based on national interests in consultation with national economic operators, carry out global market assessments by setting up promising directions, ensure Latvia's goods and services and direct the interests of Latvian business into our foreign policy economic interests should be a priority in order to ensurethe development of our businesses, jobs and decent wages for the Latvian people, there is no room for a solution without active foreign policy that Latvian entrepreneurs are interested in specific conditions that would promote the movement of goods and services across the EU border We are an ancient partner .- the closest neighbours of the Baltic Sea region, European countries, the United States and Canada, but we also have an Eastern Partnership, as well as look at new directions: the countries of Central Asia, the Middle East and China are the markets where we should have to look after Latviathe diplomatic achievements of the production of products outside the countries of the European Union and the uptake of new markets in these regions could be a good, viable basis for a long-term recovery in our economy for international organisations and other countries, with three priorities: national security ,encouraging Latvia's goods and services on the global and European markets, attracting investment to Latvia, thus contributing to social and economic development in this context, I would like to note that we have set the course and move towards becoming a member of the OECD anda member of the Development Organisation's foreign affairs experts says: joining such a prestigious organisation as the OECD represents Latvia's quality mark, which means that we have a credible and developed country that has a wide range of knowledge and information, as the organisation has earned a first-class record of decadesexpertise That is very nice, but unclear is the question of the price that we will be paying for membership of this organisation during the implementation of the Jau budget, the fact that hundreds of thousands of current expenditure has been planned in a number of budget chapters, as well as afterthe membership fee will be paid for in this prestigious organisation; our economy will recover funds spent with the program, and have the relevant estimates also been made for our land, so I hope that our land is important as we move towards membership ,we will not sacrifice national interests, for example by opening up our forest and agricultural land markets, making it available to citizens of other countries outside the European Union, on the European dimension, work on the development of inequalities between rich and poor should be included on the agenda. It is not acceptable for the countries of the world's 80 richest to be the same as half of the poorest, together with the gap between rich and poor countries, the main reason for the huge stimuling of the great nations is why the Old Europe faces the security challenges facing themtoday, Latvia needs to urgently develop, as a matter of urgency, a very new migration policy for AGRI or late migration policy, but, at a time of rapid events in the world, it can happen much faster than we have predicted if we are talking about Europethe Union, I can say that, in either institution, Latvia does not have as many votes in order to be able to have any significant influence on the result, but there are many different options that we can skilfully use in the Presidency, many of the Latvian representatives in different EU institutions are leading the wayand coordinates important European Union-level questions that These people will have experience which cannot be learned by attending courses, seminars or reading a book here in Latvia, we must use the potential of these highly qualified professionals to defend their national interests in the post Presidency of the EU. I believe that, with the correct use of this potential, we can, in the future, make many wins in the fight for national interests at the European Union level in the European Union, our bottom line must be: articulate and remind all Member States that all Member States, in the common interest of Europe, are allthe full development of the Solidarity Area is a word that very often in Brussels so often calls for in terms of dealing with the effects of the crisis and the effects of the embargo, and the decision on sanctions was adopted in solidarity and decisions onfinancial assistance for victims of these sanctions should be accepted in solidarity, covering expenditure from the three main priorities of the Latvian Presidency of the European Union's budget: a competitive Europe, a digital Europe and a Europe I want to focus on on the priority of our competitiveness in the agricultural context. Improving the competitiveness of agricultural products is essential, therefore, measures to promote the competitiveness, quality, sustainability and employment of Latvia's agricultural, food industry, forestry and the fisheries sector will now have an important role to play in the individual Europe-specific farming in Europe. In this context, the agriculture and forestry sector, in this context, must certainly take into account the specific nature of Latvia's agricultural sector, in this context, that our agricultural production is perfectly prerequisites for development, we must not allow Latvia to :one of the most green countries cannot be to develop environmentally-friendly and sustainable farms (e.g. to increase the number of animals in herds) only because we do not have enough allowances for the European Union and Latvia to face dangerous animal infectious diseases, such as those hitherto in Europethere have been no widespread (e.g. African swine fever) There is, in addition to many farmers, the consequences of Russia's embargo on many sectors in many sectors, the situation of organic farming is one of the priorities of the Commission since the Commission published the proposal for a regulation on the organic matteragriculture, the Council of Ministers, has held many lively discussions about the main task of the Latvian Presidency to reach an agreement at Council level, so that we can enter into negotiations with the European Parliament, so that the new proposal fully meets Latvia's interests in order to simplify the Common Agricultural Policy into a secondfrom Latvia's most important priorities in the area of agriculture, we must not lead to ever new bureaucratic and administrative burdens for our farmers at the moment, neither Latvia nor the European Union accept new laws, are creating additional difficulties for producers and for public administration ,at the same time, telling everyone that it should not be simplified is no longer the case, each new law must actually reduce the burden and make it easier for farmers in both the UK and elsewhere in Europe to employ a Russian embargo on agricultural products. Now, the embargo has now been in place for five months, we cannot predict whether it will be in force for the entire set of deadlines (one year) or it will be revoked or extended in the light of the unpredictability of the situation, both for Latvia and the Commission andfor all Member States to work on a new market for searching agricultural products - and not just agricultural products, I would like to say: we all have an engaging face, a challenge and a serious time in the European Union - the Latvian Presidency in the Council of Europe and other challengesin foreign policy, I believe that together we will be able to come to an agreement on a number of important issues and work closely together on all of us, in order to strengthen Latvia's security, develop the economy, create new jobs and raise citizens' well-being (applause)".
- 2015_01_22_281-seq31 mentions Q822919.
- 2015_01_22_281-seq31 mentions Q211.
- 2015_01_22_281-seq31 mentions Q193089.
- 2015_01_22_281-seq31 mentions Q458.
- 2015_01_22_281-seq31 mentions Q16.
- 2015_01_22_281-seq31 mentions Q148.
- 2015_01_22_281-seq31 mentions Q8889.
- 2015_01_22_281-seq31 mentions Q39731.
- 2015_01_22_281-seq31 mentions Q159.
- 2015_01_22_281-seq31 mentions Q8896.
- 2015_01_22_281-seq31 mentions Q41550.
- 2015_01_22_281-seq31 mentions Q9005.
- 2015_01_22_281-seq31 mentions Q8908.
- 2015_01_22_281-seq31 mentions Q12360039.
- 2015_01_22_281-seq31 mentions Q208019.
- 2015_01_22_281-seq31 mentions Q1003.